Slide 1 III. Ulusal Okul Kütüphanecileri Konferansı, 3 Temmuz 2010, Ankara Web 2.0’a Genel Bakış ve Kütüphanelerde Uygulanışı Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Alptekin GÖKÇEYREK | Teknik Satış Danışmanı
Advertisements

WEB 2.0 Teknolojileri Sibel SOMYÜREK.
Halit Yıldırım
Web 2.0 AraçlarI OĞUZ TEKE
 Web 2.0 bilgisayar endüstrisinde internetin bir düzlem olarak ilerlemesiyle bir işletme devrimi ve bu düzlemin kurallarını başarı için anlamaya çalışmaktır.
ODTÜ Kütüphanesi Web 2.0 Uygulamaları
Dijital Çağda Kaynak Paylaşımının Geleceği Ertuğrul Çimen
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Slide 1 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Ankara Web 2.0 Tecnologies Tirgu Mures May 2011.
HER AN HER YERDE PROGRAMLAMA (Ubiquitous Computing)
Web 2.0 Teknolojilerine ve Uygulamalarına Genel Bakış
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
AĞ GÜNLÜKLERİNİN KURUMSAL DÜZEYDE KULLANILMASI Prof. Dr. Mehmet KESİM Öğr. Gör. Erdem ERDOĞDU.
Yeni Medya Turgut Gürsoy TÜBİSAD Bilişim Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı.
Slide 1 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Ankara Web 2.0, Semantik Web ve Kütüphanelerin Geleceği Yaşar Tonta ve Umut Al.
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
Dijital Yerliler ve Kütüphanelerde Mobil Uygulamalar Tolga ÇAKMAK – 12 Ocak 2012 Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
Arş. Gör. Tolga Çakmak Hacettepe Üniversitesi – Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları.
Bilgi Çağında Kütüphane
Hayat boyu öğrenme programı
ENES KARAAĞAÇ TÜRKÇE ÖĞRETMENLIĞI II. SıNıF (ÖRGÜN ÖĞRETIM) Web 2.0 Araçları Tanıtım Sunusu.
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
Rıdvan Gezici  Web 2.0 nedir ?  Web 2.0 araçları  Eğitimde web 2.0 ‘nin kullanımı  Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı.
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
“Türkiye’de Kütüphanecilik Eğitiminin Yeniden Yapılanması” Mayıs 2000, İstanbul Y.T. Türkiye’de Kütüphanecilik Eğitiminin Yeniden Yapılanması Yaşar.
HAZIRLAYAN: BURCU OLGUN
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paylaşımı için Araçlar
Veri Tabanı Tasarım Süreci
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
ZEHRAŞAHİN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
TUĞBA ŞAHAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF ÖRGÜN ÖĞRETİM
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı ÖZGE AKMAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
BBY 253 Bilgi Kullanımı ( ).  Google kullanarak aynı tarihte, aynı anda iki farklı bilgisayardan herhangi bir kullanıcı girişi yapmadan arama.
Modern işletmeler için sınıfının en iyisi üretkenlik araçları Telista Bilişim ve İletişim Teknolojileri San. ve Tic. A.Ş
WEB 2.0 KAVRAMI TEKNOLOJİLERİ ARAÇLARI
YENİ DİJİTAL ÇAĞ Giriş.
Connecting People Through News. © PressReader. All rights reserved. 2 Connecting People Through News 2011, 2012 & 2013 Yıllarının En İyi Aplikasyon Ödülü.
1 45. Kütüphane Haftası, 3 Nisan 2009, İstanbul Dijital Yerliler ve Sanal Kütüphaneler: Bilgi Hizmetleri Sağlayan Kurumları Nasıl Bir Gelecek Bekliyor?
SOSYAL MEDYA VE MOBİL UYGULAMALAR
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
MORE ENSTİTÜ UZAKTAN EĞİTİM
W EB 2.0 A RAÇLARı T ANıTıMı Adnan Engin Türkçe Öğretmenliği 2.sınıf.
Sosyal Medyada Tanıtım ve Pazarlama
İnternet Sosyal Medya Sosyal Ağlar 2. Sunum Öğr. Gör. Mehmet Akif Barış 2.
ERZİNCAN DİJİTAL DÜNYA VE DİJİTAL VATANDAŞLIK internetin hızla yaygınlaşmasıyla birlikte insanlar dijital bir birey olmaya başladılar. Dijital dünyada.
Geleceğin Kütüphanelerinde Değişen Hizmetler ve Kütüphanecilerin Yeni Rolleri Emre Hasan Akbayrak ODTÜ Kütüphanesi 51. Kütüphane Haftası, Geleceğin Kütüphaneleri.
Bekir Sami NALBANTOĞLU
İLETİŞİMİN KUŞAKLAR ARASI KÖPRÜ ROLÜ
ÖĞRETİM ARAÇLARI Bölüm 6. Öğretim Araçları Yazı tahtası Akıllı tahta Bilgisayar Tarayıcı Dijital kamera Dijital fotoğraf mk. Web kamerası Dijital ses.
Dijital Yerliler ve Sanal Kütüphaneler: Bilgi Hizmetleri Sağlayan Kurumları Nasıl Bir Gelecek Bekliyor? Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
WEB ARAÇLARI KONYA 2017.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
Temel Bilgi Teknolojileri
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
WEB 2.0 ARAÇLARI.
Kitapsız Kütüphane Olgusu ve Esenler Belediyesi Adnan Büyükdeniz Dijital Kütüphanesi Doç. Dr. Hüseyin ODABAŞ – Ali KAVAK Çankırı Karatekin.
Metadata ve Z39.50 Metadata.
Dijital kütüphane işlevleri
İkinci dünya savaşı sonrası ARPANET projesi
I Ğ DIR ÜN İ VERS İ TES İ KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DA İ RE BA Ş KANLI Ğ I Kütüphane kullan ı m ı ve elektron İ k kaynaklara er İŞİ m Kütüphanec İ : Ercan.
WEB 2.0 Teknolojileri Sibel SOMYÜREK.
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

Slide 1 III. Ulusal Okul Kütüphanecileri Konferansı, 3 Temmuz 2010, Ankara Web 2.0’a Genel Bakış ve Kütüphanelerde Uygulanışı Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/

Slide 2 III. Ulusal Okul Kütüphanecileri Konferansı, 3 Temmuz 2010, Ankara Plan Dijital yerliler, dijital göçmenler, “dijital insanlar” Web 2.0 Library 2.0 “Yakınsama” ve kütüphanelere etkisi Gelecek

Slide 3 III. Ulusal Okul Kütüphanecileri Konferansı, 3 Temmuz 2010, Ankara 3 Küresel Yönelimler Başarı = Ölçek Yukarıdan aşağıya – Merkezileşmiş Geleneksel hiyerarşik örgüt Bilgi saklama Yerel farkındalık Yakın ilişkiler Başarı = Ölçek ve Karmaşıklık “Uçları” Güçlendirme Karma örgüt Bilgi paylaşımı Paylaşılan farkındalık İşbirliği ve Eşanlılık Sanayi Çağı Bilgi Çağı Yeni Davranışlar Yeni İlişkiler Yeni Yetenekler Yeni Teknolojiler Case # Approved for Public Release; Distribution Unlimited.

Slide 4 III. Ulusal Okul Kütüphanecileri Konferansı, 3 Temmuz 2010, Ankara 4 Case # Approved for Public Release; Distribution Unlimited. Cep telefonu kamerası Doğru Format Ağa bağlı Cep telefonu kamerası Doğru Format Ağa bağlı Film Kamerası Yanlış Format Ağa bağlı değil Film Kamerası Yanlış Format Ağa bağlı değil Dijital kamera Doğru Format Ağa bağlı değil Dijital kamera Doğru Format Ağa bağlı değil Kişisel eğitmen Video gösterici Ses arşivi Personel takip Ebeveyn denetim aracı?? Diğer….

Slide 5 III. Ulusal Okul Kütüphanecileri Konferansı, 3 Temmuz 2010, Ankara Growing / Grown Up Digital

Slide 6 III. Ulusal Okul Kütüphanecileri Konferansı, 3 Temmuz 2010, Ankara Dijital Yerliler, Dijital Göçmenler %20Natives,%20Digital%20Immigrants%20-%20Part1.pdf Farkı türlerdeki deneyimler farklı beyin yapılarına yol açıyor. -Dr. Bruce D. Berry, Baylor Tıp Fakültesi “Bilgisayarla büyüyen çocuklar bizden farklı düşünüyorlar. Hipermetin akıllar geliştiriyorlar. Oradan oraya atlıyorlar. Sanki bilişsel yapıları sıralı değil paralel.”... “Eğitim sistemlerimizdeki halihazırdaki baskın doğrusal düşünme süreçleri oyun ve bilgisayardaki web sörf süreçleriyle gelişmiş beyinlerin öğrenmesini gerçekte yavaşlatabilir.”

Slide 7 III. Ulusal Okul Kütüphanecileri Konferansı, 3 Temmuz 2010, Ankara Dijital Yerliler Bilgiye hızlı erişim Paralel işlem Metin yerine grafik Rastgele erişim (hipermetin) Sürekli bağlantılı Oyunlar

Slide 8 III. Ulusal Okul Kütüphanecileri Konferansı, 3 Temmuz 2010, Ankara Dijital İnsan “Teknoloji tek başına sezgi, iyi muhakeme, sorun çözme yetenekleri ve berrak bir ahlaki pusulanın yerini alamaz. Ama hayal edilemeyecek kadar karmaşık bir gelecekte, ne kadar akıllı olursa olsun dijital olarak güçlendirilmemiş bir insan, en akılsız ama dijital olarak güçlendirilmiş bir insanın sahip olduğu bilgelik araçlarına bile erişemeyebilir.”

Slide 9 III. Ulusal Okul Kütüphanecileri Konferansı, 3 Temmuz 2010, Ankara Yeni Web Portalları olarak Sosyal Ağlar Sosyal ağlar: web içinde web’ler Sosyal ağlar Web 2.0 kullanarak çeşitli hizmetlere tek noktadan erişim sağlıyor Facebook farklı uygulama sunuyor Facebook kullanıcıları GÜNDE 6 milyar dakika (4 milyon gün) harcıyorlar Google’ın misyonu “dünyanın içeriğini düzenlemek”, sosyal ağların misyonu “dünyanın insanlarını düzenlemek” Misyon sanal güzergahlar yaratmak değil bağlantılılık, iletişim ve içeriği birleştirerek takımyıldızı kümeleri yaratmak

Slide 10 III. Ulusal Okul Kütüphanecileri Konferansı, 3 Temmuz 2010, Ankara Sosyal Medya Devrimi YouTube - Sosyal Medya Devrimi –

Slide 11 III. Ulusal Okul Kütüphanecileri Konferansı, 3 Temmuz 2010, Ankara

Slide 12 III. Ulusal Okul Kütüphanecileri Konferansı, 3 Temmuz 2010, Ankara Blog’lar

Slide 13 III. Ulusal Okul Kütüphanecileri Konferansı, 3 Temmuz 2010, Ankara Wiki’ler > Wikipedia Info

Slide 14 III. Ulusal Okul Kütüphanecileri Konferansı, 3 Temmuz 2010, Ankara Ekşi Sözlük

Slide 15 III. Ulusal Okul Kütüphanecileri Konferansı, 3 Temmuz 2010, Ankara.. CNN görüntüyü görür görmez Hollandalı resmi makamları arayarak uçağın düştüğünü doğrulattı. “Birkaç dakikada haberi vermeye başladık. Daha sonra görüntünün Twitter kullanıcısına ait olduğunu doğrulattık ve yayımladık. Barnett “Bu, sosyal ağ sitelerinin yeni haberleri duyurma ve görgü tanıklarının ifadelerine ulaşma açısından gerçek bir değer olduğunu ispatlıyor ama web her zaman büyük dikkatle ele alınmalıdır" dedi. “You are what you tweet”!

Slide 16 III. Ulusal Okul Kütüphanecileri Konferansı, 3 Temmuz 2010, Ankara Twitter

Slide 17 III. Ulusal Okul Kütüphanecileri Konferansı, 3 Temmuz 2010, Ankara Kütüphane nerede? D. Kohl, Where's the library? (Editorial), The Journal of Academic Librarianship 32 (2) (2006), pp. 117–118.

Slide 18 III. Ulusal Okul Kütüphanecileri Konferansı, 3 Temmuz 2010, Ankara45. Kütüphane Haftası, 3 Nisan 2009, İstanbul Second Life “Bilgi Adası” (Info Island)

Slide 19 III. Ulusal Okul Kütüphanecileri Konferansı, 3 Temmuz 2010, Ankara Web 2.0 nedir? “...Web’de iletişimi, güvenli bilgi paylaşımını, birlikte çalışabilirliği ve işbirliğini kolaylaştıran ikinci kuşak web geliştirme ve tasarımı. Web 2.0 kavramları sosyal ağ siteleri, video paylaşım siteleri, wiki’ler, blog’lar ve folksonomiler gibi web tabanlı toplulukların ve uygulamaların gelişmesine ve evrilmesine yol açtı.” Kaynak:

Slide 20 III. Ulusal Okul Kütüphanecileri Konferansı, 3 Temmuz 2010, Ankara Web 2.0 özellikleri Zengin kullanıcı deneyimi Kullanıcı katılımı dinamik içerik metadata web standartları ve ölçeklenebilirlik açıklık özgürlük Kullanıcı katılımı yoluyla ortak akıl Kaynak:

Slide 21 III. Ulusal Okul Kütüphanecileri Konferansı, 3 Temmuz 2010, Ankara Web Library = Library 2.0 (Miller, 2005) Library 2.0 modern kütüphane hizmeti için gevşek tanımlanmış bir model: hizmetlerin kullanıcılara iletim biçimi açısından kütüphane dünyasında bir geçişi yansıtıyor. Odak noktası içerik ve topluluk yaratmada kullanıcı merkezli değişim ve katılım. Kaynak:

Slide 22 III. Ulusal Okul Kütüphanecileri Konferansı, 3 Temmuz 2010, Ankara Library 2.0’ın dört özelliği Kaynak: Xu, C., Ouyang, F.F., & Chu, H.T. (2009). The academic library meets Web 2.0: Applications and implications. J. of Acad. Librarianship, 35, , s. 328.

Slide 23 III. Ulusal Okul Kütüphanecileri Konferansı, 3 Temmuz 2010, Ankara Web 2.0 ve kütüphaneler Kaynak: Xu, C., Ouyang, F.F., & Chu, H.T. (2009). The academic library meets Web 2.0: Applications and implications. J. of Acad. Librarianship, 35, , s. 328.

Slide 24 III. Ulusal Okul Kütüphanecileri Konferansı, 3 Temmuz 2010, Ankara Her zaman hizmete hazır kütüphaneler...

Slide 25 III. Ulusal Okul Kütüphanecileri Konferansı, 3 Temmuz 2010, Ankara Konu etiketleri bulutu, AquaBrowser, Şikago Üniv. Kütüphanesi ön ucu

Slide 26 III. Ulusal Okul Kütüphanecileri Konferansı, 3 Temmuz 2010, Ankara Huddersfield Üniv. Kütüphanesi Kataloğu

Slide 27 III. Ulusal Okul Kütüphanecileri Konferansı, 3 Temmuz 2010, Ankara HÜK kataloğunun “Amazoogle” benzeri özellikleri

Slide 28 III. Ulusal Okul Kütüphanecileri Konferansı, 3 Temmuz 2010, Ankara Gezgin kütüphaneler

Slide 29 III. Ulusal Okul Kütüphanecileri Konferansı, 3 Temmuz 2010, Ankara M-NYPL Info

Slide 30 III. Ulusal Okul Kütüphanecileri Konferansı, 3 Temmuz 2010, Ankara Text a Librarian

Slide 31 III. Ulusal Okul Kütüphanecileri Konferansı, 3 Temmuz 2010, Ankara 31 Case # Approved for Public Release; Distribution Unlimited. Cep telefonu kamerası Doğru Format Ağa bağlı Cep telefonu kamerası Doğru Format Ağa bağlı Film Kamerası Yanlış Format Ağa bağlı değil Film Kamerası Yanlış Format Ağa bağlı değil Dijital kamera Doğru Format Ağa bağlı değil Dijital kamera Doğru Format Ağa bağlı değil Kişisel eğitmen Video gösterici Ses arşivi Personel takip Ebeveyn denetim aracı?? Diğer….

Slide 32 III. Ulusal Okul Kütüphanecileri Konferansı, 3 Temmuz 2010, Ankara QR (Quick Response) Kodu

Slide 33 III. Ulusal Okul Kütüphanecileri Konferansı, 3 Temmuz 2010, Ankara

Slide 34 III. Ulusal Okul Kütüphanecileri Konferansı, 3 Temmuz 2010, Ankara Yakınsama olgusu “teknolojilerin birbirinin içine geçmesi, fingirdeşmesi” Cep telefonu artık sadece bir iletişim aracı değil Kullanıcıların iş, öğrenme ve özel yaşamları yakınsıyor

Slide 35 III. Ulusal Okul Kütüphanecileri Konferansı, 3 Temmuz 2010, Ankara Kütüphanelerde yakınsama “Yer olarak kütüphane”nin azalan önemi Bilgi kaynaklarına uzaktan erişim Kütüphane ve bilgi hizmetlerinde artan rekabet Kütüphane türlerinin yakınsaması Yakınsayan teknolojiler aracılığıyla bilgi hizmetleri sağlama Bilgi hizmetlerini kullanıcıların olduğu yerlere taşıma (iş, öğrenme, ev ve seyahat çevreleri) Dış bilgi kaynakları ve hizmetlerini kütüphaneninkilerle bütünleştirme Kullanıcı tarafından sağlanan içerikle standart içeriği bütünleştirme

Slide 36 III. Ulusal Okul Kütüphanecileri Konferansı, 3 Temmuz 2010, Ankara Kütüphaneleri gelecekte neler bekliyor? Dijital yerliler bilgi kaynaklarının ve hizmetlerinin iş, çalışma ve sosyal çevrelerine iliştirilmesini talep edecekler Bilgi kaynakları ve hizmetleri kullanıcılara Web 2.0, Web 3.0 ve Semantik Web aracılığıyla sunulacak Bilgi hizmetleri kaynak merkezli olmaktan çok ilişki merkezli olacak (Lagoze, 2000) Gerçek ve sanal kütüphane hizmetleri birlikte sunulacak

Slide 37 III. Ulusal Okul Kütüphanecileri Konferansı, 3 Temmuz 2010, Ankara Web 2.0 Teknolojilerine ve Uygulamalarına Genel Bakış Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/