İLETİŞİM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRENCİ VE YAŞAM KOÇLUĞU PROGRAMI
Advertisements

ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
İLETİŞİM.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
ÇOCUKLA İLETİŞİMDE KULLANILAN DİL.
İLETİŞİM ENGELLERİ ‘SEN DİLİ’ & ‘BEN DİLİ’
EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR.
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
ÇOCUKLARIMIZLA ETKİLİ İLETİŞİM
İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ
İLETİŞİM.
İLETİŞİM MODELLERİ.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
BECERİLERİ SEMİNERİNE
SINIF YÖNETİMİ “ÇOCUK EĞİTİMİ Mİ ANNE-BABA EĞİTİMİ Mİ?”
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR.
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR
Psk.Danışman/ Rehber Öğretmen: AYÇA USLUER
Psikolojik Danışman ve Rehb.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ NECATİBEY İ.Ö.O REHBERLİK SERVİSİ
ETKİLİ ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
Aile İçi İletişim.
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ÇOCUKLA İLETİŞİM KURMAK
AİLE TUTUMLARI.
İLETİŞİM ENGELLERİ VE ETKİLİ İLETİŞİM
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
ÇOCUKLA İLETİŞİM Rehber Öğretmen Funda ALKIN.
BEN DİLİ SEN DİLİ.
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Sosyal Bilgiler İletişim
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
SEVGİLİ ANNE-BABALAR. Gençlerimizin sorumluluk sahibi, başarılı, mutlu,olumlu,kendilerini ve yaşamayı seven insanlar olarak yetişmelerini istiyorsak;onlara.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK.
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
Telefon ç alar. Y ö netici, “ Bir saat i ç inde odama gelin, manzaraya bakacağız. ” der. Kapı a ç ıktır. Işıklar yanmaktadır. Y ö netici “ Manzara karanlık.
ETKİN DİNLEME BEN DİLİ VE SEN DİLİ
Sağlıklı İletişimin Vazgeçilmez Öğeleri
HOŞ GELDİNİZ En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir. Eğitimdir ki bir milleti ya hür, müstakil, şanlı yüksek bir cemiyet hâlinde yaşatır, ya da bir.
En uzak mesafe ne Afrika’dır
İLETİŞİM.
ILETISIM BECERILERININ GELISIMI Banu Hueck. ÖGRETMEN-ÖGRENCI ILISKISI Ögretme bir kisi tarafindan gerceklestirilirken ögrenme bir baskasinda olusur Bu.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
Ben Dili - Sen Dili.
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR.
ETKİN DİNLEME.
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
Sunum transkripti:

İLETİŞİM

Çocuk eğitiminin temel kuralları Eğitim, doğruları söylemek değil, doğruları yapmaktır. Çocuklar öğütten daha çok, iyi örneğe ihtiyaç duyarlar. Çocuklara "ne" düşünecekleri değil, "nasıl" düşünecekleri öğretilmelidir. Çocuğunuza vereceğiniz en değerli hediye, "ilgi ve zamanınızdır." Çocuk, anne babanın görülen bir çok özelliğini aldığı gibi, gözle görülmeyen özelliklerini de alır.

Çocuk eğitiminin temel kuralları Çocuklarınızla duygu, düşünceleri ve ihtiyaçları hakkında konusun. Çocuklarınızı, tüm duygularınızla dinleyin ve onlara değer verdiğinizi "beden dilinizle" onlara hissettirin. Çocuğunuzun yaşına ve gelişimine göre, uygun görev ve sorumluluklar verin. Hangi yasta olursa olsun, çocuğunuzla oynama ve onun heyecanına katılma fırsatını kaçırmayın. Çocuğunuzun her yaşta anlattığını, sıkıntıdan patlasanız bile dinleyin. Çocuğunuzun anlattıklarını dinlemiyorsanız, bir süre sonra onun da sizi dinlemediğini görürsünüz. Çocuğunuzu dinlerken, mutlaka yüzüne bakin ve onunla "göz ilişkisi’’ kurun.

Çocuk eğitiminin temel kuralları Çocuğunuzu başkasının çocuğuyla karşılaştırmayın,Kıyaslamayın Çocuğunuzun yanlışlarını değil doğrularını yakalayın. Dengeli takdir edilen ve övülen çocuklar, anne-babalarını ve arkadaşlarını da takdir etmeyi öğrenirler. Aşırı sevgi ve takdir, çocuğunuzu "şımarıklığa" yöneltir. Çocuklarınıza ne derseniz öyle olma ihtimalini artırırsınız. "Tembel", "sorumsuz", "inatçı", "huysuz" gibi olumsuz sıfatlar, bu özellikleri geliştirir. Sık eleştirilen çocuklar, içe kapanık ve güvensiz olurlar. Suçlanan, her konuda kabahati bulunan çocuklar, suçlamayı ve yalan söylemeyi öğrenirler.

İLETİŞİM ENGELLERİ EMİR VERMEK, YÖNLENDİRMEK UYARMAK-GÖZDAĞI VERMEK ‘Bu akşam bir çalışma çizelgesi yap, yarın bana göstereceksin.’’ UYARMAK-GÖZDAĞI VERMEK ‘’Kendine çeki düzen vermezsen babana şikayet edeceğim.’ AHLAK DERSİ VERMEK ‘’Doğru olanı yapmalı ve arkadaşınla ilgiline biliyorsan anlatmalısın’’ NASİHAT ETMEK

YARGILAMAK,ELEŞTİRMEK,SUÇLAMAK ‘’Lise öğrencisi oldun, hala nerede nasıl davranacağını öğrenemedin.’’ AD TAKMAK ALAY ETMEK ’Bizim evin profesörü düşüncesini bildirdi.’’ YORUMLAMAK,ANALİZ ETMEK, TANI KOYMAK ’Söylediklerinin hepsi bahane, senin asıl derdin ders çalışmamak.”

SORU SORMAK-SINAMAK- SORGUYA ÇEKMEK- ÇAPRAZ SORGULAMAK Günde kaç saat çalışıyorsun? Bir saat mi? Bu kadar çalışmayla sınavdan iyi not almayı mı umuyorsun?’’

OYALAMAK - ALAY ETMEK ŞAKACI DAVRANMAK KONUYU SAPTIRMAK ’Boş ver, daha zevkli şeylerden konuşalım.’’ ‘’Şimdi zamanı değil.’’

İLETİŞİMİN ENGELLERİ YERİNE ETKİN DİNLEME

Etkin dinleme için gereken tavırlar Gencin söylediğini duymak istemelisiniz O andaki sorununa yardımcı olmayı gerçekten istemelisiniz. Onun duygularını gerçekten kabul etmelisiniz Duyguların sürekli değil geçici olduğunu anlamalısınız Gencin yaşamını sizin verdiğiniz ama sizden ayrı bir birey olarak görebilmelisiniz

ETKİN DİNLEME NASIL YAPILIR ? GÖZ İLETİŞİMİ BAŞ SALLAMA , “HIM HIM....EVET SENİ ANLIYORUM” BEDENİN DİNLER DURUMA GEÇMESİ KAPI ARALAYICI SORULAR(CESARETLENDİRMEK İÇİN) ANLATILANLARDAN NE ANLADIĞIMIZI KARŞI TARAFA İLETMEK. ( GERİ BİLDİRİM ) EMPATİ KURMAK

ETKİN DİNLEMENİN FAYDALARI Olumsuz duyguların boşalımını sağlar Olumsuz duygularından korkmamalarını sağlar Ebeveyn ve genç arasında sıcak bir ilişki geliştirir Gencin sorunun çözülmesini kolaylaştırır

BİZ BİR SORUN YAŞADIĞIMIZDA BUNU KARŞI TARAFA NASIL İLETMELİYİZ? SEN DİLİ BEN DİLİ

SEN DİLİ MESAJLARI Yemeğini bitir diye kaç kere söyleyeceğim? Şu masayı dağınık bırakmandan bıktım ertık. Dikkatsizliğin yüzünden yine her şey mahvoldu. Şikayetlerinle insanı bıktırıyorsun.

SEN DİLİ SEN İLETİLERİ KİŞİYİ OLUMSUZ YARGILAR KİŞİYİ SAVUNMAYA İTER. OLUMLU DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİ YARATMAZ. KİŞİ KENDİNİ SUÇLANMIŞ VE ANLAŞILMAMIŞ HİSSEDER

SEN DİLİ KİŞİNİN KENDİSİNE YÖNELİKTİR SUÇLAYICIDIR. YENİDAN KONUŞMA İSTEĞİNİ ENGELLEYİCİDİR DUYGULARINI TANIYAMAZ VE İSİMLENDİREMEZ. KİŞİYİ GÜCENDİRİR, KIRAR KİŞİNİN DİRENMESİNE NEDEN OLUR.

SEN DİLİ ERGEN EBEVEYN çözümleme kodlama Benim kötü olduğumu düşünüyor. RAHATSIZLIK TERBİYESİZLİK EDİYORSUN. SEN DİLİ

BİR BEN DİLİ CÜMLESİNDE -DAVRANIŞIN TANIMI -BİZE OLAN SOMUT ETKİSİ -DUYGUMUZ OLMALIDIR

ÖRNEK 1: “Eve her zaman geç geliyorsun. Senin yüzünden düzenimiz bozuldu.” yerine; “Eve bu kadar geç geldiğin zaman(dav.), başına bir şey geldiğini düşünüyor(etki) ve çok endişeleniyorum.” (duygu)

Örnek 2 “Çok kabasın! Her zaman sözümü kesiyorsun” yerine “Bir şey söylemeye başlayıp da bir türlü sonunu getiremediğim zaman ne söyleyeceğimi unutuyor, bundan çok rahatsız oluyorum”

BEN DİLİ KALICI BİR DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİ YARATIR. KİŞİYE DEĞİL ONUN BELLİ BİR DAVRANIŞINA YÖNELİKTİR. BİREYİN SORUN KARŞISINDAKİ DUYGULARINI DİLE GETİRİR . KİŞİYİ DAHA AZ SAVUNMAYA İTER.

BEN DİLİ DİLİ KULLANAN KİŞİNİN NEDEN O DUYGUYU YAŞADIĞI ANLAŞILDIĞI İÇİN İLETİŞİM SAĞLIKLI OLUR. BEN MESAJI ALAN KİŞİ BAŞKALARINI DÜŞÜNMEYİDE ÖĞRENİR. YAKINLIĞI ARTIRICIDIR, ANLAŞMAZLIKLARI AZALTIR, KONUŞAN KİŞİYİ DUYGULARINI BİRİKTİRMEDİĞİ, ETKİLİ OLARAK DİLE GETİRDİĞİ İÇİN RAHATLATIR.

BEN DİLİ EBEVYN ERGEN çözümleme kodlama BENİM İÇİN ENDİŞELENİYORLAR RAHATSIZLIK ÇOK ENDİŞELENDİM BEN DİLİ

BEN İLETİLERİ NEDEN DAHA ETKİLİDİR ? Yetişkin kendi duygularının bilincinde olmak için önce kendini dinleme ve duygularını tüm açıklığıyla çocuğuyla ile paylaşma yükümlülüğünü taşır. Davranışının sorumluluğunu çocukta bırakır. Olumsuz etkileri içermez ve çocuğu kızgın , kinli , hırçın değil , yardımcı ve düşünceli olmada özgür bırakır.

Gencin davranışını değiştirme olasılığı yüksektir. Genç ile ilgili çok az olumsuz değerlendirme içerir. İletişimi zedelemez.

SÖZSÜZ İLETİŞİM -İLETİŞİM SÜRECİNDE; YÜZ İFADELERİ: %55 SES TONU %38 - SÖZCÜKLER %7 ETKİLİDİR -

İLETİŞİM VE SEVGİ SEVGİ ; İNSANIN ÖNEMLİ GEREKSİNİMLERİNDEN BİRİDİR. İNSAN SEVMEDİĞİ , SEVİLMEDİĞİ ORTAMLARDA ÇOK ACI ÇEKER. BU GİBİ DURUMLARDA PEK ÇOK İSTENMEDİK DAVRANIŞ GÖSTEREBİLİR.

BENLİK SAYGISINI AZALTACAK DİL BENLİK SAYGISINI KAZANDIRACAKDİL Benim zamanımda… Şu çocuk o kadar yoksulluk içinde bile… O kadar da para verip özel okullarda okutuyoruz ama… Saçlarım bembeyaz oldu görmüyor musun?... Senin gibi insanlar… BENLİK SAYGISINI KAZANDIRACAKDİL Seni seviyorum… Ne kadar büyük bir hayal gücün var. Seninle guru duyuyorum. Hatalarını anlayışla karşılıyorum… Beni bazen kızdırıyorsun. Ama seni yine de seviyorum …