SUÇ VE ŞİDDET.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
Advertisements

Şİddet Muhammet GÜLER.
Yrd. Doç. Hatice DEMİRBAŞ G.Ü.Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
ÖĞRETMEN EĞİTİMİ 1.
1. Alkol, madde kullanan 2.OKULDAN KAÇAN 3.Suç işleyen ya da işleme eğilimi olan.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
ÇOCUK İHMALİ.
ÖFKE VE ÖFKE YÖNETİMİ.
BÜYÜYEN TEHLİKE: SİBER ZORBALIK
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
OKULLARDA SUÇ VE ŞİDDETİ ÖNLEME İDARECİ ve ÖĞRETMEN EĞİTİMİ
ÖĞRETMEN EĞİTİMİ 1.
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
ŞİDDET VE ŞİDDET EĞİLİMİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
ŞİDDET VE ŞİDDETLE BAŞETME
ŞİDDET nedir?.
AKRAN ZORBALIĞI.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ŞİDDET VE ŞİDDETİN ÖNLENMESİ
AKRAN ZORBALIĞI Meltem ÖZDEMİR.
ŞİDDET VE YARDIM SINIRLARIMIZ
ŞİDDET NEDİR ? Şiddet, güç ve baskı uygulayarak insanların bedensel veya ruhsal açıdan zarar görmesine neden olan bireysel veya toplu hareketlerin tümüdür.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
HACI KADRİYE ARSLAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İdareci-Öğretmen Semineri
AİLE İÇİ ŞİDDET.
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÇOCUKLARINDA OKUL İÇİ ŞİDDETİN İRDELENMESİ: BİR ANKET ÇALIŞMASI Sözen S 1, Baysal SU 2, Ekizoğlu O 1, Tüzün B 1, Tüzün Ü 3 1 İstanbul Üniversitesi.
Çocuklarda Travma sonrası stres bozukluğu
KARTAL ATATÜRK İLKOKULU DEĞERLER EĞİTİMİ
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
ŞİDDET VE ŞİDDETLE BAŞ ETME
Okulumuzda Yaşanan Problemler
Okullarda Şiddet ve Ailelere Düşen Görevler
ŞİDDET NEDİR???.
GÜVENLİ OKUL ? TEMEL ÖNLEME ERKEN UYARI İŞARETLERİ SUÇ VE ŞİDDETİ OLUŞTURAN RİSK FAKTÖRLERİ MÜDAHALEDEKİ TEMEL STRATEJİLER.
ÖFKE VE ŞİDDET SEMİNERİ
Suç ve şiddet nedir? Çocuğun yakalanması ya da yakalanmamasına, polisle başının derde girmesi ya da girmemesine bakmaksızın hayatı boyunca bir kez suç.
SOSYAL HİZMET UZMANLARI DERNEĞİ
Bölüm 10 Riskli Davranışlar ve Duygusal Rahatsızlık
ERGENLERDE MADDE KULLANIMI VE Ş İ DDET. Madde kullanımı Gençler çok farklı nedenlerle madde kullanırlar. Ergenli ğ in hedefi güçlü bir kimlik oluşturmaktır.
OKUL SEMİNERLERİ:2 ÇOCUKLARDA GÖRÜLEN UYUM VE DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI.
ERGENLERDE MADDE KULLANIMI Sosyal Hizmet Uzmanı Ercan Mutlu
DİĞER TUTUMLAR.
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
Sunum Akışı Kuraldışı/Problemli davranış nedir?
BÖLÜM 10 AÇIK SALDIRGANLIK ve ÖRTÜK ANTİSOSYAL DAVRANIŞ.
ÇOCUK VE SUÇ.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
REHBERLİK SERVİSİ Kübra KARAKALE. “ REHBERLİK SERVİSİ ” NEDİR? Rehberlik servisinde öğrencilerimize çalışmalar ve etkinlikler yapılır. Öğrencilerin gelişim.
MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
ZOR GENÇLER ile BAŞA ÇIKMA
Suisit-İntihar-Özkıyım
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ ADIYAMAN
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI
AKRAN ZORBALIĞI.
ŞİDDET.
OKUL REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI OKUL REHBER ÖĞRETMENİ ZEHRA KOCA
TRAVMATİK OLAYLARDA PSİKOLOJİK DESTEK
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
PSİKOLOJİK ŞİDDET (MOBBİNG)
ESRA ÇELİK 12/A Şiddet, bireyin fiziksel, cinsel, psikolojik veya ekonomik yönden zarar görmesiyle ya da acı çekmesiyle sonuçlanan veya sonuçlanması.
SALDIRIYA KARŞI DESTEK BİRİMİ
Sunum transkripti:

SUÇ VE ŞİDDET

SUÇ, bireyin toplumda yürürlükte olan kurallara aykırı düşmesidir. Suç içeren davranışın öğrenilmesinde birincil etken kişiler arası yakın ilişkilerdir.

Çocukların davranışlarını ve dürtülerini kontrol etmekte zorluk yaşaması ve düşünmeden hareket etmeleri Hayal kırıklığına karşı toleranslarının düşük olması ve bir engellenmeyle karşılaştıkları zaman bununla nasıl başa çıkacaklarını bilememeleri Sosyal becerilerinin zayıf olması; sorunları ve çatışmaları çözmede , öfkelerini kontrol etmede ve iletişim kurmada problem yaşamaları Ailelerin çocukların eğitim yaşamını ihmal etmesi

Ailenin çocuğa olan ilgisinin zayıflığı ve çocuğun yaşamını takip etmekte başarısız olması Ailenin tutarsız ve sert disiplin uygulamalarında bulunması Ailede iç çatışma olması, ev içinde şiddetin ve istismarın varlığı Çocuklarda madde kullanımı ve depresyon belirtilerinin olması, bunların fiziksel ve ruhsal sağlıkları üzerinde kötü etkileri

Ailelerin ve Çocukların Davranışlarında Şiddet Güneydoğu Anadolu % 42.2 Karadeniz % 26.7 Marmara bölgesi % 24.4 Fiziksel şiddetin en az olduğu bölge ; % 11.8'le Ege bölgesi

Ceza ve infaz kurumlarında bulunan çocukların bu kurumlara girmeden önceki son üç ay içerisinde fiziksel şiddet ile karşılaşma sıklığı % 69.2 ve fiziksel şiddet uygulama sıklığı % 69.3 olarak tespit edilmiştir.

Öğrencilerin En Çok Şiddet Olarak Algıladığı On Davranış; 1.Sert Davranma %71,0 2.Kaba Söz ve Davranış %53,7 3.Tartaklanma %48,6 4.El Şakası (Tekme, tokat, yumruk v.b.) %42,4 5.Azarlanma %40,5 6.Başkası Tarafından Yaralanma %38,8 7.Küfür Edilme %38,6 8.Baskı Kurulması %37,0 9.Kişilerin Duygularını İncitecek Söz Ya da Davranış %35,6 10.Öğretmenin Tehdit Etmesi %34,1

Öğrencilerin En Az Şiddet Olarak Algıladığı On Davranış 1. Öğretmenin Küçük Düşüren Sözleri %26,8 2. Eksiklerin Yüzüne Vurulması %24,1 3. Manevi Değerlere Hakaret %23,1 4. Öğretmenin Kızması %22,9 5. İğneleyici Şekilde Konuşma %21,6 6. Alay Edilme %21,4 7. Anne ve Babanın Tehdit Etmesi %21,1 8. Laf Atılma %19,5 9. Her Türlü Engelleme %18,6 10. Ağız Dalaşı %18,4

Şiddet Davranışının Nedenleri Çevresel Faktörler Toplumsal Faktörler Ailesel Faktörler Bireysel Faktörler

Şiddet Davranışı İçin Risk Faktörleri Evde ve/veya okulda sosyal olarak aşırı içine kapanık olmak Yoğun bir izolasyon içinde olmak Şiddete maruz kalmak Başkaları tarafından çabucak kızdırılabilir olmak Aşırı alınganlık Kendine rahat verilmediği duygusunu sık yaşamak Okul başarısının düşük olması

Öfke kontrolü yetersizliğinin olması ve sık öfke patlamaları yaşamak Geçmişinde şiddet içeren davranışlarının bulunması Bireysel farklılıklara toleransının olmaması Madde kullanmak Dürtüsel olmak Çok çabuk hayal kırıklığı yaşamak ve bunu tolere edememek

Suç ve şiddet eğilimli ergenlerin karşılaştıkları sorunlar Etiketlenme Beceri Eksikliği Yalnızlık, dışlanma Okuldan atılma Sağlık sorunları Yasal sorunlar Sokakta yaşama Ruhsal sorunlar Davranış sorunları

ERGENLİKTE DAVRANIM BOZUKLUĞU DSM IV tanı ölçütleri; 1. İnsanlarda ve hayvanlarda fiziksel zarara neden olacak davranışlar, 2.Taşınır ve taşınmaz mallarda zararlara veya kayıplara neden olacak davranışlar, 3.Dolandırıcılık ve hırsızlık, 4.Kuralları çiğneme veya bozma

Erken Uyarı İşaretleri Sosyal Olarak İçe Kapanma Aşırı izolasyon ve yalnızlık duyguları Aşırı reddedilme duyguları Şiddet mağduru olmak Dalga geçilme ve tacize uğrama duyguları Okula ilginin ve akademik başarının düşük olması Şiddeti yazılar ve resimler ile anlatmak

Kontrol edilemeyen öfke Fevrilik ve sürekli olarak vurma, sindirme, zorlayıcı davranışları gösterme Disiplin öyküsü Önce yaşanmış şiddet ve agresif davranış hikayesi Farklılıklara toleransının olmaması ve ön yargılı olmak Madde ve alkol kullanımı Çetelere bağlı olma Silaha yasal olmayan yollardan ulaşma ve kullanma Ciddi şiddet tehdidi

ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ SUÇLULARIN İYİLEŞTİRİLMESİ 1.Önleyicilik ve erken tanıma 2.Yeniden eğitim 3.İzleme çalışmaları

Güvenli bir sınıf ortamı Kuralları öğrencilerle birlikte belirleyin Öğretmenler neler yapabilirler? Güvenli bir sınıf ortamı Kuralları öğrencilerle birlikte belirleyin Okul yönetimi bilgilendirin Öğrencilerinizi tanıyın Şiddet konusunda öğrencileri bilgilendirin Velileri tanıyın onlarla iş birliği yapın Model olun Başkalarına saygılı olmayı teşvik edin Şiddete sıfır tolerans tanıyın Ödül ve yaptırımları belirleyin

"Wild Web Woods" (Vahşi Web Ormanı) www.wildwebwoods.org

“Çocuğunuza hikâye okuyor musunuz/anlatıyor musunuz “Çocuğunuza hikâye okuyor musunuz/anlatıyor musunuz?” sorusuna illere göre verilen yanıtlar Kaynak: UNICEF Türkiye: Okul Öncesi Eğitimde Bilgi, Tutum ve Uygulama Araştırması, 2008