ET İ HOLD İ NG İ LKÖ Ğ RET İ M OKULU PDR SERV İ S İ Ş ÜKRAN ÖZTÜRK PS İ KOLOJ İ K DANI Ş MAN 2007-2008.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Şİddet Muhammet GÜLER.
Advertisements

BESLENMEDE DANIŞMANLIK EĞİTİMİ
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme 1 İDARECİ EĞİTİMİ.
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
İlkokul Çocuklarının Özellikleri ve Ailelere Öneriler
Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi , 2011, 2(2) : 0-0
OKULLARDA SUÇ VE ŞİDDETİ ÖNLEME
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması “Eğitimcilerin Eğitimi” Kasım 2008 Oturum 5 Problemin Tanımlanması ve Mevcut Durumun.
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
DEZAVANTAJLI VE RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR KİMLERDİR?NASIL TESPİT EDİLİR?
AKRAN BASKISI.
AKRAN BASKISI Çocukluktan yetişkinliğe geçiş sürecinde, ergenlik döneminde gençler akranlarıyla daha fazla vakit geçirmeye başlar ve akranlarının kendilerini.
AKRAN BASKISI ve HAYIR DİYEBİLME
RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
Okul Rehberlik Servisi
Ş ÜKRAN ÖZTÜRK PS İ KOLOJ İ K DANI Ş MAN ET İ HOLD İ NG İ LKÖ Ğ RET İ M OKULU PDR SERV İ S İ
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ.
SALDIRGANLIK.
Sapkınlık, Aile ve Arkadaşlar
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÇOCUKLARDA TİKLER İLKNUR NURKAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN VE REHBER ÖĞRETMEN
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÇOCUKLARINDA OKUL İÇİ ŞİDDETİN İRDELENMESİ: BİR ANKET ÇALIŞMASI Sözen S 1, Baysal SU 2, Ekizoğlu O 1, Tüzün B 1, Tüzün Ü 3 1 İstanbul Üniversitesi.
AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI.
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
AKRAN BASKISI.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ÇOCUKLARDA İNTERNET BAĞIMLILIĞI
BÖLÜM 11 ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FİZİKSEL GELİŞİM.
Bölüm 10 Riskli Davranışlar ve Duygusal Rahatsızlık
RİSKİ YÖNETMEK.
BÖLÜM 8 AİLELER. BÖLÜM 8 AİLELER AİLELER Ergenlerin ve Beliren Yetişkinlerin Ebeveynleriyle İlişkileri Aile Süreçleri Ergenlerin ve Beliren Yetişkinlerin.
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
Bölüm 8 Depresif Bozukluklar, Bipolar Bozukluklar ve Okul Çağındaki Çocuk ve Gençlerde İntiharın Önlenmesi.
AKRAN İLİŞKİLERİ.
ERGENLERDE MADDE KULLANIMI Sosyal Hizmet Uzmanı Ercan Mutlu
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI. BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI.
BÖLÜM 12 KAYGI VE İLİŞKİLİ BOZUKLUKLAR KAYGI BOZUKLUKLARI Kaygı ve kaygıyla ilişkili bozuklukları tartışmak için gruplandırmak sorunlu bir iştir çünkü.
Kişisel Rehberlik.
Sunum Akışı Kuraldışı/Problemli davranış nedir?
GENEL ÖNERİLER. ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE NE TÜR PROGRAMLAR/ MÜDAHALELER ETKİLİ? BİREYSEL DÜZEYDE MÜDAHALELER: Bu kategorideki programlardan/müdahalelerden.
ÇATALCA ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ ERGENLİK DÖNEMİ SUNUSU
ÖĞRETMENLERİN ERGEN ALGILAYIŞI Psi. Dan. Selen Demirtaş-Zorbaz Psi. Dan. Tuğba Kurt Psi. Dan. Mehmet Osman Çetiner.
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ
Yrd. Doç. DR. Tülay KUZLU AYYILDIZ ERGENLİK DÖNEMİ SAĞLIK SORUNLARI
Yrd. Doç. Dr. Tülay KUZLU AYYILDIZ
PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
DOÇ. DR. GONCA POLAT ARŞ.GÖR.CİHAN ASLAN TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
AKRAN BASKISI.
AKRAN BASKISI ve HAYIR DİYEBİLME
ŞİDDET.
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
İDARECİ EĞİTİMİ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GRUP İLETİŞİMİ.
Sunum transkripti:

ET İ HOLD İ NG İ LKÖ Ğ RET İ M OKULU PDR SERV İ S İ Ş ÜKRAN ÖZTÜRK PS İ KOLOJ İ K DANI Ş MAN

Çeteler Çete üyelerinin oldukça küçük bir kısmı ergen nüfusundan oluşmaktadır. Buna rağmen, şiddet suçlarının büyük çoğunluğu da ergenler tarafından işlenmektedir. Araştırmacılar 1990'ların başından beri çeteleri ve çete olgusunu araştırmaktadırlar. Fakat hala ergenlerin neden çetelere katıldığına dair somut nedenler tanımlanamamaktadır. Çete üyelerinin oldukça küçük bir kısmı ergen nüfusundan oluşmaktadır. Buna rağmen, şiddet suçlarının büyük çoğunluğu da ergenler tarafından işlenmektedir. Araştırmacılar 1990'ların başından beri çeteleri ve çete olgusunu araştırmaktadırlar. Fakat hala ergenlerin neden çetelere katıldığına dair somut nedenler tanımlanamamaktadır. Ayrıca çete problemiyle savaşan müdahale etmeye yönelik birçok programın da etkisi hakkında henüz çok az şey bilinmektedir. Çete üyeleri, çete üyesi olmayan ergenlere oranla daha ciddi ve şiddetli suçlar işlemektedirler. Ayrıca çete problemiyle savaşan müdahale etmeye yönelik birçok programın da etkisi hakkında henüz çok az şey bilinmektedir. Çete üyeleri, çete üyesi olmayan ergenlere oranla daha ciddi ve şiddetli suçlar işlemektedirler. Çete üyeleri suç hareketlerinin tamamen içinde olmakla kalmayıp işlenen birçok suçun sorumlusudurlar. Çeteler genellikle yaş arası genç erkeklerden oluşmaktadır ama daha genç ya da yaşça daha büyük çete üyeleri de görülmektedir. Çete üyeleri suç hareketlerinin tamamen içinde olmakla kalmayıp işlenen birçok suçun sorumlusudurlar. Çeteler genellikle yaş arası genç erkeklerden oluşmaktadır ama daha genç ya da yaşça daha büyük çete üyeleri de görülmektedir. Bazı çeteler bağımsız ve belirli bir yapıdan uzakken, bazıları oldukça kalabalık, organize ve sıkı disiplinlidirler. Birçok durumda çeteler, üyelerine prestij, güç ve para sağlamak için düzenlenmiş girişimsel faaliyetlere dahil olmaktadırlar. Bazı çeteler bağımsız ve belirli bir yapıdan uzakken, bazıları oldukça kalabalık, organize ve sıkı disiplinlidirler. Birçok durumda çeteler, üyelerine prestij, güç ve para sağlamak için düzenlenmiş girişimsel faaliyetlere dahil olmaktadırlar.

Risk etkenleri Ergenlerde şiddet ve suç işlemeyle ilgili birçok risk faktörü, yüksek çete oluşumu riskini de belirlemektedir. Ergenlerde şiddet ve suç işlemeyle ilgili birçok risk faktörü, yüksek çete oluşumu riskini de belirlemektedir. Suç ve şiddetle ile ilgili risk faktörleri çete oluşturmak için de geçerlidir. Suç ve şiddetle ile ilgili risk faktörleri çete oluşturmak için de geçerlidir. Araştırmacılar çevre, aile, okul ve akran etkileşiminin, çete oluşumundaki etkisine dikkat çekmektedirler. Araştırmacılar çevre, aile, okul ve akran etkileşiminin, çete oluşumundaki etkisine dikkat çekmektedirler.

Önleme, müdahale ve engelleme stratejileri Ergenlerin çetelere üye oluşunun artmasının önlenmesi amacıyla birçok farklı program geliştirilmiştir. Bu programların çoğunluğu önleme, müdahale ve engellemeye yöneliktir. Ergenlerin çetelere üye oluşunun artmasının önlenmesi amacıyla birçok farklı program geliştirilmiştir. Bu programların çoğunluğu önleme, müdahale ve engellemeye yöneliktir. Önleme programları, ergenlerin çetelere katılımını eğitim yoluyla engellemeyi amaçlamaktadır. Önleme programları, ergenlerin çetelere katılımını eğitim yoluyla engellemeyi amaçlamaktadır. Müdahale programları ise, okul sonrası programlar, danışmanlık ve staj imkanları sunarak ergenlerin çetelere katılımını engellemeyi amaçlamaktadır. Müdahale programları ise, okul sonrası programlar, danışmanlık ve staj imkanları sunarak ergenlerin çetelere katılımını engellemeyi amaçlamaktadır. Engellemeye yönelik programlar ise suç davranışlarını ve suç işleyenleri teşhis etme, soyutlama ve cezalandırma stratejilerini içermektedir. Engellemeye yönelik programlar ise suç davranışlarını ve suç işleyenleri teşhis etme, soyutlama ve cezalandırma stratejilerini içermektedir.

Çeteler düşük gelirli çevrelerdeki ergenelerin ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik sosyal kurumlardır. Çeteler düşük gelirli çevrelerdeki ergenelerin ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik sosyal kurumlardır. Bu nedenle bireysel riski azaltıp bireysel şiddet davranışlarını düzeltmeye yönelik olarak geliştirilen özel programların etkin olmadığı bilinmektedir. Bu nedenle bireysel riski azaltıp bireysel şiddet davranışlarını düzeltmeye yönelik olarak geliştirilen özel programların etkin olmadığı bilinmektedir. Temel beceriler ve düşük maaşlı iş fırsatları, çetelerin ergenlere sağladığı sosyal ve ekonomik fırsatlarla yarışamamaktadır. Temel beceriler ve düşük maaşlı iş fırsatları, çetelerin ergenlere sağladığı sosyal ve ekonomik fırsatlarla yarışamamaktadır. Bunun yanı sıra, sert yargılar ve çete üyelerini mahkum etmek önlem almaktan ziyade onların cezaevlerinde çete faaliyetlerini devam ettirmelerine hatta arttırmalarına neden olmaktadır. Bunun yanı sıra, sert yargılar ve çete üyelerini mahkum etmek önlem almaktan ziyade onların cezaevlerinde çete faaliyetlerini devam ettirmelerine hatta arttırmalarına neden olmaktadır. Çete sorununda uzun süreli, kalıcı bir çözüme gidebilmek için gençlere, çetelerin onlara sunduğu çeşitli fırsatlara alternatif yaratacak öneriler ve seçenekler sunulması gerekmektedir. Çete sorununda uzun süreli, kalıcı bir çözüme gidebilmek için gençlere, çetelerin onlara sunduğu çeşitli fırsatlara alternatif yaratacak öneriler ve seçenekler sunulması gerekmektedir.

'Bizim çocuk yapmaz öyle şeyler' demeyin Öğrencilerin yüzde 26'sı bir başkasını yaralamış, yüzde 22.6'sı kesici alet taşıyor. Öğrencilerin yüzde 26'sı bir başkasını yaralamış, yüzde 22.6'sı kesici alet taşıyor. Uzmanlar, 'Aileler, çocuklarının davranışlarından ruh hallerini anlayabilir' diyor Uzmanlar, 'Aileler, çocuklarının davranışlarından ruh hallerini anlayabilir' diyor

'Hemen paniklemeyin' Aileleri uyarıyoruz: " belirtilen özellikler, ergenlik dönemindekilere çok benzer. Aileler hemen panik yapıyor. Oysa 'eyvah' demeden önce belirtilerin süreklilik kazandığında dikkat etmek çok önemli." Aileleri uyarıyoruz: " belirtilen özellikler, ergenlik dönemindekilere çok benzer. Aileler hemen panik yapıyor. Oysa 'eyvah' demeden önce belirtilerin süreklilik kazandığında dikkat etmek çok önemli."

Saldırıdan önce... Şiddet riski taşıyan ya da uygulayan çocuk, sanıldığının aksine çoğu zaman sınıfın en sessizi olabiliyor. Okullarda şiddet davranışını uygulayan öğrencilerin izlediği yol, bulundukları davranış modelleri şöyle: Şiddet riski taşıyan ya da uygulayan çocuk, sanıldığının aksine çoğu zaman sınıfın en sessizi olabiliyor. Okullarda şiddet davranışını uygulayan öğrencilerin izlediği yol, bulundukları davranış modelleri şöyle: Okullardaki şiddet davranışları genellikle ani ve dürtüseldir. Okullardaki şiddet davranışları genellikle ani ve dürtüseldir. Şiddet uygulayanlar, düşüncelerini ya da saldırı planlarını daha önce savurmuş veya birileriyle konuşmuş olabilir. Birilerine saldırmak istediğini söyleyen bir öğrenci, birkaç arkadaşı ile bunu paylaşabilir. Şiddet uygulayanlar, düşüncelerini ya da saldırı planlarını daha önce savurmuş veya birileriyle konuşmuş olabilir. Birilerine saldırmak istediğini söyleyen bir öğrenci, birkaç arkadaşı ile bunu paylaşabilir. Saldırıdan önce birçok çocuk diğerleri tarafından alaya alındığını, baskı yapıldığını veya yaralandığını düşünür. Gerçekten de arkadaşlarını dinlediğinizde, saldıranın haftalar önce bazı çocuklarca sıkıştırıldığını (kafasına bir şeyler atmak, sırtına bir şeyler yapıştırmak, ayağına çelme takmak gibi) duyabilirsiniz. Sonunda toleransı tükenen kişi bir anda saldırabilir Saldırıdan önce birçok çocuk diğerleri tarafından alaya alındığını, baskı yapıldığını veya yaralandığını düşünür. Gerçekten de arkadaşlarını dinlediğinizde, saldıranın haftalar önce bazı çocuklarca sıkıştırıldığını (kafasına bir şeyler atmak, sırtına bir şeyler yapıştırmak, ayağına çelme takmak gibi) duyabilirsiniz. Sonunda toleransı tükenen kişi bir anda saldırabilir

Tam bir profilleri yok Saldırıdan önce kaygıya neden olan ve yardıma ihtiyaçları olduğunu gösteren davranışlarda bulunurlar. Saldırıdan önce kaygıya neden olan ve yardıma ihtiyaçları olduğunu gösteren davranışlarda bulunurlar. Şiddet davranışı gösteren çocukların tam bir profili yoktur. Birkaç hafta önce notlarını ve davranışlarını geliştirmesi için konuştuğunuz bir çocuk birkaç hafta sonra okulda saldırı gerçekleştirebilir. Şiddet davranışı gösteren çocukların tam bir profili yoktur. Birkaç hafta önce notlarını ve davranışlarını geliştirmesi için konuştuğunuz bir çocuk birkaç hafta sonra okulda saldırı gerçekleştirebilir. Birçoğu intiharı düşünmüş veya denemiştir. Bu çocuklar bazı öğretmenlerine, arkadaşlarına ölümle ilgili yazdıkları bazı şiirleri okutabilir. Birçoğu intiharı düşünmüş veya denemiştir. Bu çocuklar bazı öğretmenlerine, arkadaşlarına ölümle ilgili yazdıkları bazı şiirleri okutabilir.