20. YY MIMARISI MODERN MIMARLAR WALTER GROPIUS.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİRLEŞMİŞ MİLLETLER GENEL MERKEZİNDE EĞİTİM SEMİNERİ
Advertisements

20. yüzyılın en büyük mimarlarından biri
BAUHAUS MANİFESTO Yapıları süslemek bir zamanlar güzel sanatların en soylu işleviydi: bunlar anıtsal mimarlığın zorunlu öğeleri sayılıyordu. Bugün sanatlar.
GERİ DÖNÜŞÜM FABRİKASI
HazIrlayan:Vecİhe –PInaR AVCI 4/a 138
SANAT VE TARİH MÜZESİ.
UNA-USA GCI Middle School MUN Conference
NASA.
TÜMEVARIM YÖNTEMİ.
NASA EĞİTİM PROGRAMI Aralık 2012 Manhattan Adası’nın güneyinde kalan kısımdadır. Aynı zamanda burası ticaretin ve politikanın merkezidir. NASA.
AMERİKAN ULUSAL SAĞLIK ENSTİTÜSÜ: GENOM ÇALIŞTAYI.
NASA. Nasa Eğitim Programı Apple Store, New York Apple’ın 5 th Avenue’daki görülmesi gereken dükkanıdır.
I.M. PEI Ieoh Ming Pei.
Içmimarlık nedir?.
JAMES STIRLING.
DEKONSTRÜKTİVİZM Postmodernizme karşı ortaya çıkmıştır. Postmodernizmin “herkesce anlaşılabilir” olma çabasına karşıt olarak “anlaşılmaz,çok az bir kesim.
FRANK LLOYD WRIGHT KİMDİR? ABD’li ünlü mimar. 8 Haziran 1867’de Wisconsin’de doğdu. 9 Nisan 1959’da Arizona’da öldü. 20.yy’nin başında modern mimarlık.
Brüksel.
ÖZGE BEŞİKÇİ - ZEYNEP YAŞA
BAUHAUS OKULU VE ETKİSİ
TÜMEVARIM(ENDÜKSİYON) YÖNTEMİ
DANİEL LİBESKİND Duygu Göçmen
ROBERT VENTURI MELİH KURNALI
CAM EV (Johnson Evi) Mimar: Philip Johnson
ITAS 213 SUNUM TEKNİKLERİ Konu; İç Mekan Örneği
TABANLIOGLU MİMARLIK.
Muhammed kahraman İçt-3
 Cazibe Merkezi Okullar  Hacı Rafet Gümüş Lisesinin Dönüşümü  Arzulu İlk Öğretim Okulunun Durumu.
Tümevarım, gözlenen tek tek olgulardan yola çıkarak genel yargılara ulaşmaktır. Başa bir deyişle tümevarım özelden genele giden bir akıl yürütme türüdür.
Konsruktivizm Sevara Rakhimova
Frank Lloyd WRIGHT Ulas YILDIRIM (TOBB ETU-Sanat ve tasarım)
03/03/2012 Çiğdem Paker1 Giriş Özgeçmişim Çalışmalarım Hedeflerim DAP Sorular & Cevaplar.
KIRŞEHİR DULKADİRLİ İNLİMURAT YER ALTI ŞEHRİ PROJESİ R
PETER BEHRENS 1868 yılında Hamburg'da doğan Peter Behrens Karlsruhe ve Düsseldorf Sanat Akademisi'nde (Kunstschule) okumaya başlamadan önce, Hamburg
Frank Lloyd Wright (doğumu1867, Wisconsin), ABD'li ünlü bir mimar.
BİÇİMSEL (İKONİK) YAKLAŞIMLAR
? ? ? ? ? ? FRANK GEHRY FRANK GEHRY FRANK GEHRY
Dorothea Lange ‘Göçmen Annesi’
BAUHAUS MANİFESTO Yapıları süslemek bir zamanlar güzel sanatların en soylu işleviydi: bunlar anıtsal mimarlığın zorunlu öğeleri sayılıyordu. Bugün sanatlar.
Frank Owen Gehry Beyza DUYGU Güzel Sanatlar Fakültesi.
Zeynep Fatma Niğdeli İçt-2
BEST SUMMER EVER. EMBASSY SUMMER  Campbell House.
MINIMALIZM.
Görüntünün Dili Bauhaus ve Yeni Tipografi
Stratejik PROJE YÖNETİMİ
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
GÜZEL SANATLAR İÇERİSİNDE EDEBİYATIN YERİ  YE Şİ M ÖZDEM İ R  BA Ş AK Ş EH İ R ANADOLU L İ SES İ.
Sakarya Üniversitesi Mühendislik Fakültesi
Almanlar’ın Jugendstil, Fransızlar’ın Art Nouveau, İngilizler’in Modern Style dedikleri gençlik üslubu 20.yüzyılın başlangıcında NewYork’tan Türkiye’ye.
OKUL TANITIM BİLGİLERİ İSTATİSTİKLER Öğretmen Sayısı : 21 Öğrenci Sayısı : 314 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 16 Fen Laboratuarı Sayısı : 0 BT(Bilgisayar)
GEZİLECEK YERLERİ CN Tower, 553 metre uzunlukta dünyanın ikinci en yüksek kulesidir. Kanada'da yer alan bina Ontario'daki Toronto şehrinde bulunmaktadır.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
DEKONSTRÜKTİVİZM.
P ABLO PICASSO Pablo Picasso, çalışmalarıyla resim sanatına ve anlayışına apayrı bir boyut kazandırmıştır. Onu ve sanatını anlamayan insanlar, resimlerini,
Resimle İlgili Meslekler
SANATLAR VE MÜZE. Kültürel ya da tarihsel değeri olan nesnelerin toplanarak sergilendiği yerlere müze adı verilir. Müzeler, toplumların bilim ve sanat.
HIGH TECH MİMARİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MINIMALIZM.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

20. YY MIMARISI MODERN MIMARLAR WALTER GROPIUS

WALTER GROPIUS 1883 Berlin’de doğar. 1903-07 Münih’te Technische Hochschule’de sonra Berlin’de öğrenim görür. 1908 Peter Behrens tarafından AEG Turbine Hall için işe alınır. 1910 Adolf Meyer ile birlikte Berlin yakınlarında bir büro açar. 1919-28 Weimar’da ve sonra 1925’ten itibaren Dessau’da Bauhaus’un yöneticisi olur. 1938 Harvard Üniversitesi Mimarlık Bölüm Başkanı olur. 1969 Boston, Massachusetts’te ölür.

Tasarım felsefesi Modern cagın devrimci mimari Endüstriyel tasasrım Deutscher werkbund modernizm Uluslar arası modernizm islevselcilik

BASIT PLAN – MAXIMUM VERIMLILIK Malzemenin özüne dönüS: ÇELIK, BETON, CAM Saf geometrik form soyutluk ANA ILKE: BASIT PLAN – MAXIMUM VERIMLILIK

Gropius ekıp calısmasının en onemlı ısmıdır Gropius ekıp calısmasının en onemlı ısmıdır. Atölyelerinde her zaman grupsal calısmıs tasarım asamalarını proje ekıbıyle bırlıkte yurutmustur. İne Görsel sanatlar ile mimarlıgın birligıne ınandı. Yapılarında rengı kullandı.

ESERLERİ 1945-1959 Michael Reese Hastanesi ; USA  1911 Fagus Fabrikası ; ALMANYA   1914 Werkbund Pavyonu ; ALMANYA 1921 Summerfeld Konutu ; ALMANYA 1922 Chicago Tribune Tower 1925-1932 Bauhaus Binası ve Usta Evleri ; ALMANYA 1929-1930 Siemensstadt Yapım Konutu 1936 Köy Koleji ; İNGİLTERE 1936 66 Old Church Street ; ALMANYA 1937 Gropius Evi ; USA 1942-1944 Alüminyum Şehir Teras Konut Projesi ; USA 1945-1959 Michael Reese Hastanesi ; USA 1948 Peter Thacher Ortaokulu

1948-1950 Graduate Center 19555 – 1957 İnterbaü 1957 – 1959 Dr. and Mrs. Carl Murchison House 1957-1960 Bağdat Üniversitesi ; IRAK 1958-1963 Pan Am Binası ; NEWYORK 1958-1961 ABD Büyük Elçiliği ; ATİNA 1960 Gropiusstadt Komplex Binası ; USA 1961 Wayland Lisesi ; USA 1963 Oheb Shalom Tapınağı 1963-1966 John F. Kennedy Federal Ofis Binası ; USA 1967-1969 Doğu Shaker Heights Kulesi ; OHİO 1968 Cam Katedrali ; AMBERG 1960-1979 Bauhaus Arşiv Müzesi ; BERLİN

FAGUS FABRİKASI

1911 de Adolf Meyer ile birlikte Erken modern mimari örneklerinden FAGUS HAKKINDA: 1911 de Adolf Meyer ile birlikte Erken modern mimari örneklerinden Behrens’in etkilerini tasır. Çelik tugla ve cam bütünlesmesi Cephede zamanın önemini vurgular

WERKBUND SERGI SALONU

Adolf Meyer ile 1914 yılında werkbund fuarı icin yapılmış bir binadır. Deutscher Werkbund felsefesinin somutlaştırılmış hali Şeffaf merdivenleri ile döneminden sıyrılır, modernist harekete esin kaynagı olur. Aksiyal planlı yapının cephelerindeki agırlık etkısı ile merdivenlerindeki saydamlık kontrast uyandırmaktadır.

CHICAGO TRIBUNE TOWER 1922 Chicago tribune tower yarısması icin hazırladıgı öneridir. Kazanamadıgı ıcın proje taslakta kalmstır buna ragmen oldukca ses getirmistir. Chicago penceresi üzerine kurulmus yapısal ızgara, birbiryle cakısmayan kademeli düseylıkler ve keskin yatay cizgileri ile modernist egilimlerin sentezidir.

Sommerfeld haus 1920-21 Berlin

Adolf Meyer ile birlikte Gropius’un erken donem eserlerinden Dışavurumcul etkiler

Gropiusun mimari çizgileri kendini göstermeye baslamıstır Gropiusun mimari çizgileri kendini göstermeye baslamıstır. Bauhaus’un gelisimini hazırlamstır bu acıdan onemlı bır yapıdır fakat savas esnasında büyük hasar gören bina gunumuze ulasamamıstır.

BAUHAUS ENDÜSTRI (MAKINE) + SANAT (BICIM) ZANAAT (ÜRÜN) = TASARIM

Usta evleri

SIEMENSSTADT BÖLGESI TOPLU KONUTLAR 1929-30 BERLIN

IMPINGTON VILLAGE COLLAGE 1936 INGILTERE

66 OLD CHURCH STREET

GROPIUS HAUS 1937 USA

ALÜMINYUM SEHIR TERAS KONUT PROJESI 1942-44 ABD

MICHEAL REESE HOSPITAL 1945-59 USA

GRADUTE CENTER 1948-50

Interbau 1955-57 berlın

BAGDAT ÜNIVERSITESI 1957-60 IRAK

METLIFE PAN AM BINASI 1958-1963 NEW YORK

ABD BUYUK ELCILIGI ATINA 1958-1961

GROPIUSSTADT KOMLEKS BINASI USA/1960

OHEB SHALOM TAPINAGI 1963

JOHN F. KENNEDY FEDERAL OFIS BINASI 1963-66 USA

DOGU SHAKER HEIGHTS 1967-69 OHIO

MART ÖLÜM ANITI

Mimarlar, heykeltraslar, ressamlar, hep birlikte zanaatlara geri dönmeliyiz! Çünkü sanat bir meslek degildir. Sanatcı ve zanaatcı arasında önemli bir ayırım yoktur. Sanatçı yüceltilmis bir zanaatçıdır. Istencin bilincini asan o ender esinlenme anlarında, ilahi bir güc yaptıklarının sanata dönüsmesine neden olabilir. Öte yandan her sanatcının bir zanaatta becerisi olması zorunludur. Yaratıcı hayal gücünün temel kaynagı burada yatar . O halde , zanaatcı ve sanatcı arasında kibir engelleri yükselten sınıf ayrımının olmadıgı yeni bir zanaatcı loncası kuralım! Mimarlık, heykel ve resmi tek bir bütün olarak kucaklayacakve birgün bir milyon iscinin ellerınde yeni bir inancın kristal simgesi gibi göge dogru uzanacak olan, gelecegin yeni yapısını hep birlikte arzulayalım, kavrayalım ve yaratalım.