DİNLEME.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRENCİ VE YAŞAM KOÇLUĞU PROGRAMI
Advertisements

İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ.
ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME
Satışta İletişimin Rolü
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
TÜRKÇE.
İLETİŞİM UFUK FİDANLI Eğitim Öğretim Planlamacısı
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
D İ L DİLİM SENİ DİLİM DİLİM KESERİM
SUNUM.
ETKİLİ İLETİŞİM DERSİ SUNUM
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
DİNLEME.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İLETİŞİM ENGELLERİ.
İLETİŞİM TEKNİKLERİ EĞİTİMİ
Hasta Memnuniyeti-İletişim
TÜRKÇE.
DİNLEME BECERİSİ.
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
DİNLEME ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç. Dr. Ş. Dilek BELET.
Empati – Sempati Empatik Dinleme MDBS 116 KİŞLERARASI İLETİŞİM
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
İLETİŞİM ve İNSAN İLİŞKİLERİ ÖZGÜR GÜVERCİN 7.Sınıf SOSYAL BİLGİLER.
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
İletişim Sanatı 1.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİ İlköğretim Müfettişi HAZIRLAYAN VE SUNAN
Türkçe Dersi Dilimiz Konumuz Ahmet Eren Köksal
Empati – Sempati Empatik Dinleme COMM 322 KİŞLERARASI İLETİŞİM
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
V. REHBER VAİZ YETİŞTİRME PROGRAMI SUNUM VE DEĞERLENDİRME GRUPLARI
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Hepsini bir araya getirmek 4. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
İletişim ve Empati.
HOŞGELDİNİZ.
CAN KULAĞI Ramazan Bayraktar.
DİNLEME TÜRLERİ VE ETKİN DİNLEME
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
Empati – Sempati Empatik Dinleme MDBS 116 KİŞLERARASI İLETİŞİM
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
DİNLEME VE ETKİLİ DİNLEME
DİNLEME.
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
ANTRENÖRLÜKTE İLETİŞİM BECERİLERİ
İLETİŞİM BECERİLERİNE GİRİŞ
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ.
Öğrencilerin Dyned içerisinde edindiği becerileri günlük yaşantısında kullanım alanlarının oluşturulması ve bilgi ölçümü için yapılacak çalışmalar.
En uzak mesafe ne Afrika’dır
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
ÖĞRETİM SÜRECİNDE DİNLEME BECERİSİNİN GELİŞİMİ. Dinlemenin Önemi İnsanlar arasında en yaygın iletişim biçimi konuşmadır. Bu durumda bireylerden birisi.
ETKİLİ SUNUM. SUNUM NEDİR Bir konunun, bir bildirinin, bir araştırma sonucunun dinleyicilere aktarılmasına sunum denir. Sunumda bir çalışma sonucunu açıklama,
ÖĞR.GÖR. ALİ OSMAN GÖKCAN
İLETİŞİM ENGELLERİ.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. ETKİLİ OKUMA BECERİLERİ  Okurken anlamayı kontrol etmek Metin hakkında soru sormak ve cevaplamak Yüksek sesle okumak.
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NEYI ÖĞRENMEN GEREKIYOR? VERIMLI ÇALıŞMAK IÇIN N İ LÜFER NUR HAYAT İ KURTCAN MTAL REHBERL İ K SERV İ S İ 1.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Sunum transkripti:

DİNLEME

Dinleme nedir?

Dinleme neden önemli? Dinleme ve duyma arasındaki fark nedir?

Dinleme neden önemli Yapılan incelemeler, insanların pek çoğunun daha az konuşma, daha çok dinleme durumunda bulunduğunu ortaya çıkarmıştır. İnsanlar dil becerilerinden en çok % 50 oranıyla dinlemeyi kullanmaktadır.

Dinlemeyi doğru gerçekleştirebilmek için ne yapmamız gerekiyor?

4-Tahmin ederek dinlemeli Dinleme ilkeleri 1-Amaçlı olmalı 2-İstekli olmalı 3-Eleştirel dinlemeli 4-Tahmin ederek dinlemeli 5-Not alarak dinlemeli

DİNLEME TÜRLERİ

Dinleme türleri Saplantılı Dinleme Görünüşte Dinleme Savunucu Dinleme Seçici Dinleme Tuzak Kurucu Dinleme Yüzeysel Dinleme ETKİLİ DİNLEME

İLETİŞİMDE DİNLEME YANLIŞ DİNLEME TÜRLERİ GÖRÜNÜŞTE DİNLEME SEÇEREK DİNLEME SAPLANTILI DİNLEME SAVUNUCU DİNLEME TUZAK KURUCU DİNLEME YÜZEYSEL DİNLEME 10

Dinleme eğitimi ile öğrencilerde geliştirilecek beceriler Konuşulanı, okumanı, söyleneni tam olarak anlama Konuşulanı görgü kurallarına uygun dinleme Dinlerken önyargılardan uzak tarafsız dineme Dinlediğinin eksik, yanlış, abartılı yönlerini seçme Dinlerken soru sorma, açıklama yapma Dinlediklerine ilişkin tahmin yapma İlgi ve gereksinmelerini dikkate alarak dinleme Eğlenmek amacıyla dinleme

Dinleme eğitimi ile öğrencilerde geliştirilecek beceriler Bilgi edinmek amacıyla dinleme Dinlediklerinde sebep sonuç ilişkileri kurma Çıkarsamalar, karşılaştırmalar yapma Dinlediklerini özetleme Dinlediklerini başkalarına anlatma Dinlediklerine günlük yaşantısından örnekler verme

DİNLEME EĞİTİMİ SÜRECİ

Dinleme eğitimi süreci Hazırlık etkinlikleri Dinleme etkinlikleri Dinleme sonrası etkinlikler

Dinlemeyi Olumsuz Etkileyen Tutum ve Davranışlar Durumlar Öneriler Önyargılı dinleme Duygusal dinleme Dinleme alışkanlığı İşitme gücü Göz iletişimi Yüzdeki ifade Oturma şekli

Dinlemeyi Olumsuz Etkileyen Tutum ve Davranışlar Durumlar Öneriler Konuşmacıyla dinleyici arasındaki uzaklık Aşırı hareketlilik Ortama yabancı olmak Gürültü, ısı, ışık Ortamın düzeni

Konuşan Kişiden Kaynaklanan Dinleme Sorunları 1-Konuşmacının çok yavaş ya da çok hızlı konuşması 2-Ayrıntıya çok girilmesi, çok örnek verilmesi 3-Anlatım bozukluğu yapılması 4-Konuşma sırasında devamlı öksürmek, boğazı temizlemek