Pedagojik Formasyon/ RİZE-2011

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Spor Pedagojisi.
Advertisements

Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
EĞİTİMDE PROGRAM KAVRAMI VE PROGRAM TÜRLERİ
EĞİTİMDE PROGRAM KAVRAMI VE PROGRAM TÜRLERİ
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
Öğretimde Planlama BENGÜ IŞIK VAHİDE YAKAR ÜMMÜHAN AKPINAR
Eğitim Öğretimde Planlama
MERHABA.
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
Eğitim Bilimlerine Giriş.
Özel Öğretim Yöntemleri
Eğitim Bilimine Giriş.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
Eğitimin Temel Kavramları Yrd. Doç. Dr. Hüseyin SERÇE
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
MERHABA.
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARI
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
PROGRAM GELİŞTİRME ve PROGRAM GELİŞTİRME SÜRECİ
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin,yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim-öğretimlerini resmi okullarda sürdürmesi esasına.
PROGRAM GELİŞTİRMENİN TEMEL KAVRAMLARI
Eğitimde Program Geliştirme
OMES 101/203 Eğitim Bilimlerine Giriş
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
EĞİTİM , program gelİŞtİrme Ve ÖĞretim İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARI
Temel Kavramlar ve İlkeler
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Program Geliştirme ve Öğretim
EĞİTİM BİREYİN DAVRANIŞLARINDA KENDİ YAŞANTISI YOLUYLA KASITLI OLARAK
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Dursun AKSU.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
EDS -101 Eğitim Bilimine Giriş Türkçe Öğretmenliği Bölümü Tülay KAYA
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Tuncay Sevindik
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Program Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
NEDEN EĞİTİM ?.
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
EĞİTİM KAVRAMI VE AYIRT EDİCİ ÖZELLİKLERİ
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Eğitim Bilimine Giriş Turgay Baş 1.
Eğitimde Program Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
E ĞITIMDE P ROGRAM G ELIŞTIRME T EMEL K AVRAMLAR Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Pedagojik Formasyon Eğitimi
Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
EĞİTİM program gelİŞtİrme Ve ÖĞretim İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARI
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLARI
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Öğretimin Planlanması
BİREYİN DAVRANIŞLARINDA KENDİ YAŞANTISI YOLUYLA KASITLI OLARAK
Kültür Toplumu oluşturan insanın öğrendiği, bilgi, sanat, gelenek, görenek ve benzeri yetenek, beceri ve alışkanlıkları içine alan karmaşık bir bütündür.
program gelİŞtİrme TEMEL KAVRAMLARI
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
PROGRAM ve PROGRAM ÇEŞİTLERİ
Amaçlar-Sınıflama- Modeller-Eğitim Programlarının Ögeleri
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

Pedagojik Formasyon/ RİZE-2011 PROGRAM GELİŞTİRMENİN TEMEL KAVRAMLARI ÖĞr. Gör. Osman albayrak Rize- 2011 Pedagojik Formasyon/ RİZE-2011

EĞİTİM NEDİR ? Selahattin Ertürk’ e göre eğitim, bireyin davranışında kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak istendik değişme meydana getirme sürecidir. 14.04.2017 osmantavsan@hotmail.com

Eğitimin özellikleri Eğitim bir süreçtir, Eğitim sonunda bireyde bir değişme olmalıdır, Bu değişme istendik yönde olmalıdır, Eğitimde bir amaç ya da kazanım vardır, Eğitim bireyi geliştirir, Eğitim bireyi hayata hazırlar, İçsel ya da dışsal bir yaşantı sonucu oluşur (Gelen,2005). 14.04.2017 osmantavsan@hotmail.com

14.04.2017 osmantavsan@hotmail.com

EĞİTİM; Formal Ve İnformal Eğitim Olarak İkiye Ayrılır. Formal eğitim, planlı ve programlı bir amaç doğrultusunda belirli bir mekanda uzman bazı kişilerin rehberliğinde düzenlenen bir etkinliktir. 14.04.2017 osmantavsan@hotmail.com

Formal Eğitimin Özellikleri a)     Amaçlıdır. b)     Planlı ve programlıdır. c)      Süreç profesyonel eğiticiler tarafından yürütülür. d)     Süreç sonucunda olumlu davranışların kazanılması beklenir. e)     Eğitim belirli bir mekanda sürdürülür. f)       Amaçlı olarak hazırlanmış araç- gereç kullanılır. g)     Süresi sınırlıdır. 14.04.2017 osmantavsan@hotmail.com

2. İNFORMAL EĞİTİM Plansız ve programsız hayatın içerisinde kendiliğinden oluşan eğitimdir. Diğer bir değişle bireyin sosyalleşme ve kültürleşme sürecidir. Bu süreç sistemsiz ve denetimsiz bir şekilde doğuştan ölünceye kadar devam eder. 14.04.2017 osmantavsan@hotmail.com

1.2 ÖRGÜN EĞİTİM Örgün eğitim, amaca göre hazırlanmış programlarla okul çatısı altında, belirli yaş grubundaki ve aynı seviyedeki bireyler için yapılan düzenli eğitimdir. Örgün eğitim; Okul öncesi eğitim, ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim kurumlarını kapsamaktadır. 14.04.2017 osmantavsan@hotmail.com

1.3 YAYGIN EĞİTİM Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş, herhangi bir kademesinde bulunan veya bu kademelerden birinden ayrılmış olan bireylere ilgi ve gereksinme duydukları alanda örgün eğitim yanında veya dışında düzenlenen eğitim faaliyetlerinin tümünü kapsar. Yaygın eğitim; genel ve meslekî teknik yaygın eğitim olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. 14.04.2017 osmantavsan@hotmail.com

DİĞER KAVRAMLAR a) Amaç ( hedef ) : Amaçlar, eğitim sürecine giren bireyin davranışlarında ve kişiliğinde meydana gelmesi istenilen farklılaşmaları belirtir. Amaçlar, formal eğitimin temel taşlarıdır.(Celep) b) Yaşantı: İnsanın yaşadığı ortamla gerçekleştirdiği etkileşimlerdir. Bir etkileşimin yaşantı olabilmesi için bireye, bilgi, beceri ve tutum kazandırması gerekir. 14.04.2017 osmantavsan@hotmail.com

DİĞER KAVRAMLAR c) Davranış ( Kazanım ) : Geniş anlamı ile tutumlar ile, içsel ve dışsal tepkilerin tümünü kapsar Bireyin göstermiş olduğu ölçülebilir eylem ve etkinliklerine davranış denir. Ancak bu eylemlerin birey tarafından bilinçli ve kasıtlı yapılması gerekmektedir Öğrenilmeyen şey davranış değildir. ( Celep, 2004) 14.04.2017 osmantavsan@hotmail.com

DİĞER KAVRAMLAR d) Süreç: Bir amaca yönelik, sürekli ve birbirilerine bağlı oluş ya da olaylarda görülen bir dizi değişikliklerdir. Aynı zamanda süreç, bir işin belirli bir zaman içerisinde sürüp gitmesi anlamına da gelir.[i] e) İstendik: İstenilen koşullarda istenilen özelliklere sahip olmayı gerektirir.   14.04.2017 osmantavsan@hotmail.com

Öğrenmeler bilişsel, duyuşsal ve psiko- motor olabilir. DİĞER KAVRAMLAR f) Öğrenme: Bireyin çevresiyle etkileşimleri sonucunda organizma da meydana gelen nispeten kalıcı davranış değişikliğidir ( Senemoğlu. 2010) Öğrenmeler bilişsel, duyuşsal ve psiko- motor olabilir. 14.04.2017 osmantavsan@hotmail.com

g) Öğretme: Öğrenmenin gerçekleşmesi için ortamın düzenlenmesidir g) Öğretme: Öğrenmenin gerçekleşmesi için ortamın düzenlenmesidir. Öğretme bilinçli ve amaçlı bir çabadır. Bu çaba kişilerce yapılabileceği gibi, değişik materyallerce de yapılabilir. 14.04.2017 osmantavsan@hotmail.com

Daha çok okullarda yapılmaktadır. Öğretim Öğretim, eğitimin planlı bir şekilde belirli bir zaman da , belirli bir mekanda gerçekleştirilen dilimine denir. Daha çok okullarda yapılmaktadır. 14.04.2017 osmantavsan@hotmail.com

Öğretim Hizmetinin Niteliğini Artıran Değişkenler İpucu Pekiştirme Katılım Dönüt Düzeltme 14.04.2017 osmantavsan@hotmail.com

SORU ÖRNEKLERİ 14.04.2017 osmantavsan@hotmail.com

1. Usta çırak ilişkisi sonucu kazanılan davranışlar hangi eğitimin kapsamında yer alır? a. formal eğitim. b. örgün eğitim c. yaygın eğitim d. informal eğitim. e . görsel eğitim 14.04.2017 osmantavsan@hotmail.com

2. Aşağıdakilerden hangisi öğretme için söylenemez? a. öğretme herhangi bir öğrenmeyi kılavuzlama ve sağlama faaliyeti olarak tanımlanabilir. b. öğretme sürecinde öğrenen ,öğreten ve öğrenilen diyebileceğimiz üç öğenin etkileşimi söz konusudur. c. öğretme etkinlikleri her zaman eğitim kurumlarında düzenlenir. d. öğretme ve öğrenme kimi zaman birbirinden bağımsız olarak da gerçekleşebilmektedir. e. öğretme, öğrenmenin kolaylaştırılması süreci olarak ele alınabilir. 14.04.2017 osmantavsan@hotmail.com

3. Aşağıdakilerin hangisi öğrenmenin davranış değişikliği üzerindeki etkisi için söylenemez? a.öğrenme,davranışta geçici değişiklikler yaratan etkendir. b.öğrenme sonucunda davranışta gözlenebilir bir değişme meydana gelir . c.birey o güne o kadar hiç göstermediği bir davranışı göstermeye başlar. d.var olan davranışı geliştirebilir. e.daha önce öğrendiği yanlış davranışı düzeltebilir. 14.04.2017 osmantavsan@hotmail.com

a.öğretim b.eğitim c.öğrenme d.öğretme e.hedef 4. Büyüme ve vücutta değişik etkilerle oluşan geçici değişmelerle atfedilmeyecek,yaşantı ürünü olarak meydana gelen davranışta nispeten kalıcı izli değişme hangisidir? a.öğretim b.eğitim c.öğrenme d.öğretme e.hedef 14.04.2017 osmantavsan@hotmail.com

5.Öğretim sürecinde öğrencilere kazandırılacak bilgi beceri ve tutumları kapsayan aşama hangisidir? a. hedefler b.içerik c.eğitim durumları d.öğrenim durumları e.değerlendirme 14.04.2017 osmantavsan@hotmail.com

6. Eğitim çabalarının genel amacı nedir? a.bilgi kazandırma b.toplumsal uyum sağlama c.belli beceriler kazandırma d.yetenek geliştirme e.gereksinimleri karşılama 14.04.2017 osmantavsan@hotmail.com

7. Aşağıdaki anlatımlardan hangisi doğrudur? a.tüm eğitim etkinlikleri öğretim kapsamındadır. b.eğitim yaşam boyu süren kapsamlı bir süreçtir. c.öğretim her zaman bir plan doğrultusunda gerçekleşmez. d.eğitim sürecinde öğrenmeden çok söz edilemez. e.öğretme işi uygun bir yer ve zaman ister. 14.04.2017 osmantavsan@hotmail.com

11. Yabancı dilde eğitim veren bir okulda matematik öğretmenliği yapan Selin Öğretmen’in İn²耀lizcesi çok iyi değildir. Derslerini İngilizce anlatabilmekte ama öğrencileri kendi aralarında İngilizce espri yaptıklarında onları anlayamamakta ve bundan rahatsız olmaktadır. Bu nedenle öğrencileriyle etkili iletişim kurabilmek için yabancı dil kursuna gider. Selin Öğretmen’in aldığı bu kurs aşağıdakilerden hangisinin kapsamında yer alır? ( KPSS 2010 ) Programlı öğretim Mikro öğretim C) Halk eğitimi D) İş başında eğitim E) Hizmet içi eğitim 14.04.2017 osmantavsan@hotmail.com

12 : Kazanılmış yaşantı, bireylerin birbirleriyle ve çevresiyle etkileşimi sonucu bireylerde kalıcı izli davranış değişikliği oluşmasıdır. Aşağıdakilerden hangisi kazanılmış yaşantıya uygun bir örnek değildir? ( KPSS 2010 ) A) Bir yakınını cinayette kaybeden Nevin, gazetelerde önce cinayet haberlerini okur. B) Oğuz, derste öğretmenin verdiği örneği başka bir problemin çözümünde kullanır. C) Burak, oynadığı her satranç oyununda model aldığı satranç ustasının açılış hamlesiyle oyuna başlar. D) Fatma, ders arasında sınıf arkadaşlarıyla birlikte çektirdiği fotoğraflara bakar. E) Kemal, izlediği filmden kavga sahnelerini arkadaşlarına göstererek anlatır. 14.04.2017 osmantavsan@hotmail.com

Pedagojik Formasyon/ RİZE-2011 PROGRAM NEDİR? Hedeflere ulaşmak için yapılacak etkinlikler dizgesidir. Eğitimde dört çeşit programdan söz edilebilir. Bunlar ; Eğitim Programı, Öğretim Programı, Ders Programı ve Örtük ( gizil ) Program’dır. Pedagojik Formasyon/ RİZE-2011

Pedagojik Formasyon/ RİZE-2011 1. Eğitim Programı ( Yetişek ) Eğitim programı; öğrenene, okulda ve okul dışında planlanmış etkinlikler yoluyla sağlanan öğrenme yaşantıları düzeneğidir ( Demirel, 2005 ). Eğitim programının ögeleri ve aralarındaki ilişkiler şematik olarak şöyle gösterilebilir: HEDEF ( Niçin ? ) İÇERİK ( Ne ? ) ÖĞRENME- ÖĞRETME SÜRECİ ( Nasıl ? ) ( ÖĞRETİM DURUMLARI ) DEĞERLENDİRME ( Ne kadar ? ) Pedagojik Formasyon/ RİZE-2011

Pedagojik Formasyon/ RİZE-2011

Pedagojik Formasyon/ RİZE-2011 Soru : Aşağıdakilerden hangisi eğitim programının temel öğelerinden birisidir? A) Yöntem ve teknikler B) Görsel ve işitsel araçlar C) Öğrenci düzeyi D) Eğitim durumları E) Ünite analizi   Pedagojik Formasyon/ RİZE-2011

Eğitim programının en temel ve en önemli öğesidir. Hedef ( Amaç ) : Yetiştirilecek bireyde bulunması uygun görülen, eğitim yoluyla kazandırılabilir istendik özelliklerdir. Eğitim programının en temel ve en önemli öğesidir. Pedagojik Formasyon/ RİZE-2011

PROGRAMIN TEMEL ÖGELERİ 2. İçerik: Bir programın içinde bulunması gereken, öğretilecek konuların düzenlenmiş bütünüdür. İçeriği, konu alanı uzmanı ve program geliştirme uzmanı birlikte belirlemelidir. 3. Eğitim Durumları ( Öğretme – Öğrenme süreci); Öğretim stratejileri, yöntemler, teknikler, araç gereçler, İpucu, öğrenci katılımı, zaman, pekiştireç, dönüt, düzeltme, öğretmen davranışları, öğrenci davranışları yer alır. 4. Değerlendirme (Sınama Durumları): Öğrencide gözlenmeye karar verilen istendik davranışların kazanılıp kazanılmadığı hakkında bir yargıya varma işidir. PROGRAMIN TEMEL ÖGELERİ Pedagojik Formasyon/ RİZE-2011

Pedagojik Formasyon/ RİZE-2011 EĞİTİM PROGRAMININ YARARLARI 1. Eğitim faaliyetlerine yön verir. 2. Aynı eğitim basamaklarındaki okullarda amaçların aynı yönde gerçekleşmesini sağlar. 3. Eğitimde verimi arttırır. 4. Öğretmenlere rehberlik eder. 5. Zamandan tasarruf sağlar 6. Öğrenmeyi kolaylaştırır. Pedagojik Formasyon/ RİZE-2011

Pedagojik Formasyon/ RİZE-2011 EĞİTİM PROGRAMININ ÖZELLİKLERİ 1. İşlevsel olmalıdır. 2. Esnek olmalıdır 3. Özel ve genel olma özelliği olmalıdır. 4. Uygulanabilir ve uygulayıcılara yardımcı olmalıdır. 5. Bilimsel olmalıdır. 6. Bir amaca yönelik olmalıdır. 7. Ekonomik olmalıdır. 8. Çerçeve program özelliği olmalıdır. 9. Toplumun değer, görüş ve isteklerine uygun olmalıdır. 10. Milli Eğitimin amaçlarına uygun olmalıdır Pedagojik Formasyon/ RİZE-2011

Pedagojik Formasyon/ RİZE-2011 2. Öğretim Programı Eğitim programı doğrultusunda öğrenciye kazandırılması düşünülen özelliklerin ders kümeleri olarak planlanmasıdır. Ya da , Okulda ya da okul dışında bireye kazandırılması planlanan bir dersin öğretimiyle ilgili tüm etkinlikleri kapsayan yaşantılar düzeneğidir. Pedagojik Formasyon/ RİZE-2011

Pedagojik Formasyon/ RİZE-2011 Öğretim Programı aynı zamanda ; Sınıflarda okutulacak konuları Bunların amaçlarını Her dersin sınıflara göre haftada kaç saat okutulacağını Öğretim metotlarını tekniklerini gösteren bir kılavuz olarak kabul edilir. Pedagojik Formasyon/ RİZE-2011

Eğitim ve Öğretim programı arasındaki temel fark Eğitim programı “ Ne ?” sorusuna yanıt arar . Tasarıdır , plandır, programlama sürecidir. Öğretim Programı ; “ Nasıl ? “ sorusunu yanıtlar. Bir uygulamadır. Stratejilere , yöntemlere , öğretmen niteliklerine odaklanır Pedagojik Formasyon/ RİZE-2011

Pedagojik Formasyon/ RİZE-2011 Soru Pedagojik Formasyon/ RİZE-2011

Pedagojik Formasyon/ RİZE-2011 3. Ders Programı Bir ders süresi içinde planlanan hedeflerin bireye nasıl kazandırılacağını gösteren tüm etkinliklerin yer aldığı bir plandır. Pedagojik Formasyon/ RİZE-2011

Pedagojik Formasyon/ RİZE-2011 5. ÖRTÜK ( GİZİL ) PROGRAM: Ders dışı etkinlikleri de içine alan programdır. Okul dışı faaliyetler örtük program çerçevesinde ele alınır. Program geliştirme uzmanlarının son dönemde bireyin yaratıcı etkinliklerini geliştirmek üzere önem vermeye başladıkları bir program türüdür. Pedagojik Formasyon/ RİZE-2011

Pedagojik Formasyon/ RİZE-2011

Pedagojik Formasyon/ RİZE-2011

Pedagojik Formasyon/ RİZE-2011

Eğitimde Program Hiyerarşisi Eğitim programı Öğretim programı Ders programı Ünite programı Günlük Ders programı (plan)

Pedagojik Formasyon/ RİZE-2011 SONNNNNNNN Pedagojik Formasyon/ RİZE-2011