Z ve T puanları Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -12-
Advertisements

Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
MERKEZİ YIĞILMA (EĞİLİM) ÖLÇÜLERİ
Henryson Yöntemi ile Madde Analizi
Güz Yrd. Doç.Dr. Zeynep Ocak
ANOVA (ANalysis Of Varyans)
Standart Normal Dağılım
Excel’de istatistik fonksiyonları
Bağıl Değerlendirme Sistemi
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
Alt Üst Gruplar Farkına Göre Madde Analizi (Basit Yöntem)
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Normal Dağılım.
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -6-
Merkezi Eğilim (Yığılma) Ölçüleri
İstatistikte Bazı Temel Kavramlar
T Dağılımı.
Değişkenlik Ölçüleri.
STANDART SAPMA STANDART SAPMA.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Büyük ve Küçük Örneklemlerden Kestirme
Z ve T puanları Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Sözlü Sınavlar Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Ölçme sonuçları üzerinde yapılan istatiksel işlemler
İki Ortalama Farkının Test Edilmesi
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
Madde Analizi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
GÜRÇEŞME ANADOLU LİSESİ
BAĞIL DEĞERLENDİRME Arş. Grv. Recep KARA Veteriner Fakültesi Gıda Hijyeni ve Teknolojisi Anabilim Dalı.
SUNUM İÇERİĞİ Giriş Süreç Ölçeğinde Analiz Şube Ölçeğinde Analiz .
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatiksel İşlemler
HATA TİPLERİ Karar H0 Doğru H1 Doğru H0 Kabul Doğru Karar (1 - )
Yrd. Doç. Dr. Hamit ACEMOĞLU
ÖLÇME VE DE Ğ ERLEND İ RME REHBERLİK SERVİSİ. PUAN DE Ğ ERLER İ VE DERECELER İ Puan Derece 85, ……………..Pekiyi 70,00-84,99 ……………İyi 60,00-69,99 ……………Orta.
Tanımlayıcı İstatistikler
Bilişim Teknolojileri için İşletme İstatistiği
Bilişim Teknolojileri için İşletme İstatistiği
İSTATİSTİK YGULAMALARI: SINAVA HAZIRLIK
Merkezi Eğilim (Yığılma) Ölçüleri
Standart Puanlar Z puanı: T puanı: T=10*Z+50 = Bireyin puanı
İSTATİSTİKTE TAHMİN ve HİPOTEZ TESTLERİ İSTATİSTİK
Sürekli Olasılık Dağılımları
SÜREKLİ OLASILIK DAĞILIŞLARI Standart Normal Dağılım
Konum ve Dağılım Ölçüleri BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
Istatistik.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ
MATEMATİK ÖĞRENEBİLİR
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Ölçme ve Değerlendirme
Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatistiksel İşlemler
Merkezi Eğilim Ölçüleri
MERKEZİ EĞİLİM(YIĞILMA) ÖLÇÜLERİ
DEĞİŞİM ÖLÇÜLERİ.
Numerik Veri Tek Grup Prof. Dr. Hamit ACEMOĞLU.
Merkeze Yayılma Ölçüleri
STANDART PUANLAR * Z Puanı * T Puanı.
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 8. SINIF
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatistiksel İşlemler
ÖLÇME SONUÇLARI ÜZERİNE İSTATİSTİKSEL İŞLEMLER
TEST İSTATİSTİKLERİ.
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
STANDART SAPMA.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
UYGULAMA 7 Uygulama 7.1: Bir sınıftaki öğrencilerin not ortalamasını bulan programı geliştiriniz. Verilen notlar için programınızı test ediniz. Öğrenci.
TEST.
Sunum transkripti:

Z ve T puanları Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

Her ölçmeyle ilgili ortalama ve standart sapma farklı olabildiği için farklı ölçmelerde alınan puanların doğrudan karşılaştırılmaları uygun değildir.

Z ve T puanları yanıtlayıcıların aldıkları puanların standart puanlara çevrilerek karşılaştırılabilmesini sağlamaktadır.

Z ve T puanları temel olarak “hangi yanıtlayıcı daha başarılıdır, hangisinin puanı daha yüksektir?” gibi sorulara cevap vermektedir.

Z ve T puanlarında yanıtlayıcı puanları grubun ortalaması ve standart sapması dikkate alınarak standart puanlara dönüştürülür.

Z puanında değerler ortalaması 0 ve standart sapması 1 olan bir ölçme durumunda elde edilmiş gibi ifade edilir.

Z puanı, standart normal dağılımı ile ilgilidir Z puanı, standart normal dağılımı ile ilgilidir. Standart normal dağılımın ortalaması 0, standart sapması 1’dir. Standart normal dağılıma sahip bir değişken Z harfi ile simgelenir.

Z puanı şu biçimde hesaplanır:

Örneğin bir öğrencinin sınavdan aldığı not 81, sınıfın ortalaması 76 ve sınıfın standart sapması 20 ise Z puanı şu biçimde bulunur: Z = (81 – 76) / 20 Z = 0,25

Z puanı bazı durumlarda negatif çıkmaktadır Z puanı bazı durumlarda negatif çıkmaktadır. Karşılaştırmanın daha rahat anlaşılabilmesi için Z puanının T puanına dönüştürülmesi daha uygundur.

T puanı ile işlem yapılan puan, ortalaması 50 ve standart sapması ise 10 olan bir ölçme durumunda elde edilmiş gibi ifade edilir. T = 50 + 10Z

Bir önceki örnekteki Z puanı, T puanına şöyle dönüştürülür: T = 50 + 10 x 0,25 T = 52,5

Aşağıdaki verilere göre hangi öğrencinin daha başarılı olduğunu bulunuz: Not 60 61 Grubun ortalaması 62 70 Grubun standart sapması 10 12

Uygulama Aşağıda bir öğrencinin testlerden aldığı puanlar ve bu testlere ait grup ortalamaları ve standart sapmaları verilmektedir. Öğrencinin her bir testle ilişkin T ve Z puanlarını hesaplayarak hangi testte daha başarılı olduğunu bulunuz. Test Ortalama SS Öğrenci Notu 1 18 2 27 12 3 26 24 30 4 32 34 5 36