KONUŞMA ÖĞRENME ALANI
KONUŞMA NEDİR? Konuşma; duygu, düşünce, istek, bilgi ve tasarımların sözle aktarılmasıdır .
KONUŞMANIN NİTELİĞİ Dilin kuralları ve söyleyişinin yanı sıra sözel olmayan davranışların da öğrenilmesini gerektiren konuşmanın dört temel niteliği vardır.
1.Konuşmanın fiziksel niteliği KONUŞMANIN NİTELİĞİ 1.Konuşmanın fiziksel niteliği
2.Konuşmanın fizyolojik niteliği KONUŞMANIN NİTELİĞİ 2.Konuşmanın fizyolojik niteliği
3. Konuşmanın psikolojik niteliği KONUŞMANIN NİTELİĞİ 3. Konuşmanın psikolojik niteliği
4.Konuşmanın toplumsal niteliği KONUŞMANIN NİTELİĞİ 4.Konuşmanın toplumsal niteliği
Konuşmanın insan hayatındaki önemi nedir?
KONUŞMA EĞİTİMİ
Konuşma Eğitiminin Amacı Bildirme yönünden: İsteğini, düşündüğünü, duyduğunu, öğrendiğini başkasına sözle anlatabilmek; sorulara açık, kısa, doğru karşılık verebilmek; sözle doğru bilgi verebilmek; sözlerinde amaç, neden-sonuç ilgisi gözetebilmek; konuşurken doğru ve çabuk düşünebilme yeteneği edinmek; konuşurken konudan ayrılmamaya çalışmaktır.
Konuşma Eğitiminin Amacı Kişilik kazanma yönünden: Düşünce ve duygularını anlatırken inandırıcı, canlandırıcı, örneklerden ve kendi yaşantılarından yararlanabilmek; günlük yaşamdaki konuşmalarında kendine güven kazanabilmek, çevredekilerle söyleşi yapabilmek; işindeki becerisi, yeterliği üzerinde konuşurken çevresine güven verebilmektir.
Konuşma Eğitiminin Amacı Topluluk içinde konuşabilme yönünden: Grupça konuşmalara katılabilmek ve konuşmasıyla çevresine zevk verebilmek; bir tartışmaya katılıp konunun aydınlanmasına yararlı olabilmek; duygu ve düşüncelerini bir topluluğa aktarabilmek; duyuru, tanıtma ve haber verme konuşmalarını tanıyıp bu konuşmaları yapabilmektir.
Konuşma Eğitiminin Amacı Söyleyiş yönünden: Sözcükleri doğru ve açık söyleyebilmek; vurguları yerinde kullanabilmek; kültür ağzıyla konuşma alışkanlığı kazanabilmek ve konuya göre konuşma yeteneği kazanabilmektir.
İlkokulda Konuşma Yetersizlikleri, Nedenleri ve Öneriler Yöresel dil Kişilik Anlatımlarının yetersizliği Seslerinin yetersizliği Sözcüklerin eksik ya da yanlış söylenmesi