KONUŞMA ÖĞRENME ALANI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

Sözlü Anlatım Sınavının Amaçları
KONFERANS SÖYLEŞİ SEMPOZYUM
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA YOLLARI. Önce kendinize güvenin. Önce kendinize güvenin. Başarılı olacağım diyerek başlayın. Unutmayın ki kendine güven başarının.
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
HAKKIMIZDA Tam zamanlı İngilizce eğitimi English Kids Academy ile artık çok kolay Kurumumuz 1981 yılından beri yayıncılık alanında edindiği tecrübeyi.
Dilin Tanımı ve Özellikleri
Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc UNİTE 5 Dinleme ve Cevap verme 1.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Öğrenme ilkeleri Prof Dr Süheyla Ünal.
ROL OYNAMA.
DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ.
DİL VE KONUŞMA ENGELLİLER
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi
=>SÖZCÜKTE ANLAM<=
KONUŞMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
ÖZGÜVEN SAĞLAMA VE DESTEK OLMA Halk Sağlığı Müdürlüğü Çocuk Ergen ve Kadın Üreme Sağlığı Birimi.
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
OKUMANIN İLKELERİ.
Öğretim Durumlarını Planlama
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
Aile Eğitimi Etkinlikleri
TASARRUF NE GÜZELDİR.
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
12. Sınıf 100 nolu kazanım etkinliği
Kazanım: Akran baskısıyla baş eder. 9. Sınıf 36 nolu kazanım etkinliği
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
KONUŞMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN.
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
9. SINIF KİŞİLERARASI İLİŞKİLER 20. ETKİNLİK
DİL ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Mustafa bilge 2/d sınıf öğrt.
=>SÖZCÜK TÜRLERİ<=
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
=> SÖZCÜKTE ANLAM <=
Hazırlayanlar Psk.Dan Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan Sinem TARHAN
EGİTİMDE YENİDEN YAPILANMA: ENSTİTÜLER Ismet SAHIN.
1 Sağlık SlaytlarıSağlık Slaytları Sağlık Slaytları
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
Teste Başla Nasıl OynanırKonu Anlatımı. İnsanlar görsel ve işitsel bilgileri işlemek için iki ayrı kanalı kullanırlar. Bu kanallardan biri, metin ve seslendirilmiş.
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
OKUMANIN İLKELERİ.
DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
1. İlk Altı Ay a)Sıfır - Altı Hafta Bu dönemde bebekte refleksif, yani istem dışı ses çıkarma görülür.
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Etkili Eğiticinin Özellikleri Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
GÜNLÜK & TASARIM GÜNLÜĞÜ
Ses eğitimine ilişkin fonksiyonlar
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
Programın Karşılaştırılması Sunusu
Sosyal Etkinliklerin Amacı
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
MESLEK SEÇİMİ PSİKOLOJİK DANIŞMAN HASAN HÜSEYİN BAKIR.
İletişim: Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı ; “anlaşılmak”tır.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
AİLEDE İLETİŞİM.
Hazırlayan: HACİ KARAKUŞ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

KONUŞMA ÖĞRENME ALANI

KONUŞMA NEDİR? Konuşma; duygu, düşünce, istek, bilgi ve tasarımların sözle aktarılmasıdır .

KONUŞMANIN NİTELİĞİ Dilin kuralları ve söyleyişinin yanı sıra sözel olmayan davranışların da öğrenilmesini gerektiren konuşmanın dört temel niteliği vardır.

1.Konuşmanın fiziksel niteliği KONUŞMANIN NİTELİĞİ 1.Konuşmanın fiziksel niteliği

2.Konuşmanın fizyolojik niteliği KONUŞMANIN NİTELİĞİ 2.Konuşmanın fizyolojik niteliği

3. Konuşmanın psikolojik niteliği KONUŞMANIN NİTELİĞİ 3. Konuşmanın psikolojik niteliği

4.Konuşmanın toplumsal niteliği KONUŞMANIN NİTELİĞİ 4.Konuşmanın toplumsal niteliği

Konuşmanın insan hayatındaki önemi nedir?

KONUŞMA EĞİTİMİ

Konuşma Eğitiminin Amacı Bildirme yönünden: İsteğini, düşündüğünü, duyduğunu, öğrendiğini başkasına sözle anlatabilmek; sorulara açık, kısa, doğru karşılık verebilmek; sözle doğru bilgi verebilmek; sözlerinde amaç, neden-sonuç ilgisi gözetebilmek; konuşurken doğru ve çabuk düşünebilme yeteneği edinmek; konuşurken konudan ayrılmamaya çalışmaktır.

Konuşma Eğitiminin Amacı Kişilik kazanma yönünden: Düşünce ve duygularını anlatırken inandırıcı, canlandırıcı, örneklerden ve kendi yaşantılarından yararlanabilmek; günlük yaşamdaki konuşmalarında kendine güven kazanabilmek, çevredekilerle söyleşi yapabilmek; işindeki becerisi, yeterliği üzerinde konuşurken çevresine güven verebilmektir.

Konuşma Eğitiminin Amacı Topluluk içinde konuşabilme yönünden: Grupça konuşmalara katılabilmek ve konuşmasıyla çevresine zevk verebilmek; bir tartışmaya katılıp konunun aydınlanmasına yararlı olabilmek; duygu ve düşüncelerini bir topluluğa aktarabilmek; duyuru, tanıtma ve haber verme konuşmalarını tanıyıp bu konuşmaları yapabilmektir.

Konuşma Eğitiminin Amacı Söyleyiş yönünden: Sözcükleri doğru ve açık söyleyebilmek; vurguları yerinde kullanabilmek; kültür ağzıyla konuşma alışkanlığı kazanabilmek ve konuya göre konuşma yeteneği kazanabilmektir.

İlkokulda Konuşma Yetersizlikleri, Nedenleri ve Öneriler Yöresel dil Kişilik Anlatımlarının yetersizliği Seslerinin yetersizliği Sözcüklerin eksik ya da yanlış söylenmesi