Sosyal Medyada Kampanya Yönetimi. Sosyal Medyada Doğru Strateji Günümüzde kurumların ya da markaların popüler mecralarından görülen sosyal medyada görünür.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik Planlama.
Advertisements

E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
STK’LARDA GÖNÜLLÜLER İLE İŞBİRLİĞİ
Sinem USLU.
Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
İNTERNET VE SOSYAL AĞLAR.
ReklamMatik Projesi Hit Teknoloji Haziran Televizyon Reklamlarının Avantajları; Duyguları kolayca harekete geçiren formata sahiptir. İmaj hedef.
 Dinlemek.  Marka, kampanyalarını hayata geçirmeden öncede belirli periyotta markanın nasıl konuşulduğunu dinlemesi gerekir. Kampanyayı başlattıktan.
REKLAMCILIK Hafta 5.
STRATEJİK YÖNLENDİRME
SOSYAL MEDYA VE GÜVENLİĞİ
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
Sizin sosyal medya danı ş manınız olarak Markanız için sosyal medya stratejilerinin olu ş turulması ve yönetimini yapıyoruz. Ayrıca kriz durumlarında.
FIAT DUCATO – PİŞMANLAR KOROSU
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
E TİCARETİN REKLAM BOYUTU
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR 19 Ekim 2007, ANKARA.
Eğitim Öğretimde Planlama
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Dijital Dünya Verilerine Genel Bakış Dünya Nüfusu : Dünyadaki İnternet Kullanıcıları : Dünyadaki Domain Sayısı:
Sosyal Medya Yönetimi.
Dijital Pazarlama Merve Öztürkcan.
İÇERİĞİN HABERCİYE SUNULMASI
SOSYAL MEDYA.
HAFTA I.
Gelişmemizi nasıl ölçebiliriz ? Başarı ölçütleri: Sürekli iyileştirmeye ve hesap verebilirliliğe yönelik olarak performans ölçütlerinin saptanması.
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
STRATEJİK PLANLAMA.
Stratejik Amaçların Özellikleri
1. 2 E-Ticaret Neden Ç evrecidir?  4 © Elif Dural Dünya iklim koşullarındaki değişiklik, kaynakların azalması ve canlı türlerinin yavaş yavaş yok olması,
AMAÇ BELİRLEME.
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
Medya karması Eylem Ö.Tufan.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
Sosyal Medyanız ve NetHizmet. Sosyal Medya’da Sizin İçin Neler Yapıyoruz?  Sizin için hesaplar açıp, içerik yönetimlerinizi yapıyoruz.  Kampanya kurgularınızı.
ONLINE MEDYA TAKİBİ “FIRSATLAR”. Online Medya Takibi DİNLE -> KATIL -> ÜRET.
Modül 5 FACEBOOK. Profil ve gizlilik Gizlilik ayarları Şimdi de Facebook hesabınızın gizliliğini koruma yollarını öğrenelim. Daha önce “Ben kimim” modülünde.
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
İZİNLİ PAZARLAMA.
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
MEB İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim ve Rehberlik Şubesi İKS Proje Sorumlusu Program Geliştirme Uzm: Bahar KÜÇÜKTEPE Haziran 2010 İLKÖĞRETİM KURUMLARI.
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
Şeyda GÜRKAYNAK (Y.L. Öğrencisi) Nilüfer Sezen DOĞAN (Y.L. Öğrencisi)
WEB ARAÇLARI KONYA 2017.
SOSYAL MEDYA.
SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI
SOSYAL MEDYA DANIŞMANLIĞI. Sosyal Medya Danışmanlığı; Markanızın Sosyal medya ortamındaki hedef kitlelerini analiz edip hazırlayan, Hedef kitlelerinizin.
BÜROLARDA PLANLAMA Öğr. Gör. Öznur NALÇINKAYA.
Medya Planlaması ve Stratejisi
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
Sunum transkripti:

Sosyal Medyada Kampanya Yönetimi

Sosyal Medyada Doğru Strateji Günümüzde kurumların ya da markaların popüler mecralarından görülen sosyal medyada görünür olmak, tüketicilerle doğru iletişim kurmak ve geribildirimleri değerlendirmek önemlidir. Peki tüm bu süreçleri yönetirken hangi stratejileri kurmak gerekmektedir? 1. Hedef kitleler/Tüketiciler nerede? Sosyal medyayı kullanan kitleler de kendi içlerinde farklı karakteristik özellikler taşımaktadır. Örneğin Linked-in daha profesyonel bir sosyal ağ görülürken Facebook çok daha esnek ve eğlenceli bir ağ olarak görülmektedir. Dolayısıyla bu ağlarda bulunan kişilerin de farklı özellikleri, yaşam tarzları, beklenti ve ihtiyaçları vardır. Stratejik düşüncede önemli olan siz kime seslenecekseniz, o kitlenin hangi ağları kullanma alışkanlıklarının olduğunun belirlenmesidir.

2-İçeriklerin Belirlenmesi: Ne paylaşmak İstiyorsunuz? Hangi kitlelere sesleneceğinizi belirledikten sonraki aşama bu kitleleri tanıyıp onların dikkatlerini nasıl çekebileceğinizin tasarlanmasıdır. Bu aşamada önemli olan sosyal ağlarda sunulacak içeriklerin belirlenmesi olmalıdır. Haber ya da bilgi aktarıcı düzyazılar mı, video ya da fotoğraf paylaşımı mı yapılacak buna karar vermek bu aşamada önemlidir. Marka/ kurum için ciddi bir karakter mi sunacaksınız ya da tam tersi eğlenceli, keyifli, dinamik bir marka/kurum mu gözükmek istiyorsunuz. Tüm bunların kararlarının alınması ve stratejilerin bunlar üzerinden ilerlemesi gerekmektedir.

3- Zamanlamanın Belirlenmesi: Hangi zaman diliminde ne paylaşmak daha doğrudur? Paylaşılacak içerik belirlendikten sonra bu içeriğin ne zaman ve ne kadar sıklıkla kitlelere ulaşması gerektiğine karar vermek önemlidir. Ulaşmak istediğiniz kitle hangi saat aralıklarında sosyal ağlarda mevcudiyet gösteriyor? Bunu teşhis ettikten sonra bu içeriklerle günde/haftada/ayda kaç kere karşılaşması planlanıyor? Uluslar arası projeler olduğu takdirde saat farklılıklarının ve kitlelerin interneti yoğun kullanma aralıklarının da dikkate alınması gerekir. Tüm bunları yanıtlamak bu aşamada önem arz etmektedir.

4- Rakipler Kim? Rakiplerden Farkınızı Ne şekilde Konumlandırmalısınız? Rakiplerin sosyal ağlarda nasıl boy gösterdiğinin analiz edilmesi kitlelerin neye daha fazla ilgi gösterdiğine de bir ipucu niteliğindedir. Bu aşamada rakiplerin eksikliklerinin neler olduğunun görülmesi, o boşlukların tarafınızdan doldurulması açısından da avantaj sağlar.

5-Sosyal Medyada Sesinizi Kim İletecek? Nasıl Bir Dil kullanmalı? Seslenmek istediğiniz kitleyi tanımak, değer yargıları, ihtiyaç ve beklentilerini tahlil etmekle mümkündür. Bu aşamada elde edilen bu bilgiler devreye girerek sosyal medyada kullanılacak içeriklerin dilinin hedef kitlenizin anlayacağı, temiz, net olmalı ve iletmek istediğinizi öz bir biçimde iletmelidir. Unutulmamalıdır ki sosyal medyanın karakteri uzun ve çok zaman alacak içeriklere çok da uygun bir zemin değildir. Bu içerikler aktarılırken kimin aktaracağı, gerekli yerlerde kurum/markanın temsilcisi olacağı, kurum/markanın sözcülüğünü yapacağı, gerektiğinde hedef kitlelerle diyaloğa girebilecek yetenek ve kapasitede çalışanlar tarafından yürütülmelidir. Sosyal medyayı yürüten çalışanın en küçük hatası yanlış anlamalara sebep olabilecek krizlere yol açabilir.

Sosyal Medyada Kampanya Geleneksel anlamda yürütülen bir reklam ya da halkla ilişkiler kampanyasına benzer aşamalar sosyal medya içerisinde de kampanyanın yürütülmesi açısından yol göstericidir. Ancak sosyal medyanın birbirine entegre olabilen ve karakteristik yapısı bu aşamaların da kendi içinde değişip gelişmesini beraberinde getirmektedir. Peki bu aşamalar nelerdir?

1- Planlama Planlama süreci, yapılacak işlere önem ve öncelik sırası vermek ve bunları uygun biçimde bu zaman dilimleri içerisinde akıllıca dağıtıp yerleştirmektir. Sosyal medyanın hızı, yapılması planlanan işlerin de sürekli gözden geçirilmesini, ön araştırmaları, çalışma takviminin sürekli güncellenip gözden geçirilmesini zorunlu kılar. İşleri, önemli ve acele olanları daha aktif saatlere, normal rutin işler ve daha sonra yapılabilecek işleri rutin saatlere göre planlama önemlidir.

- Ajandada önemli günlerin kontrolü - Yapılacak paylaşımların listesinin kontrolü - Planların istediği şekilde işleyip işlemediğinin kontrolü - Markanın/Kurumun sunduğu hizmetlerin tamamının paylaşılıp paylaşılmadığını kontrol etmek - Sosyal paylaşım sitelerinin kurallarına uygun paylaşımlarda bulunmak - Geçmişteki paylaşımlara gelen yorumların kontrol edilmesi, güncellenmesi - Gerektiği yerde doğru ifadelerle hedef kitlelerle doğru iletişimin kurulması (cevap verme, savunma, teşekkür etme vb.)

2. Uygulama ve Koordine Etme Paylaşımların hedeflenen amaca doğru gerçekleştirilmesi için yapılması gereken çalışmalar sistemidir. Ne yapmayı planladık? ile ne yapıyoruz? soruları arasındaki süreçtir aynı zamanda. Bu süreci yönetecek bir birim kurulmalı, kurum içinde bu takımda kimlerin yer alabileceği saptanmalı, görev dağılımı kampanyanın planlama aşamasından itibaren belirlenmelidir.

3. Değerlendirme, Kontrol ve Raporlama Sosyal medya ile amaçlanan hedeflere varılıp varılmadığı, çabaların ne kadar sonuç verdiği, neler yapılması gerektiği gibi sorular kontrol mekanizması ile cevaplandırılabilir. - Sosyal medyada hızlı olmak çok önemlidir. Yanlış yapılan bir işin, henüz vakit varken düzeltilmesini sağlar - Düzenli kontroller hataların tekrarlanmasını önler - Marka imajının korunmasını sağlar. - İşin yapılması sırasında neler yapılmalı veya yapılmamalı araştırmasını kolaylaştırır - Kaliteli ürün/hizmetin olmazsa olmazlarından biri olan tasarruf sağlar, zaman, para ve emek savurganlığı önlenebilir.

Kampanya Başarısı? Sosyal medyada kampanya yürütülürken bir çok içerik paylaşabilirsiniz fakat kimse cevap verip tartışma ortamı yaratamazsa bunun hiç bir anlamı olmaz. Bir kampanyanın başarılı olabilmesi için: - Takipçi sayınızın yüksek olması iyidir. Ama gerçekten takip ediliyorsanız. Takipçi sayıları kimi zaman yanıltıcı olabilmektedir. Önemli olan var olan takipçilerinizin ya da kurum/markanızı beğenenlerin sizin yaptıklarınızı, etkinliklerinizi izliyor olması gerektiğinde katılım sağlamasıdır. -Kurum/marka hesaplarınızdan paylaştığınız içeriklerin (ileti, görsel,video gibi) yayılım sağlayıcı ve aynı zamanda markanızı anlatacak nitelikte olması gerekmektedir. -Oluşturduğunuz içerik planlarının kullanıcı kitlenizi harekete geçirmesi gerekmektedir. Eğer markanızla/kurumunuzla ilgili paylaştıklarınızla kullanıcı bir eylem içine girmiyorsa yani yorum yazmıyor, like lamıyor, paylaşmıyorsa bir yerde hata yapıyorsunuz demektir. Bu sorunların kampanya sürecinde geriye dönük değerlendirmeler yapılarak giderilmesi önemlidir. -Kurumunuz, markanız ya da isminiz hakkında arama motorlarında yapılan aramalarda negatif sonuçlar yer alıyorsa itibarınız tehlikede demektir. Bu süreçte online itibarınızı nasıl yöneteceksiniz, bunun kurallarını bilmeniz gerekmektedir (*ilerleyen konularda değinilecektir)

Kurumlar/Markalar Sosyal Medyada Nelere Dikkat Etmeli? -Sosyal medya kültürünü ve dilini öğrenmelisiniz (Unutulmamalı:her sosyal ağın kendi içinde farklı dili ve karakteri vardır.) -Önemli olan çok takipçi değil, interaktif (etkileşime giren) ve düzenli, sürekli takip eden ‘nitelikli’ sadık kullanıcıdır. -Sosyal medyada varlık göstermek uzun vadeli bir süreci kapsamaktadır. Bu nedenle doğrudan reklam yapmak ya da en azından bunu bıktırıcı bir hale dönüştürmek hedef kitlelerin sizi takip etmesini engelleyebilir. -Artık tüketiciler markaların sadece sundukları ürün ve hizmetleri ile değil, aynı zamanda topluma ve çevreye verdikleri değerle de ilgileniyorlar. Kurum/markanın sosyal sorumluluk bilincinde olduğu (Çevre kirliliği, küresel ısınma, dolayısıyla doğanın korunması, insan hakları ve etik ticaret gibi) sosyal ağlarda ön plana çıkarılmalıdır. -Bir dijital kampanyanın etkili olabilmesi için, ilgi çekici, eğlenceli ve özgün, içeriğinin anlaşılır, katılımının ise kolay ve hızlı olması gerekir. Bu etkileşimin sağlanabilmesi için, yarışma, oyun gibi yöntemler, tüketiciye kendini özel hissettirecek süprizler, ufak hediyeler göndermek gibi bir takım aksiyonlar kullanılabilir.