Bolum 4- 2.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Felsefenin Neliği Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
MÖNÜ.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Hayat Bilgisi 3 Hepimiz Biriz !.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ
SAĞLIKLI YAŞLANMA: SOSYAL BİR OLGU
XIV.BÖLÜM ÖRGÜTSEL SATINALMA DAVRANIŞI
TÜKETİCİ DAVRANIŞI MODELLERİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
İbrahim HACIİBRAHİMOĞLU
II.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞ MODELLERİ
TÜKET İ C İ DAVRANIŞI TÜKET İ C İ SATIN ALMA SÜREC İ.
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Çok Kültürlü Bir Bakış Açısına Göre Çocuklar
B TEMASI BENİM EŞSİZ YUVAM
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Bölüm 5 Satış Süreci.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Hizmet Pazarlamasında Tutundurma Kavramı
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
SATIŞIN YERİ ?.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
DEĞİŞEN AİLE Kazanım: Aile yaşamında değişen kadın erkek rollerini fark eder. 12. Sınıf 61 nolu kazanım etkinliği.
Performans Değerlendirme
Yrd. Doç. Dr. Murat ÖZ Öğr. Gör. Seval MUCUK
Yrd. Doç. Dr. Cemalettin DEMİRELİ
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
Pazarlama Çevresi Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
Eğitimin ve Toplum.
2.BÖLÜM NİHAİ Tüketici, Örgütsel Tüketici, Tüketici Satınalma Karar Süreci ve Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler Nihai pazarlar ve Nihai tüketici.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :
TURİZM HAFTASI.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
8 TANRI ALGISI Hakan ZAFER Din Psikolojisi
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
Pazar Fırsatları ve Pazar Çevresi
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Kişisel Rehberlik.
ÇATIŞMA VE İLETİŞİM.
ÇATALCA ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ ERGENLİK DÖNEMİ SUNUSU
1.Sınıfımızdaki arkadaşlarımızla benzerlikleriniz veya farklılıklarınız nelerdir ? Söyleyiniz.
TÜKETİM PSİKOLOJİSİ VE SATIN ALMA MOTİFLERİ
İŞ VE İŞLETME AHLAKI.
8 Pazar Bölümleri ve Hedeflerin Belirlenmesi
6 Tüketici Pazarlarının Analizi 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-2 Bölüm Soruları  Tüketici özellikleri satın.
Mobil İnternet, Tüketici Materyalizmi ve Alışveriş Bağımlılığı: Alışveriş Motivasyonlarının Düzenleyici Etkisi Üzerine Bir Araştırma Arş. Gör. A.Bengi.
Tüketici Davranışları
Kötü Alışkanlık ve Davranışlardan Korunma Yolları
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
Meyve - görünür Davranislarimiz Düsuncelerimiz Aliskanliklarimiz.
Tüketici Kararları.
Cinsiyet ve Toplumsal Cinsiyet
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI
PAZARLAMA FİNANS İŞLETME FONKSİYONLARI ve PAZARLAMA PAZARLAMA ÜRETİM
Adler’in Yaklaşımı Temel Kavramlar Aile bütünlüğü:
Öğretim Tasarımı Analiz.
KÜLTÜR ÇEŞİTLERİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
CEDAW Her iki cinsten birinin aşağılığı veya üstünlüğü fikrine veya kadın ile erkeğin kalıplaşmış rollerine dayalı ön yargıların, geleneksel ve diğer.
Spor hareketleri dönemi
TÜRKİYE'DE ERGEN PROFİLİ
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
Sunum transkripti:

Bolum 4- 2

Kişisel Faktörler Kişisel faktörler olarak; yaş, cinsiyet, gelir, meslek vb. sayılabilir. Örneğin, satış performansının belirlenmesinde tüketicinin veya müşterinin özellikleri de rol oynamaktadır. Bu bağlamda cinsler arasında farklılıklar olmaktadır. Örneğin; alışverişte bayan müşteriler erkeklere oranla daha duygusal davranmaktadırlar. Erkekler alışverişte gezmeyi çok sevmeyip, tek yerden alışveriş etmeyi severler.

Sosyal Faktörler İnsan sosyal bir varlık olduğundan bulunduğu ve yaşadığı çevre ile uyum içinde olmak zorundadır. Yaşanılan çevrenin kültürü, ait olunan sosyal sınıf, referans grupları ve arkadaşları ile aile, satın alma davranışları üzerinde son derece belirleyici bir rol oynamaktadır. Bunun en güzel örneği, zaman içinde değişen moda anlayışı ve geleneksel giyimlerdir.

Yaşam Tarzı Yaşam tarzı; insanların faaliyetleri, ilgileri, paralarını nasıl harcadıkları, boş zamanlarını nasıl geçirdikleri, ilgilerinin ve rüyalarının neler olduğu, gelecekle ilgili kaygı ve düşünceleri ile ilgilidir. Yaşam tarzı insanların tüketim alışkanlıkları, sosyal statüleri ve hayata bakış açıları hakkında önemli ipuçları vermektedir. Sonuç olarak, satışçı müşterinin yaşam tarzına uygun sunum yaparak başarılı olabilir.

Satınalma Türleri Satın alma olayı bir sorun olarak ele alındığında, satın alma faaliyeti bir sorun çözme olarak belirlenebilir. Bu bağlamda satın alma ya da sorun çözme türleri; Rutin (otomatik) sorun çözme, Sınırlı sorun çözme, Yoğun sorun çözme, olarak üç grupta ele alınabilir.