Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mutluköy İlköğretim Okulu
Advertisements

HIZLI OKUMA VE NOT TUTMA
Hızlı Okumanın Tarihçesi
MEDYA Medyayı Tanımak - Haber ve Unsurları -.
Hazrlayan: Sebiha Şafak
Okumada Anlama Jocelyne GIASSON Böl. 1 : Okumada bir anlama modeli De Boeck, 1996 et 2008.
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
Hazırlayan: HÜLYA KÜÇÜK
OKUMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç. Dr. Dilek BELET.
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
Ders Kitapları Hazırlayan: Yrd. Doç Dr. Mustafa Akdağ Ders Kitapları.
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
TASARRUF NE GÜZELDİR.
ETKİLİ OKUMA.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİ Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
ÖĞRETİM PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLARIN ÖNEMİ VE KULLANIMI
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
KISA DÖNEMLİ HEDEFLER.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ETKİLİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV ANI STRATEJİLERİ
KOMPOZİSYON YAZMA GİRİŞ BÖLÜMÜ.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
TÜRKÇE DERSİ İLE HEDEFLENENLER.
Ömer KIRMACI & Cihan BAYRAKTAR
Hızlı Okuma Okuma sırasında gözlerimiz beynimizle iletişim halinedir.
TAHSİN TEMİZER SİLVAN R.A.M. MÜDÜRÜ
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
KİTAP OKUMA ALIŞKANLIĞI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
OKUMANIN İLKELERİ.
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 12 Öğrenmek İçin Okuma.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
ANLAMA TEKNİKLERİ I: OKUMA EĞİTİMİ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
ANLAMA TEKNİKLERİ: OKUMA EĞİTİMİ
Okumayı Sevmeyen Çocuklar OCAK 2016 İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Bir İŞLEM Öğretilecekse, Öğretmenin Sunuda Kullanacağı içerik Öğeleri Öğrencinin Alıştırma + Değerlendirme Etkinliklerinde Kullanacağı İçerik Öğeleri Genelleme.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Talim veTerbiye Kurulu Başkanlığı
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
TANITIM - KARŞILAŞTIRMA
Mutluköy İlköğretim Okulu
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
BE BEP NEDİR ?.
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
OKUMA.
İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE KURAM VE UYGULAMALARI MUSTAFA KILIÇLI SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SINIF ÖĞRETMENLİĞİ YÜKSEK LİSANS.
Neden kitap okuyoruz.
KAVRAM HARİTALARI.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
Sunum transkripti:

Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN OKUMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN

Türkçe öğretimi ve okuma İlköğretimden başlayarak Türkçe dersinde okuma ve yazma becerilerinin kazandırılmasının yanı sıra öğrencilerin doğru ve hızlı okuyabilen, okuduğunu anlayabilen, sözcük dağarcığı geniş, dili sözlü ve yazılı olarak iyi kullanabilen bireyler olmaları hedeflenir.

Okumanın önemi Okuma beynin yetenek ve gücünü, kuvvetli düşüncelere karşı kullanmayı geliştirme amacı ile yapılır. Okuma alışkanlığı edinmiş bir birey, değişik düşünceleri yargılamada, bunlar üzerine kurulmuş mantık ve önermeleri fark etmede beceri kazanmış olacaktır. Birey dünya görüşünü okuma ile genişletir, bilgilerini okuma ile artırır .

Okumanın Amacı Güncel olayları anlama, günlük gereksinimleri karşılamak, Profesyonel ve mesleki ilgileri sürdürmek ve ilerlemek, Zaman doldurmak ya da bireysel doyum sağlamak, Entellektüel (?) gereksinimleri karşılamak, Bireysel ya da sosyal ilgi, istek ve gereksinimleri karşılamak, kendini geliştirmek.

Okuma Nedir? Yazılı sembollerin kavranması olarak da ifade edilebilen okuma, sayfa üzerindeki alfabetik sembollerin yorumlanmasından daha fazlasını gerektirir.

Okuma Nedir? Bu bağlamda, okuma; okuma beceri ve alışkanlığı kazanma ile okuduğunu anlama ve değerlendirme gücü kazanma olmak üzere iki temel öğeden oluşur

Okuma alışkanlığını etkileyen nedenler Sözlü kültür geleneğinden kaynaklanan nedenler Zihniyete yönelik nedenler Topluma yönelik nedenler Kültürel nedenler Eğitimle ilgili nedenler Ekonomik (yoksulluk) nedenler Zamana ve döneme ilişkin nedenler Medya merkezli (özellikle televizyona bağlı) nedenler

Okuma alışkanlığı Çok okuyan okuyucu: Bir yılda 21 kitap ve daha fazla kitap okuyan Orta düzey okuyucu: Bir yılda 6-20 kitap okuyan Az okuyan okuyucu: Bir yılda 1-5 kitap okuyan Okuyucu olmayan: Hiç kitap okumayan kişidir.

İlköğretimde okuduğu anlama çalışmaları okunan bir metne uygun başlık bulma, okuduğu bir metnin anafikrini bulma, anafikri destekleyici yardımcı fikirleri bulma, metinde geçen ve anlamı bilinmeyen sözcüklerin anlamını kestirme,

İlköğretimde okuduğu anlama çalışmaları okuduğu bir metni, özünü kaybetmeden kendi ifadeleriyle anlatma, metinde geçen olay yerini bulma, okuduğu metindeki kahramanların özelliklerini bulma, okuduğu metindeki neden-sonuç ilişkilerini bulma, metnin hangi amaca yönelik olarak yazıldığını açıklama şeklinde sıralanabilir .

Okuma eğitimi

okuma öncesi etkinlikler, Okuma eğitimi süreci okuma öncesi etkinlikler, okuma okuma sonrası

Okuma türleri sessiz okuma, sesli okuma, paylaşmalı okuma, rehberle okuma, eşli okuma, koro halinde okuma, Eleştirel okuma, Metinler arası okuma.

Okumanın başarıya etkisi (Araştırmalara göre) Temel eğitim, bireyin verimliliğini yüzde 50 yükseltiyor Okumanın eğitimdeki verimliliği artırma oranı yüzde 30 Eğitimin ekonomideki verimliliği artırma oranı yüzde 44

ÖĞRETMENLERİN OKUMA ALIŞKANLIĞI Öğretmenler genelde kitap okumuyor yüzde 33.4’ü düzenli yüzde 63.3’ü bazen kitap okuyor yüzde 3.3’ü hiç kitap okumuyor

Gençlerin yüzde 70’i hiç okumuyor OKUMA ALIŞKANLIĞI Gençlerin yüzde 70’i hiç okumuyor Türkiye’de düzenli kitap okuma alışkanlığı oranı binde 1

Bir Araştırma (Üstün DÖKMEN tarafından yapılmıştır) Lise öğrencileri dakikada 135,5 kelime okurken Bu kelimelerden yalnızca 54,9’unu anlayarak okumaktadırlar.