ÖDEV-BAŞARI Sevgili Öğrenciler;Ödevin eğitim hayatınızda çok önemlidir. Ödevin amaçları şunlardır Derse hazırlıklı gelmek Derste öğrenilen konuları pekiştirmek Derste işlenen konular hakkında geniş araştırmalar yapmak Öğrenciye sorumluluk duygusu kazandırmak Öğrenilen konularda sınavlara hazırlık yapmak
ÖDEV HAZIRLAMAK Ödev hazırlamak,ödevin amacına göre değişir. Derse hazırlık ödevi,dersi tekrar ödevi ,araştırma ödevi, gibi. Araştırma ödevinde genel bir format bilimsel araştırma standardında yapılabilir. Ödevin konusu Giriş Gelişme Sonuç Kaynaklar şeklinde düşünülebilir
ÖDEV 2003-2004 Eğitim Öğretim Yılı T.F. Ticaret Meslek Lisesi Türk Dili ve Edebiyatı Konu: Güncel Tasavvuf Azız BAYRAM Hazırlayan Orhan ERSAN Nisan 2004
ÖDEVİN YARARLARI Öğrenmeyi kolaylaştırır ve pekiştirir Öğrenilen konuların geniş şekilde inceleme imkanı verir. Öğrendiklerimizin hayatımızda ne işe yaradığının daha çok farkına varırız Konu hakkında uzmanlık düzeyinde bilgiye sahip oluruz Sınavlara hazırlık sağlar İnsanlara araştırma,inceleme,sonuca varma,sorumluluk duygusu geliştirme gibi beceriler kazandırır
ÖDEV HAZIRLAMA Günümüzde ödev hazırlamak artık çok kolaydır. Konuların tarihsel gelişim süreci ve güncel durumu Internet sayesinde kolayca bulunmaktadır. Bulunduğumuz okul,üniversite ,halk kütüphaneleri,yayın evleri konuları bulmamıza çok kolaylık sağlar Yabancı dil bilmek ödev hazırlamadı yurt dışı kaynaklara ulaşmamızı sağlar
ÖDEV HAZIRLAMA SÜRECİ Önce ödevin amacını belirlemek gereklidir.Ödevi aldığınız dersin danışman öğretmenin yönlendirmelerine göre ödevlerinizi hazırlamalısınız. Yönlendirmeleri genişletmek size ve becerilerinize bağlıdır. Ödevi ödev sorumluğunu yerine getirmek için değil de gerçekten öğrenme amacı için hazırlıyorsanız bu size en çok fayda sağlayacak düşüncedir
Ödevin Gelişimi Konuyla ilgili tezler,anti tezler incelenerek konu hakkında geniş bir kültür incelenmelidir. Konunun güncel hayatımızdaki önemi incelenerek bunun sonuçları tartışılmalı gelecekteki olabilecek durumlarla ilgili tahminler yapılmalıdır. Bunun bilimsel geliştirmeye katkısı olacaktır. Çünkü küçük fikirlerden büyük kuramlar doğabilir. Araştırmacılar kendilerine ve diğer insanlara yararlı olabileceğini düşündüğü fikirleri yazılı hale getirmelidir
ÖDEV SONUÇ İnceleme,araştırma konularının sonuçlarının hazırladığı ödevde özetleyebilir. Sonuçlarını yorumlar ,bulgular şeklinde tartışabilir. Daha önce ilgili konuda yapılmış çalışmalar varsa bunlar metine alınabilir. Bu alıntılar öz,kısa olmasına dikkat edilmelidir.
ÖDEV-KAYNAK Ödevi hangi kaynaklardan hazırlanmışsa o kaynaklar son sayfalarda liste halinde verilmelidir. Kaynakların,adı,yazarı,basım tarihi ve kaçıncı basım olduğunu yazmaları faydalı olacaktır. Sınavlara hazırlık olarak ödev,öğrendiklerini pekiştirmek için yapılır. Kişi ödevini başkasından alıp kopya ederse konuyu öğrenemeyecek ve sınavlarda başarısız olacaktır.
ÖDEV HATALARI Baştan savarak ödevi hazırlamak Başkasından kopyalayarak hazırlama Öğrenmeye katkısı olmayacağını düşünme Ödevin amaçlarını bilmeme
Ödev Hataların Sonuçları Sevgili Öğrenciler:Ödevler sizlerin öğrenmeye karşı ilgiliniz derecesidir. Öğrenmeye ilgisi olan öğrenciler ödevlerini kendisi hazırlar,yapamadığın durumlarda bilenlerden danışma alır,ama başkalarına yaptırmaz Başkalarından kopya edilen ödevlerde hatalar varsa bu hatalar ödevi hazırlayan kişilere çok yüksek maliyeti olabilir.
Ödev Hata Sonuçları 2 Kopya hatalar konunun öğrenilmesini engeller. Öğrenilmek istenildiği zaman doğru ve yanlış bilgileri ayırma güçlüğü ortaya çıkarır . Eğer sonuçta bir sınav varsa bu sınav insana bir veya birkaç yıla bedeli varsa kişi bunu acı acı öder. Örneğin bir lise son öğrencisi lise 2 matematik dersinden sorumludur. Lise üçte sınava girmek için sınava hazırlanır defterdeki asıl konuya değil de arkadaşından kopya aldığı ödev örneklerine çalışır ve sınavda başarısız olur. Kişi kendi ödevini kendisi hazırlamış olsa bu hataya düşmeyecektir
ÖDEV HAZIRLAMA Sevgili Öğrenciler: Çalışmak insanı yormaz. Çalışkan insanlar tembellikten utanç duyarlar. Çalışırken,ödev hazırlama,okuma,yazma,soru sorma,soru cevaplama,test çözme,araştırma,inceleme,program izleme…gibi tüm öğrenme unsurları bütün olarak kabul edilmelidir. Aksi halde çalışma yetersiz,eksik,umulan başarıyı yakalayamama,kişilikte önemli meziyetleri kazanamama,aşağılık ve üstünlük kompleksleri oluşmasına neden olur. Ruh sağlığımızı korumak için mutlaka çalışma ve sevgi değerlerini kazanmalıyız