ÖDEV-BAŞARI Sevgili Öğrenciler;Ödevin eğitim hayatınızda çok önemlidir. Ödevin amaçları şunlardır Derse hazırlıklı gelmek Derste öğrenilen konuları pekiştirmek.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ARAŞTIRMALARDA KAYNAK GÖSTERME TEKNİKLERİ
Advertisements

Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Evde Olumlu Öğrenme Ortamı Oluşturmak
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
KAZANIMLAR 4 Bilimsel araştırma basamaklarını kullanarak araştırma yapma.
NİÇİN EN AZ BİR YABANCI DİL ÖĞRENMELİYİZ ?
3D DEFTER VE SES.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
TÜBİTAK BİLİM PROJELERİ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
HALİL DEMİRSOY SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
DERSLERİNİZDE NASIL BAŞARILI OLABİLİRSİNİZ ?
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
MESLEKİ HEDEFLERİM Kazanım: Kısa ve uzun dönemde mesleki hedeflerini belirler. 11. Sınıf 91 nolu kazanım etkinliği.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
YEŞİM KULA ÖMER MART İLKÖĞRETİM OKULU REHBER ÖĞRETMENİ
Planlı Çalışma Nedir? Zamanı israf etmemek ve en sağlıklı şekilde değerlendirmek için her etkinliği planlayarak yapmak gerekir. En kullanışlı çalışma.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
FENBİLGİSİ DERSİNİN ÖNEMİ
Sınav Kaygısı ve Önleme Yolları.
GÜRÇEŞME ANADOLU LİSESİ
İLÇEMİZ S.B.S BAŞARISI. TÜRKİYE ORTALAMASI İLÇEMİZ ORTALAMASI TÜRKÇEMATEMATİK FEN BİLİMLERİ SOSYAL BİLİMLERİNGİLİZCE
SINAV STRATEJİLERİ VE TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
Matematikten Neden Korkarız?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ADAPAZARI REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ. VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ.
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
BAŞARININ SIRLARI.
Mentör Öğretmenlik.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
HANGİ DERSE NASIL ÇALIŞMALIYIM?
HOŞGELDİNİZ 2 3 Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmayı Sürdüremiyorum Çalıştığım Halde Başarılı Olamıyorum…
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
Kazanım 6 Yaptığı çalışmalarda yararlandığı kaynakları gösterir.
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Kestanelik Çok Programlı Lisesi VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ.
ANLATIM YÖNTEMİ BELİRLEME
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
 her sorunun bir doğru cevabı, bir çeldiricisi iki tanede kendi içinde doğru fakat kesinlikle cevap olamayan şıkkı vardır.
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
ANLATIMA HAZIRLIK.
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ TÜBİTAK ARDEB PROJELERİ ARAŞTIRMA SUNUMU (Ağustos -2016)
Sınav Nedir ? Sınav bir değerlendirme sürecidir Öğrenilen bilgi ve becerilerin düzeyini belirlemek için yapılan ölçme sistemi değerlendirme Sınavın amacı,
Alaşehir Selahattin Zuhal Barutçuoğlu Rehberlik Servisi.
Emre Özgen Bilkent Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
EĞİTİMDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
MEB DERGİ MAKALE İNCELEMESİ SAYI 211
Ortaöğretim Matematik Konularındaki Güçlük Düzeylerinin Belirlenmesi
Kaynak Gösterme Teknikleri
ARGÜMANTASYON.
Sunum transkripti:

ÖDEV-BAŞARI Sevgili Öğrenciler;Ödevin eğitim hayatınızda çok önemlidir. Ödevin amaçları şunlardır Derse hazırlıklı gelmek Derste öğrenilen konuları pekiştirmek Derste işlenen konular hakkında geniş araştırmalar yapmak Öğrenciye sorumluluk duygusu kazandırmak Öğrenilen konularda sınavlara hazırlık yapmak

ÖDEV HAZIRLAMAK Ödev hazırlamak,ödevin amacına göre değişir. Derse hazırlık ödevi,dersi tekrar ödevi ,araştırma ödevi, gibi. Araştırma ödevinde genel bir format bilimsel araştırma standardında yapılabilir. Ödevin konusu Giriş Gelişme Sonuç Kaynaklar şeklinde düşünülebilir

ÖDEV 2003-2004 Eğitim Öğretim Yılı T.F. Ticaret Meslek Lisesi Türk Dili ve Edebiyatı Konu: Güncel Tasavvuf Azız BAYRAM Hazırlayan Orhan ERSAN Nisan 2004

ÖDEVİN YARARLARI Öğrenmeyi kolaylaştırır ve pekiştirir Öğrenilen konuların geniş şekilde inceleme imkanı verir. Öğrendiklerimizin hayatımızda ne işe yaradığının daha çok farkına varırız Konu hakkında uzmanlık düzeyinde bilgiye sahip oluruz Sınavlara hazırlık sağlar İnsanlara araştırma,inceleme,sonuca varma,sorumluluk duygusu geliştirme gibi beceriler kazandırır

ÖDEV HAZIRLAMA Günümüzde ödev hazırlamak artık çok kolaydır. Konuların tarihsel gelişim süreci ve güncel durumu Internet sayesinde kolayca bulunmaktadır. Bulunduğumuz okul,üniversite ,halk kütüphaneleri,yayın evleri konuları bulmamıza çok kolaylık sağlar Yabancı dil bilmek ödev hazırlamadı yurt dışı kaynaklara ulaşmamızı sağlar

ÖDEV HAZIRLAMA SÜRECİ Önce ödevin amacını belirlemek gereklidir.Ödevi aldığınız dersin danışman öğretmenin yönlendirmelerine göre ödevlerinizi hazırlamalısınız. Yönlendirmeleri genişletmek size ve becerilerinize bağlıdır. Ödevi ödev sorumluğunu yerine getirmek için değil de gerçekten öğrenme amacı için hazırlıyorsanız bu size en çok fayda sağlayacak düşüncedir

Ödevin Gelişimi Konuyla ilgili tezler,anti tezler incelenerek konu hakkında geniş bir kültür incelenmelidir. Konunun güncel hayatımızdaki önemi incelenerek bunun sonuçları tartışılmalı gelecekteki olabilecek durumlarla ilgili tahminler yapılmalıdır. Bunun bilimsel geliştirmeye katkısı olacaktır. Çünkü küçük fikirlerden büyük kuramlar doğabilir. Araştırmacılar kendilerine ve diğer insanlara yararlı olabileceğini düşündüğü fikirleri yazılı hale getirmelidir

ÖDEV SONUÇ İnceleme,araştırma konularının sonuçlarının hazırladığı ödevde özetleyebilir. Sonuçlarını yorumlar ,bulgular şeklinde tartışabilir. Daha önce ilgili konuda yapılmış çalışmalar varsa bunlar metine alınabilir. Bu alıntılar öz,kısa olmasına dikkat edilmelidir.

ÖDEV-KAYNAK Ödevi hangi kaynaklardan hazırlanmışsa o kaynaklar son sayfalarda liste halinde verilmelidir. Kaynakların,adı,yazarı,basım tarihi ve kaçıncı basım olduğunu yazmaları faydalı olacaktır. Sınavlara hazırlık olarak ödev,öğrendiklerini pekiştirmek için yapılır. Kişi ödevini başkasından alıp kopya ederse konuyu öğrenemeyecek ve sınavlarda başarısız olacaktır.

ÖDEV HATALARI Baştan savarak ödevi hazırlamak Başkasından kopyalayarak hazırlama Öğrenmeye katkısı olmayacağını düşünme Ödevin amaçlarını bilmeme

Ödev Hataların Sonuçları Sevgili Öğrenciler:Ödevler sizlerin öğrenmeye karşı ilgiliniz derecesidir. Öğrenmeye ilgisi olan öğrenciler ödevlerini kendisi hazırlar,yapamadığın durumlarda bilenlerden danışma alır,ama başkalarına yaptırmaz Başkalarından kopya edilen ödevlerde hatalar varsa bu hatalar ödevi hazırlayan kişilere çok yüksek maliyeti olabilir.

Ödev Hata Sonuçları 2 Kopya hatalar konunun öğrenilmesini engeller. Öğrenilmek istenildiği zaman doğru ve yanlış bilgileri ayırma güçlüğü ortaya çıkarır . Eğer sonuçta bir sınav varsa bu sınav insana bir veya birkaç yıla bedeli varsa kişi bunu acı acı öder. Örneğin bir lise son öğrencisi lise 2 matematik dersinden sorumludur. Lise üçte sınava girmek için sınava hazırlanır defterdeki asıl konuya değil de arkadaşından kopya aldığı ödev örneklerine çalışır ve sınavda başarısız olur. Kişi kendi ödevini kendisi hazırlamış olsa bu hataya düşmeyecektir

ÖDEV HAZIRLAMA Sevgili Öğrenciler: Çalışmak insanı yormaz. Çalışkan insanlar tembellikten utanç duyarlar. Çalışırken,ödev hazırlama,okuma,yazma,soru sorma,soru cevaplama,test çözme,araştırma,inceleme,program izleme…gibi tüm öğrenme unsurları bütün olarak kabul edilmelidir. Aksi halde çalışma yetersiz,eksik,umulan başarıyı yakalayamama,kişilikte önemli meziyetleri kazanamama,aşağılık ve üstünlük kompleksleri oluşmasına neden olur. Ruh sağlığımızı korumak için mutlaka çalışma ve sevgi değerlerini kazanmalıyız