ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
Advertisements

Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Ankara Örneğinde Medya Okuryazarlığı Dersi Süreci ve Yaygınlaştırılması Çalışmaları İçin Öneriler 1.
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
7-19 YAŞ ETKİLİ ANNE BABA EĞİTİMİ
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
Kurullar hangi kurumlarda oluşturulmalıdır?
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
SOSYAL HİZMET ÇALIŞMALARI
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
OKULLARDA SUÇ VE ŞİDDETİ ÖNLEME
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
Bilgilendirme Sunusu
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
ÇÖLLEŞME VE EROZYONLA MÜCADELE GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP) MEBGEP.
2012/2013 REHBERLİK ÇALIŞMALARIMIZ ÖĞRENCİLERİMİZE YÖNELİK ÇALIŞMLARMIZ ve 12. Sınıftaki öğrencilerimize YGS-LYS sistemi tanıtılmıştır. Özellikle.
AYDIN ÇOCUK MAHKEMESİ İSMAİL ÇEKİN PEDAGOG
OKUL – VELİ İŞBİRLİĞİ HAZIRLAYAN: GMT.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Rehberlik Servisi Tanıtımı
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
AİLE EĞİTİMİ PROJESİ PROJENİN ADI: Aile Eğitimi Projesi
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRÜLÜĞÜ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
MERSİN İLİ AKDENİZ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI REHBERLİK ve PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ ÇERÇEVE PLANI (TASLAK)
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Rehberlik Servisi Tanıtımı
Bölüm 10 Riskli Davranışlar ve Duygusal Rahatsızlık
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
Dünya Çocuk Bilim Derneği
BURDUR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN UYGULAMAYA YÖNELİK İLERLEMELERİ Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN.
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
Sunum Akışı Kuraldışı/Problemli davranış nedir?
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
GENEL ÖNERİLER. ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE NE TÜR PROGRAMLAR/ MÜDAHALELER ETKİLİ? BİREYSEL DÜZEYDE MÜDAHALELER: Bu kategorideki programlardan/müdahalelerden.
ERGENLER İÇİN YAŞAM BECERİLERİ EĞİTİMİ PROGRAMI
DANIŞMANLIK TEDBİRİ UYGULAMALARI
Çocuk Hakları Konusunda Türkiye'de Yapılan Çalışmalar.
SABUNCUOĞLU ŞEREFEDDİN SAĞLIK HİZMETLERİ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
Denetimli Serbestlik Müdürlüğü
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
REHBER ÖĞRETMEN YOL HARİTASI
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Madde Bağımlılığı Politikası
YÜREĞİR KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
1.1. GENEL DÜZEYDE HEDEF NEDİR?
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ PLAN HAZIRLAMA
OKUL REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI OKUL REHBER ÖĞRETMENİ ZEHRA KOCA
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
OKULLARDA SAĞLIĞIN KORUNMASI ve GELİŞTİRİLMESİ PROGRAMI
OKUL TEMELLİ ÖNLEYİCİ REHBERLİK ve PSİKOLOJİK DANIŞMA
SİBER GÜVENLİK BÖLÜM 6.
Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Hizmetlerinin Yürütülmesinde Dikkat Edilecek Konular HakKındaki Tarih ve sayılı yazıda yer alan açıklAmaların.
Sunum transkripti:

ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Serap GÖKÇE Uzman Psikolojik Danışman RAM Grup Başkanlığı

Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Psikososyal Koruma Önleme ve Müdahale Hizmetleri “Eğitim Ortamlarında Şiddetin Önlenmesine ilişkin gerçekleştirilen çalışmalar Türkiye Uyuşturucu ve Bağımlılık İzleme Merkezi(TUBİM) ile Gerçekleştirilen Çalışmalar Aile Eğitim Programı Uygulamaları Yaşam Becerileri Programı Uygulamaları Çocuk Koruma Kanunu Kapsamında Yürütülen Uygulamaları

Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü “Eğitim Ortamlarında Şiddetin Önlenmesi Eylem Planı (2006-2011+): Çocuk ve gençlerimizin her türlü riskten korunması ile ilgili olarak ülke genelinde uygulanan eylem planı doğrultusunda yapılan çalışmalar Bakanlığımız tarafından raporlandırılmaktadır.

Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Söz konusu eylem planı kapsamında; Yönetim Süreçleri Öğretmenler ve Yöneticiler Öğrenci Eğitim Ortamı ve Çevresi Aile olmak üzere beş müdahale alanı içerisinde çalışmalar merkezi ve yerel düzeyde halen devam etmekte ve bu konuda eğitimler gerçekleştirilmektedir.

Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü *Çocuklara Yönelik Şiddetle Mücadele Projesi: MEB’de gerçekleştirilen yapılanma sonucunda «Çocuklara Yönelik Şiddetle Mücadele Projesi» Genel Müdürlüğümüz tarafından yürütülmektedir.

Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü TUBİM’le İşbirliğinde Yürütülen Çalışmalar İçişleri Bakanlığı Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele Daire Başkanlığı(KOM) bünyesinde bulunan Türkiye Uyuşturucu ve Uyuşturucu Bağımlılığı İzleme Merkezi(TUBİM) tarafından koordinasyonu sağlanan Avrupa Uyuşturucu ve Uyuşturucu Bağımlılığı İzleme Merkezi (EMCDDA)’ne tam üyelik sürecinde ve diğer çalışmaların yürütülmesinde MEB’in kurumsal temas noktası görevi halen tarafımızca yürütülmektedir.

Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü “Bağımlılık Yapıcı Maddeler ve Bağımlılıkla Mücadelede Ulusal Politika ve Strateji Belgesi 2006-2012” ile “Madde Bağımlılığı ile Mücadele 1. Ulusal Eylem Planı 2007-2009”un hazırlanması sürecinde aktif rol alınmıştır. Söz konusu eylem planında, talep azaltımı başlığı altında okul temelli önleme hizmetleri ile ilgili aktivitelere yer verilmiştir.

Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü TUBİM’in koordinasyonunda ilgili tarafların katılımı ile hazırlanan “Bağımlılık Yapıcı Maddeler ve Bağımlılıkla Mücadelede Ulusal Politika ve Strateji Belgesinin Uygulanması İçin Eylem Planı 2010 – 2012” gereği çalışmalar devam etmekte olup konuyla ilgili olarak eğitimler gerçekleştirilmektedir.

Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü AİLE EĞİTİMİ PROGRAMLARI 7-19 Yaş Aile Eğitimi Programı Söz konusu program, hem olası riskleri/çözüm önerilerini önceden ortaya koyabilmek hem de “Çocuğumu Daha İyi Nasıl Yetiştirebilirim?” sorusuna sağlıklı bir yanıt verebilmek için geliştirilmiş bir programdır. Bu çalışmada çocuğu ile daha sağlıklı ilişki kurmak için gerekli bilgileri anne babalara öğretmek ve kullanması gereken becerileri onlara kazandırmak hedeflenmektedir.

Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Program 8 hafta sürmektedir ve 8 modülden oluşmaktadır. Ergeni Tanımak İletişim Kurmak Birlikte Büyümek Aile Tutumları Riski Yönetmek Olumlu Davranış Kazandırma Uzlaşabilmek Geleceği Planlamak

Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü 7-19 Yaş Aile Eğitimi Programı kapsamında eğitimler devam etmekte ve koordinasyonu Genel Müdürlüğümüz tarafından yürütülmektedir.

Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yaşam Becerileri Programı Ankara, İzmir, Bursa ve Denizli’de pilot eğitimler düzenlenmiştir. Düzenlenen eğitimler aracılığı ile çocuk ve gençlerimizden oluşan akran eğitimcileri ve rehber öğretmenler ile sosyal hizmet personelinden oluşan akran eğitimcisi danışmanları yetiştirilmiştir. Bu çalışma, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğü (SHÇEK) ile işbirliği içinde sürdürülmektedir

Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü 10-19 yaş arasındaki çocuklar/gençler tarafından, rehber öğretmen gözetmenliğinde/danışmanlığında akranlarına verilen 6 haftalık eğitimi içeren program ile çocuk hakları, kendini ifade etme, stresle baş etme, gibi konularda bilgi vermek ve beceri kazandırmak amaçlanmaktadır.

Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yaşam Becerileri Eğitim Programı kapsamında 2007-2010 yılları arasında eğitimler gerçekleştirilmiştir.

Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü ERKEN UYARI SİSTEMİ Çocuk koruma kapsamında çocuğun korunmaya muhtaç hale gelmeden önce tespit edilmesi ve çocuğa uygun sosyal, ailesel ve ruhsal yardıma ulaşmasını sağlamak hedeflenmektedir. Bu hedefe ulaşmak için Bakanlığımız tarafından UNİCEF işbirliğinde “Erken Uyarı Sistemi” geliştirilmiştir. Söz konusu sistemin pilot uygulamaları Ocak 2010’da Bursa ilinde başlamış olup süreç devam etmektedir. Bursa ilinde sistem yaygınlaştırılarak Ülke geneline yaygınlaştırılması amaçlanmaktadır.

Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Genel Müdürlüğümüz tarafından yürütülen «Erken Uyarı Sistemi» ile Temel Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen «Aşamalı Devamsızlık Yönetimi»nin bir çok noktada kesiştiği görülmüştür. Bu doğrultuda iki Genel Müdürlük olarak bu iki projenin entegre edilmesine karar verilerek çalışmalar başlatılmıştır.

Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü 2010-2011 Eğitim Öğretim Döneminde Ülke Genelinde İllerde Verilen Seminer Çalışmaları: Madde Kullanımı, bağımlılığı ve zararlı alışkanlıklar, Çocukları Zararlı Alışkanlıklardan korumada ailenin önemi, Madde Kullanan çocuklara yönelik sağlık tedbirinin alınması, Çocuk ve Gençlerin her türlü riskten korunması, Güvenli Okul, risk faktörleri, Çocuk Koruma Kanunu Uygulamaları konusunda öğretmenlere, ailelere ve okul idaresine çeşitli zamanlarda seminerler verilmiştir.

Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Velilere yönelik olarak; Zararlı Alışkanlıklar – Risklerden Korunma, Davranış bozuklukları, Travma sonrası stres bozuklukları, Şiddet ve Saldırganlığın Nedeni Öfke kontrolü, Boş zamanlarını değerlendirme, İletişim, Stresle Başa Çıkma Yöntemlerini Kavrama ve Sorun Çözme Becerileri Kazandırma, Arkadaş Seçimi Kriterleri Belirleme

Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Öğretmenlere yönelik olarak; Zararlı Alışkanlıklar-Risklerden Korunma Şiddet ve Saldırganlığın Nedeni Öfke Kontrolü Öğretmen Öğrenci İlişkileri Psikososyal Müdahale Hizmetleri İletişim, Televizyonda Şiddet İçerikli Filimler ve İnternet Kullanma Kuralları Medyanın Şiddet Üzerindeki Etkisi Davranış bozuklukları Travma sonrası stres bozuklukları, Gelişim Dönemleri ve Sorunları

Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Gerçekleştirilen Faaliyetlerin Son Yıllara Göre Dağılımı Ulaşılan Kişi Sayısı 2007- 2008 2008- 2009 2009- 2010 2010- 2011 Yönetici/Öğretmen 318.450 321.346 340.126 421.699 Öğrenci 4.936.297 4.634.337 4.701.234 11.165.589 Ebeveyn 2.086.204 2.125.875 2.134.357 2.433.704

TEŞEKKÜRLER serapgokce@yahoo.com