PSİKOLOJİ EĞİTİM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gelişim Psikolojisi temel kavramlar ve ilkeler
Advertisements

II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Eğitim Psikolojisi ve Öğretmen
BEBEKLER Giriş.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
GELİŞİME ETKİ EDEN FAKTÖRLER
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
DÖNEMLERE GÖRE GELİŞİM GÖREVLERİ
PSİKOMOTOR GELİŞİM Yrd.Doç.Dr. Serkan HAZAR.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
GELİŞİM DÖNEMLERİNİ BİLMEK
Davranış Bilimleri Hafta I.
MENEMEN HALK EĞİTİM MERKEZİ
Eğitimin Psikolojik Temelleri
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
Gelişime Giriş.
Öğrenmeye Hazır Bulunuşluluk
5. BÖLÜM 0-18 YAŞ ÇOCUKLARININ GELİŞİM DÖNEMLERİ ve ÖZELLİKLERİ
BÖLÜM 1. BÖLÜM 1 Biyolojik, Bilişsel ve Sosyo-Duygusal Süreçler B) Gelişimin Doğası Biyolojik, Bilişsel ve Sosyo-Duygusal Süreçler Gelişim Dönemleri.
Prof. Dr. Kurtman ERSANLI
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ.
Eğitimin psikolojik temelleri
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ GELİŞİM
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
EĞİTİMİN PSİKOLOJİK TEMELLERİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME EĞİTİM SEMİNERİ
PSİKOLOJİ İLE DİĞER BİLİM DALLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
Yaşam Dönemleri ve Gelişim Görevleri Havighurst'un çeşitli yaşam dönemleri için belirlediği gelişim görevleri.
Ruhsal özelliklerimiz dini inanç ve davranışlarımızda önemli bir rol oynar. Din insan ve doğanın uyumunu korumak için insana inanç ve ibadet olarak bazı.
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
BİLGİ, BİLİM VE PSİKOLOJİ
KİŞİLİK,SOSYAL, DUYGUSAL VE AHLAKSAL DEĞİŞİM
Dr. Kerim KARABACAK Eğitim Psikolojisi
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
GENÇLİK DÖNEMİ VE KİMLİK OLUŞUMU 1-GENÇLİK VE ERGENLİK TERİMLERİ
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ.
Gelişimin ilkeleri *Gelişim yordanabilir bir sıra izler. Bu sıra evrenseldir. Baştan ayağa-İçten dışa.-İlk gelişen organ kalptir. Genelden özele- Basitten.
GELİŞİMİN KRİTİK DÖNEMLERİ ve
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ 2.HAFTA
GELİŞİMİN TEMEL KAVRAMLARI
Duyuşsal Alan.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
YAŞ ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
BEDENSEL VE DEVİNSEL GELİŞİM
Sağlık Bilimleri Fakültesi
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
GELİŞİMİN İLKELERİ ÖĞR.GÖR.CEM SAMUT.
GELİŞİM DÖNEMLERİ İÇİNDE RUH SAĞLIĞI İLKELERİ
TOPLUMSALLAŞMA - SOSYALİZASYON
DOÇ. DR. MÜDRİYE YILDIZ BIÇAKÇI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Spor hareketleri dönemi
Özel Eğitim Öğretmenliği Programı Öğretim Yılı Güz Yarıyılı AÖE 105 ÇOCUK GELİŞİMİ Dr. Ayşegül Ergül.
EĞİTİMİN PSİKOLOJİK TEMELLERİ Öğr. Gör. Osman ALBAYRAK RİZE.
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA
GELİŞİM.
Sunum transkripti:

PSİKOLOJİ EĞİTİM

EĞİTİM:Bireyde bilgi, beceri ve tutum geliştirme süreci PSİKOLOJİ:Canlıların davranışlarını inceleyen bilim dalı EĞİTİM PSİKOLOJİSİ:Eğitim ortamlarında öğrenme, öğrenme süreçleri, öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrencilerin gelişim özellikleri, ve bu özelliklere bağlı oluşturulacak öğretim yöntem ve tekniklerini inceleyen bilim dalı GELİŞİM PSİKOLOJİSİ: Döllenmeden başlayarak, bireylerin yaşam boyu geçirdiği değişimlerin betimlenmesi, açıklanması ve aynı zamanda bireyler arasındaki benzerlik ve farklılıkları araştıran bilim dalı ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ:öğrenme ve öğrenme süreçlerini inceleyen bilim dalı

Gelişim psikolojisinin temel amacı İnsan gelişimini inceleyerek, yaşam boyu devam eden değişim sürecini ve doğasını anlamaktır. Gelişim psikolojisi, davranış ve yeteneklerde yaşa bağlı olarak meydana gelen değişimleri betimlemeye, açıklamaya, yordamaya ve kontrol altında iyileştirmeye çalışırlar

►GELİŞME Organizmanın DÖLLENMEDEN itibaren bedensel, zihinsel, sosyal ve duygusal olarak YAŞAMIN SONUNA ulaşıncaya kadar sürekli ilerleme kaydeden değişimdir. Yani gelişim ilerleyen ve birikimli bir yapıya sahiptir. Gelişme olgunlaşma ve öğrenme etkilerinin sonucunda olur. Gelişim nicel ve nitel tüm değişiklikleri kapsar

BÜYÜME Vücutta ve vücudun farklı organlarında meydana gelen boy kilo ve hacim artışı gibi fiziksel gelişimdeki sayısal artış, hem iç hemde dış organlarda meydana gelir, OLGUNLAŞMA *VÜCUT ORGANLARININ BİYOLOJİK OLARAK KENDİLERİNDEN BEKLENEN FONKSİYONLARI YERİNE GETİREBİLECEK DÜZEYE GELMESİDİR. *Bireyin genetik olarak doğuştan getirdiği ve zamanı geldiğinde kendiliğinden meydana gelen biyolojik değişikliklerdir. *Olgunlaşma biyolojik bir süreçtir. Belirlenmiş, değişmez ve biyolojik yapının birbirini takip birbirini takip ederek ortaya çıkmasıdır. Örn, yürüme, koşma, bisiklete binme, yazı yazma, top oynama, tuvalet eğitimi….. *Olgunlaşma öğrenme için ön koşuldur,

HAZIR BULUNUŞLUK Hem olgunlaşma için, hem de bir işi yapabilmek için gerekli ön yeterliliklerin var olması demektir. YENİ BİR ÖĞRENME DURUMUNDA BİREYİN SAHİP OLMASI GEREKEN ÖZLLİKLERİN TÜMÜ. KISACA; ÖĞRENME İÇİN BİLİŞSEL, DUYUŞSAL, SOSYAL VE PSİKOMOTOR AÇIDAN HAZI OLMA DURUMUDUR. Olgunlaşma, yetenek, öğrenme, ilgiler, güdülenme, tutum, yargılar HAZIRBULUNUŞLUĞU etkiler. Örn, gitar çalmak, yazı yazmak, kitap okumak, basket oynamak, resim yapmak….

Kritik dönem: KRİTİK DÖNEM Organizmanın belli türden davranışları öğrenmeye belli dönemlerde daha açık, daha yatkın ve daha fazla hazır olma durumudur. Birey belli gelişim dönemlerinde olgunlaşma ile açığa çıkan yetilerin şekillenmesi bakımından çevreden gelen uyarıcılara daha fazla duyarlıdır. Gelişimin her dönemi kritik ve önemlidir. ÖRN, 0-2 YAŞ TEMEL GÜVEN DUYGUSU İÇİN, 6-7 YAŞ OKUMA YAZMA İÇİN, 7-11 YAŞ BAŞARILI OLMA- YETERLİLİK DUYGUSUNUN KAZANILMASI İÇİN, ERGENLİK KİMLİK EDİNİMİ İÇİN YETİŞKİNLİK ÜRETKENLİK DUYGUSU İÇİN İLERİ YETİŞKİNLİK BENLİK BÜTÜNLÜĞÜNÜN KAZANILMASI İÇİN KRİTİK DÖNEMDİR.

GELİŞİM ALANLARI ►BİREYLERDE GELİŞİMSEL SÜREÇ İÇİNDE MEYDANA GELEN DEĞİŞİMLERİN YAPISINA BAĞLI ALANLAR

ÜÇ BOYUTTA TANIMLANIR: GELİŞİM ÖDEVLERİ ►HER GELİŞİM DÖNEMİNDE BİREYİN KAZANMASI GEREKEN BAZI DAVRANIŞLAR VE GERÇEKLEŞTİRMESİ GEREKEN BAZI GÖREVLERİ İFADE EDER. GELİŞİM GÖREVLERİ BAŞARIYLA YERİNE GETİRİLDİĞİNDE BİR SONRAKİ GÖREVİNDE BAŞARILMASI KOLAYLAŞIR. ÜÇ BOYUTTA TANIMLANIR: *FİZİKSEL GELİŞİM GÖREVLERİ-FİZİKSEL GELİŞİM SÜREÇLERİ *SOSYAL GELİŞİM GÖREVLERİ-TOPLUMSAL KURALLARI ÖĞRENEBİLME *PSİKOLOJİK GELİŞİM GÖREVLERİ-KİŞİSEL YETERLİLİK KAZANMA

GELİŞİM GÖREVLERİİN YERİNDE GETİRLMESİNDE ÜÇ ÖNEMİ FAKTÖR SÖZ KONUSUDUR: 1- FİZİKSEL OLGUNLAŞMA 2-TOPLUMSAL BEKLENTİLER 3- KİŞİSEL DEĞER YARGILARI

GELİŞİM DÖNEMLERİ GELİŞİM DÖNEMLERİ NİTELİKSEL OLARAK BİRBİRİNDEN FARKLI VE BELLİ BİR YAŞ DİLİMİNİ KAPSAYAN GELİŞİM SÜREÇLERİNE DENİR. 1-DOĞUM ÖNCESİ DÖNEM 2-BEBEKLİK VE ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ 0-5 YAŞ 3- ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİ 6-1 YAŞ 4- ERGENLİK DÖNEMİ 13-18 YAŞ 5-GENÇ YETİŞKİNLİK DÖNEMİ 19-29 YAŞ 6-YETİŞKİNLİK DÖNEMİ 30-60 YAŞ 7-İLERİ YETİŞKİNLİK DÖNEMİ 60 VE ÜSTÜ

GELİŞİMİN TEMEL İLKELERİ

GELİŞİMDE ÇEVRE VE KALITIMIN ETKİSİ