Görsel C# ile Windows Programlama

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
OPERATÖRLER.
Advertisements

Makine Müh. & Jeoloji Müh.
Bilgisayar Programlama Güz 2011
EKRAN ÇIKTISI.
SCANNER SINIFI ve KLAVYEDEN VERİ OKUNMASI
Değişken , Veri Türleri ve Operatörler
Değişkenler ve bellek Değişkenler
JavaScript Birinci Hafta.
OPERATÖRLER Programlama dillerinde tanımlanmış sabit ve değişkenler üzerinde işlemler yapmayı sağlayan karakter ya da karakter topluluklarına operatör.
Java Uygulamalarına Giriş
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
Nesneye Dayalı Programlama
Bölüm 5 – Kontrol İfadeleri : 2.Kısım
Bölüm 4 – Kontrol İfadeleri:1.kısım
Namespaces and .NET Class Library (İsim Alanları Sınıf Kütüphanesi)
Fonksiyonlar ve Alt Programlar
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 6: Sınıflar
Operatörler.
Bölüm 3 – Yapısal Programlama
Yapısal Program Geliştirme – if, if-else
Erişim Denetimi, Fonksiyon
Fonksiyonlar.
 2006 Pearson Education, Inc. All rights reserved. Görsel C# ile Windows Programlama Güz 2009 (5. Hafta)
NESNE TABANLI PROGRAMLAMA -METOTLAR-
Önemli noktalar Paradigma Nesnelere Giriş Mesajlar / Ara bağlantılar
Sorular? Öneriler?. Referanslar Referanslar (Tekrar) Eğer aşağıdaki gibi yazarsak ne olur: int x; double y; char c; ???
Nesneye Yönelik Programlama
.Net teknolojisi ve C# Yasin Gedik Dokuz Eylül Üniversitesi (4. Sınıf) Microsoft Danışman Öğrenci
Chapter 7: Using Methods. Metotları ve Kodlamayı Gizlemeyi Anlama Metot – Kapsüllenmiş ifadeler serisini gerçekleştiren bir görev – Kullanılan metodun.
C++ Temelleri C++ genel amaçlı, nesne tabanlı, yüksek seviye programlama dilidir.
Görsel C# Programlama Güz 2009 (6. Hafta).
Ses Kontrol Metodlar ile ilgili son birkaç söz Tekrar: Programlama için başlıca 3 model.
DEĞİŞKENLER, VERİ TÜRLERİ VE OPERATÖRLER
Metotlar.
Nesne Yönelimli Programlama Dersi
Bölüm 2 – Kontrol Yapıları
 2006 Pearson Education, Inc. All rights reserved Kontrol İfadeleri: 2. Bölüm.
© Copyright 1992–2004 by Deitel & Associates, Inc. and Pearson Education Inc. All Rights Reserved. Fonksiyonlar –Programı modüler hale getirir –Yerel değişkenler,
Önceki Dersi Hatırlama !!
JAVA’DA DÖNGÜLER.
Kalıtım , Sınıf Asli Ergün.
Mantıksal Operatörler ve Denetim Yapıları
© Copyright by Deitel & Associates, Inc. and Pearson Education Inc. All Rights Reserved. 1 Outline 5.1 Test-Driving the Inventory Application.
Demet AYDIN METODLAR Demet AYDIN
 2006 Pearson Education, Inc. All rights reserved. Görsel C# ile Windows Programlama Güz 2009 (7. Hafta)
Bölüm 4 – C’de Program Kontrolü
JAVA’DA DİZİLER Dr.Galip AYDIN.
© Copyright 1992–2004 by Deitel & Associates, Inc. and Pearson Education Inc. All Rights Reserved. 1 Bölüm 2 - C ile Programlamaya Giriş Başlıklar 2.1Giriş.
Chapter 1: A First Program Using C#
Sınıflar ve Nesneler Sınıf: bir nesnenin şablonunu, kalıbını, şeklini, davranışını, kalıtımını değişkenleri, metodları ve ebeveynleri vasıtasıyla tanımlar.
Trees, Vectors, Iterators. ADT Abstract Data Type (ADT) vs implementation -Soyut Veri Türleri - Uygulamaları.
© Copyright by Deitel & Associates, Inc. and Pearson Education Inc. All Rights Reserved. 1 Amaçlar Bu derste öğrenilecekler: –Uygulamaları “method”
BİL 102 BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA
C# Veri Tipleri ve Değişkenler
İNTERNET PROGRAMCILIĞI I BTP 207 Ders 8.  Tamsayı Değerler (Integer) Tamsayılar, 10 tabanlı (decimal), 8 tabanlı (octal) veya 16 tabanlı (hexadecimal)
Bölüm 7 - Diziler İçerik 7.1 Giriş 7.2 Diziler 7.3 Dizileri Tanımlama 7.4 Dizileri Kullanan Örnekler 7.5 Referanslar ve Referans Parametreler.
Bölüm 8 – Nesne-Tabanlı Programlama
Outline 4.1 Giriş 4.2 Algoritmalar 4.3 Pseudocode 4.4 Kontrol İfadeleri 4.5 if tek-seçimli ifadeler 4.6 if else seçimli ifadeler 4.7 while döngü ifadeleri.
 2006 Pearson Education, Inc. All rights reserved. Görsel C# ile Windows Programlama Güz 2009 (2. Hafta)
BTP206– Görsel Programlama II
SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz
BM-103 Programlamaya Giriş Güz 2012 (3. Sunu)
Sakarya Üniversitesi Bilgisayar ve Bilişim Bilimleri Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği Prof. Dr. Ümit Kocabıçak Prof. Dr. Cemil Öz Doç. Dr. Ahmet Turan.
JAVA 1. GİRİŞ & TARİHÇE Java, Sun Microsystems mühendislerinden James Gosling tarafından geliştirilmeye başlanmıştır. Açık kodlu. Nesneye yönelik. Düzlemden.
İbrahim Olgaç PROGRAMLAMA DİLLERİ SUNUMU C#
C Programlama Dili Bilgisayar Mühendisliği.
5- class & object Nesne Yönelimli Programlama - i
JAVA’DA DİZİLER. Özet  Dizi: belirli sayıda ve aynı veri türünden de ğ işkenlere aynı adla erişilmesini sa ğ layan bir yapıdır.  Dizilerde döngü işlemleri.
Bölüm 5: Kontrol Yapıları II (Yenilenme-Repetition)
Kurucular(Yapıcılar), Yıkıcılar
Sunum transkripti:

Görsel C# ile Windows Programlama Güz 2009 (3. Hafta)

Aritmetik Operatörler Çarpma için * Bölme için / Kalanı bulmak için % Toplama ve çıkarma için +, - Tamsayı bölme işlemi sonucu yuvarlar. 7 / 5 sonuç olarak 1 verir. 7 % 5 sonuç olarak 2 verir.

İşlem Önceliği Gerektiğinde parantez kullanmalıyız. a, b ve c adındaki 3 değişkenin ortalamasını bulmak için: a + b + c / 3 yerine ( a + b + c ) / 3

Karar Verme: Eşitlik ve Karşılaştırma Operatörleri Her iki operatör de geriye SIFIR (FALSE) veya BİR (TRUE) çevirir.

Karar Verme: if Deyimi Koşul (Condition) if deyimi if(koşul) { Koşul ya true ya da false olabilir. if deyimi Koşul true ise eğer if deyiminin gövdesi işletilir. if deyimi içindeki koşul eşitlik ya da karşılaştırma operatörleri kullanılarak oluşturulur. if(koşul) { deyimler; }

Comparison.cs (1 of 2)

Comparison.cs (2 of 2)

Hatırlatma Eşitlik testi için kullanılan == operatörü ile atama için kullanılan = operatörünün farklı şeyler olduğunu unutmayınız.

Hatırlatma Visual Studio program yazma editörünün if gövdesi içerisindeki deyimleri otomatik olarak biraz içeriden başlattığına dikkat ediniz ve bu duruma müdahale etmeyiniz. Bu programınızın kolayca okunabilmesini ve anlaşılmasını sağlar.

Sınıflar(Classes), Nesneler(Objects), Metodlar(Methods), Özellikler(Properties) GradeBook.cs

Call method DisplayMessage using GradeBook object GradeBookTest.cs Use class instance creation expression to create object of class GradeBook Call method DisplayMessage using GradeBook object

GradeBook.cs Method header DisplayMessage that takes a courseName argument of type string

Call DisplayMessage with an argument GradeBookTest.cs Call ReadLine method to read a line of input and assigns it to nameOfCourse Call DisplayMessage with an argument

Sınıf ve Metod Değişkenleri Bir metodun gövdesi içinde deklare edilip kullanılan değişkenler yerel (local) değişkenler olarak adlandırılır. Bu değişkenlere sadece bu metodlar içinde ulaşılabilir. Bir sınıfın gövdesi içerisinde deklare edilip kullanılan değişkenler üye değişkenler olarak adlandırılır. Bir sınıfın herbir nesnesi üye değişkenlerin kendilerine has kopyalarına sahiptirler.

Metod İmzalarını Nasıl Okumalıyız? Her metodun: Bir adı vardır. Genelde üzerinde işlem yapacağı ve parantezler arasına yazılan bir argümanı veya birbirlerinden virgüllerle ayrılan argümanları vardır. Genelde geriye return komutuyla bir değer çevirirler. Örnekler public int Toplama(int a, int b) imzası ile verilen Toplama adındaki metod kendisine int veri tipinde 2 argüman alır ve geriye int tipinde bir değer çevirir. Bu metodun public oluşu ise herkesin ulaşımına açık oluşuna işaret eder. public void EkranaYazdir(string metin) imzası ile verilen EkranaYazdir adındaki metod kendisine string tipinde tekbir argüman alır ve geriye hiçbir değer çevirmez. void anahtar kelimesi bu durumu ifade eder.

GradeBook.cs (1 of 2)

GradeBook.cs (2 of 2)

get ve set Erişimcileri (Accessors) get erişimcisi return deyimi içerir. set erişimcisi değişken = value; şeklinde bir ifade içerir.

GradeBookTest.cs (1 of 2)

GradeBookTest.cs (2 of 2)

public Üye Değişkenleri ve Metodları Sınıfların içerisinde tanımlı üye değişkenlerinin ve metodlarının başına eklenen public anahtar kelimesi bu değişkenlere ve metodlara herkesin ulaşabileceğini gösterir.

private Üye Değişkenleri ve Metodları Sınıfların içerisinde tanımlı üye değişkenlerinin ve metodlarının başına eklenen private anahtar kelimesi bu değişkenlerine ve metodlara SADECE tanımlandıkları sınıf içerisinden ulaşılabileceğini gösterir. (Information hiding)

Sınıfların Yapıcı Metodları (Constructors) Bir sınıfın bir nesnesi oluşturulduğunda üye değişkenlere ilk değerlerini atayan özel bir metoddur. new anahtar kelimesini takip eden ve parantezler içeren sınıf adı kullanıldığında çağrılırlar. Argümansız ya da argümanlı çağrılabilirler. Yapıcı metodların isimleri sınıf adıyla aynı olmak zorundadır. Geriye bir değer çevirmezler.

GradeBook.cs (1 of 2)

GradeBook.cs (2 of 2)

Call constructor to create first grade book object GradeBookTest.cs (1 of 2) Call constructor to create first grade book object Create second grade book object

GradeBookTest.cs (2 of 2)

Account.cs (1 of 2)

set property validation Account.cs (2 of 2) set property validation

Used to format currency output AccountTest.cs (1 of 2) Used to format currency output

AccountTest.cs (2 of 2)