ÇOCUKLARLA İLETİŞİM ÖZEL İDARE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
Advertisements

İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
ÇATALCA ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ

ÇOCUKLA İLETİŞİM.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
HOŞGELD İ N İ Z MEHMET YILMAZ REHBER Ö Ğ RETMEN Dünyanın en güzel bebeği bir tanedir. O da bütün annelere aittir Çin Atasözü.
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
İLETİŞİM.
İLETİŞİM ENGELLERİ.
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
ETKİLİ İLETİŞİM.
GENÇLİĞİN FELSEFESİ “Gençlik ömrün bir parçası değildir.O bir akıl ve idrak durumu, bir irade derecesi,heyecanların kuvvet ve dinçliği, cesaretin korkaklığa,
Aile İçi İletişim ve Anlama Eşikleri
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
BABALAR VE KIZLARI.
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE İLETİŞİM ENGELLERİ
ÇOCUKLAR İÇİN BEŞ SEVGİ DİLİ
ÇOCUĞA OLUMLU DAVRANIŞ KAZANDIRMA
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
İLETİŞİM Kendimizi anlatma ve karşımızdakini anlama çabası ile sözlü ya da sözsüz olarak kurulan ilişki biçimidir.
HAZIRLAYANLAR NURTAÇ ÜNLÜ DERYA DEMİR GÜLŞAH BAŞARAN
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
DIŞIMDA BİR ŞEYLERİN DEĞİŞMEYECEĞİNİ
DUYMAK MI, DİNLEMEK Mİ?.
HOŞGELDİNİZ.
Eğitimin anlamından bahsedile bilir eğitimde çocuğun özgür iradesinin de olması gerektiği vurgulana bilir ÇOCUĞA SINIR KOYMAK.
AİLE EĞİTİM SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
AİLE TUTUMLARI.
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE ANA-BABA TUTUMLARI
Öğrenci her ne yaşta olursa olsun onlara geleceğin büyükleri gözüyle bakılmalı ve öyle davranılmalıdır.
Aile İçi İletişim.
ÇOCUKLA İLETİŞİM KURMAK
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
İLETİŞİM ENGELLERİ VE ETKİLİ İLETİŞİM
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
MUHSİN Asla Sen Yapmazsın Demeyin.
AİLE İÇİ ETKİLİ İLETİŞİM
BİR ANNE YA DA BABANIN ÇOCUĞU İÇİN YAPABİLECEĞİ
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
1 CANSAN İLKÖĞRETİM OKULU. 2 “Dünyanın en güzel insanlarına” Sevgili anneme ve babama mektup.
ROTARY BÖLGE VAKFI İŞİTME ENGELLİLER İLK VE ORTA OKULU Toplantı Tarihi:01/12/2010 Toplantı Konusu: İşitme Engelli Öğrencilerle Etkili İletişim Kurabilme.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
İNTERNET ÇOK GENİŞ BİR ALAN
AİLE TUTUMLARI GATA 2 Nasıl Bir Çocuk Yetiştirmek İstiyorsunuz?
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
10-14 Yaş Gelişim Dönemi ve Çocukla İletişim
HOŞ GELDİNİZ En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir. Eğitimdir ki bir milleti ya hür, müstakil, şanlı yüksek bir cemiyet hâlinde yaşatır, ya da bir.
İLETİŞİM.
HAYIR DİYEBİLİRİM.
SEMİNERTARİH Çocukla İletişim ve Anne Baba Tutumları(1. 2. ve 3. sınıf velileri) Çocukla İletişim ve Anne Baba Tutumları(4. ve 5. sınıf velileri)
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
AİLE TUTUMLARI REHBERLİK SERVİSİ.
AİLE TUTUMLARI.
ANA-BABA OKULU İlker MAVİ.
MEHMET HİKMET KAŞERCİ ORTAOKULU
Sunum transkripti:

ÇOCUKLARLA İLETİŞİM ÖZEL İDARE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

Çocuk yetiştirme anne karnında başlar ... Bebekken şekillenir ....

KİŞİLİK GELİŞİMESİ VE YAPILANMASINDA TEMEL, ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE ATILIR

AĞAÇ DOĞRULMADAN GÖLGESİ DOĞRULMAZ !

UFFFF KONUŞMA SUS AĞLAMA BAĞIRMA CEVAP VERME . ZIRLAMA BANA KARŞI GELME UFFFF SUS AĞLAMA CEVAP VERME BAĞIRMA .

Ben sana yapamazsın demedim mi?

.. Ama ben öğretmen olmak istiyorum ! Benim en büyük hayalim doktor olmaktı. Ama Olmadı... Ama sen doktor olacaksın ! Ama ben öğretmen olmak istiyorum ! ..

Babacığım bak, sana resim yaptım. Bu ne biçim resim! Böyle resim mi olur ?!... Babacığım bak, sana resim yaptım.

Siz hiç komşunuzun bahçesinden elma çaldınız mı Anneniz izin vermediği için evden çıkamayıp arkadaşlarınızla buluşamadığınızda neler hissettiniz? Bir yetişkin tarafından herkesin içinde haksız yere azarlandığınızı hatırlayın, neler hissetmiştiniz? Doğruyu söylediğinizde cezalandırılacağınızı bildiğiniz için hiç küçük yalanlar söylediniz mi…….

Nasıl Bir Çocuk Yetiştirmek İstiyorsunuz?

Değiştirmek istediğiniz davranışlarınız nelerdir?

Çocuğunuzun değiştirmesini istediğiniz davranışları nelerdir?

ÇOCUĞUNUZU ANLAMAK İÇİN NE YAPIYOR SUNUZ? KARPUZUN NASIL OLDUĞUNU ANLAMAK İÇİN TIKLARSINIZ.

ÇOCUĞUNUZU NE KADAR TANIYORSUNUZ?

“Çocuklarımıza yaşam boyu sunmayı düşündüğümüz en önemli armağanlardan biri mutlaka iletişim becerilerini kazandırmak olmalıdır.İletişim becerilerine sahip insanların dünya üzerindeki yetki alanları neredeyse sınırsızdır.”

İLETİŞİMİN AMACI: ANLAŞILMAKTIR

İletişimde Engeller Emretme, Yönetme “

Uyarma, Tehdit Etme (Gözdağı Verme)

Ahlak Dersi Verme

“Olgunca düşünmüyorsun…” “Sen zaten tembelsin…” Yargılama, Eleştirme, Suçlama “Olgunca düşünmüyorsun…” “Sen zaten tembelsin…”

Ad Takma, Gülünç Duruma Düşürme “Koca bebek…” “Hadi bakalım süpermen” “Gerizekalı” “Hadi sen de sulugöz!”

top mu oynuyorsun sibop ! Naber tombiş ? top mu oynuyorsun sibop !

Tahlil Etme, Teşhis Koyma “Senin derdin nedir biliyor musun?” “Herhalde çok yorgunsun” “Aslında sen öyle demek istemiyorsun”

İncelemek, Araştırmak, Soruşturmak “Neden?...” “Kim?...” “Sen ne yaptın?...” “Nasıl…”

Konu Değiştirme, İşi Alaya Vurma, Şaka Yolu, Kendine Çekme

SEVGİNİZİ BELLİ EDİN

ÇOCUĞUNUZDAN SEVGİNİZİ ESİRGEMEYİN… ÇOCUK

YAŞAMDA EN BÜYÜK MUTLULUK SEVİLDİĞİNİ BİLMEKTEN GELİR. Victor HUGO

SEVGİDEN YOKSUN ÇOCUKLARIN BÜYÜMESİ, YÜRÜMESİ, KONUŞMASI gecikir. ZEKA DÜZEYİNDE GERİLEME olur.

KONUŞMASINI KESMEYİN.

Dinleme Sanatı

ÇOCUĞUM BENİ HİÇ DİNLEMİYOR ! PEKİ; SİZ ÇOCUĞUNUZU DİNLİYOR MUSUNUZ!

SENİ DUYUYORUM DEVAM ET! Yarı dinleme yerine... ALİ BANA YUMRUK ATTI BABA BENİ DUYUYOR MUSUN! SENİ DUYUYORUM DEVAM ET! VE BEN DE ONA VURDUM. O DA BANA BİRKEZ DAHA VURDU. DİNLİYOR MUSUN BABA!...

*İletişime, kendini vererek değil de, sadece KELİMESİ KELİMESİNE DİNLİYORUM. HAYIR DİNLEMİYORSUN!. AYNI ANDA HEM MAÇI İZLEYİP HEM DE SENİ DİNLEYEBİLİRİM. BOŞVER *İletişime, kendini vererek değil de, sadece dudaklarıyla katılan biriyle iletişim kurmaya çalışmak cesaret kırıcı olabilir.

Tüm dikkatinizi vererek dinleyin. ALİ BANA YUMRUK ATTI VE..BABA BENİ DUYUYOR MUSUN? VE BEN DE ONA VURDUM. O DA BANA SERT VURDU. O ÇOK KÖTÜ BİR ÇOCUK.

duygularının anlaşıldığını hissettiren, sıcak bir sessizlik ortamıdır. BİLİYOR MUSUN, BUNDAN SONRA HASAN’LA OYNAYACAĞIM. O KİMSEYE YUMRUK ATMIYOR. Dertlerinizi sizi gerçekten dinleyen birine anlatmak çok daha kolaydır. Bazen ebeveynin birşey söylemesine bile gerek yoktur. Çoğu kez bir çocuğun ihtiyacı olan tek şey, ona duygularının anlaşıldığını hissettiren, sıcak bir sessizlik ortamıdır.

Başka işlerle meşgul olmayın. Çocuğun yüzüne bakın. Çocuklarınızı dinlerken; Başka işlerle meşgul olmayın. Çocuğun yüzüne bakın. Çocuklarınızla konuşurken aynı seviyede olun. Jest ve mimiklerinizle onu dinlediğinizi gösterin.

Fiziksel temas kurun. Onu konuşmasında cesaretlendirin. Onunla konuşurken bir büyükle konuşuyormuş gibi dikkatli ve özenli olun. Onu anladığınızı belirten ifadelerle geri bildirim sağlayın.

Ağlamaya başladıklarında tedirgin olmayın. Zıtlaşmayın ve tartışmayın. Saldırgan tavırlar takınmayın. Yargılamayın ve eleştirmeyin.

Savunmaya geçmeyin sadece dinleyin. Gerçekçi ve belirli önerilerde bulunun. Yumuşak bir sesle ve acele etmeden konuşun. Anlatılanlara gülmeyin, çocukları utandırmayın.

VAKİT AYIRIN.

Zaten bir tek pazar günümüz var.. Hadi kaybol ! Zaten bir tek pazar günümüz var.. Babacığım ben hazırım, hadi dışarı çıkıp oyun oynayalım.

VERDİĞİNİZ SÖZÜ UNUTMAYIN.

Ama babam beni maça götüreceğine söz vermişti…

DOKUNMA, TUTMA, YAPMA DEMEYİN.....

BEKLENTİLERİNİZ YAŞINA UYGUN OLMALI

Kaldırmanı istiyorum ! AİLE BEKLENTİSİ Ayvayı yedim!

TUTARLI DAVRANIN

Kocaman adam oldun artık… Sen daha küçüksün yapamazsın!... ?...

Leylek amca nerede acaba? Hiç bize gelmiyor… Seni leylekler getirdi. Sınıfını geçersen sana vapur alacam… 4 Leylek amca nerede acaba? Hiç bize gelmiyor… MASUM YALANLAR!

BAŞKALARI İLE ASLA KIYASLAMAYIN Onların beğenilecek, takdir edilecek yönlerini bulun. Ve bu davranışlarını övün

Kendine güveni sarsılır,engellenir. Kişiliği incinir, yara alır. KIYASLANAN ÇOCUĞUN: Kendine güveni sarsılır,engellenir. Kişiliği incinir, yara alır. Başarmak için çaba harcamaz. Saldırgan ya da içedönük davranışlar geliştirir. Kendisini olumsuz, değersiz değerlendirir.

SAĞLIKLI VE ETKİLİ ANNE - BABALAR Çocuklarına güvenirler. Onları taktir eder ve överler. Küçük yaşlardan itibaren sorumluluk verirler. Yeni deneyimler yaşamaları için cesaretlendirirler.

Çocuğunuzu düşündüğünüzde aklınıza ilk gelen, çocuğunuzun 4 özelliği neler olur? ..................................

DÜŞÜNDÜKLERİNİZDEN KAÇI OLUMLU?

Eğer düşündüklerinizden biri bile olumsuz ise, hemen yeni bir liste düzenleyin ancak bu kez sadece olumlu özelliklerine yer verin. ..................................

Olumlu Düşünmek

ÇOCUĞUM SÜREKLİ OLARAK İTAATSİZLİK ETTİĞİNDE NE YAPMAM GEREKİR?

Çocuklarınızı Yapmalarını İstediğiniz Şeyi, Yapmalarını Nasıl Sağlarsınız?

Söylenerek yaptırmaya çalışmak.

Umarak yaptırmaya çalışmak. Yalvararak yaptırmaya çalışmak. -

Rüşvet teklif ederek yaptırmaya çalışmak. Boş tehditler ile yaptırmaya çalışmak.

Emirler vererek yaptırmaya çalışmak. Aşağılayarak yaptırmaya çalışmak. Bağırarak yaptırmaya çalışmak.

Sevgi dolu bir ilişki için: Açık ve net cümleler kullanın Çocukla ilgili değil, durumla ilgili bir ifade kullanmalı.

Sorumluluklarını yerine getirerek kazanmalarını sağlayın .

İsteklerinizi kullanırken açık ifadeler kullanın. - İsteklerinizi kullanırken açık ifadeler kullanın.

- Seçenek sunun.

ÇOCUĞUM, OKULA GİTMEMEK İÇİN HASTAYMIŞ GİBİ DAVRANIRSA NE YAPMAM GEREKİR?

SORUMLULUK DUYGUSU KONUSUNDA NE YAPMALIYIM?

“bu şekilde davranmak yerine …. Şekildede davranabilirsin SONUÇ OLARAK: suçlamak yerine, duygularınızı anlatın: “ Cezalandıracağınıza o davranışı benimseyin ve ona yol gösterin: “Bir kez daha bu şekilde davranırsan , asla arkadaşlarına gidemezsin!...” YERİNE “bu şekilde davranmak yerine …. Şekildede davranabilirsin

3-Suçlayacağınıza o davranışı tanımlayın: “Sivri zekalı ,tembel!” YERİNE “bu şekilde davranınca endişeleniyorum ve üzülüyorum.” 4-Tehdit edeceğinize duygularınızı açıklayın: “Bıktım artık, seni geberteceğim!” “Çok sinirleniyorum, çok içerliyorum, kızıyorum.”

LÜTFEN..! LÜTFEN BANA ÖNEMLİ OLDUĞUMU HİSSETTİRİN. SİZCE ÇOCUĞUNUZ NE İSTİYOR ? ? ? ? ? ? ? LÜTFEN BANA ÖNEMLİ OLDUĞUMU HİSSETTİRİN.

MUCİZE BEKLEMEYİN… ÇÖZÜM SİZSİNİZ

UNUTMAYIN; SİZİN ÇOCUĞUNUZ OLARAK DOĞMAK ONLARIN ELİNDE DEĞİLDİ, ANCAK SEÇME HAKLARI OLSAYDI, SİZDEN BAŞKA KİMSENİN ÇOCUĞU DA OLMAK İSTEMEZLERDİ.