Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SEMİNERTARİH Çocukla İletişim ve Anne Baba Tutumları(1. 2. ve 3. sınıf velileri) 08.01.2010 Çocukla İletişim ve Anne Baba Tutumları(4. ve 5. sınıf velileri)

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SEMİNERTARİH Çocukla İletişim ve Anne Baba Tutumları(1. 2. ve 3. sınıf velileri) 08.01.2010 Çocukla İletişim ve Anne Baba Tutumları(4. ve 5. sınıf velileri)"— Sunum transkripti:

1

2

3 SEMİNERTARİH Çocukla İletişim ve Anne Baba Tutumları(1. 2. ve 3. sınıf velileri) 08.01.2010 Çocukla İletişim ve Anne Baba Tutumları(4. ve 5. sınıf velileri) 14.01.2010 Ergenlik Dönemi Sorunları ve Çözüm Önerileri(6. 7. ve 8. sınıf velileri) 15.01.2010 İstenmeyen Davranışlar ve Değiştirme Yolları(1. 2. 3. ve 4. sınıf velileri) 04.03.2010 İlköğretim ve Ortaöğretim Sonrası Eğitim Seçenekleri(1. 2. 3. ve 4. sınıf velileri) 08.04.2010 İlköğretim ve Ortaöğretim Sonrası Eğitim Seçenekleri(5. 6. 7. ve 8. sınıf velileri) 15.04.2010 Madde Bağımlılığı ve Önlenmesi(1. 2. 3. 4. sınıf velileri) 13.05.2010 Madde Bağımlılığı ve Önlenmesi(5. 6. 7. ve 8. sınıf velileri) 20.05.2010

4 ÇOCUĞUMU YENİDEN YETİŞTİRMEM MÜMKÜN OLSAYDI Çocuğumu yeniden yetiştirmem mümkün olsaydı, Ona işaret parmağımı kaldırıp Yasaklar koymak yerine, Parmaklarıyla resim yapmayı öğretirdim. Hatalarını daha az düzeltir, Onunla daha çok yakınlık kurmaya çalışırdım. Onu sadece gözlerimle izler,saat kısıtlamaları koymazdım. Daha ilgili olmaya çalışır,daha çok şefkat gösterirdim. Onunla daha çok yürüyüşlere çıkar,uçurtmalar uçururdum. Ona karşı ciddi bir tavır içinde olmak yerine, Onunla oyun oynardım. Onunla kırlarda koşar,yıldızları seyrederdim. Onunla daha az çekişir,ona daha çok sarılırdım. Önce benlik saygısını kazanmasını sağlar, Sonra bir ev almaya çalışırdım. Ona her zaman katı davranmaz, Onu daha çok onaylar ve yüreklendirirdim. Güç konusunda daha az ders verir, Sevgi konusunda daha çok şey öğretirdim. DİANNE LOOMANS

5  Nasıl bir çocuk yetiştirmek istiyorsunuz?  Çocuklarınızdan ne bekliyorsunuz?

6

7

8  Çocuklarımızla iletişim onların duygu ve düşüncelerini dile getirmelerine yardımcı olur.  Çocuklar kendilerini tam olarak anlatamazlar ama bizden kendilerini anlamamızı beklerler. Onlarla konuşurken onları dinlediğimizi ve duygularını anladığımızı belli etmeliyiz.

9 ÇOCUĞUNUZU ANLAMAK İÇİN NE YAPIYOR SUNUZ?

10 ÇOCUĞUM BENİ HİÇ DİNLEMİYOR ! PEKİ; SİZ ÇOCUĞUNUZU DİNLİYOR MUSUNUZ!

11 VE BEN DE ONA VURDUM. O DA BANA BİRKEZ DAHA VURDU. DİNLİYOR MUSUN BABA!... ALİ BANA YUMRUK ATTI BABA BENİ DUYUYOR MUSUN! SENİ DUYUYOR UM DEVAM ET! Yarı dinleme yerine...

12 *İletişime, kendini vererek değil de, sadece dudaklarıyla katılan biriyle iletişim kurmaya çalışmak cesaret kırıcı olabilir. KELİMESİ KELİMESİNE DİNLİYORU M. HAYIR DİNLEMİ YORSUN!. AYNI ANDA HEM MAÇI İZLEYİP HEM DE SENİ DİNLEYEBİLİRİM. BOŞVER

13 ALİ BANA YUMRUK ATTI VE..BABA BENİ DUYUYOR MUSUN? VE BEN DE ONA VURDUM. O DA BANA SERT VURDU. O ÇOK KÖTÜ BİR ÇOCUK. Tüm dikkatinizi vererek dinleyin.

14  Başka işlerle meşgul olmayın.  Çocuğunuzun yüzüne bakın  Çocuğunuzla konuşurken aynı seviyede olun  Yüz hareketlerinizle onu dinlediğinizi gösterin.  Duygularını duygusal bir ayna gibi ona yansıtın. ( ‘çok kızgın görünüyorsun’ veya ‘çok üşümüşsün’)  Fiziksel temas kurun ona dokunun

15  Onunla dinlerken sanki bir yetişkin arkadaşınızı dinlermiş gibi özenle dinleyin.  Savunmaya, eleştiriye, yargılamaya geçmeyin onu anlamaya çalışın ve onu anladığınızı ona hissettirin.

16  Övgü ve eleştiri çocuğun davranışına yönelik olmalıdır karakterine kişiliğine yönelik değil.  Övgü, çocuğun gayretini, başarısını, davranışını beğendiğinizi açıkça ifade etmelidir. Örneğin yatağını düzelten bir çocuğa annesi ‘çok çok ii bir çocuksun’ demesi yerine ‘yatağın çok güzel olmuş teşekkür ederim’ demelidir.

17  Eleştirirken de yapıcı eleştirmeliyiz ve ifadelerimize dikkat etmeliyiz. Yapıcı eleştiri, çocuğun kişiliği hakkındaki olumsuzlukları değil yapılan davranışı işaret etmelidir.  Eleştiri yaparken onların kişiliği hakkında söylediğimiz olumsuz ifadeler onları tahmin edebileceğinizden çok etkiler.  Çocuğa verilen ceza suçuna, ödül ise başarısına uygun olmalıdır.

18

19  Çocuklar söylediklerimize değil yaptıklarımıza bakarlar.

20  Çocuğumuzdan beklentilerimiz yaşına ve seviyesine uygun olmalı.  Çocuklarımıza kendilerine olan güvenlerinin artması için başarma duygusunu tattırmalıyız.

21 AİLE BEKLENTİSİ Ayvayı yedim! Kaldırmanı istiyorum !

22

23  Çocukların davranışlarını sınırlarken kabul edilmeyen davranışın ne olduğu onun yerini ne alacağı açıkça belirtilmelidir. Telefonu yere atmak isteyen bir çocuğa ‘çabuk bırak onu’ yerine ‘telefonu değil topu yere atabilirsin’ diyebiliriz.  Sınır koyarken kısa ve kişisel olmayan ifadeler kullanıldığında çocuk daha kolay kabul eder. Ör. ‘Artık ona bağırma’ yerine ‘birbirinize bağırmak yok’ diyebiliriz.

24

25 KIYASLANAN ÇOCUĞUN:  Kendine güveni sarsılır,engellenir.  Kişiliği incinir, yara alır.  Başarmak için çaba harcamaz.  Saldırgan ya da içedönük davranışlar geliştirir.  Kendisini olumsuz, değersiz değerlendirir.

26 Ahlak Dersi Verme

27 Uyarma, Tehdit Etme (Gözdağı Verme) ‘Döverim’, ‘bırakırım annen olmam’

28 Yargılama, Eleştirme, Suçlama “Olgunca düşünmüyorsun…” “Sen zaten tembelsin…”

29 Ad Takma, Gülünç Duruma Düşürme “ Koca bebek…” “Hadi bakalım süpermen” “Geri zekalı” “Hadi sen de sulu göz!”

30 Naber tombiş ? top mu oynuyorsun sibop !

31 Tahlil Etme, Teşhis Koyma “Senin derdin nedir biliyor musun?” “Herhalde çok yorgunsun” “Aslında sen öyle demek istemiyorsun”

32 İncelemek, Araştırmak, Soruşturmak “Neden?...” “Kim?...” “Sen ne yaptın?...” “Nasıl…”

33 Konu Değiştirme, İşi Alaya Vurma

34 YAŞAMDA EN BÜYÜK MUTLULUK SEVİLDİĞİNİ BİLMEKTEN GELİR. Victor HUGO

35

36 VAKİT AYIRIN.

37 Babacığım ben hazırım, hadi dışarı çıkıp oyun oynayalım. Hadi kaybol ! Zaten bir tek pazar günümüz var..

38 VERDİĞİNİZ SÖZÜ UNUTMAYIN.

39 Ama babam beni maça götüreceğine söz vermişti…

40 TUTARLI DAVRANIN

41 ?... Kocaman adam oldun artık… Sen daha küçüksün yapamazsın!...

42

43

44 1................................... 2................................... 3................................... 4...................................

45

46 1................................... 2................................... 3................................... 4...................................

47

48  Söyleyerek yaptırmaya çalışmak  Umarak yaptırmaya çalışmak  Yalvararak yaptırmaya çalışmak  Rüşvet vererek yaptırmaya çalışmak  Tehdit ederek yaptırmaya çalışmak  Emir vererek yaptırmaya çalışmak

49

50  Açık ve net cümleler kullanın  Çocukla ilgili değil, durumla ilgili bir ifade kullanarak konuşun  Sorumlulukları yerine getirerek kazanmaları sağlayın  Seçenekler sunun

51 İLETİŞİMİN AMACI: ANLAŞILMAKTIR

52 “Çocuklarımıza yaşam boyu sunmayı düşündüğümüz en önemli armağanlardan biri mutlaka iletişim becerilerini kazandırmak olmalıdır.İletişim becerilerine sahip insanların dünya üzerindeki yetki alanları neredeyse sınırsızdır.”

53  OTORİTER TUTUM  SERBEST AİLE TUTUMLARI  İLGİSİZ VE KAYITSIZ AİLE TUTUMLARI  DENGESİZ VE KARARSIZ AİLE TUTUMLARI  AŞIRI KORUYUCU AİLE TUTUMLARI  REDDEDİCİ AİLE TUTUMLARI  MÜKEMMELLİYETÇİ AİLE TUTUMLARI  GÜVEN VERİCİ VE DESTEKLEYİCİ AİLE TUTUMLARI

54  Bütün kontrol anne babadadır. Katı kurallar vardır. Hata ve başarısızlık kabul edilemez. anne baba hep haklıdır. Çocuğun seviyesine inmeye onu anlamaya çalışmazlar. Ceza iyi bir ders olsun bir daha yapmasın mantığı ile verir. Çocuktan kurallara sorgulamadan uyması beklenir. Çocuk anne babanın kurallarına uyma çabasında olduğu için kendini ifade edemez. Çocuğun tercihleri değil onun yerine daha iyi ve doğruyu düşündüklerini zanneden ailenin düşünceleri ve tercihleri önemlidir

55  Stresli ve tedirgin çocuklardır.  Kendilerine güvenmezler  Sessiz çekingen başkalarının etkisinde kalan çocuklardır.  Sürekli eleştirildikleri için aşağılık duygusu geliştirirler.  Kendi başlarına karar veremezler.  Bu tarz ailelerde yetişmiş çocuklar isyankar da olabilir.

56  Çocuk üzerinde baskı kurmak yerine başına buyruk yaşaması, dilediğince davranması ve aile denetiminin olmaması vardır. Aile hiçbir şeye müdahale etmez. Aile doğruyu ve yanlışı çocuğun deneyerek yaşayarak öğrenmesini bekler. Çocuğun kurallara uyması beklenmez zaten kuralları uygulama ve denetleme düzensizdir. Bu çocuklar okullarda kurallarla karşı karşıya kalınca hayal kırıklığına uğramaktadırlar. Anne baba sürekli çocuklarına hizmet eder her istediğini yerine getirmeye çalışırlar.

57  Devamlı birilerinden hizmet beklerler  Diğerlerinin dikkatini çekmeye çalışırlar  Bencil ve saygısız davranırlar  İstekleri buyruk niteliği taşımaktadır.  Toplumun vermediği hakları kendilerine tanımaya çalışırlar.  Okuldaki kurallarla karşı karşıya kalınca hayal kırıklığına urarlar.

58  Çocuklarından her zaman her şeyin en iyisini beklerler. Çocuklarında yüksek başarı beklerler. Ayrıca çok iyi resim yamalı çok iyi şarkı söylemeli aynı zamanda çok iyi futbolda oynamalı. Bu aileler çocuklarını oldukları gibi kabul etmezler. Çocukların kaldıramayacakları yükler yüklerler. Anne babanın kuralları vardır ve çocuk bu kurallara uymak zorundadır. Çocuklarının aşırı şekilde toplumsal kurallara uymasını beklerler. ‘senin için saçlarımı süpürge ettim’ ‘sana hakkımı helal etmeyeceğim’ gibi duygusal sömürü yaparlar etkili olmazsa şiddete başvururlar.

59  Aşırı titiz yada tam tersi dağınık çocuklardır.  Kendilerine güvenleri yoktur.  Başarısızlığa uğradıklarında kolayca hayal kırıklığına uğrarlar  Yanlış yapmaktan korkarlar  Aşırı kaygılıdırlar  Okuldaki sıraları hep derli toplu, ders aralarında ödev yapan, bir işi tam yapmak için günler öncesinden çalışmaya başlayan çocuklardır.

60  Her türlü kararı çocuk yerine aile alır. Koruyucu tutum daha çok anne ile çocuk arasında gözlenir. Geç kavuşulan, aşırı istenilen, tek çocuk, tek erkek veya tek kız gibi çocukların ailelerinde bu tutum daha sık görülür. Genellikle bu tip çocuklar erken konuşup geç yürürler. Çocuğun kıyafetlerini bile anne baba seçer. Çocuklarını mutlu edemeyecekleri düşüncesi ile sürekli endişelidirler. Çocuklarına karşı boğucu şefkat gösterirler.

61  Aşırı bağımlı ve özgüvenleri gelişmemiştir.  Sosyal gelişimi zedelenir.  Toplum tarafından kabulü zorlaşır.  Kendilerini gruba kabul ettirmek için isyankar olabilirler.  Tek başlarına karar alamazlar.

62  Çocuklarına karşı hoşgörü ve destekleme vardır. Anne baba çocuklarını olduğu gibi kabul edip desteklerler. Çocuğun ilgi ve yeteneklerini göz önünde tutarak yeteneklerini gerçekleştirebilecekleri ortamlar hazırlarlar. Aile içinde güven ve şeffaflık vardır. Problemlerle nasıl baş edebileceklerini birlikte araştıran huzurlu bir aile ortamı vardır. Aileyi ilgilendiren kararlar alınırken çocuğun fikri alınır. Çocuk neyi nerede nasıl yapacağını bilir. Çocuklarından görmek istemedikleri davranışları kendileri de yapmazlar.

63  Sosyalleşmiş işbirliğine giren çocuklardır.  Arkadaş canlısı ve duygusaldırlar  Sosyal açıdan dengeli ve mutlu bireylerdir  Özgüvenleri yüksektir sorumluluk sahibidirler  Yaratıcı ve bağımsızdırlar  Kurallara ve otoriteye saygı duyarlar  Yaratıcı ve bağımsızdırlar

64  Çocuklarınıza nasıl davranmanız onlarla nasıl konuşmanız gerektiğini biliyor musunuz?  Onları nasıl dinlemeniz gerektiğini biliyor musunuz?  Bunları yaparsanız nasıl bir çocuğa sahip olacağınızı biliyor musunuz?

65  Yaparsanız çocuğunuzun neler kazanacağını yapmazsanız çocuğunuzun neler kaybedeceğini de biliyorsunuz…  O zaman yapmamız gereken şeyi yapalım onlara destek olalım başarıya doğru güçlü sağlım insanlara faydalı olacak bir birey olması için beraber yürüyelim.

66


"SEMİNERTARİH Çocukla İletişim ve Anne Baba Tutumları(1. 2. ve 3. sınıf velileri) 08.01.2010 Çocukla İletişim ve Anne Baba Tutumları(4. ve 5. sınıf velileri)" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları