HAZIRLAYAN: YILDIZ GÖKALP

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Advertisements

ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
SOSYAL BİLGİLER 7.SINIF KONU: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ
İLETİŞİM.
İLETİŞİM MODELLERİ.
DİNLEME.
«İletişim Kavramı ve İletişim Süreci» YRD.DOÇ.DR. PINAR SEDEN MERAL
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
İletişimde Süreç Yaklaşımı
Hasta Memnuniyeti-İletişim
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
İLETİŞİM ve İNSAN İLİŞKİLERİ ÖZGÜR GÜVERCİN 7.Sınıf SOSYAL BİLGİLER.
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
ETKİLİ İLETİŞİM.
HAZIRLAYAN KEZBAN BİÇER
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU
Sözlükte "iletişim" ne demek?
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR.
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
DUYMAK MI, DİNLEMEK Mİ?.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ŞSG Y.B.O Rehberlik Servisi
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
Aile İçi İletişim.
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Sosyal Bilgiler İletişim
HAZIRLAYAN : EGE KÖMÜRCÜOĞLU SINIFI : 7-C NUMARASI : 333 İLETİŞİM.
2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
ETKİLİ İLETİŞİM.
En uzak mesafe ne Afrika’dır
İLETİŞİM.
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
İLETİŞİM.
Etkili İletişim Becerileri Hazırlayan =Büşra Kocaman
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ ROLÜ
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU
Gökçe Erinç Büyükşengür
ETKİN İLETİŞİM VE ETKİN İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Katılımcılardan “iletişim” kavramının tanımın.
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
İLETİŞİMİN TANIMI ÖNEMİ VE İLKELERİ
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
Gaziantep/ Nizip Cumhuriyet İlkokulu
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
Kişilerarası İletişimin Öğeleri
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İLETİŞİM NEDİR??.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

HAZIRLAYAN: YILDIZ GÖKALP ETKİLİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN: YILDIZ GÖKALP Sağlık Slaytları http://hastaneciyiz.blogspot.com

İnsanlarla Kurulan İlişkide Seçilecek Davranışlar Aradaki İlişkileri  Belirler. Davranışımız Neyse Biz O'yuz. Dünyadan Alacağımız Karşılık, Dünyaya Verdiğimiz Tepkiye Bağlıdır (Baltaş ve Baltaş).

İnsan bireysel varlığını ve toplumsal ilişkilerini iletişim yoluyla sürdüren bir varlıktır.Bu açıdan iletişimin tarihi insanlık tarihi ile başlar.İlk insanların mağara duvarlarına çizmiş olduğu resimler, afrika yerlilerinin tamtamla iletişim kurmaları iletişim gereksinimini gidermek içindir…….

İLETİŞİM İnsanların toplu halde yaşamaya başlamalarından itibaren,toplumsal etkileşimlerde rol oynayan, sembolik mesajların karşılıklı ulaştırılmasıyla bazı anlamları aralarında paylaşmaları sürecidir.

İLETİŞİM Ne söyleyeceğimizi bilmek Bunu ne zaman söylemenin daha uygun olacağına Nerede söylemenin doğru olduğuna karar vermek En iyi nasıl söyleneceğini düşünmek Olayları basitçe anlatabilmek Akıcı bir dille ve karşımızdaki kişiyle göz kontağı kurarak konuşabilmek Dikkati yoğunlaştırmak ve verdiğimiz mesajların alınıp alınmadığını fark edebilmektir.

İletişim söz konusu olunca şu soruları kendimize sormalıyız; Neden iletişim kurmaya ihtiyacım var? Kiminle/kimlerle iletişim içinde olmalıyım? Hangi tür iletişim biçimini kullanmam daha uygun olur? İletişime geçmemi engelleyen faktörler nelerdir? İletişim kurma becerimi nasıl geliştirmeliyim?

Shannon ve Weaver’ in iletişim modeli                                                                   İşaret                         Bilgi kaynağı               Gönderici          Kanal             Alıcı          Hedef                                                                                                                                 Gürültü

İletişimin çeşitli özellikleri vardır:Bunlar İletişim aynen tekrar edilmez.Çünkü sürekli olarak değişir. İletişim dinamiktir,çünkü kendi kendine karmaşık bir düzen içinde oluşan mesajlardan çok aktif, bir kişinin kasıtlı hareketlerinden oluşur.

3.İletişim daireseldir,çünkü kişiden diğerine olan anlam zincirini düz bir çizgi oluşturmaz,başladığı noktaya dönebilir veya daha önceki bölümleriyle yeniden kesişebilir. 4.İletişim devamlıdır.Çünkü çok zaman kendi başına tek hareketten ziyade devam eden bir zincir oluşturmaya yöneliktir.

5.İletişim geri alınamaz,çünkü bir kere verilmiş bir mesajın etkilerinin alıcının dimajından hiç gelmemiş gibi silinmesi mümkün değildir. 6.İletişim karmaşıktır.Çünkü değişik seviyelerde değişik kişisel, kurumsal,sosyal ve kültürel anlamlar içerir.

Uygun iletişim yöntemini benimseme ve bunu doğru olarak kullanma hem kişisel ilişkilerde,hem toplumsal yaşamda çok önemlidir….

ETKİLİ İLETİŞİM YOLLARI Karşı tarafın anlaması istenilen konu hakkında çok açık fikir sahibi olmak,kendimizin ve karşımızdaki kişinin iletişim tarzını bilmek gerekir. Kendinizi dinleyen tarafın yerine koyup,söyleyeceklerimizi o kişiye göre ayarlamalıyız.

Fikirlerimizi mümkün olan en basit terimlerle ifade etmeliyiz Fikirlerimizi mümkün olan en basit terimlerle ifade etmeliyiz.Gerekli yerlerde tekrarlar kullanmalıyız. Rahatsız edici gürültüleri ortadan kaldırmalı veya azaltmalıyız. Açık ve anlamlı olabilmek için her türlü iletişim imkanını kullanmak gerekir.(beden duruşu,yüz ifadesi….)

İnsanlar arası olumlu iletişimin sağlanabilmesi için;karşılıklı saygı ve hoşgörü,fikirlere tekyönlü değil ,çok yönlü bakabilmek ve karşımızdaki insana değer vermek gereklidir. Sakin olmak,duygularımıza kapılmamak ve aceleci davranmamak çok önemlidir

İLETİŞİMİ ENGELLEYEN ETMENLER Kendi düşünce ve fikirlerimizi tek doğru olarak benimsemek,başkaların fikir,düşünce ve duygularını önemsememek ve saygı göstermemek. Karşımızdaki kişi yada kişileri sürekli yargılamak,eleştirmek ve suçlamak da iletişimimizi engeller.

İfadelerimize emir verme,yönlendirme eğiliminde olmak,insan davranışlarının kabul edilmez olduğu tutum ve davranışları benimsemek de iletişimin kesilmesine neden olur. Karşımızdaki insanın iletişim tarzını bilmemek,sürekli konuşmalarımızda ahlak dersi veren nasihat eden ifadeler kullanmak. Sözünden dönmek,oyalamak,alay etmek,konuyu saptırmak iletişimi sürdürmemizi engeller.

Simgesel dilin kullanılması Konuşma hızı B.)Etkili dinleme İLETİŞİM YÖNTEMLERİ SÖZLÜ İLETİŞİM A.)Konuşma Ses tonu Sözcüklerin seçimi Konuşmanın içeriği Simgesel dilin kullanılması Konuşma hızı B.)Etkili dinleme

SÖZSÜZ İLETİŞİM * Sözel Olmayan: Beden Dili (Yüz ifadeleri, göz iletişimi, yüz ifadeleri, el, kol ve  baş hareketleri, dokunma, alan kullanımı, giyim-kuşam) * İletişim sürecinde  etkileri;   Sözcükler % 7     Ses % 38          Beden dili % 55 * Yüzyüze iletişim,        % 35 sözel        % 65 sözel olmayan

İYİ DİNLEMENİN KOŞULLARI SESSİZLİK(SÖZ KESMEDEN) ANLATILMAK İSTENENİ ANLAMAYA ÇALIŞMA ANLATILANIN ALTINDAKİ DUYGUYU ANLAMAK KOŞULSUZ KABULLE DİNLEMEK DÜRÜST OLARAK DİNLEMEK

FİZİKSEL OLARAK DİNLEME KONUŞANIN YÜZÜNE DOĞRU BAKMAK BEDEN OLARAK ONA YÖNELMEK GÖZLE İYİ BİR İLİŞKİ KURMAK KONUŞANA DOĞRU EĞİK DURMAK RAHAT OLMAK

ETKİN DİNLEME ANLATILANLARIN BASİT TEKRARI ANLATILANIN DUYULDUĞUNA İLİŞKİN MESAJ ANLATILANLARIN ÖZETİ DUYGULARINI DİLE GETİRME BİÇİMİNDEDİR

ETKİN DİNLEMENİN FAYDALARI KİŞİ KENDİNİ GERÇEKTEN DİNLEYEN KİŞİYE YAKIN HİSSEDER SORUNU İLK BAŞTAKİ KADAR ÖNEMLİ GÖRMEYEBİLİR SORUNUNU DİLE GETİRDİĞİ İÇİN, ÇÖZÜM YOLLARINI DA DAHA RAHAT DÜŞÜNEBİLİR

TARİH İLİŞKİLİ OLDUĞU FAKTÖRLER Yöresel farklılığa bağlı dil değişikliği TANIMLAYICI FAKTÖRLER .İletişimde güçlük çekme .Kürtçe konuşma HEMŞİRELİK TANISI İLETİŞİMDE YETERSİZLİK GİRİŞİMLER .Türkçe kürtçe bilen birinden yardım almak .Göz teması Ve beden dilinin ön plana çıkarılması .Dışsal uyaranların azaltılması DEĞER LENDİRMME .İletişim kurulacaktır .İletişim problemleri ortadan kalkacaktır

1.)akademik .maltepe.edu.tr 2.)www.ilkadımdergisi.com KAYNAKLAR 1.)akademik .maltepe.edu.tr 2.)www.ilkadımdergisi.com 3.)www.rehperlikportalı.com 4.)www.hacettepe.edu.tr 5.)www.cankirivakfi.com Sağlık Slaytları http://hastaneciyiz.blogspot.com