KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ TOPLUMSAL DUYARLILIK PROJESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Herkes İçin Acil Sağlık Derneği
Advertisements

 1 Ekim 2010 ile 1 Kasım 2010 tarihleri arasında İ stanbul Haydarpa ş a Numune E ğ itim ve Ara ş tırma Hastanesi Acil Servisine ba ş vuran toplam 985.
Uzelli D, Yörükbay S, Anıl M, Kara D, Helvacı M
Acil Olguya İlk Yaklaşım
SAĞLIK BAKIM HİZMETLERİ MÜDÜRÜ
SAĞLIK Sağlık Okuryazarlığı - Sağlık Çalışanları -
TEMEL İLKYARDIM EĞİTİMİ
Tıp Fakültesi Birinci ve İkinci Sınıf Öğrencilerinin Tamamlayıcı ve Alternatif Tıp Yöntemleri Hakkında Bilgi, Tutum ve Davranış Farklılıkları  Hazırlayanlar:
HASTANELER ARASI NAKİLLER
GENEL İLKYARDIM BİLGİLERİ
AİLE HEKİMLİĞİNDE SAĞLIK OKURYAZARLIĞI
ONKOLOJİ ECZACILIĞINA DOKTOR BAKIŞI
HASTA HAKLARI UYGULAMALARI
 Hastane Yönetimi.  İzdihamın önlenmesi ve sağlık personelinin emniyeti için gerekli güvenlik tedbirleri alınır,  Sağlık Bakanlığı ve Emniyet Teşkilatı.
Yrd. Doç. Dr. Turan SET Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi AD
0+ HASTA MAĞDURİYETİNE VE SAĞLIK ÇALIŞANINA ŞİDDETE ‘DUR’ DEDİK!
17. DÖNEM AKUPUNKTUR EĞİTİM PROGRAMINDA TEDAVİYE ALINAN 130 HASTANIN DEMOGRAFİK, KLİNİK ÖZELLİKLERİ VE TEDAVİ SONUÇLARI Dr. Derya Özmen ALPTEKİN Fiziksel.
(TODUP Grup C-1) GRUP KAZASIZ BELASIZ.
11 Üniversite hastanelerinin organizasyonu
A.Ü ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALAR MEMNUN MU?
Tıp Fakültesi 1 ve 4. Sınıflar Arasında Gözlük/Lens Kullanımı ve Öğrencilerin Lazer Göz Ameliyatına Bakış Açısı Hazırlayanlar*; Hatice Hancı, İsmail Tarduş,
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
HASTA HAKLARI VE SORUMLULUKLARI
“ÇOCUK-AİLE- D OKTOR İLİŞKİSİ” Ctrl+ Win GRUBU TOPLUMSAL DUYARLILIK PROJESİ Ctrl+ Win GRUBU TOPLUMSAL DUYARLILIK PROJESİ.
BİRİNCİ BASAMAK HEKİMLİĞİ
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Toplumsal Duyarlılık Projesi
Grup Empati (F3).
Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu
GRUP SEMPTOM Konu : Kocaeli Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesine Başvuran Hasta ve Hasta Yakınlarının Sağlık Hizmetleri Hakkındaki Bilgi ve Yararlanma.
GRUP C4 IQ.
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
GRUP İNCİ Enes Baki BİLECAN Büşra YILMAZ, Erdal DEMİR, Güldeniz ÇETİN,
HEMŞİRE NE YAPAR?.
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
ACİL SERVİS HİZMETLERİNDE ADLİ RAPOR UYGULAMALARI MODEL FORM ÖNERİSİ
.  ..  Proje  Hastalarımıza sağlık problemleriyle birlikte artan psikolojik destek ihtiyaçlarını karşılamak, kendilerini güvenilir bir ortamda.
3. Basamak Hastaneler Arası Sevkler
Kocaeli Üniversitesi E3 Grubu Toplumsal Duyarlılık Projesi
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
İntörn Doktor Oryantasyon Programı
Dünya ve Türkiye’de Psikiyatrik Hastalıklarda Tamamlayıcı ve Alternatif Tedavilerin Yaygınlığına Genel Bir Bakış Ümit Avşar1, Memet Işık1, Ümmü Zeynep.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
KRİTİK HASTA ÇOCUĞUN NAKLİ
Hastane Odası Tefrişi
Hazırlayan: Uzm. Nazan TORUN
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU İLK VE ACİL YARDIM BÖLÜMÜ İAY 103 ACİL SAĞLIK HİZMETLERİ YÜK.HEM.DAĞHAN AYLANÇ.
SAĞLIK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Kurulu 9 Aralık 2015.
Ayaktan Tedavilerde Ödeme
HOŞGELDİNİZ. İLK YARDIM Nedir? Herhangi bir kaza veya yaşamı tehlikeye düşüren bir durumda, sağlık görevlilerinin yardımı sağlanıncaya kadar, hayatın.
Çalıştay, Mayıs, 2016 VI. DÖNEM Doç. Dr. Cem Cerit Doç. Dr. Yiğit Çakıroğlu Yrd. Doç. Dr. T. Utku Yılmaz İnt. Dr. Emre Eserli.
İLKYARDIM NEDİR? Herhangi bir kaza yada yaşamı tehlikeye düşüren bir durumda, sağlık görevlilerinin tıbbi yardımı sağlanıncaya kadar, hayatın kurtarılması.
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
SAĞLIK BAKANLIĞI HASTANELERİNE YAPILAN HASTA ŞİKÂYETLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ SAĞLIKTA PERFORMANS VE KALİTE DERGİSİ - 3. SAYI Uzm. Fzt. Duygu KIRGIN.
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
İLK YARDIM TEMEL BİLGİLER
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ANKARA TREN GARI TERÖR SALDIRISI
Dönem 6 Koordinatörlüğü Sunumu
GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ KAMPÜSÜNDE EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN TEMEL AFET BİLGİ DÜZEYLERİNİN ÖLÇÜLMESİ Uğur YAYLA, Nurçin KÜÇÜK KENT, Ünal YAPRAK,
Dokuz Eylül Üniversitesi Hastanesi Acil Servisine İş Kazası Nedeniyle Başvuran Kazazedelerin Sosyodemografik Özellikleri, İş Kazası Nedenleri, Oluşum.
ACİL SERVİSTE KOSTİK BİLEŞİKLER İLE ZEHİRLENMELER
Yrd. Doç. Dr. Tülay KUZLU AYYILDIZ
Mükerrer Vaka Başvuruları (Ankara, Mart-2005) Altuğ Aysun,Ahmet Haki Türkdemir,Gökhan Girgin,Vecihi M.Kutlay,Sevinç Türkdemir Ankara 112 Acil Sağlık.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
DÖNEM IV Dr. Özgür Mehtap.
Üniversite Hastanelerinin Finansal Sürdürülebilirliği
BAKIMIN KALİTESİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE
Abdullah Alper ERTEM Enver AYDOĞAN
Sunum transkripti:

KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ TOPLUMSAL DUYARLILIK PROJESİ

“Saniyeler bizim için değerlidir!” CLASSİS 90+3 “Saniyeler bizim için değerlidir!”

CLASSİS 90+3 ÜYELERİ Sibel GÖKMEN Mehmet KILIÇ Didem YILDIZ Ersin ERGÜL Can KOSKA Yazgı İSKENDER Atakan EMENGEN Erdi ULUTAŞ

DANIŞMANIMIZ: ACİL TIP AD BAŞKANI YRD.DOÇ.DR. SERKAN YILMAZ LİDER ÖĞRENCİ: Gözde ÇELİK

ACİL TIP ACİL DURUM: BEKLENMEDİK ANDA GELİŞEN, MÜDAHELE EDİLMESSE ÖLÜM VEYA KALICI SAKATLIKLAR İLE SONLANABİLECEK DURUMDUR. ACİL SERVİSLERİN İKİ MODELİ VARDIR: ANGLO-SAKSON MODEL FRANKO-GERMAN MODEL

AMACIMIZ Halkın ve sağlık çalışanlarının acil servisler hakkında bildikleri, bakış açıları, eleştirilerini ve beklentilerini incelemeyi amaçladık

ÜLKEMİZDE ACİL TIP Son 15 yılda 112 acil ambulans sisteminin kurulması ve acil tıp anabilim dalının açılmasıyla geliştirilmeye çalışılmıştır.

METOD ANKET UYGULAMASI ANKETİN SONUÇLARININ İSTATİSTİKSEL OLARAK YORUMLANMASI

ÖĞRENMEK İSTEDİKLERİMİZ ACİL SERViSTE HANGİ HASTALARA BAKILMALIDIR? ACİL TIP NEDİR? ACİL SERVİSİN, NE KADAR YARARLI OLABİLDİĞİ ELEŞTİRİLER VE ÖNERİLER

SONUÇLAR Toplam 423 kişi ile anket yapıldı. Yaş: 16-57 Üniversite mezunu:%79.4(n=336) Lise Mezunu:%13.2(n=56) İlkokul mezunu:%4.7(n=20) geriye kalan 11 kişi (%3.7) herhangi bir eğitimi yok %52,4’ü erkek (n=222), %47,6’sı kadındı (n=201).

ACİL TIP NEDİR? Tıbbın bir dalıdır. Normal ciddiyeti olan tüm hastalar bakılabilir Hızlı tanı ve tedavi Tıbbın ilk basamağıdır buradan hastanenin gerekli bölümlerine dağılabilir İlkyardımdır

%75,7 (n=330) katılımcı daha önce acil servise çeşitli nedenlerle başvurmuştu. Bu başvurularından %57,3’ü memnun ayrılırken (n=189), %42,7’si memnun olmadığını ifade etti (n=131). % 57,4 (n=247) kalabalık % 66,2 (n=280) personel yetersizliği % 43,7 (n=185) acil serviste kapasite azlığı % 19,1 (n=81) ekipman yetersizliği % 40,4 (n=171) gereksiz hasta başvurusu ve uzun hasta takipleri

BAKILMASI GEREKEN HASTALAR Acil hastalara bakılmalı diyen:%71.2(n=301) Her hasta bakılmalı diyen:%20.3(n=86) Muayene olmak isteyen herkes bakılmalı diyen:%6.4(n=23)

FİZİKSEL YAPI %46.8(n=189) yeterli bulurken %29.3(n=124) yetersiz bulmuştur. %24.9(n=110) fikri olmadığını söylemiştir

Acil servis çalışanlarına yönelik şiddetin sebebi % 56 (n=237) gereğinden uzun bekleme % 23,6 (n=100) yetersiz tıbbi bakım % 46,1 (n=195) sağlık sisteminin hantallığı % 48,2 (n=204) sabırsız hasta ve hasta yakınları % 40,4 (n=171) gereksiz hasta başvurusu ve uzun hasta takipleri

Öneriler %68,5 (n=290) katılımcı acil serviste bütün branşlardan doktorun bulunması gerektiğini %73,3 (n=310) katılımcı acil serviste yataklı ünitelerin bulunması gerektiğini ifade ettiler

Ayrı odalar %67 katılımcı (n=283) hastaların ayrı ayrı odalarda bakılması gerektiğini %7,7’si (n=22) Erkek ve kadınların ayrı odalarda bakılması gerektiğini %12’si (n=34) Ağır yaralıların ayrı odalarda bakılması gerektiğini %9,8’i (n=28) Psikiyatrik hastaların ayrı odalarda bakılması gerektiğini %11’i (n=31) Bulaşıcı hastalığı olanların hastaların ayrı odalarda bakılması gerektiğini % 62 ‘si ise bütün hastaların ayrı odalarda bakılması gerektiğini söyledi.

TARTIŞMA Her ne kadar halkın %71,2’si acil servislerin sadece acil durumdaki hastaya hizmet vermesi gerektiğini ifade etse de geri kalan katılımcıların acil servise bakışı polikliniklerden farksızdır.

Acil tıp sistemleri Katılımcıların talepleri Anglo-sakson ve franko-german modelleri arasındaki önemli farklılıklardır. Ancak bu iki model arasında yapılan karşılaştırmalı çalışmalarda Anglosakson model daha üstün bulunmuştur.

Bu durumu açıklayan en iyi örnek Lady Diana’dır. Franko-german modelin (stay and play) ürünü Fransız acil Sağlık Hizmetleri (SAMU), kaza yapan araçtan çıkarılan Lady Diana’ya “hastaneyi hastanın ayağına getirmek” mantığı ile 1,5 saat olay yerinde tedavi uygulamış Hastaneye getirilen Diana akciğer damarında meydana gelen yırtık ve kanama sonucu kaybedilmiştir

Scoop and Run (yakala ve koş) modeli ile çalışan Anglo-sakson modelinde ise hastane öncesi ve hastanede hızlı değerlendirme ve kesin tedaviye hızlı gidiş amaçlanmaktadır ki ülkemizde bu gün uygulanan model de budur. Ancak bu modelin tam olarak işleyebilmesi için hastane öncesi ve acil servisler ile birlikte tüm sağlık sistemi ve hizmet sunulanlar da uygulanan bu sisteme uyum göstermelidir. Bu gün pratikte Anglo-sakson model ile hastanelere naklettiğimiz ve acil servite değerlendirdiğimiz hasta ve yaralılar bundan sonraki bölümde Franko-german model ile tedavi ediyor gibi bir karma sistem uygulanmaktadır

Hastaların %40,1 acil servislerin kötüye kullanıldığını düşünmektedir. Sadece Sağlık Bakanlığı’na bağlı hastanelerde 2006 yılında yapılan poliklinik sayısı 189 milyon 422 bin 137 iken, bu hastanelerin acil servislerinde 48 milyon 783 bin 82 hastaya hizmet verilmiştir. İnsanların sistemi ne olursa olsun acil servislerin kullanımı konusunda bilinçlendirilmeleri gerekmektedir.

Özet Tıbbi bakımın olmazsa olmaz, en önemli parçalarından biri olan acil servislerin personel, donanım ve mimari olarak yeterli düzeye ulaşmaları, halkımızın acil sağlık hizmetlerine hangi durumlarda, nasıl ulaşacağı konusunda yeterince bilgi sahibi olması, acil servislerde görev yapan hekim ve yardımcı sağlık personelinin tecrübeli olması, hem işlerinde hem de insan ilişkileri konusunda özel eğitim almış bireylerden seçilmesi acil servislerde memnuniyetin arttırılması için sağlanmalıdır. Herkesin üzerinde uyum sağlayacağı bir model geliştirilmelidir

KAYNAKLAR Definition of Emergency Medicine and the Emergency Physician Ann Emerg Med. 2008;52:189-190 Soysal S, Karcõoğlu Ö, Topaçoğlu H. Emergency medical, prehospital care. Cerrahpaşa J Med 2003; 34: 51-57. Oktay C. Acil Servis Çalışanlarının Özlük Hakları. 2008; 336. King SG.Stay & play vs. scoop & run. JEMS. 2003 Jun;28(6):14.

Hoejenbos MJ, McManus J, Hodgetts T Hoejenbos MJ, McManus J, Hodgetts T. Is there one optimal medical treatment and evacuation chain for all situations: "scoop-and-run" or "stay-and-play". Prehosp Disaster Med. 2008 Jul-Aug;23(4):s74-8. Haas B, Nathens AB.Pro/con debate: is the scoop and run approach the best approach to trauma services organization? Crit Care. 2008;12(5):224. Epub 2008 Sep 10. Rodoplu Ü. Acil Serviste Travma Hastasına Yaklaşım. www.ukumenrodoplu.com. Erişim tarihi: 19.05.2009