KAVRAMATİK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Sununun Başlığı Öğrenci İsimleri Öğretmenin İsmi Ders periyodu Sununuzu güçlendiren her hangi bir grafik Bu slaydı gruptaki bütün öğrenciler hazırlayacak.
Advertisements

ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Tatilde Yapılacaklar.
Sİngapur matematİğİ öğretİm sürecİ ve kullanIlacak materyaller
FİZİKSEL BÜYÜKLÜKLER VE FİZİKTE ÖLÇME
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
İLKÖĞRETİM DÖNEMİ ÇOCUKLARININ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
2.Hafta. Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
DERS : MATEMATİK KONU : KESİRLER Kazanım : a) Bütünün verilen kesir kadarını bulma b) Beyin Fırtınası.
KONU: ÖLÇÜLER.
HACİM ÖLÇME.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
 Bir dönemi daha geride bıraktık. 2 haftalık bir tatile girmiş bulunuyoruz. Öğrencilerimizin bu süre içinde kontrollü bir şekilde tatil yapmalarını sağlamasınız.
Problem Çözme Süreci.
Teknolojideki hızlı gelişmeler öğretme ve öğrenme ortamlarında hızlı değişime ve çeşitliliğe yol açmaktadır. Bireysel öğrenme ortamındaki çeşitliliğin.
KESİR SAYILAR VE ÖĞRETİMİ
Ünite Planı Özeti: Bu ünitede temel soru ile çevremizdeki cisimlerin disiplinler arası bağlantı kurularak öğrencilerin aklına gelebilecek her şekilde.
Hacim Ölçüleri.
Hacim Ölçüleri.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Problem Çözme Becerileri
Aile Eğitimi Etkinlikleri
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ.
2. SINIFLAR BİLGİ YARIŞMASINA HOŞGELDİNİZ
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
HOŞ GELDİNİZ!.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
MADDENİN ÖLÇÜLEBİLİR ÖZELLİKLERİ
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
1/20 ÖLÇÜLER (Kütle) Çeyrek kilogram kaç gramdır ? A B C D.
ÖDEV-BAŞARI Sevgili Öğrenciler;Ödevin eğitim hayatınızda çok önemlidir. Ödevin amaçları şunlardır Derse hazırlıklı gelmek Derste öğrenilen konuları pekiştirmek.
HACİM NEDİR ?.
Tam Sayılar.
Matemati ğ i Niçin Ö ğ reniyoruz? Enes demir 9-E 170.
Metrenin askatları Metrenin katları
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
“ ”sayı dizesinde kuralı bozan sayı hangisidir?
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi
GELİŞİM VE ÖĞRENME GELİŞİM PSİKOLOJİSİ Ders 4 BİLİŞSEL GELİŞİM
HACİM ÖLÇME «»»»»»»»»» MATEMATİK.
Kaderle İlişkilendirilen Bazı Kavramlar
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
Nesibe Polat elmayı 2 sepete eşit paylaştıralım Her sepette elmaların i var.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi
BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ. BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ.
1 tane yüzlük 100 birlik 1 tane yüzlük 10 tane onluk.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
DOĞAL SAYILARDA BÜYÜKLÜK KÜÇÜKLÜK
İŞLEM KAVRAMI.
1: Şehit Yüzbaşı Beşir Bayraktar Ortaokulu,
DERS 8: Ölçüt Bağımlı Değerlendirmeler
Erken çocukluk döneminde matematik eğitimi: Erken matematik becerileri
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ Uzm. Psk. Aylin İlden Koçkar
Ölçme ve Değerlendirme
İŞLEM KAVRAMI.
AKILLI TAHTA.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Sunum transkripti:

KAVRAMATİK

Çocuklar İçin Her şeyin En Güzeli

KAVRAMATİK NEDİR? İlkokul matematiğinin kavranmasına yardımcı olan; kutu, kartvizit ve manyetik kartlardan oluşan settir.

Matematik iki ana bölüme ayrılır. Bunlar;

1. İşlemler 2. Problemler.

İşlem becerilerinin kazandırılması, özellikle ilkokul matematik programında birincil amaçtır. İlkokulda, matematik ders saatlerinin yaklaşık %60-70’i işlem becerilerinin kazandırılması için harcanmaktadır.

Öğrencilerimiz evdeki çalışma saatlerinin %60-70’ini de yine matematiğe ayırmalarına rağmen, arzu edilen başarıya ulaşamamaktadırlar.

Hiç bir yetişkin, çocuklar kadar “duygularını iyi saklama” yeteneğine sahip değildir. Başarısızlık ile karşılaşan çocuk çok büyük bir ustalıkla yaşadığı sıkıntıları çevresine hiç yansıtmaz ve bu ezikliği içine gömer.

Özellikle, başarısızlık karşısında ebeveynin gösterdiği tepki de , çocuğun mutsuzluğunu ve kendine olan güvensizliğini iyice pekiştirmektedir.

Özellikle matematik, öğrencilerimizin sıkıntıya düşmesinde başrolde oynamaktadır.

Ancak ilkokulda somut materyallerin kullanılması; 1 Ancak ilkokulda somut materyallerin kullanılması; 1. Öğrenmeyi kolaylaştırır. 2. Öğretmenin ve öğrencinin yükünü azaltır. 3. Daha az çalışma ile daha çok öğrenme gerçekleşir. 4. Tam öğrenme gerçekleşir. 5. Verilen ödevlerle de bu materyaller kullanılarak pratik yapma imkanı sağlanır.

İlkokul çağındaki öğrencilerin, soyut düşünme yetenekleri henüz tam olarak gelişmediğinden, somut araçlar kullanmaları mutlaka gerekmektedir.

Yapılan araştırmalar sonucunda “insanlar; işittiklerinin % 20’ sini, gördüklerinin % 30’unu, işittiklerinin % 20’ sini, hem görüp, hem de işittiklerinin % 50’sini, söylediklerinin %70’ini, yaptıklarının ise % 90’nını hatırladıklarını göstermektedir.” (Uyar 1997: 52-53)

KAVRAMATİK HANGİ KONULARDA YARDIMCI OLUR?

1.SINIF 1. Sayıları Onluk ve Birliklerine Ayırma 2. Birer ve Onar Ritmik Sayma 3.Eşleme 4. Sayılarda Büyüklük ve Küçüklük 5. Toplama İşlemi 6. Çıkarma İşlemi 7. Kesirler (Tam ve Yarım) 8. Örüntü 9. Geometrik cisimler

2.SINIF 1. İki Basamaklı Doğal Sayılar 2. Birer ve onar ritmik sayma 3. Toplama İşlemi 4. Çıkarma İşlemi 5. Doğal Sayıların Sıralanması 6. Deste, Düzine Kavramı 7.Kesirler(Tam,Yarım ve Çeyrek) 8. Paralarımız( Lira ve kuruş ile işlemler) 9. Saatler (Tam ve Yarım Saatler) 10. Sayı Doğrusu Modeli 11. Ağırlık Ölçüleri (Kilogram ve Yarım Kilogram) 12. Sıvı Ölçüleri (Sürahi, Bardak) 13. Uzunluk Ölçüleri (Metre, Santimetre) 14. Geometrik Cisimler

3. SINIF 1. Üç Basamaklı Doğal Sayılar 2. Birer, onar ve yüzer ritmik sayma 3.Toplama İşlemi 4. Çıkarma İşlemi 5. Kesirler 6. Uzunluk Ölçüleri 7. Sıvı Ölçüleri 8. Hacim Ölçüleri 9.Ağırlık Ölçüleri 10.Zaman Ölçüleri 11.Paralarımız

4.SINIF 1.Doğal Sayılar 2. Birer, onar, yüzer ve biner ritmik sayma 2. Toplama İşlemi 3. Çıkarma İşlemi 4. Hacim Ölçüleri( L-mL) 5. Ondalık Sayılar 6. Yıl, Ay, Gün İşlemleri 7. Uzunluk Ölçüleri(km-m , m-cm , cm-mm) 8.Ağırlık Ölçüleri(t-kg , kg-gr gr-mgr) 9.Saat problemleri

Her gün bin bir emek ve umutla hazırlayıp okula gönderdiğimiz çocuklarımız, sırtlarında taşıdıkları kilolarca ağırlıktaki çantaları ile yıllarca okul yollarını aşındırıp, sınıf sıralarında ter dökerken, karşılaştıkları zorluklar ile pes edebilmekte ve bu yetmiyormuş gibi bazen de “tembel“ damgası yemektedirler.

Ülkelerin eğitim sistemlerinin başarısını belirlemeye yönelik yapılan araştırmalar sonucunda; Finlandiya 1., Güney Kore 2., ve Japonya 3. olurken, ülkemiz 50 ülke arasından ancak 39. sırada yer bulabilmiştir. Bu başarısızlığın oluşturduğu maddi ve manevi kayıplarının ise hesaplanması mümkün değildir.

KAVRAMATİK İLE KARŞILAŞABİLECEK SIKINTILAR NELERDİR? 1. Kartların sayılması zordur. 2. Kartlar yerlere atılıp kaybolur. 3. Kutu dayanıksız ve üzerine basıldığında ezilecek yapıdadır.

Kartların sayılması zordur: Kartlar, en rahat sayılabilecek cisimlerdir. Düştüklerinde ; zıplama, çevreye serpilme gibi özellikleri de bulunmamaktadır.

2. Kartlar yerlere atılıp kaybolur. Verilen kart sayıları ihtiyacı fazlasıyla karşılamaktadır. Ayrıca öğrencinin küçük bir dikkati ile de kartların kaybolma ihtimali çok düşüktür.

3. Kutu dayanıksız ve üzerine basıldığında ezilecek yapıdadır : Kutunun dış yüzeyi kalın mukavvadan imal edilmiş olup, kolay bozulmayacak bir yapıya sahiptir. Ancak yine de özellikle evde, çalışma yapılan yerin masa olmasında ve çalışma sonrasında materyalin ortalıktan kaldırılmasında fayda vardır.

Ayrıca biz diyoruz ki: Bir toplantı düzenlenerek materyal tanıtılır. Önemi anlatılarak velilerden destek istenebilir.

Öğrencilerin aracı kullanırken nelere dikkat etmesi gerektiği, veli ve öğretmen tarafından uygulamalı olarak anlatılırsa kısa zamanda sorunlar ortadan kalkar. Evde yapılacak kart sayma ve düzenleme çalışmaları ile öğrencinin pratiği de geliştirilir.

“Bu sorunların çözülmesi ise öğretmen, veli ve en önemlisi de öğrencilerimiz için çok büyük bir avantaj sağlayacaktır.” diye düşünüyoruz.

KAVRAMATİK TÜM SORUNLARI ÇÖZEBİLECEK Mİ?

Elbette ki hayır. Ancak öğrenci, matematiğin işlemler becerisi gerektiren pek çok konuyu, daha az zamanda, daha kolay, daha kalıcı ve tam olarak öğreneceğinden, asıl üzerinde durulması gereken “problem çözme” konularına daha fazla vakit ayrılabilecektir. Öğretmen ise, büyük bir yükten kurtulmuş olarak diğer konulara daha fazla zaman ayırabilecektir. Öğrenciler işlem gerektiren konuları öğrenmenin de avantajı ile problem çözme çalışmalarına daha fazla konsantre olabileceklerdir. Son olarak bu materyal öğrencileri kitap, defter ve test üçgeninden bir nebze olsun kurtararak matematik dersine renk katacaktır diye düşünüyoruz.

ÖĞRETMEN VE VELİLERİMİZDEN RİCAMIZ BU İMKANI CİDDİ OLARAK ARAŞTIRIP DÜŞÜNMELERİ…

BAŞARILAR DİLERİZ.