Bankacılık Sektöründe Kullanıcı Deneyimi Araştırması: Dijital Şube, XTM Yazarlar: Öznur Savaş oznur.savas55@gmail.com Fatma Molu fatma@molu.net.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Linux ile E-ticaret Barış Özyurt
Advertisements

• 2001 yılında kuruldu. • E-Ticaret ve E-Tahsilat alanlarında yazılımlar ve çözümler geliştirmekte. • 4691 sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgesi yasasına.
2012
EK 1: BROŞÜR ATM, İnternet ve Telefon Bankacılığı İşlemlerinde
Kapasite Geliştirme Çalıştayı Dr. Serap OĞUZ TANATAR Lefkoşa, 09 Kasım 2010 Project: EuropeAid/124745/D/SER/CY Roadway Safety Education & Campaigning TRAFİK.
CWIZ CALL CENTER.
Mobilite ile Gelen Rekabet Avantajı Sunum Öyküm Dizdar.
Sipariş Takip Programı
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
SERIO Avrupa'da inşaat çalışanlarının iş güvenliği amacıyla çağdaş cihazların kullanımıyla çalışma esnasında meydana gelen olaylara dayalı multimedya eğitimin.
“Yenilik ve Yüksek Teknoloji Üretir...”. Kısaca Mobit  Mobit, 1998’den bugüne katma değerli çözümler üreten, sektörel ihtiyaçlara yönelik donanım tedariği.
Sosyal Medya.
G İ R İŞ VE GENEL KAVRAMLAR Tıp, İnşaat, Elektronik, Eğlence, Alışveriş gibi bir çok sektörde kullanılır Analiz, tasarım, geliştirme, test, canlı ortam.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
T.C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI İç Denetim Başkanlığı TAŞINIR İŞLEMLERİNDE SİSTEM DENETİMİ UYGULAMASI Ahmet SANDAL, İç Denetçi (KİDES) Mehmet KURU,
Toplu Sms Gönderimi EYLÜL 2014
Eğitim Süreci ve Sonrası Çalışmaları
Okyanus Zincir Mağazacılık Yönetim Sistemini tercih etmek için
Girişimcilik.
 BİLFORCE; hızla dönen ve gelişen dünyada, baş döndüren teknolojik gelişimlerin en temel dinamiği olan Bilişim ve Yazılım sektöründeki.
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
Proje Dosyanızda Yer Alacak Belgeler
TİDE XI. Türkiye İç Denetim Kongresi - 9 Kasım 2007
Stok YönetimiMüşteri YönetimiBütçe hazırlama Ödeme takibiMasraf girişTalep Yönetimi Proje yönetimiRaporlamaOtomatik Bilgilendirme.
2. Ankara çağrI merkezİ konferansI - KAMU
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı.
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
Bankacılık ‘ta Yeni CRM Yaklaşımları M
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
HDH PROJE YÖNETİM SİSTEMİ
HR-WEB Web Tabanlı İnsan Kaynakları Uygulamaları
Eğitimci Geliştirme Programı
Yerel Önleme ve Güvenlik Planlarının Hazırlığı ve Uygulaması 26 Mart 2013 Serra Titiz İstanbul Pilot Uygulamasından Sorumlu Kıdemli Uzman.
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
Olay Komutanı. Olay Komutanı Planlama Bölümü Şefi Operasyon Bölümü Şefi Lojistik Bölümü Şefi Finans/ Yönetim Bölümü Şefi.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
1 Corporate 1 KURUMSAL BANKACILIK Corporate. 2 2 KURUMSAL BANKACILIK Finansbank 90’ lı yılların ikinci yarısından başlamak üzere, giderek ihtiyaçları.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Türkiye Yetişkin Öğrenme Projesi Türkiye Yetişkin Öğrenme Profili Araştırması Sonuçları-2013 Yrd. Doç. Dr. Mustafa AKSOY.
1 ŞEKERBANK BİREYSEL BANKACILIK Kasım/ TÜRKİYE’DE BİREYSEL BANKACILIK-İLKLER.
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
ÜNİTE 5: PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
Grup üyeleri: Selen ERGÜ Galip Kaya Nazgül BARPİEVA
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
Finansal Eğitim Merkezi ve Eğitim Teknolojileri 2014 – 2015 Dönemi Değerlendirmesi Mesleki Gelişim ve Eğitim Bölümü Temmuz 2015.
30 Eylül 2014 Eğitim Çalışmaları Webinar. Eğitim Çalışmaları Genel değerlendirme Eğitim planları – Grup gereksinimlerinin belirlenmesi – Eğitim süresinin.
Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu (Mis.Öğr.Grv.)
KOP BÖLGESİNDE EĞİTİM-YAYIM İHTİYAÇ ANALİZİ ARAŞTIRMASI PROJESİ.
Garanti’de İnovasyon 1. Garanti’nin inovasyon anlayışı ve yaklaşımı
Konut Pazarlamasında Bir «İLK». Projelerinizi Yatırımcılarla Buluşturuyoruz.
Shell Taşıt Tanıma Sistemi 1996 yılında Türkiye’de ilk defa Shell tarafından kullanılan, akaryakıt harcamalarının tek merkezden kontrol altına alınmasını.
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
Sistem Kullanılabilirlik Ölçeği (SKÖ)
Bekir Sami NALBANTOĞLU
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
Çözümlerimiz Algı Yönetimi Sosyal Medya İçerik Yönetimi Dijital Pazarlama Mobil Reklam Web Tasarım Marka / Kurumsal Kimlik SEO (Search Engine Optimization)
TÜRKİYE REFERANDUMA GİDERKEN ARAŞTIRMASI
Otizm Farkındalık Araştırması
Türkiye Bankalar Birliği Eğitim Merkezi İktisadi İşletmesi Eğitimleri
Müşteri Memnuniyetini Geliştirme Planı
Fırat Üniversitesi Öğrenci Bilgi Sisteminin Kullanılabilirliği: Nitel Analiz Arş. Gör. Habibe Kazez Lisans Öğrencileri: Merve Koparır, Songül Çimendağ,
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
İçerik Tarihçe Hizmetlerimiz ve Çözümlerimiz Organizasyon Yapısı
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

Bankacılık Sektöründe Kullanıcı Deneyimi Araştırması: Dijital Şube, XTM Yazarlar: Öznur Savaş oznur.savas55@gmail.com Fatma Molu fatma@molu.net Mustafa Atlı mustafa.atli@kuveytturk.com.tr Haluk Yazıcı haluk.yazici@kuveytturk.com.tr

Ajanda Giriş Dijital Şube: XTM Amaç ve Yaklaşım Kullanıcı Deneyimi Araştırmasında Uygulanan Metotlar Sonuç ve Öneriler

IVR ATM Giriş İnternet Şube Müşteri Memnuniyeti Çağrı Merkezi Mobil Bankacılık Telefon Bankacılığı

Türkiye’de bankacılık kanalları tercihi üzerine yapılan bir araştırma; Müşterilerin farklı ürün, hizmet ve işlemler için tercih ettikleri banka kanalları [1] [1] Elhadef, S., & Hatipoğlu, M., “Global Bireysel Bankacılık Araştırması 2012 Türkiye Raporu,” Ernst & Young Corp., 2012.

Dijital Şube, XTM

Dijital Şube, XTM + + ŞUBE ATM ÇAĞRI MERKEZİ

Neden Kullanılabilirlik Çalışması

Amaç ve Yaklaşım XTM Cihazı Çağrı Merkezi Yetkilisi Güvenlik Görevlisi Müşteri-XTM Temas Noktaları XTM Cihazı Çağrı Merkezi Yetkilisi Güvenlik Görevlisi Fiziksel Ortam Şube

Araştırmada görüşme yapılan kişi sayısı; 54 Müşteri 12 XTM Proje Ekibi Araştırmada görüşme yapılan kişi sayısı;

Kullanıcı Deneyimi Araştırmasında Uygulanan Metodlar Paydaş Görüşmeleri Rakip Analizi Analitik Değerlendirme(Veri Analizi) Uzman Değerlendirmesi Kullanılabilirlik Testleri Saha Çalışması Müşteri Görüşmeleri Günlük Çalışması Kart Gruplama Çalışması Prototipleme Çalışması

Paydaş Görüşmeleri (Stakeholder Meeting) XTM Proje Ekibi Görüşmesi Proje Beklentileri Projenin Amacı Hedef Kitle Paydaş Görüşmeleri (Stakeholder Meeting) Çalışmanın Kapsamı

Rakip Analizi (Critical Incident Technique) Benzer Ürünler Özellikleri Tercih Edilme Nedenleri Eksik Yönleri

Analitik Değerlendirme(Data Analyzing) En sık yapılan işlemler İşlem yapılma saatleri İşlem Sayıları Hata Logları XTM’in Mevcut Durumu

Kullanılabilirlik Testleri (Usability Testing) Test Materyallerinin Hazırlanması Test Planı Geliştirme Katılımcı Bulma ve Seçme Testin Gerçekleştirilmesi Test Ortamının Hazırlanması Verileri ve Gözlemleri Analiz Etme Bulguları ve Önerileri Raporlama Katılımcı ve Gözlemciden Bilgi Alma Verileri ve Gözlemleri Çözümleme

Saha Çalışması (Field Study) özellikleri incelendi Yazılımsal Fiziksel Yapısal gözlemlendi XTM Görevlileri Çağrı Merkezi Personelleri Müşteriler

Müşteri Görüşmeleri (Contextual Inquiry) 12 Kadın 27 Erkek XTM’in 24 saat açık olacağı algısı Bayanların XTM kabinine girme tereddütleri

Kart Gruplama Çalışması (Card Sorting) Bilgi Mimarisi Oluşturma Çalışması

Sonuç ve Öneriler XTM arayüzü XTM şube ortamı XTM güvenlik görevlisinin iletişimi XTM Çağrı Merkezi yetkilisinin iletişim dili XTM kabinindeki belgelerin yerleşimi XTM şube lokasyonu Şubelerden yapılan bilgilendirmeler.

Teşekkürler. İletişim: Öznur Savaş oznur.savas55@gmail.com Fatma Molu fatma@molu.net Mustafa Atlı mustafa.atli@kuveytturk.com.tr Haluk Yazıcı haluk.yazici@kuveytturk.com.tr