Doğru Çalışma Yöntemleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ZAMAN YÖNETİMİ 1) Zaman 2) Zaman Yönetimi
Advertisements

NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Beyin Temelli ve Basamaklı Öğrenme S
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
Çoklu Ortamda Etkileşimli İngilizce Eğitimi
DOĞRU ÇALIŞMA YÖNTEMLERİve SİSTEMDE ÖĞRETMENİN ROLÜ.
ENGLISH FOR SUCCESS 6. , 7. ve 8. Sınıflar için by İrfan BOY
FIRST ENGLISH 4. ve 5. Sınıflar için by İrfan BOY
DYNED İNGİLİZCE DİL EĞİTİMİ SİSTEMİ UYGULAMASI
Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
1. ÇALIŞMA SÜRESİ (GÜN OLARAK) Son iki hafta içinde değişik günlerde yaptığı çalışma; 6 gün ve üzeri ise +2 puan, az ise -2 puan 8 gün ve üzeri ise +3.
Çoklu Ortamda Etkileşimli İngilizce Eğitimi
DynEd nedir? Bilgisayar/Teknoloji Destekli İngilizce Dil Eğitimi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
OKULÖNCESİ DÖNEMDE MATEMATİK EĞİTİMİ
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
DYNED NEDİR, NASIL KURULUR?
Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Gerekli Zamanı Ayırın Gerekli Zamanı Ayırın Kullanacağınız Materyalleri Edinin Kullanacağınız Materyalleri.
Psi.Danışman Uğur DENİZ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Doğru Çalışma Yöntemleri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
HANGİ SINIF HANGİ DynEd YAZILIMINI ÇALIŞMALI?
AHMET NURİ ERİKOĞLU İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
DÜZCE ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi Seyhan ÖZCAN Okul Psikolojik Danışmanı “VERİMLİ” ÇALIŞIYOR MUYUZ? 2014.
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
ERGENLİK & YAŞAM BAŞARISI
6. , 7. ve 8. Sınıflar için ENGLISH FOR SUCCESS ANKARA 2011.
FIRST ENGLISH ANKARA ve 5. Sınıflar için.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
DERSLERE NASIL ÇALIŞMALIYIZ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARININ SIRLARI.
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA ZİHİNSEL GELİŞİM
DynEd Yerleştirme Sınavı
En fazla ödül kazanmış olan İngilizce Dil Eğitimi Programı.
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 12 Öğrenmek İçin Okuma.
DYNED BİLGİLENDİRME TOPLANTISI Dil öğrenme bir beceri edinme sürecidir ve pratik gerektirir.
NOT TUTMA.
DYNED ÇALIŞMA NOTU (STUDY SCORE-SS )
1. İlk Altı Ay a)Sıfır - Altı Hafta Bu dönemde bebekte refleksif, yani istem dışı ses çıkarma görülür.
YÖNTEMLERİ ETKİLİ ÖĞRENME.
Verimli Ders Çalışma. Başarılı insan amaçlarına, belirlediği zaman diliminde ulaşır…
DERS ÇALIŞMA TAKTİKLERİ. Etkili ders çalışma teknikleri Öğrenmede iyi sonuç almanın yolu, çok çalışmak değil etkin ve yeterli çalışmaktır. Etkili çalışma.
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
REHBERLİK SERVİSİ.
DYNED ÇALIŞMA NOTU (STUDY SCORE-SS )
İlk öğretim 2.sınıf 3.ünite
Zihin Haritası Bu sunumda yer alan ana başlıklar:
DR REŞİT GALİP İLKOKULU
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı DynEd İngilizce Dil Eğitimi BAYRAKLI
DİYARBAKIR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
Doğru Çalışma Yöntemleri
Çoklu Ortamda Etkileşimli İngilizce Eğitimi
İlk öğretim 2.sınıf 3.ünite
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

Doğru Çalışma Yöntemleri

Dil Öğrenmek Nedir ? Öğrenme beynimizde belirgin değişikliklerin oluşmasıdır. Öğrenmenin gerçekleşmesi için elektro kimyasal değişiklikler ve nöronlar arasında yeni bağlantıların oluşması gerekir.

Dil Öğrenmek Bir Beceridir Dil öğrenmek, tıpkı müzik enstrümanı çalmak gibi bir beceridir. Sık ve etkin alıştırma yapmak bütün diğer becerilerde olduğu gibi dil öğrenimi için de gereklidir.

Hafıza Nedir ? Hafızanın değişik biçimleri vardır. Kısa süreli hafızanıza yerleşen sözcük veya cümleleri öğrenirken tekrar etseniz bile daha sonra unutursunuz. Dil öğrenen öğrenciler genellikle sözcük ve cümleleri çalışıp, ezberlerler. Ancak, zaman içinde tekrar edilmeyen sözcük ve cümleler hafızadan hızla silinirler. Araştırmalar, uzun süreli hafıza oluşumunun zaman gerektirdiğini göstermektedir. Birkaç gün veya haftaya yayılan kısa, sık eğitimler, dil öğrenmek için en iyi yoldur.

Ses Kaydı/Kaydı Dinlemenin Önemi Bir derste anlamı iyice kavrayana kadar çalıştıktan sonra, her cümleyi söyleme ve kaydetme çalışmasına başlamalısınız. Sesinizi kaydetmek için mikrofonu kullanın. Daha sonra kendi söylediklerinizi, ana dili İngilizce olan konuşmacılarla karşılaştırın. Hızınızı, vurgulamanızı ve telaffuzunuzu karşılaştırın. Bu tip çalışma, beyninizdeki fonolojik işlemciyi harekete geçirerek hem otomatikliği sağlar, hem de uzun süreli hafızayı geliştirir.

Metin Desteği Kullanmanın Tehlikesi Dinleme ve okuma beyinde çok farklı bölümlerde gerçekleşir. Dinleme ve konuşma yeteneğinin geliştirilmesinin en iyi yolu, ilgili metinleri görmeden çalışmaktır. Metinleri destek amaçlı kullanmak, öncelikle geliştirilmesi gereken dinleme ve konuşma yetenekleri ile çelişmektedir.

Alıştırmanın Önemi İnsan beyninin işleyişi ve uzun süreli hafıza formasyonu ile ilgili çalışmalar, yetenek geliştirmede tekrarın önemini göstermektedir. Dinleme ve konuşma yetenektir, bilgi değildir. Yetenek geliştirme, etkin alıştırmaların düzenli ve sık yapılmasını gerektirir.

Çalışma Zamanını Nasıl Azaltırsınız ? Araştırmalar, düzenli ve sık çalışma saatlerinin toplam öğrenme zamanını azalttığını göstermektedir. Bir dersi haftada birkaç kere çalışmak veya tekrar etmek, haftada bir kere çalışmaktan daha etkilidir.

Etkin Çalışma Oturumları En etkin çalışma oturumları, etkinlik ve derslerin bir karışımıdır. Bir çalışma sırasında bir etkinliğin veya bir dersin üzerine çok fazla zaman harcamak, sıkıntı ve ilgisizlik yaratabilir. Oysa öğrenmek için odaklanmanız gerekir. Genel olarak, bir çalışma oturumunda öğrenciler birkaç kez etkinlikleri veya dersleri değiştirmelidir. Bazı derslerde dinleme sırasında anlama üzerine odaklanın. Diğer derslerde konuşma alıştırmalarına odaklanın.

İlerleme ve Tekrar 3 hafta önce çalıştığınız ünite ne oldu? Bitti mi? Hayır, bitmedi. O üniteyi tekrar etmeli ve o bölümde kullanılan dili herhangi bir zaman tekrar kullanmaya hazır olmalısınız.

Yavaş Hızlıdır Öğrencilerin en sık yaptığı hata bir dersi hızlı öğrenmeye çalışmaktır. Bu, dinleme ve konuşma yeteneği için gerekli olan temelin ve güvenin oluşmasını engeller. Her dersin üzerinden değişik günlerde birkaç defa geçerseniz, konuşma alıştırması yaparsanız ve sık sık tekrar ederseniz genel ilerlemeniz çok daha hızlı olacak ve test sonuçlarınız iyileşecektir.

Dört Beceri Yolu En verimli öğrenme, dinleme ile başlayıp konuşmaya geçmek ve daha sonra okuma ve yazma ile dil kullanımını genişletmek ve her defasında yeni sözcükler eklemekle yapılabilir. Bu beceriler birbirine katkıda bulunurlar. Konuşma Dinleme Okuma Yazma

Anlamak Sadece Başlangıçtır Bir dersi anladığınızda, onu tekrar etmeli ve cümleleri konuşma alıştırması yapmalısınız. Her çalışma oturumunda 5 veya 10 cümleyi kaydedin ve ana dili İngilizce olan konuşmacıların kayıtlarıyla karşılaştırın. Bu çeşit yoğun alıştırma dile hakim olmanızı sağlayacak ve akıcılığı getirecektir.

Alıştırma Sıkıcıdır Etkin şekilde alıştırma yaparsanız, kolaylıkla dinlediğinizi anlayabilir ve konuşabilir; basit iletişimden karmaşık iletişime geçebilirsiniz. Alıştırmaları daha ilginç hale getirmek için, kendi hayatınızdan, işinizden ve ilgi alanlarınızdan konuları ifade etmek için öğrendiğiniz yeni lisanı kullanmaya çalışın.

Duraklayarak ve Yavaş Konuşuyorum Eğer konuşmanız sınıfta yavaş ve duraklayarak ise, henüz derslerde kullanılan lisana tam hakim olamadığınızdandır. Geri dönün, tekrar edin ve her gün cümleleri söyleme alıştırmaları yapın.

Dilin Kişiselleştirilmesi ve Genişletilmesi DynEd eğitim paketindeki dil öğrenme modelleri çok geneldir. Eğitim paketindeki dili öğrenip ustalaşınca, öğrendiklerinizi kendi hayatınıza ve durumunuza taşımanız ve dil kullanımınızı genişletmeniz önemlidir.

Dil Öğrenme Modelleri İngilizce dilinin kavramsal temeli ve dilbilgisi, bir ağacın gövdesi ve dallarına benzer. Sözcükler ve deyimler ise ağacın yaprakları gibidir. Dallar güçlendikçe yeni sözcük ve deyimleri taşıyabilmeleri kolaylaşır. Dallar olmadan, yapraklar kolayca düşer ve unutulur.

Beceri Kazanma Süreci İnceleme Anlama Hedefe Yönelik Tekrar Yeniden This path is used in every lesson – both in the classroom presentation mode and when students are studying on their own. Most students think they are done when they comprehend the material. However, in a skill-based subject, like English, comprehension is really the first step. Practice and review AFTER comprehension leads to mastery and acquisition. Yerleştirici Tekrar

NELER ÖĞRENDİK

Doğru Çalışma Kontrol Listesi Bir çalışma oturumunda 5 ya da daha fazla bölüme odaklanın. Sadece ayrıntıları doğrulamak için Metin desteği alın.

Çalışırken 10 ya da daha fazla cümleye odaklanın, cümleleri konuşarak kaydedin ve geri dinleyin, ana dili İngilizce olan kişilerin konuşmalarıyla karşılaştırın.

Telaffuzunuzu iyileştirmeye çalışın. Diğer Tamamlayıcı Programları da kullanın, sınav sonuçlarınızı kontrol edin.

Bir önceki üniteyi tekrar edin ve bu ünitedeki temel cümleleri akıcılıkla ve güvenle söyleyebilene kadar kaydetmeye devam edin.

Yeni bir bölümü inceleyin ve gerekmedikçe metin desteği almayın. Bir ünite ancak siz anlatılanları metin desteği almadan anladığınız ve akıcı bir şekilde ifade edebildiğiniz zaman tamamlanmıştır

İYİ ÇALIŞMALAR