İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Değerlendirme Toplantısı Gümüşova İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Eğitim-Öğretimi Değerlendirme Toplantısı
OKUL VE KURUM 2 1 1 2 10 RAM 1 RESMİ VE ÖZEL KURUM SAYILARI HEM OKUL TÜRÜ OKUL SAYISI OKUL VE KURUM İLÇE.MEM. DİĞER KUR.-KIZ VE ERKEK ÖĞRN.YURDU ORTA ÖĞRETİM 2 2 ÖĞRTM. EVİ LOKAL İLK ÖĞRETİM Okul Öncesi M.EĞT. MERK. 10 1 RAM HEM Özel Eğt. 1 1
Özel eğt ve Rehabilitasyon. ÖZEL KURUM SAYILARI OKUL TÜRÜ OKUL SAYISI OKUL VE KURUM Mot. Taşt S.Kursu 1 İLK ÖĞRETİM Muht. Kurs. Etüt Merk. ORTA ÖĞRETİM Dershane Okul Öncesi Özel eğt ve Rehabilitasyon. ÖZELÖZEL Eğitim OKULU
1 4 5 1-3 SINIF’LI OKUL SAYISI 1-5 SINIF’LI OKUL SAYISI Toplam 10
1753 İLK ÖĞRETİM 223 OKUL ÖNCESİ 851 ORTA TOPLAM ÖĞRENCİ SAYISI= 2827
GÜMÜŞOVA’DA EĞİTİM Öğretmen Sayısı : 167 (141 Kadrolu+26 Ücretli) Okul Sayısı : 13 Derslik Sayısı : 136 Öğretmen Sayısı : 167 (141 Kadrolu+26 Ücretli)
OKULÖNCESİ Öğretmen Sayısı : 16 (Kadrolu 8 + Ücretli 8) Müstakil Anaokulu Sayısı : 1 Bünyesinde Anasınıfı Olan Okul Sayısı : 8 Derslik Sayısı :16 Öğretmen Sayısı : 16 (Kadrolu 8 + Ücretli 8) Öğrenci Sayısı : 223 Okullaşma Oranı : % 85 (5 YAŞ)
İLKÖĞRETİM Derslik Sayısı : 95 Okul Sayısı : 10 Derslik Sayısı : 95 Öğretmen Sayısı : 102 (Kadrolu 88 + ücretli 14) Öğrenci Sayısı : 1753 Okullaşma Oranı : % 99
ORTAÖĞRETİM Öğretmen Sayısı : 49 Derslik Sayısı : 25 Okul Sayısı : 2 Derslik Sayısı : 25 Öğretmen Sayısı : 49 (45 Kadrolu + 4 Ücretli) Öğrenci Sayısı : 851 Okullaşma Oranı : % 95
ÖĞRETİM ÖĞRENCİ SAYISI ORTA ÖĞRETİM ÖĞRENCİ SAYISI 851 GENEL LİSELER %100 MESLEK LİSELERİ % 0
ANA OKULLARI Sıra No Okulun Adı 1 Gümüşova Anaokulu
İLKÖĞRETİM OKULLARI Sıra No Okulun Adı Gümüşova İlköğretim Okulu 1 Gümüşova İlköğretim Okulu 2 75.Yıl İlköğretim Okulu 3 Hacıkadirler İlköğretim Okulu 4 Dededüzü İlköğretim Okulu 5 Fatih İlköğretim Okulu 6 Kıyı İlköğretim Okulu(1-5 BS) 7 Elmacık İlköğretim Okulu(1-3 BS) 8 Dereköy İlköğretim Okulu(1-3 BS) 9 Pazarcık İlköğretim Okulu(1-3 BS) 10 Yıldıztepe İlköğretim Okulu(1-3 BS)
ORTAÖĞRETİM OKULLARI Sıra No Okulun Adı Gümüşova Lisesi 1 Gümüşova Lisesi 2 Gümüşova İMKB Anadolu Lisesi
YGS SINAVI İLİMİZ TÜRKİYE KARŞILAŞTIRMASI
YGS SINAVI DÜZCE GÜMÜŞOVA KARŞILAŞTIRMASI
DÜZCE GENELİ SON SINIF ÖĞRENCİLERİ YGS SINAVI SON 3 YIL İLİMİZ VE TÜRKİYE KARŞILAŞTIRMASI ( DERS BAZINDA NET ORTALAMALARINA GÖRE ) YIL DÜZCE GENELİ SON SINIF ÖĞRENCİLERİ TÜRKİYE GENELİ TOPLAM TÜRKÇE MATEMATİK FEN SOSYAL 2011 45,10 21,90 7,50 4,10 11,60 2010 37,87 21,02 11,22 1,54 4,09 49,90 21,50 11,40 4,60 12,40 2009 27,67 13,96 8,77 1,34 3,60 40,24 14,40 9,84 4,58 11,41 * 2010 ve 2011 yıllarında 4*40 160 soru, 2009 yılında 4*30 120 soru sorulmuştur.
YGS SINAVI İLÇELERİMİZİN BAŞARI SIRASI YGS 2009 SIRA YGS 2010 SIRA YGS 2011 SIRA MERKEZ İLÇE 2 1 AKÇAKOCA 5 4 3 CUMA YERİ 7 ÇİLİMLİ 6 GÖLYAKA GÜMÜŞOVA KAYNAŞLI YIĞILCA 8
YGS DENEMELERİ İL GENELİ DERSLERE GÖRE NET ORTALAMALARI 27 EKİM 2011 YGS DENEME İL ORTALAMASI 29 KASIM 2011 YGS DENEME 28 ARALIK 2011 YGS DENEME TÜRKÇE 18,63 18,83 20,57 SOSYAL BİLİMLER 9,44 9,40 12,78 MATEMATİK 9,68 8,08 7,38 FEN BİLİMLERİ 3,26 3,13 3,11
12. SINIFLAR DENEMELERİ YGS-1 İL ORTALAMALARI 200,97 195,08 200,33
YGS-1 İLÇELER ARASI KARŞILAŞTIRMA Sıra Puan Türü İlçe 1. DENEME 2. DENEME 3. DENEME (27.10.2011) (29.11.2011) (28.12.2011) 1. YGS-1 Akçakoca 219,058 200,35 214,655 2. Gümüşova 207,5 205,643 203,734 3. Merkez 202,853 199,743 202,638 4. Kaynaşlı 179,716 181,017 181,445 5. Gölyaka 181,069 151,161 172,758 6. Yığılca 143,869 142,156 148,275 7. Çilimli 146,372 157,64 147,91 8. Cumayeri 136,995 139,543 147,319
DENEME YGS - 1
2011 YILI SBS SONUÇLARI
Girmeyen / Başvurmayan Sınava Giren Öğrenci Sayısı İLÇE Öğrenci Sayısı Girmeyen / Başvurmayan Sınava Giren Öğrenci Sayısı Ortalama SBS-8 PUAN İL GENELİ 5605 586 5019 290,387 AKÇAKOCA 570 43 527 306,737 CUMAYERİ 224 48 176 287,877 ÇİLİMLİ 266 14 252 274,975 GÖLYAKA 338 50 288 261,952 GÜMÜŞOVA 218 204 276,744 KAYNAŞLI 370 19 351 284,857 MERKEZ 3285 279 3006 295,615 YIĞILCA 334 119 215 257,389
Ortalama TOPLAM YANLIŞ İLÇE TOPLAM 100 Soru Ortalama TOPLAM NET Ortalama TOPLAM DOĞRU Ortalama TOPLAM YANLIŞ Ortalama TOPLAM BOŞ TÜRKİYE 35,46 İL GENELİ 36,38 47,94 34,68 17,38 AKÇAKOCA 41,53 51,20 29,04 19,76 CUMAYERİ 35,75 46,53 32,35 21,11 ÇİLİMLİ 31,57 41,81 30,73 27,45 GÖLYAKA 27,23 41,25 42,04 16,71 GÜMÜŞOVA 31,70 43,61 20,64 KAYNAŞLI 35,19 47,69 37,49 14,82 MERKEZ 37,99 49,58 34,77 15,65 YIĞILCA 26,06 38,84 38,33 22,76
Ortalama TÜRKÇE YANLIŞ İLÇE TÜRKÇE 23 Soru Ortalama TÜRKÇE NET Ortalama TÜRKÇE DOĞRU Ortalama TÜRKÇE YANLIŞ Ortalama TÜRKÇE BOŞ TÜRKİYE 10,60 İL GENELİ 10,70 13,32 7,88 1,80 AKÇAKOCA 11,82 14,05 6,69 2,26 CUMAYERİ 10,61 13,17 7,68 2,15 ÇİLİMLİ 9,21 11,83 7,84 3,33 GÖLYAKA 9,15 12,24 9,27 1,49 GÜMÜŞOVA 9,62 12,43 8,42 KAYNAŞLI 10,02 12,89 8,60 1,51 MERKEZ 11,07 13,66 7,77 1,57 YIĞILCA 8,67 11,67 9,00 2,32
İLÇE İL GENELİ MATEMATİK 20 Soru TÜRKİYE 3,19 3,18 5,79 7,82 6,39 Ortalama MATEMATIK NET Ortalama MATEMATIK DOĞRU Ortalama MATEMATIK YANLIŞ Ortalama MATEMATIK BOŞ TÜRKİYE 3,19 İL GENELİ 3,18 5,79 7,82 6,39 AKÇAKOCA 4,12 6,27 6,47 7,26 CUMAYERİ 2,77 5,18 7,24 7,58 ÇİLİMLİ 2,21 4,29 6,25 9,46 GÖLYAKA 1,24 4,35 9,33 6,32 GÜMÜŞOVA 2,22 4,95 8,19 6,87 KAYNAŞLI 2,49 5,43 8,83 5,74 MERKEZ 3,61 6,24 7,90 5,86 YIĞILCA 1,04 3,81 8,31 7,88
İLÇE İL GENELİ FEN 20 Soru TÜRKİYE 7,13 7,43 9,86 7,29 2,85 AKÇAKOCA Ortalama FEN NET Ortalama FEN DOĞRU Ortalama FEN YANLIŞ Ortalama FEN BOŞ TÜRKİYE 7,13 İL GENELİ 7,43 9,86 7,29 2,85 AKÇAKOCA 8,24 10,31 6,22 3,47 CUMAYERİ 7,64 9,91 6,81 3,28 ÇİLİMLİ 6,76 8,93 6,51 4,56 GÖLYAKA 5,77 8,68 8,74 2,57 GÜMÜŞOVA 6,92 9,40 7,44 3,16 KAYNAŞLI 7,71 10,25 7,61 2,15 MERKEZ 7,62 10,07 7,34 2,60 YIĞILCA 5,71 8,36 7,96 3,68
Ortalama SOSYAL YANLIŞ İLÇE SOSYAL 20 Soru Ortalama SOSYAL NET Ortalama SOSYAL DOĞRU Ortalama SOSYAL YANLIŞ Ortalama SOSYAL BOŞ TÜRKİYE 9,31 İL GENELİ 9,58 11,73 6,45 1,82 AKÇAKOCA 10,90 12,67 5,30 2,03 CUMAYERİ 9,17 11,19 6,04 2,77 ÇİLİMLİ 9,02 11,02 6,02 2,96 GÖLYAKA 7,66 10,35 8,06 1,60 GÜMÜŞOVA 9,06 11,32 6,78 1,90 KAYNAŞLI 11,48 6,95 1,57 MERKEZ 9,87 12,00 6,40 YIĞILCA 7,04 9,55 7,51 2,94
İLÇE İL GENELİ YABANCI DİL 17 Soru TÜRKİYE 5,23 5,49 7,24 5,24 4,52 Ortalama YABANCI DİL NET Ortalama YABANCI DİL TR Ortalama YABANCI DİL YANLIŞ Ortalama YABANCI DİL BOŞ TÜRKİYE 5,23 İL GENELİ 5,49 7,24 5,24 4,52 AKÇAKOCA 6,44 7,89 4,36 4,75 CUMAYERİ 5,56 7,09 4,59 5,33 ÇİLİMLİ 4,37 5,74 4,12 7,15 GÖLYAKA 3,41 5,63 6,65 4,73 GÜMÜŞOVA 3,87 5,51 4,92 6,57 KAYNAŞLI 5,80 7,64 3,85 MERKEZ 5,82 7,61 5,37 4,02 YIĞILCA 3,60 5,45 5,54 5,93
SBS DENEMELERİ İL GENELİ DERSLERE GÖRE NET ORTALAMALARI SORU SAYISI 1. DENEME 2. DENEME 3. DENEME TÜRKÇE 23 8,46 10,68 9,77 MATEMATİK 20 2,51 4,12 3,70 FEN VE TEK. 6,58 5,28 6,40 SOSYAL BİL. 8,06 7,01 7,42 İNGİLİZCE 17 2,56 3,80 2,94
8. SINIFLAR SBS DENEMELERİ İL ORTALAMALARI 296,75 298,52 288,82
SBS DENEMELERİ İLÇELER ARASI KARŞILAŞTIRMA Sıra Puan Türü İlçe 1. DENEME 2. DENEME 3. DENEME (25.10.2011) (23.11.2011) (05.01.2012) 1. SBS Akçakoca 304,72 309,80 301,17 2. Merkez 301,42 302,22 291,00 3. Kaynaşlı 295,24 292,51 288,40 4. Cumayeri 285,24 288,68 281,53 5. Gölyaka 285,61 288,44 278,65 6. Gümüşova 275,80 280,40 278,47 7. Çilimli 290,46 286,09 277,20 8. Yığılca 261,93 277,11 267,76
ADIM ADIM BAŞARIYA DOĞRU DEVAM EDEN PROJELER BİR İLGİYE BİN GÜLÜCÜK DYNED ADIM ADIM BAŞARIYA DOĞRU Ana Kız Okuldayız EĞİTİMDE ROL MODEL GRİDEN GÖKKUŞAĞINA VİTAMİN AİLE ÖĞRETMENLİĞİ e -Twinning EKÖP
DynEd DynEd İl Koordinatörü Elif HAYMANA(FERGANE) tarafından 20-21 Kasım 2011 tarihlerinde Düzce Bilim Sanat Merkezi toplantı salonunda İngilizce öğretmenlerine bilgilendirme semineri verilmiştir. DynEd İngilizce Dil Eğitimi ile ilgili ilköğretim okulları 4-8’inci sınıflarında 2008-2009 eğitim öğretim yılından beri uygulanan İngilizce Öğretmenlerine yönelik projenin etkin bir şekilde 2011-2012 eğitim öğretim yılında da uygulanması çalışmalarına devam edilmektedir.
Ana Kız Okuldayız -Ana Kız Okuldayız projesi çerçevesinde merkez ve merkeze bağlı köylerimizde tarama çalışmaları yapılmış; -2008-2012 eğitim öğretim yılları itibariyle 28 adet 1.kademe okuma yazma kursu açılmış, 225 kursiyerimize okuma-yazma belgeleri verilmiştir. -ayrıca 6 adet 2.kademe okuma yazma kursu açılmış 14 kursiyerimize belgeleri verilmiştir. Bu proje ile ilgili planlama ve tarama çalışmaları devam etmektedir.
ANA - KIZ OKULDAYIZ KAMPANYASI SON ÜÇ YIL SONUÇ BİLGİLERİ İLÇE ADI KURSİYER SAYISI Toplam GENEL TOPLAM İLÇE ÇAĞ NÜFUSU OKUMAZ - YAZMAZ 2008 2009 2009 2010 2010 2011 KADIN ERKEK GÜMÜŞOVA 10 6 209 180 45 225 6-14 1 Kadın 771
ANA - KIZ OKULDAYIZ KAMPANYASI BİLGİLERİ İLÇENİN ADI 2010 SAYIMINA GÖRE İLÇE NÜFUSU 2010 TÜİK VERİLERİNE GÖRE OKUMA YAZMA BİLMEYEN OKUMA YAZMA KURSUNA KATILAN VE BELGE ALANLARIN SAYISI KATILMAYANLAR OKUMAZ-YAZMAZ BİLMEYEN 65 + ÜSTÜ OLANLAR OKUMAZ-YAZMAZ BİLMEYEN 14-65 YAŞ ARASI KATILIM % GÜMÜŞOVA 13.369 771 225 546 434 112 29,18% TOPLAM 13,369
ANA - KIZ OKULDAYIZ KAMPANYASI BİLGİ GRAFİĞİ
ANA - KIZ OKULDAYIZ KAMPANYASI BİLGİLERİ İLÇENİN ADI KATILAN SAYI KATILACAK KATILIM % MERKEZ AKÇAKOCA CUMAYERİ ÇİLİMLİ GÖLYAKA GÜMÜŞOVA 225 112 % 29,18 KAYNAŞLI YIĞILCA TOPLAM
Bu Benim Eserim Projesi İlçemiz İlköğretim okulları “Bu Benim Eserim Projesinde” katıldıkları kategoriler ve elde edilen başarılar : 1-Fatih İlköğretim Okulu : -2009-2010 Eğitim öğretim yılında Matematik alanında “Dik Üçgenlerin Gizemi” konulu projesi - Türkiye geneli (ilk 50’ye girmiş) ve birincilik ödülüne layık görülmüştür. 2-Hacıkadirler İlköğretim Okulu : -2010-2011 Eğitim öğretim yılında Matematik alanında Bu benim eserim projesi “Altıgenin İçerisindeki Üçgenin Sırrı” konulu projesi - Türkiye geneli (ilk 50’ye girmiş) ve birincilik ödülüne layık görülmüştür. 3-75.Yıl İlköğretim Okulu : -2008-2009 Eğitim öğretim yılında Fen ve Teknoloji alanında Elektrik tasarrufu ile ilgili “Tasarruf Treni” konulu projesi - Türkiye geneli ikincilik ödülüne layık görülmüştür.
Bu Benim Eserim Projesi Gümüşova Lisesinin 2011-2012 eğitim öğretim yılında “Bu Bizim Eserimiz” adı altında Fizik-Kimya- Biyoloji- Matematik ve Coğrafya Dallarında Proje hazırlıkları devam etmektedir. Gümüşova İMKB Anadolu Lisesi “Bu Bizim Eserimiz” projesinde ilde : 1- Biyoloji alanında“Evsel Atıkların Geri Dönüşümde Kullanılması” projesinde il ikinciliği. 2-Matematik ve kimya alanlarında il üçünçülüğü bulunmaktadır.
İLÇEMİZDE UYGULANAN DİĞER PROJELER
YEREL PROJELER AİLE ÖĞRETMENLİĞİ PROJESİ DİĞER PROJELER KAYMAKAMLIK İŞBİRLİĞİ İLE SBS DERSHANE PROJESİ(2011-2012 eğitim öğretim yılında ortaöğretim okullarından 12 öğrenci, ilköğretim okullarından 16 öğrenci olmak üzere, toplam 28 öğrenci bu projeden faydalanacaklardır.) HALK EĞİTİM İŞBİRLİĞİ İLE SBS ÖĞRENCİLERİ YETİŞTİRME KURS PROJESİ(2011-2012 eğitim öğretim yılında) Liselerde YGS Kursu 47 erkek , 73 kız, toplam 120 öğrenci, İlköğretim okullarında SBS Kursu 420 kız 349 erkek toplam 769 öğrenciye kurs verilmektedir.
Gümüşova Lisesi Düzce İl Belediye Başkanlığının “Tiyatro Festivali projesi”ne katılım projesi. Gümüşova İMKB Anadolu Lisesi ve Gümüşova Lisesi Düzce Valiliği İl Milli Eğitim Müdürlüğünün “Griden Gökkuşağı Projesi”nde 4 dalda ödül almıştır. Milli Eğitim Müdürlüğünün “Beyaz Bayrak Projesi”nde beyaz bayrak alarak ödüllendirilmiştir.
Gümüşova İMKB Anadolu Lisesi 2011-2012 eğitim öğretim yılında aşağıda planlanan projeleri sürdürmektedir. 1- “Ayın Sınıfı Ayın Öğrencisi” Bu proje kapsamında her ay hir bir sınıf için iki kere puanlı sınıf denetimleri yapılmakta ve belirlenen kriterler doğrultusunda en çok puan toplayan sınıf “ayın sını” seçilmektedir. Ayın sınıfına belge verilmekte ve ikram yapılmaktadır. Ayrıca her ay öğretmenler kurulunun önerisi ile, insani açıdan erdem sayılabilecek davranışlarda bulunduğu tespit edilen bir öğrencimiz ders başarısına bakılmaksızın ayın öğrencisi seçilmektedir. Ayın öğrencisine belge ve hediye verilmektedir. 2- “Telefon Dolapları Projesi” Öğrencilerimizin iletişim ihtiyaçlarını karşılamak üzere okula cep telefonlarını getirenlerin eğitim öğretim ortamı etkilememeleri için kilitli dolaplar kullanılmaktadır. 3- “Toplu SMS. Projesi” Bu hizmet satın alınarak veli öğrencisi veya diğer gelişmeler hakkında bilgilendirilmektedir. 4- “Veli Eğitimi Projesi” 7-19 Yaş veli Eğitim programı okulumuzda yürütülmüştür. Bu programa katılan velilerimize sertifika verilmiştir. 5- “Örnek Kişi Toplantıları Projesi” Meşhur eğitimcilerin konferans vermesi planlanmaktadır.
AB-ULUSAL AJANS-MFİB VE DİĞER PROJELER
AB –ULUSAL AJANS - Merkezi Finans İhale Birimi PROJESİ Gümüşova Lisesi 2010-2011 eğitim öğretim yılı Tiyatro alanında “Galile’nin Hayatını Araştırma Projesi” Düzce’de kurulan komisyon tarafından kabul edilmiş olup Proje ile ilgili olarak Almanya ve Polonya ülkelerine geziler yapılmıştır. DİĞER PROJELER Gümüşova İMKB Anadolu Lisesi 2009-2010 eğitim öğretim yılında “Okul Gelişim Yönetim Ekibi” Düzce’de ikinci oldu ve “Yılın Kaliteli Ekibi” belgesini aldı.
AB-ULUSAL AJANS-MFİB VE DİĞER PROJELER Sıra No İlgili Kurum Program adı Projenin Konusu Ortak ülkeler Projenin Bütçesi Durumu 1 Gümüşova Lisesi Tiyatro Galilenin Hayatı (1 İdareci, 3 Öğretmen ve 15 Öğrenci ile 2 defa Polanya’ya 2 defa Almanya’ya gidilmiştir) Almanya- Polonya 23 Bin Avro Gezildi- Görüldü
STRATEJİK PLAN 2010 -2011 YILI STRATEJİK HEDEFLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLAN 2010 -2011 YILI STRATEJİK HEDEFLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ OKUL ÖNCESİ İLKÖĞRETİM ORTAÖĞRETİM
S.NO STRATEJİK HEDEF KONUSU 2010 -2011 YILI HEDEFİ 2011 YILI SONU PERFORMANS HEDEFİ GERÇEKLEŞME DEĞERİ 1 Okul öncesinde %63 olan okullaşma oranının her yıl %7 arttırılması 70 85 % 121 2 İlköğretim okullarında derslik başına düşen öğrenci sayısı 25 % 100 3 YGS İlçe başarı puanını ( 223,857) her Yıl 5 Puan artırmak 228,857 245,370 % 107,2 4 SBS İlçe başarı yüzdesini her yıl % 5 artırmak 300.00 275.00 % 92.00 5 İlköğretimde okullaşma oranının %100’e çıkarılması 100 99 % 99 6 İlköğretimde öğrencilerin bir üst öğrenim kurumuna yerleşmesi 95
S.NO STRATEJİK HEDEF KONUSU 2010 -2011 YILI HEDEFİ 2011 YILI SONU PERFORMANS HEDEFİ GERÇEKLEŞME DEĞERİ 7 Ortaöğretim okullarında derslik başına düşen öğrenci sayısı (Gümüşova Lisesi İkili Eğitim yapmaktadır) 30 34 % 88,2 8 İlçemizdeki yatırım plan ve programların yapılması, yatırımlar için genel ve özel idare bütçesinden ayrılan ödeneklerin dengeli bir biçimde planlanıp sarf edilmesi, bina ve tesislerin bakım onarım işlemlerinin düzenli bir şekilde gerçekleştirilmesi. Gümüşova Lisesinin ikili eğitimden kurtarılarak bina ihtiyacının giderilmesi veya Anadolu Lisesi arsamıza bina yapılması 2014 Sonu itibarı ile gerçekleşmesi hedeflenmektedir. 9 İlçemizdeki yatırım plan ve programların yapılması, yatırımlar için genel ve özel idare bütçesinden ayrılan ödeneklerin dengeli bir biçimde planlanıp sarf edilmesi ,bina ve tesislerin bakım onarım işlemlerinin düzenli bir şekilde gerçekleştirilmesi. Yeni yapılan ilköğretim okulunun 2012-2013 de eğitime açılacağından, Gümüşova İlköğretim Okulu Prefabrik binası kaldırılacaktır. 75.Yıl İlköğretim Prefabrik binasının 2014 yılında kaldırılması hedeflenmektedir 2014 sonuna kadar prefabrik binalarının Kaldırılması düşünülmektedir.
TAŞIMALI OKUL BİLGİLERİ MERKEZ TAŞIMA MERKEZİ TAŞINAN ÖĞRENCİ SAYISI YEMEK YİYEN ÖĞRENCİ SAYISI GÜMÜŞOVA Ortaöğretim (Gümüşova Lisesi) 45 İlköğretim 1-Gümüşova İlköğretim Okulu 2-75.Yıl İlköğretim Okulu 3-Hacıkadirler İlköğretim Okulu 4-Dededüzü İlköğretim Okulu) 533 578
KARŞILAŞILAN PROBLEMLER VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
2 SORUN-1 Alt yapısı ve fiziki imkanları iyi olmayan Birleştirilmiş sınıflı İlköğretim okullarımız eğitim öğretim yönünden başarıyı olumsuz yönde etkiliyor? ÇÖZÜM-1 Fiziki kapasitesi ve alt yapısı uygun olan taşıma merkezi okullara bu okullarımızın taşınması başarıyı olumlu yönde arttıracaktır. SORUN-2 Öğrenciler beden olarak okulda ancak kafa(düşünce) olarak okulda olmadıkları bir sorun ÇÖZÜM-2 Konu uzmanları tarafından irdelenip çözüme kavuşturulması için gerekli önlemlerin alınması (Okul , veli, egitimde uzman ve rehber kişiler, üniversite bir araya gelip ortak çözüm bulunması.)
2 SORUN- 3 Okul Yöneticilerimizin Eğitim Öğretim Hizmetleriyle daha yoğun ve verimli bir şekilde ilgilenebilmeleri için bürokratik işlemleri yürütecek personel istihdam edilmesi ÇÖZÜM-3 Milli Eğitim Bakanlığı kadro dairesi başkanlığıyla ilimize kadro tahsisi konusunda il yöneticilerimizin girişimde bulunması SORUN-4 Öğretmenlerimizin bir kısmında motivasyon eksikliği veya mesleki yılgınlık görülmekte olup bu durum eğitim öğretimi olumsuz etkilemektedir ÇÖZÜM-4 Öğretmenlerin performanslarının artırılması için konunun uzmanları tarafından öğretmenlere seminer, panel, konferans verilmesi.
Öğretmenlerin teknolojik gelişmelere yeterince ayak uyduramamaları 2 SORUN-5 Okullarımızda sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlerin yapılabileceği fiziki mekanların asgari düzeyde iyileştirilmesi ve sayısının artırılması ÇÖZÜM-5 Yatırım planlamasında fiziki alt yapı eksikliklerinin giderilmesine yer verilmesi. SORUN-6 Öğretmenlerin teknolojik gelişmelere yeterince ayak uyduramamaları ÇÖZÜM-6 -Teknolojik altyapısı yetersiz olan öğretmenlere, konunun uzmanları tarafından eğitim seminerleri verilmesinin sağlanması. .
ZAMANINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.