HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları
Advertisements

ÜNİVERSİTE WEB SAYFALARINDA YER ALMASI GEREKEN ÖZELLİKLER
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
BOLOGNA SÜRECİ - EĞİTİM ÖĞRETİM GÜNCELLEME
Açıköğretim Fakültesi “Yapısı ve İşleyişi”
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
TIP FAKÜLTESİ VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN BİRBİRLERİNE BAKIŞ AÇILARI.
Araştırma Yöntemleri.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Yaşar Tonta, İrem Soydal 2. Uluslararası Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu,22-24 Eylül 2010, Ankara Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi.
İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı
ÖMER PINAR MEHMET EREN ÖZTÜRK OĞUZHAN ÇAMLICA
EĞİTİM VE ÖĞRETİM FAALİYETLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
1 İSTANBUL EKONOMİK ARAŞTIRMALAR DERNEĞİ “Hocaların Gözüyle 2012 Yılında Türkiye Ekonomisi Araştırması” Kantitatif Araştırma Özeti Ocak 2012 İstanbul.
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMUNA BAĞLI SAĞLIK ÇALIŞANLARININ İDARİ VE YÖNETİCİ PERSONELİNİN ATAMA VE TERFİ KRİTERLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (MERSİN.
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu 29 Aralık Şubat 2012 Prof. Dr. A. Haydar Demirel.
H.Ü KAYAK VE SNOWBOARD TOPLULUĞU
BÖTE BÖLÜMÜ ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
İLERİ ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ DERSİ MAKALE SUNUMU
AKADEMİK YILI HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ’NDE AVRUPA BİRLİĞİ HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI FAALİYETLERİ.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Uzmanlık Öğrencilerinin Eğitim ve Mesleki Kariyer hakkındaki Görüş ve Tutumları Doç. Dr. Gür Akansel Kocaeli Üniversitesi.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
Pazar Araştırması Pazar Araştırması Yapı, İçerik ve Araçlar Potansiyel müşteri ve pazardaki akımlar konusunda bilgi analizi Bilgi edinme ve bilgi.
Ankete katılım Bahar 176 öğrenci Güz öğrenci Ali Osman KURT
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ’NDE AVRUPA BİRLİĞİ HAYAT BOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI Ocak 2009.
Mağaza İmajının Algılanan Değer, Fiyat ve Satın Alma Niyeti Bağlamında Kuyumculuk Sektöründe İncelenmesi Prof. Dr. Serap ÇABUK – Çukurova Üniversitesi.
SERVQUAL BEKLENTİ ANKETİNDE GEÇMİŞ DENEYİM SORGULANMALI MIDIR?
İnsan Bilgisayar Etkileşimi Alanında Yılları Arasında Türkiye Kökenli Bilim İnsanları Tarafından Yapılan Çalışmalar Üzerine Bir İçerik Analizi.
ÖĞRENME AMAÇLARI Veri analizi kavramı ve sağladığı işlevleri hakkında bilgi edinmek Pazarlama araştırmalarında kullanılan istatistiksel analizlerin.
Bilişim Teknolojileri için İşletme İstatistiği Yrd. Doç. Dr. Halil İbrahim CEBECİ B.
Bölüm Dili İngilizce ve Türkçe Olan Öğrencilerin İnternet Ortamında İngilizce Kullanma Alışkanlıkları ve Tutumları.
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUKLARI KİTAP MİKTARI İLE KİTAP TÜRÜNÜN AKADEMİK BAŞARI ÜSTÜNE ETKİSİ NUTELLA ESRA SİVAS HABİBE NUR AMARATLICAN.
Grup Adı: ZAMBAK Sümeyra Nur Beştepe Merve Okandan
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.
GRUP ADI LAST SEEN.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞ KULLANIM DÜZEYİYLE YALNIZLIK DÜZEYİ ARASINDAKİİLİŞKİ MİNYONLAR MERVE ÜÇOK SELMA DURU.
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
27 Ağustos 2015, SAÜ Senato European University Association (EUA) Institutional Evaluation Programme (IEP)
Adem Göleç Doç.Dr. Katılımcılar: Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Senato Üyeleri 2015 KTMÜ ÖSYM Sınavı Aday Değerlendirme Anketi Sonuçları.
ÖĞRETMENLERİN ERGEN ALGILAYIŞI Psi. Dan. Selen Demirtaş-Zorbaz Psi. Dan. Tuğba Kurt Psi. Dan. Mehmet Osman Çetiner.
Doç.Dr. FİKRET RAMAZANOĞLU Hazırlayanlar ELİF OFLU & K.TANYA ŞAMDAN
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ
Hakkari Üniversitesi Öğrenci Memnuniyet Anketi Sonuçları (2017 Mart)
Araş. Gör. Meryem Berrin BULUT ve Doç. Dr. Nuri BALOĞLU
GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ KAMPÜSÜNDE EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN TEMEL AFET BİLGİ DÜZEYLERİNİN ÖLÇÜLMESİ Uğur YAYLA, Nurçin KÜÇÜK KENT, Ünal YAPRAK,
Müdür V. DOÇ. DR. Durmuş DAĞHAN
Yrd.Doç. Dr. Özcan PALAVAN
ÇALIŞAN ve ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI SONUÇLARI Ocak, 2009
PANSİYONLU OKULLARDA ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN KARAR VERMEDE ÖZ SAYGI ve KARAR VERME STİLLERİ Yasin DEMİRCAN, Vedat AYAN Tekışık Anadolu.
İSTATİSTİĞE GİRİŞ.
Aquatic Baby Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları Tesislere Yönelik Tatmin Düzeylerin İncelenmesi ” Aquatic Baby ” Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları.
TOPLUMSAL DUYARLILIK PROJESİ
BAKIMIN KALİTESİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE
URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.
Abdullah Alper ERTEM Enver AYDOĞAN
Pamukkale Üniversitesi (PAÜ)
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MARMARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
Bilişim Teknolojileri Meslek Seçimi ve Ücretler (2019)
Sunum transkripti:

HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI PROJE EKİBİ Doç. Dr. Berrin BURGAZ (Koordinatör) Doç. Dr. Nuri DOĞAN Doç. Dr. Orhan ODABAŞI Doç. Dr. Özgür TEOMAN Doç. Dr. Ali Ekber ŞAHİN Öğr. Gör. Dr. Binnur ERDAĞI DOĞUER Uzman Esra KİRAZLI KORKMAZ

ARAŞTIRMANIN AMACI Hacettepe Üniversitesi öğrencilerinin, üniversitenin kendilerine sağladığı akademik, yönetsel ve destek hizmetlerine ilişkin beklenti ve memnuniyet düzeylerini belirlemektir.

Araştırmanın Temel Soruları 1. Araştırma kapsamına giren tüm öğrencilerin beklenti ve memnuniyet düzeyleri nedir? 2. Hazırlık sınıfı öğrencilerinin memnuniyet düzeyleri nedir? 3. Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin, a) memnuniyet düzeyleri nedir? b) memnuniyet düzeyleri sınıf düzeyine (1. ve 2. sınıf) göre farklılık göstermekte midir? 4. Konservatuvar, Spor Bil. ve Teknolojisi Yüksekokulu ve Fakülte öğrencilerinin, b) memnuniyet düzeyleri sınıf düzeyine (1. ve 4. sınıf) göre farklılık göstermekte midir?

EVREN ve ÖRNEKLEM Akademik Birimler Evren Örneklem Uygulanan Anket Sayısı Dönen Anket Sayısı Geçerli Anket Sayısı Fakülteler SBTYO MYO Konservatuvar Hazırlık 16.652 2514 5036 3980 3691

Anketin Düzeni ve Maddelerin Yanıtlanması Ankette, * Kişisel bilgilere ilişkin 12 soru, * 12 farklı hizmet alanı/alt boyut, * Üniversite ve bölüm tercihiyle ilgili 2 soru yer almıştır. * Öğrenci her maddeye iki yanıt vermiştir: a) Hizmeti ne derece önemsediğine/beklediğine ilişkin yanıt (beklenti düzeyi) b) Sunulan hizmetten ne derece memnun olduğuna ilişkin yanıt (memnuniyet düzeyi)

ANKETTE YER ALAN BOYUTLARA İLİŞKİN MADDE SAYISI HİZMET ALANLARI / BOYUTLAR MADDE SAYISI Akademik hizmetler ve öğrencilerle ilişkiler 19 Akademik danışmanlık ve rehberlik hizmetleri 6 Akademik, sosyal ve kültürel ortam Yönetsel hizmetler 13 Öğrenci işleri 5 Kütüphane hizmetleri 7 Sağlık hizmetleri Beslenme Öğrenme mekanları Fiziki mekanların temizlik ve bakımları 3 Ulaşım ve güvenlik Diğer hizmetler TOPLAM 85

Maddelerin Yorumlanması Anket maddeleri beşli likert tipinde yapılandırılmış ve bulguların yorumlanmasında ortalamalardan yararlanılmıştır. Sayısal olarak verilen ortalamaların yorumlanabilmesi için aralık değeri hesaplanmıştır. Bu hesaplamada aralık değeri 5-1=4, 4/5=0.80 olarak bulunmuştur. Çizelge 1. Aralık Değerleri (0.80) Beklenti düzeyi Memnuniyet düzeyi 1.00-1.80 Hiç önemli değil Hiç memnun değil 1.81-2.60 Biraz önemli Biraz memnun 2.61-3.40 Orta düzeyde önemli Orta düzeyde memnun 3.41-4.20 Oldukça önemli Oldukça memnun 4.21-5.00 Tam anlamıyla önemli Tam anlamıyla memnun

GENEL BEKLENTİ VE MEMNUNİYET

ÜNİVERSİTE GENELİNDEKİ BEKLENTİ VE MEMNUNİYET DÜZEYİNİN HİZMET ALANLARINA GÖRE DAĞILIMI

SIHHİYE KAMPÜSÜ ÖĞRENCİLERİNİN MEMNUNİYET DÜZEYİNİN HİZMET ALANLARINA GÖRE DAĞILIMI

BEYTEPE KAMPÜSÜ ÖĞRENCİLERİNİN MEMNUNİYET DÜZEYİNİN HİZMET ALANLARINA GÖRE DAĞILIMI

MYO ÖĞRENCİLERİNİN MEMNUNİYET DÜZEYİNİN HİZMET ALANLARINA GÖRE DAĞILIMI

KONSERVATUVAR ÖĞRENCİLERİNİN MEMNUNİYET DÜZEYİNİN HİZMET ALANLARINA GÖRE DAĞILIMI

HAZIRLIK SINIFI ÖĞRENCİLERİNİN MEMNUNİYET DÜZEYİNİN HİZMET ALANLARINA GÖRE DAĞILIMI

EN YÜKSEK VE DÜŞÜK MEMNUNİYET Kütüphane hizmetlerinin öğrenci kullanımı için geniş zaman diliminde açık tutulması 3,83 Öğretim elemanlarının konu alanlarında yeterli / yetkin olmaları 3,78 Öğretim elemanlarının düzenli olarak ve zamanında derse gelmeleri ve dersi bitirmeleri 3,77 Yemek ve yiyecek fiyatlarının öğrenci bütçesine uygun olması 3,73 Sınavların sahtekârlık ve kopya olaylarına yol açmayacak biçimde güvenli yapılması En düşük Öğrencilere etkili psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin sunulması 2,74 Tuvaletlerin temizlik ve bakımının iyi ve düzenli yapılması 2,73 Kampüslere ulaşımın rahat, kolay ve düzenli olması 2,69 Mezuniyet sonrası iş seçenekleri (kariyer gelişimi) konusunda kapsamlı tanıtım ve yönlendirmenin yapılması 2,67 Ders ya da kaynak kitapların satıldığı kitap satış yerinin olması 2,59

MYO 1. VE 2. SINIF BEKLENTİ - MEMNUNİYET KARŞILAŞTIRMASI   SINIFLAR ORTALAMA FARK BEKLENTİ 1 4,07 ANLAMLI DEĞİL 2 4,05 MEMNUNİYET 2,97 ANLAMLI 3,15

FAKÜLTELER 1. VE 4. SINIF BEKLENTİ - MEMNUNİYET KARŞILAŞTIRMASI   SINIFLAR ORTALAMA FARK BEKLENTİ 1 4,28 ANLAMLI DEĞİL 4 4,34 MEMNUNİYET 3,16 ANLAMLI 3,09

YİNE BU ÜNİVERSİTEYİ TERCİH EDER MİYDİNİZ?

AYNI BÖLÜMÜ TERCİH EDER MİYDİNİZ?

TEŞEKKÜRLER