SANAT ETKİNLİKLERİ Sanat eğitimi çocukların gelişimine uygun oyuncak seçme gibi bir mantıkla düzenlenmelidir. Oyuncak alırken oyuncağın çocukların gelişimine.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğrenci Bakış Açısı Dil düzeyi B2 seviyesindedir.
Advertisements

KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
BATIKENT İLKYERLEŞİM ANAOKULU
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
NEŞET GÜNAL.
ETKİNLİĞİ HAZIRLAYANLAR
Drama Lİderİnİn Yetİştİrİlmesİnde Çağdaş Sanat Akımlarının Yerİ
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Bireylerin hayatlarını ve kurumların yapılarını, yeniden inşa etmeleri için; deneyimleri sonucunda ürettiklerini paylaşan, danışmanlık yapan ve bu yolda.
Öğretmenlik ve Estetik Duyarlılık
HOBİLERİMİZ VE BİZ Kazanım: Hobilerin insan hayatındaki önemini belirtir. 11. Sınıf 26 nolu kazanım etkinliği.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
Şirin BENUĞUR TUFAN Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin 10. Uluslararası İstanbul Bienali Gezisine İlişkin Görüşleri Anadolu.
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
OKULLAR HAYAT OLSUN PROJESİ Şalpazarı Atatürk Ortaokulu
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARLARININ HAZIRLANMASI
DİĞER EĞİTİM KURUMLARINDA DEĞERLER EĞİTİMİ ÇERÇEVE PLANI
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK KOMPOZİSYON.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
75.YIL KARACAKILAVUZ CUMHURİYET ORTAOKULU EĞİTİMDE KÜLTÜREL ETKİ VE SOSYAL FARKINDALIK PROJESİ.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
Okulumun dünü, bugünü, yarını…
Öğrenci Bakış Açısı Dil düzeyi B2 seviyesindedir.
Portfolyo Nedir? Portfolyo Nasıl Hazırlanır? Elektronik Portfolyo Nedir? Fatma Taşkıran.
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
KREŞ MÜDÜRLÜĞÜ 2014 YILI SUNUMU. *Atatürk İlke ve İnkılaplarını Hayata Geçirebilen, *Bilgi Toplumunun İnsanını Yetiştirmeyi Amaçlayan, *Farklılıkları.
KARTAL BELEDİYESİ KREŞ MÜDÜRLÜĞÜ 2015 YILI SUNUMU
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
DOĞA KOLEJİ ORTAOKUL YARATICILIK ETKİNLİĞİ BAŞLIYOR…
SANAT EĞİTİMİ.
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
Yrd.Doç.Dr. Özcan PALAVAN
KÜLTÜREL ÖGELERİN TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN DERS KİTAPLARINDAKİ YERİ Gülden Tüm, Özlem Sarkmaz Çukurova Üniversitesi.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
ÇOCUK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİNİN KULLANIMI
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ.
Erken çocukluk döneminde matematik eğitimi: Erken matematik becerileri
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Müzede Yaratıcı Drama.
Portfolyo çocuğun kişisel başarılarını, ilgi ve yeteneklerini, çaba ve ilerlemelerini çoklu ve çeşitli araçlar kullanarak oluşturduğumuz bir dokümantasyon.
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
MÜZE EĞİTİMİ VE DÜNYADA MÜZE EĞİTİMİ UYGULAMALARI
DÜŞÜNME BECERİLERİ Elif Nur PALUT MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Başlık Düzeni Alt Başlık.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Tarım alanında GELİŞİMLER. TARIM ALANINDA İLGİLİ RESİMLER.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
Sunum transkripti:

SANAT ETKİNLİKLERİ Sanat eğitimi çocukların gelişimine uygun oyuncak seçme gibi bir mantıkla düzenlenmelidir. Oyuncak alırken oyuncağın çocukların gelişimine uygunluğu ekonomikliği, dayanıklılığı, kullanışlığı ve güvenirliğine dikkat edilmesi gibi aynı özellikler sanat eğitiminde de göz önüne alınabilir. Sanat eğitiminde etkinliklerin tıpkı oyuncaklar gibi çeşitlendirilmesi veya farklı şekillerde yapılması çocukların ilgisinin artmasını sağlayacaktır.

Çocukların sanatsal ifadeleri yaşantıları doğrultusunda olmaktadır Çocukların sanatsal ifadeleri yaşantıları doğrultusunda olmaktadır. Çocuk ne kadar yaşantısı varsa çalışmalarını da o kadar çeşitlendirebilmektedir. Çocukların bakış açısını genişletmek amacıyla farklı yaşantılar edinmeleri gerekmektedir. Bahçe, doğa, müze, sergi, hayvanat bahçesi, park vb. yerlere geziler düzenlenerek çocukların yeni deneyimler edinmeleri sağlanabilir. Sınıfa zaman zaman tabloların getirilmesi, çocukların bunları incelemelerini, üzerinde yorumlar ve eleştiriler yapmayı öğrenmelerini sağlayacaktır. Model vermeden çocukların özgün çalışmalarına ağırlık verilebilir.

Geçmişte sanat etkinliklerinde ortaya çıkacak ürünün modelinin verilmesi düşüncesi desteklendiyse de günümüzde bunun çocukların yaratıcılığını engellediği ortaya çıkarılmıştır. Çocukların resimlerinin arkasına hikayesi alınabilir; resmin hikayesinin yazılması çocukların çalışmalarını ailelerinin daha iyi anlamalarını sağlayacaktır.

Sergiler düzenlenebilir; çocukların yapmış olduğu çalışmalar düzenli aralıklarla sergilenebilir, bu sergilere aileler davet edilerek çocuklarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmaları sağlanabilir. Resim sergileri gezilebilir: Şehir içinde yapılan resim sergileri takip edilerek çocuklarla birlikte bu sergilere gidilebilir. Bu sergiler çocukların farklı bir bakış açısı kazanmalarını sağlayacaktır.

Çocukların sanatçıların çalışmasını gözlemleyebilmelerini sağlamak amacıyla sanatçılarla iletişim kurulup sınıfa davet edilebilirler veya çocukların sanatçıların atölyelerinde çalışmalarını gözlemesi sağlanabilir. Bu şekilde yapılan etkinliklerle çocuklarla yapılan sanatsal çalışmalar amacına ulaşmış olacaktır.