E- Ticaret Altyapısı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stok Fotoğrafçılığı.
Advertisements

E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Toplu SMS Toplu MMS Hedefli Mesaj Sesli Mesaj / IVR Akıllı Yetenekler
E-Ticaret Nedir? İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte Ticaret, birtakım sistemler aracılığıyla internet üzerinden de yapılır hale geldi. Bu yeni ticaret.
• 2001 yılında kuruldu. • E-Ticaret ve E-Tahsilat alanlarında yazılımlar ve çözümler geliştirmekte. • 4691 sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgesi yasasına.
HERKESE KAZANDIRAN ACENTE SİSTEMİ
INTERNET VE HUKUK Zeynep Derman Hukuk Müşaviri SUPERONLINE A.Ş.
Elektronik ticarette güvenlik konusunda değerlendirilmesi gereken diğer bir konu da alıcıların elektronik ticaret sitelerinden alışveriş yapmak için vermek.
| Dış Kaynak Uzmanı. Misyonumuz : Dış Ticaret ve Lojistik Sektörlerinin tüm alanlarındaki hizmetlerimizle sağladığımız güvenirlilik ve yüksek iş ahlakımız.
E-TİCARET SATIŞ SİTELERİ. E-TİCARET “Doğrudan fiziksel bağlantı kurmaya ya da fiziksel değiş tokuş işlemine gerek kalmadan tarafların elektronik olarak.
Ardesenmyo.wordpress.com.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
E-Ticaret Web Sitesi Oluşturmada Kritik Adımlar
ELEKTRONİK PAZARLAMA.
Avrupa Birliği Ortak Tarım Planı -AB OTP-
Bölüm 6: Müşteriler Çekmek ve Süreklilik Oluşturmak Topluluk ortak bir ilgi ya da amacı paylaşan bir gurup insanın etkileşimini gerektirir. Bir topluluk.
ELEKTRONİK TİCARETTE ÖDEME ŞEKİLLERİ
E TİCARETİN REKLAM BOYUTU
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
TELİF HAKLARI VE BİLİŞİM HUKUKU
ANKOS 3. ULUSLARARASI TOPLANTISI 6-7 HAZIRAN 2003 ANKARA.
Sponsorluk 1.
DİJİTAL VATANDAŞLIK VE E - DEVLET
Bölüm 10 KOBİ’LERİN GÜÇLÜ VE ZAYIF YANLARI
Firma Adı: Kişi Adı: İSTANBUL SANAYİ ODASI.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM VE ANİMASYON GİZEM TANIŞ
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
TELİF HAKKI.
TÜRK İ YE’DE TÜKET İ C İ N İ N B İ LG İ LEND İ R İ LMES İ VE ÖRGÜTLENMES İ KONUSUNDA İ ZLENMES İ GEREKEN ADIMLAR.
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
Tedarikçi Firma Sunumu
TELEKOMÜNİKASYON SEKTÖRÜ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ Kamu Bilişim Platformu - 17 E-Ticaret Güvenlik Sertifikasyonu ve Hukuksal Düzenlemeler 1 Çalışma Grubu ve Ötesi Kamu Hizmetlerinde.
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
  Satış sonrası hizmetler bir ürün satıldıktan sonraki süreçte müşteriye sunulan teknik destekler olarak değerlendirilebilir. Bu hizmetler arasında garanti,
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
1 E-Ticaret ve Güvenli Ödeme Kısım I. E-Ticaret Kısım II. Güvenli Ödeme Umur YILMAZ Comtech Tic. Ltd
BILIŞIM KOMISYONU Kurumsallıkta Bilişimin Önemi ve Bilgi Güvenliği Ocak 2016.
İHRACATA YÖNELİK DEVLET DESTEKLERİ ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ 2010/8 sayılı Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi.
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
İNTERNETTE İLETİŞİM VE İNTERNET SERVİSLERİ
Temel Bilgi Teknolojileri
DİJİTAL VATANDAŞLIK E-DEVLET
2016 Kayseri Ticaret Odası.
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
Ayşegül ARSLAN.
ELEKTRONİK TİCARET ÖNÜNDEKİ ZORLUKLAR VE RİSKLER
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
ALİBABA GROUP Hazırlayan : Mehmet özdemirler
Çin'deki küçük imalatçılar için ticaret platformu oluşturmak amacıyla İngilizce öğretmeni Jack Ma ve 17 kurucu üye tarafından kurulmuştur. Bugün 240 ülkeden.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Merve ÇAKMAK.
Teknoloji ve Tasarım Dersi
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
ELEKTRONİK TİCARET E TİCARET NEDİR ? E-Ticaret ‘ te dikkat edilmesi gereken kurallar 1.
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
SİBER GÜVENLİK ve KRİPTOLOJİ. Asım Emre Kaya Ülkelerin altyapı sistemlerinin siber uzaya bağımlı hale gelmesi ile; -bireyler -kurumlar -devletler siber.
SİBER GÜVENLİK BÖLÜM 6.
Hakkımızda Birleşik Ödeme; finansal işlemleri teknoloji ile birleştirerek ürettiği inovatif, pratik, güvenilir fintech çözümleri ile müşterilerine ve iş.
Sunum transkripti:

E- Ticaret Altyapısı

Türkiye E-Ticaret Sistemleri

Türkiye E-Ticaret Sistemleri

E-Ticaret Sorunları

E-Ticaret Sorunları Dağıtılan bilgi üzerindeki denetim eksikliği Bilginin çalınması ve yayılması üzerindeki denetim eksikliği Bilgiye ulaşmada karşılaşılan sorunlar Katılımda gecikme Yanlış teknoloji seçimi

Nelere Dikkat Etmek Gerekir?

E-ticaret sitesi açmadan önce, hedef kitlenizi belirlemeli, iş planınıza karar verip, pazarlama stratejileri oluşturmalısınız ve daha da önemlisi kuracağınız e-ticaret sitesinin altyapısını çok iyi oluşturmalısınız. Online alışveriş 7/24 hizmet veren bir sektör olduğu için sitenizin İsviçre saati gibi çalışıyor olması gerekiyor. Ürün görselleri, satın alma linkleri ve ödeme sayfalarında çıkacak bir problem kullanıcıların doğrudan sitenizi terk etmesine sebep olabilir.

E-Ticaret Süreçleri

E-Ticaret Tarafları Alıcılar Satıcılar Üretici / İmalatçılar Komisyoncular Sigorta Şirketleri Nakliye Şirketleri Özel sektör bilgi teknolojileri Onay/Denetleme kurumları Sivil toplum kuruluşları

E-Ticaret Sitesi İnşasında Nelere Dikkat Edilmelidir?

Finansal Konular Gümrük ve Vergiler Özel Hayatın Korunması Telekomünikasyon Altyapısı İçerik Kullanım ve üyelik şartları Yasal Mevzuat Piyasaya kolay ulaşım Elektronik ödeme sistemleri Enformasyon Teknolojisi Geniş kitleye ulaşım Satış sonrası destek Sözleşme oluşturmak

Finansal Konular Herkesin kolay ve ucuz ulaşacağı bir ortam oluşturulmalıdır Uluslararası e-ticarette verginin tahsilatı, ödeme araçlarının geliştirilmesi, gümrük süreçleri basit, kuralları net ve dinamik yapıda olmalıdır. Vergi kayıp ve kaçakçılığı önleyici nitelikte olmalıdır Elektronik fon ve para transferine ilişkin ödeme araçları oluşturulmalıdır.

Yasal Mevzuat Tüketici hakları e-ticaret açısından yeterli olmalıdır. Elektronik ödeme araçlarının yasadışı faaliyetler için kullanımı engellenmelidir. Servis sağlayıcıların sorumluluğu ve kapsamı düzenlenmelidir. Kişisel verinin gizliliği sağlanmalıdır. Fikir ve Sanat Eserleri Kanununda yer alan telif hakları ve komşu haklar değerlendirilmelidir. Haksız rekabet ve aldatıcı reklamlar

Sözleşme Oluşturmak Elektronik ortamda, çoğunlukla da internet ortamında yapılan en yoğun sözleşme mal ve hizmet satımı olarak meydana gelir. Yazılı sözleşmelerde karşılıklı imza ve onay bulunur. İnternet ortamında taraflar karşı karşıya gelemediklerinden onay ve/veya imza dijital olarak gerçekleşmektedir.

Kullanım ve Üyelik Şartları Alım satım yapabilme yetkisi, sadece e-Ticaret sitesine üye olmak kaydıyla onaylayan alıcılarda bulunmalıdır. Üye olmak için reşit olmak, istenen kimlik bilgilerini eksiksiz olarak sunmak yeterlidir. Reşit olmayan kişiler hizmetlerden faydalanmamalıdır Ayrıca, geçici olarak uzaklaştırılmış veya süresiz yasaklanmış kullanıcılar kontrol edilmeli ve engellenmelidir.

Ürün Sergileme/İçerik Sergilenen tüm ürünler uygun kategori içinde listelenmelidir. Satıcı ürünün tanıtımı amacıyla yazılı bilgilerin yanı sıra resim ve grafikler de kullanabilir. Ürünün boyutu, rengi, markası, modeli vs. aynı olmalıdır.

Telekomünikasyon Altyapısı E-Ticaret Sitesi için (Host ve domain almak) “SSL” teknolojisi; Secure Sockets Layer ya da Güvenli Giriş Katmanı olarak çevirebileceğimiz sistemdir.

Satış Sonrası Destek Sağlıklı bir satış sonrası hizmet sunmak için müşteriyi anlayarak onunla empati kurmak ve müşteride güven hissini oluşturarak, kişinin sorununa çözüm bulunacağı hissini yaratmak oldukça önem taşıyor. Yapılan bir araştırmaya göre Türkiye’de KOBİ’lerin yüzde 73′ünün ana sayfasında iletişim bilgileri, yüzde 98′inde ise harita veya yol tarifi yer almıyor.  

Müşteri İlişkileri Yönetimi Bu sebeple de internet siteniz üzerinde farklı iletişim kanallarının olmasına özen göstermenizde yarar var. Online destek hatları, çağrı merkezleri ya da iletişim kutunuzdan e-posta gönderimi gibi farklı iletişim kanalları sunabilirsiniz.