ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİ TANILAMA VE ADAY GÖSTERME SÜRECİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Özellikleri – Eğitimleri – Uygulamalar
Advertisements

ÖZEL EĞİTİM NEDİR ? Genel eğitimden farklı bir eğitim
YILI MUŞ B İ L İ M VE SANAT MERKEZ İ NDE TANILAMA VE YERLEŞT İ RME SÜREC İ NDE İ ŞLEM BASAMAKLARI.
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2014 – 2015 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILAMA SÜRECİ ŞUBAT 2014.
BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL YETENEKLİ BİREYLER
MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2009 HOŞGELDİNİZ. ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU.
MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
GÖLCÜK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
HOŞGELDİNİZ BİLİM SANAT MERKEZLERİNE
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM)
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
YENİŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ MERSİN BİLİM VE SANAT MERKEZİNE (BİLSEM) ÖĞRENCİ YÖNLENDİRME SÜRECİ VE YAPILACAK ÇALIŞMALAR.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM) ÖĞRENCİ YÖNLENDİRİRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER 1.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
BİLSEM TANILAMA SÜRECİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
SAMSUN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
HOŞGELDİNİZ ÜMRANİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ŞAHİNBEY VE ŞEHİTKAMİL
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve ÖZELLİKLERİ
BURDUR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM) ÖĞRENCİ YÖNLENDİRİRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER.
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve BİLSEM
Özel Yetenekli Bireyler
BİLİM VE SANAT MERKEZİ: ÖĞRENCİ TANILAMA
Bandırma Rehberlik ve Araştırma Merkezi
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE.
Özel Yetenekli Birey Zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasitesi veya özel akademik alanlarda, yaşıtlarına göre yüksek düzeyde motivasyon, performans.
Özel Yetenekli Birey Zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasitesi veya özel akademik alanlarda, yaşıtlarına göre yüksek düzeyde motivasyon, performans.
ŞEREFLİKOÇHİSAR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ DÖNEMİ UYUM DÖNEMİ VELİ TOPLANTISI.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ŞAHİNBEY VE ŞEHİTKAMİL ŞAHİNBEY VE ŞEHİTKAMİL REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZLERİ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TESPİTİ VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM)
 AKŞEMSEDDİN BİLİM VE SANAT MERKEZİ.  YAŞAMINIZIN HER ALANINDA VE HER YAŞ GRUBUNDA ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERLE KARŞILAŞMA OLASILIĞINIZ DÜNYA SAĞLIK ÖRGÜTÜ.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ
ELAZIĞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ
ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BURDUR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ (BİLSEM) BİLGİLENDİRME TOPLANTISI EKİM 2016
KARAMAN BİLİM VE SANAT MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
Sunum Başlıkları: BİLSEM Nedir? Ne Değildir? Bilsem program Basamakları Özel Yetenekli Bireylerin Özellikleri Tanılama Süreci.
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BAFRA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
2018 – 2019 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI
İSTANBUL İL MİLLİ EĞİTİM MDÜRÜLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Sunum transkripti:

ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİ TANILAMA VE ADAY GÖSTERME SÜRECİ

ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK Zekâ, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasitesi veya akademik alanlarda yaşıtlarına göre yüksek düzeyde performans gösteren ve bu tür yeteneklerini geliştirmek için özel hizmet veya faaliyetlere gereksinim duyan çocuklardır.

ÜSTÜN ZEKALI/YETENEKLİ BİREYLERİN ÖZELLİKLERİ Gelişiminin tüm alanlarında yaşıtlarının ilerisindedirler. Erken yürür, erken konuşur, okumayı erken yaşta öğrenirler. Sürekli soru sorarlar, meraklıdırlar. Zihinsel ve fiziksel olarak büyük bir enerjiye sahiptirler. Ayrıntılara dikkat ederler.

Orijinal ve eleştirel düşünceye sahiptirler. Kolayca ezberleme ve ezberlediklerini de uzun süre belleklerinde koruyabilme özelliğine sahiptirler. Orijinal ve eleştirel düşünceye sahiptirler.

Uzun süre dikkatlerini bir konu üzerinde yoğunlaştırabilirler. Sorun çözümünde karmaşık yöntemler kullanabilirler. Uzun süre dikkatlerini bir konu üzerinde yoğunlaştırabilirler. Çabuk öğrenme, kavrama ve akılda tutma özellikleri vardır.

Aşırı duyarlı sinir sistemine sahip olmaları normal yaşıtlarına oranla daha fazla hareketli olmalarına yol açabilir. Olgunlaşma daha hızlı bir seyir gösterir.

Duyu organları keskindir. Zengin sözcük haznesine sahiptirler. Kelimeleri doğru telaffuz ederler, yerli yerinde kullanırlar ve akıcı bir konuşmaları vardır. Kendilerinden büyük çocuklarla karmaşık oyun oynama eğilimindedirler.

Ancak Bütün Bu Özelliklerin Tamamı Her üstün Çocukta Bulunmaz!

ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARLA PARLAK ÇOCUKLAR ARASINDAKİ FARKLAR

3-Zihinsel ve fiziksel katılım gösterir. PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN ÇOCUK 1-Sorular sorar. 2-Aşırı meraklıdır. 3-Zihinsel ve fiziksel katılım gösterir. 4-Çılgın, saçma gelen düşünceleri vardır. 5-Çalışmaz, dinlemez görünür ama öğrenir. Sınavlarda başarılıdır. 6-Ayrıntıları dikkate alarak tartışır, zenginleştirir. 7-Grubun ötesindedir. 1-Cevapları bilir. 2-İlgilidir. 3-Dikkatini yoğunlaştırır. 4-İyi fikirleri vardır. 5-Çok çalışır. 6-Soruları cevaplar. 7-Sınıfta üst grubu oluşturur.

8-Kolaylıkla öğrenir. 9-Tam olarak öğrenmesi için 6-8 tekrar gerekir. 10-Düşünceleri anlar. 11-Yaşıtlarıyla zaman harcar. 12-Anlamı yakalar. 13-Ödevlerini tamamlar. 14-Alıcıdır. 8-Zaten biliyordur. 9-Tam olarak öğrenmesi için 1–2 tekrar yeterlidir. 10-Soyutlamalar yapar. 11-Yetişkinlerle arkadaştır. 12-Varsayımlar ortaya atar. 13-Yeni proje atılımlarında bulunur. 14-Ateşlidir.

15-Doğru olarak kopya eder. 16-Okulu sever. 17-Bilgileri özümser. 18-Doğru, ardıl bir sonuçtan hoşlanır. 19-Uyanık, dikkatlidir. 20-Öğrendiği kadarıyla tatmin olur. 15-Yeni bir desen yaratır. 16-Öğrenmeyi sever. 17-Bilgilerle oynar. 18-Karmaşıklığa ihtiyaç duyar, kompleks konuları sever hoşlanır. 19-Keskin gözlemcidir. 20-Yoğun öz eleştiri yapar.

Üstün yetenekli öğrencilerin tespit edilmesidir. TANILAMA NEDİR? Üstün yetenekli öğrencilerin tespit edilmesidir. Tanılama Döneminde il genelinde ilköğretim okullarının 4. sınıflarında okuyan öğrencilerden sınıf öğretmenlerince önerilenler tanılamaya alınacaktır. Bu tanılama sonunda kayıt hakkı kazanan öğrenciler Bilim ve Sanat Merkezi eğitim sürecine alınırlar.

Bakanlıkça hazırlanacak olan “Gözlem Formu” ADAY GÖSTERME Bakanlıkça hazırlanacak olan “Gözlem Formu” Mart ayının ilk haftası itibariyle e-okul sistemine yüklenecektir. Bu form sınıf öğretmenince açıklamalar doğrultusunda doldurulup, çıktısı alınarak imzalandıktan sonra onaylanmak üzere okul idaresine verilir.

İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÖĞRENCİLERİ GÖZLEM FORMU Adı Soyadı :.............................................................................................. Sınıfı:………… Okul Adı : .........................................................Yaşı :........... Gözlem Dönemi : Öğrenci T.C.Kimlik No:………………………………… Öğrenci Tel:………………. Öğretmen : ..................................................................... Öğretmen Tel:……………. AÇIKLAMA : Lütfen öğrencileri aşağıda sıralanan davranışlara göre derecelendirin. Gözlemlediğiniz davranışların düzeyi ya da derecesini gösteren harfin altındaki kutucuğun içerisine (X) işareti koyunuz. A Söz konusu davranış, pek çok etkinlikte sürekli olarak görülür. B Söz konusu davranış, pek çok etkinlikte sıklıkla görülür. C Söz konusu davranış, bazı etkinliklerde ara sıra görülür. D Söz konusu davranış, hiç görülmez. Sıra No A B C D 1 Anlatılan konuları tekrara gerek duymaksızın öğrenir. 2 Duyduğunu, okuduğunu ve gördüğünü uzun zaman unutmaz ve kolaylıkla hatırlar. 3 Yeni duyduğu ve okuduğu bir kelimeyi yerli yerinde kullanabilir. 4 Yaşıtı çocukların bilmedikleri birçok konuda bilgi sahibidir. 5 Farklı konularda veya herhangi bir ders konusunda derinlemesine bilgi sahibi olmak için soru sorar. 6 Konu ve olayların önemli unsurlarını ayırt eder ve problemleri fark eder.

7 Sayılar arasındaki ilişkiyi fark eder. 8 Problem çözümünde yeni teknikler kullanabilir. 9 İlgisiz gibi görünen işlemler arasında ilgi kurabilir. 10 Duygularını yaşıtlarına göre daha yoğun yaşar. 11 Olayların nedenlerini, kanıtlarını ve sonuçlarını öğrenmek için çaba sarf etmez. 12 Bilgilerini yaşamında kullanır. 13 Bir öykünün ya da paragrafın ana fikrini yaşıtlarından daha çabuk ayırt eder. 14 Farklı; ders, zaman ve yerlerde kazandığı bilgileri birlikte yorumlayarak ilginç sonuçlar çıkartır. 15 Doğru sonucu bulmak için mümkün olan en iyi çözümü veya çözümleri düşünür. 16 Karşılaştığı engeller ve sorunlar onun cesaretini kırmaz, aksine azimle yeni deneme ve teşebbüslere yöneltir

17 Çok az yardımla veya yardımsız çalışır. 18 Yeni ve orijinal fikirleri, buluşları ve çalışma yöntemleri vardır. 19 Dil edinimleri hızlıdır. 20 Duyduğu yabancı dildeki kelimeleri kolay ezberler. 21 Kelime hazinesi geniştir ve kelimeleri yerli yerinde kullanır. 22 Kavram haritası oluşturulmasında düzeyine ve yaşıtlarına göre daha kapsamlı harita oluşturur. 23 Gittiği yerlerle ilgili hikâye ve tarihi olayları dinlemekten ve araştırmaktan zevk duyar. 24 Anlatılan konuları tekrara gerek duymaksızın öğrenir. 25 Grup sorumluluğu almada isteklidir. 26 Etkinliklerde lider seçilir.

27 Fikir ve tavsiyeleri için arkadaşları kendisine başvurur. 28 Şakadan ve espriden hoşlanır. Özgün ve uygun espriler yapar. 29 Verilen ritim kalıplarını tekrar eder. 30 Çeşitli müzik aletleri ile ilgilenir ve çalmayı dener. 31 Dinlediği müzik parçalarını kısa zamanda öğrenir. Anlamlı ve uygun biçimde söyler. 32 Melodileri ve sözleri kolaylıkla hatırlar. 33 Müzik derslerindeki ilgi ve performansı yüksektir. 34 İlgi duyduğu konular ile ilgili şarkı sözleri yazıp, küçük besteler yapar. 35 Duygu ve düşüncelerini anlatmak için müziği bir araç olarak kullanır. 36 Ritim ve melodiye başka çocuklardan fazla tepkide bulunur.. 37 Çeşitli konularda resim ve çizim yapmaktan hoşlanır. 38 Resimleri planlar, resimlere derinlik verir. Parçalar arasında uygun oranlar kullanır. 39 Resim çalışmalarını ciddiye alır. Çizme ve boyama için çok zaman harcar.

Duygu ve düşüncelerini resimle anlatmaya isteklidir. 43 40 Çamurdan, sabundan, plastili gibi yumuşak gereçlerle nesneler yapmaya özel ilgi gösterir ve yapmaktan zevk duyar. 41 Diğer insanların sanat çalışmalarına (resim ve heykel sergileri gibi) özel ilgi duyar. 42 Duygu ve düşüncelerini resimle anlatmaya isteklidir. 43 Çeşitli resim ve çizimlere orijinal yorumlar getirir. 44 Yaşıtlarının yaptığından daha ayrıntılı çizimler ve resimler yapar. 45 Çeşitli konularda resim ve çizim yapmaktan hoşlanmaz. 46 Drama etkinliklerine ilgi gösterir. 47 Hayvan, insan ve diğer nesneleri karakterize eden rolleri kolaylıkla yapar. 48 Yüz ifadeleri, mimikler, duruşlar ve türlü beden hareketlerini yapmada başarılıdır. 49 Dinleyicilerin duygusal tepkilerini çekmekten hoşlanır. Tarih : Okul Müdürü Öğretmenin Adı Soyadı : Adı Soyadı İmza : İmza Mühür

OKUL MÜDÜRLÜKLERİ NE YAPACAK OKUL MÜDÜRLÜKLERİ NE YAPACAK? —Öğrenci Belgeleri(Fotoğraflı e-okul çıktısı), —Öğrenci Gözlem Formları(Sınıf öğret., Okul İdaresi), —Toplu Aday Öğrenci Listesi(Alfabetik sıralı, web sitemizde istenen evraklar sekmesinde), — Banka Dekontu (Her öğrenci için 20TL yatırılacak.) Onaylı örneklerini, doğrudan Selçuklu R.A.M Müdürlüğüne, kapalı zarf içerisinde teslim edeceklerdir. SELÇUKLU REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ OKUL AİLE BİRLİĞİ HESAP NUMARASI IBAN: TR 960001000461469072045001 T.C.ZİRAAT BANKASI SELÇUKLU ŞUBESİ

Sıra Adı ve Soyadı Sınıfı Ev telefonu Cep telefonu  

Öğrenci 1.Test Giriş Yerleri Selçuklu R.A.M Müdürlüğünce TESTLER Öğrenci 1.Test Giriş Yerleri Selçuklu R.A.M Müdürlüğünce İlçe MEM’ler aracılığı ile okullara gönderilecektir.(e-okul sisteminden de öğrenilebilir) Öğrenciler Milli Eğitim Bakanlığınca belirlenen grup testine19-20 Nisan 2014 tarihlerinde alınacaklarıdır. Öğrenciler bu teste gelirken yanlarında; Nüfus cüzdanı, Sınav yeri giriş belgesi bulundurur.

BİREYSEL İNCELEME(2.test) BİREYSEL İNCELEMEYE ALINCAK ADAY SAYISI Grup testi yapıldıktan sonra öğrenciler genel zihinsel, resim ve müzik yeteneklerinden ayrı ayrı sıralamaya alınırlar. Yapılan sıralamaya göre BİLSEM in yetenek alanlarındaki kontenjanların genel zihinsel yetenek için 2 katı, müzik ve resim yeteneğinde 3 katı öğrenci bireysel incelemeye alınmak üzere ilan edilir.

BİREYSEL İNCELEME TARİHLERİ Genel Zihinsel Yetenek Alanı 2 Mayıs-15 Ağustos tarihleri arasında BİLSEM’lere kabul edilecek öğrencilerden toplam zeka bölümü 130 ve üzeri olanlardan kontenjan oranında öğrencinin kaydı BİLSEM’lere yapılır. Kontenjan fazlası olan öğrenciler yedek sıraya alınacaktır. Resim ve Müzik Yetenekleri Alanı 2 Mayıs-30 Haziran tarihleri arasında BİLSEM’lere resim ve müzik yetenek alanlarında alıncak öğrencilerin bireysel değerlendirme taban puanları kontenjanlar da dikkate alınarak ilgili komisyonca belirlenir.

BİREYSEL İNCELEME(2.test) 1. Yapılan grup testi sonuçlarına göre “2.teste (Bireysel İnceleme)” katılmaya hak kazanan öğrencilerin bireysel incelemeye alınacakları gün ve saat “Selçuklu Rehberlik Ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü” tarafından okul müdürlüklerine bildirilir. 2.Belirlenen gün ve saate öğrenciler Selçuklu R.A.M’da , “Rehberlik ve Araştırma Merkezi” uzmanlarınca bireysel incelemeye alınırlar. 3.Tanılama sonuçları Selçuklu RAM tarafından ilan edilerek en geç 1 Eylül 2014 tarihine kadar BİLSEM’E resmi yazı ile bildirilir. 4. BİLSEM’lere asil listeden kayıtlar 1-14 Eylül 2014 tarihleride, yedek kayıtlar ise 15-28 Eylül 2014 tarihlerinde yapılacaktır.

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.