Sınır koymak nedir?.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK NASIL ÖĞRENİR?.
Advertisements

ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
Televizyon ve okul başarısı
ERGENLERLE SAĞLIKLI İLETİŞİM
ETKİLİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV ANI STRATEJİLERİ
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
Araştırma ve Değerlendirme Formu
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
Anket Tekniği.
ANAOKULUNA UYUM SÜRECİNDE ANNE ÇOCUK İLİŞKİSİ
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
ÇOCUĞA OLUMLU DAVRANIŞ KAZANDIRMA
Kazanım: Akran baskısıyla baş eder. 9. Sınıf 36 nolu kazanım etkinliği
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
İYİ ANTRENÖR OLMANIN SIRLARI (BAŞARILI ANTRENÖRLÜK İÇİN 50 İPUCU)
HAZIRLAYANLAR NURTAÇ ÜNLÜ DERYA DEMİR GÜLŞAH BAŞARAN
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
SURRAM.
Eğitimin anlamından bahsedile bilir eğitimde çocuğun özgür iradesinin de olması gerektiği vurgulana bilir ÇOCUĞA SINIR KOYMAK.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
Okul Rehberlik Servisi
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
Baba Destek Programı 7-11 Sf:18 KONTRAT 1. Beklentiler.
Aile İçi İletişim.
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ.
SINIR KOYMA ve DİSİPLİN YÖNTEMLERİ.
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
DÜZCE ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi Seyhan ÖZCAN Okul Psikolojik Danışmanı “VERİMLİ” ÇALIŞIYOR MUYUZ? 2014.
ERGENLE İLETİŞİM.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
HACI KADRİYE ARSLAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
SOKRAT SEM İ NER İ. Yunan felsefecisi, filozofu ve düşünürü Sokrates, M.Ö. 470 yılında Atina’da do ğ muş ve M.Ö. 399 yılında Atina’da ölmüştür. SOKRATES.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
Kaygı Nedir? Nedeni belirsiz korkuya kaygı denir. Kaygıda korkudan farklı olarak fiziksel açıdan tehdit eden bir uyaran söz konusu değildir. Kaygı.
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
AİLELERİN KABUL SÜRECİNDE GEÇİRDİĞİ EVRELER
ÇOCUĞUMUN DAVRANIŞLARINI KONTROL ETMESİNİ NASIL SAĞLAYABİLİRİM?
ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
“OKUL KORKUSU” SEMİNERİ
1 CANSAN İLKÖĞRETİM OKULU. 2 “Dünyanın en güzel insanlarına” Sevgili anneme ve babama mektup.
Çocuğun gelişim dönemine uygun bilgilendirme yapılmalıdır.
MURAT İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ OKULA YENİ BAŞLAYAN ÇOCUKLAR.
Eğitimin ve Toplum.
İNTERNET ÇOK GENİŞ BİR ALAN
İnternet Okur Yazarlığı
Okul Öncesi Dönemde Rehberlik Hizmetinin Özellikleri
İSKENDERUN SAHİL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ.
"Temelinde sevgi olan hiçbir eğitim başarısızlığa uğramaz.“
ÇOCUKLA İLETİŞİM İÇİN ÖNERİLER
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ….
DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE
ANNE BABA ve ERGEN İLETİŞİMİ
ETKİLİ DERS DİNLEME VE ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Ergenlik Döneminde Aile Etkisi
Mahremiyet.
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
Sunum transkripti:

Sınır koymak nedir?

Sınır koymak, çocuğun kendisini emniyette hissederek hareket edebileceği alanı belirleyen yardımcı ve yol gösterici işaretleri çocuğa sunmaktır.

Çocuklar neden sınırlara ihtiyaç duyarlar?

Çocuk, hiç tanımadığı büyük bir dünyayı keşfe çıkmıştır.

Yön verici ipuçlarına ihtiyaç duyacaktır.

Sınırlar çocuğa güvende olduğunu hissettirir.

Sınırlar çocuğun sosyal becerilerini ve uyumunu artırır.

Sınırlar çocuğun sorumluluk duygusunu geliştirir.

Sınırlar aile ilişkilerini iyileştirir.

Çocuklar kendilerine sınır koyamazlar.

Anne–babalar çocuklarına sınır koymakta neden zorlanıyorlar?

Çünkü çocuklarına hayır diyemiyorlar.

Çünkü çocuklarını kendi anne-babalarından farklı yetiştirmeye çalışıyorlar.

Çünkü çocuklarını çok sınırlıyorlar.

Çünkü kendilerini eğitimden uzak tutuyorlar.

Çünkü çocuklarına emretmek istemiyorlar.

Sınırlar nasıl konmalı?

Ebeveynlerin kendilerine sormaları gereken sorular: I. Aşama Ebeveynlerin kendilerine sormaları gereken sorular:

Çocuğumu ne kadar iyi tanıyorum? Çocuğum beni kızdıran x davranışını yaparken aklından neler geçiyor? Çocuğum bu davranışı yapınca eline neler geçiyor?

Çocuğum bu davranışı yaptığında neden bu kadar öfkeleniyorum? Kendim ve çocuğum için neler istiyorum?

II. Aşama

Anne-babanın çocuğun sınırlandırılacak davranışları üzerinde görüş birliğine varması. Çocuğu eleştirmeden ve düzeltmeden kendisi hakkında konuşmasına fırsat verilmesi.

Değiştirilmesi uygun görülen davranışın değişmesi için neler yapılabileceğinin çocukla beraber düşünülmesi ve kurallar üzerinde anlaşılması

III. Aşama

Üzerinde anlaşılan kuralların tutarlı biçimde uygulanması. Kurallar ihlal edildiğinde yaptırımların tutarlı biçimde uygulanması.

Kurallara uymadığı zaman ne olacak?

Hemen tepki göstermek yerine, nedenleri düşünün.

Öncelikle çocuğunuzun anlatacaklarını dinleyin.

İhlal edilen kurala uygun sonuçlar belirleyin.

Yalnızca uygulayabileceğiniz sonuçlar belirleyin.

Çocuğunuz bir kuralı ihlal ettiğinde, sonucunun ne olacağını önceden net bir şekilde bildirmeyi unutmayın.

İhlal edilen kurala uygun sonuçlar belirleyin.

Teşekkür ederiz  «Yıkılsın Duvarlar» adlı projenin, proje ekibi tarafından hazırlanmıştır.