2007 ULUSLARARASI QOMER BİLİŞİMCİ MARTILAR PROJELERİ ÇANAKKALE M

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

GRUP ELMA ŞEKERİ ASLIHAN KARAKEÇİLİ AYDAN YAŞAR BAŞAK ÖZGE
2007 / 30 SAYILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE TANITIM VE YÖNELTME ÇALIŞMALARI GENELGESİ DOĞRULTUSUNDA İLÇEMİZ İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA YAPILMASI.
16 Kasım Çarşamba Mustafa Kemal Paşa Amfisi
Düşünelim Çözelim Hayallerim Çizgide Saklı
BAŞARI VE MUTLULUK Ramazan BERKEBAN Psikolojik Danışman
SPOR VE ÇEVRE KAMU KURUM VE KURULUŞLARIN SPORA ETKİSİ
AMASYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ
HAZIRLAYAN:MERİÇ GRUBU İLETİŞİM:
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
ASKERLİĞİMİZİ YAPTIK MI ?
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
BALIK KILÇIĞI.
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
(TODUP Grup C-1) GRUP KAZASIZ BELASIZ.
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
BİLİŞİMCİ MARTILAR PROJESİ
BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AHLAK.
Güçlü yönler Zayıf yönler Fırsatlar Tehditler
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
AĞRI - Diyadin Y.İ.B.O. Bilişimci Martılar Şükriye BAKIR (Grup Lideri)
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Konak Anadolu Lisesi.
PCcolog. Aşağıda verilen spor dallarını söyleyebilir misiniz?
DİĞER EĞİTİM KURUMLARINDA DEĞERLER EĞİTİMİ ÇERÇEVE PLANI
TÜBİTAK ‘’ Bilim Fuarları ‘’ öğrencilere kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri bir konu üzerine bilimsel araştırma projeleri yaparak sonuçlarını.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
BAŞARIYA YOLCULUK Projenin Adı: Başarıya Yolculuk
BİLİŞİMCİ MARTILAR PROJESİ
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
BİNGÖL MEHMET AKİF ERSOY LİSESİ
BİLİŞİMCİ MARTILAR PROJESİ
HUKUK: kişilerin birbirleriyle ve toplumla olan ilişkilerini düzenleyen ve devlet gücüyle uyulması zorunlu hale getirilmiş kurallardır . Kanunların esas.
BİLİŞİMCİ ÖĞRETMENLER
ŞAHİNBEY-GAZİANTEP ÖZEL İDARE ANADOLU LİSESİ
MEHMET AKİF ERSOY SOSYAL BİLİMLER LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜ
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ
TRABZON İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
2007 ULUSLARARASI BİLİŞİMCİ MARTI PROJELERİ
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
Tanıtım webinarı: Tanıtım eğitimi anket sonuçları 11 Mart 2015.
Bayramiç Atatürk Lisesi Neden Okumuyoruz? Projesi Kitap Kurtları Ekibi
Girne Orta Okulu Rehberlik Servisi
MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA ALAN/DALA GEÇİŞ VE ÖĞRENCİ KAYITLARI Müdür Yardımcısı Erol DEMİR Rehber Öğretmen Gökhan ERDUL.
ANTAKYA HAYRETTİN ÖZKAN
ŞİMDİDE KENDİMİZİ TANIMA ZAMANI…: LİDERİMİZ: 1-Sena BULUT VE BİZZZ: 1-Hilal KARAMANOĞLU 2-Şerife İNAN 3-Merve PİRE 4-Yağmur TAŞDEMİR 5-Sakine ÜNALDI 6-Melike.
TOKAT İL MERKEZİNDE BULUNAN ORTAÖĞRETİM KURUMLARI
Sanal Dedektifler Soruyor… Bilgisayarınızıkullananyalnızsiz misiniz? misiniz?
3-BULGULAR 1-GİRİŞ 2-YÖNTEM2-YÖNTEM Araştırma kesitsel olarak yapılmıştır. Çalışma Eylül ayı 2012’de Erzurum merkezde yapılmıştır. Çalışmanın evreni Erzurum’un.
İLETİŞİM MODELLERİ.
T.C. SAKARYA ÜNİVERSİTESİ SİYASAL BİLGİLER FAKÜLTESİ ÇALIŞMA EKONOMİSİ VE ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN AHLAKİ GÖRÜNÜMÜ ÖDEVİ SEDA TÜRK.
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
MUSTAFA KEMAL İLKÖĞRETİM OKULU
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
OKULUN GENEL GÖRÜNÜM RESMİ VE OKULUN AMBLEMİ KONULACAK.
BAŞARIYI ARTIRMADA AİLEYE DÜŞEN GÖREVLER REHBER ÖĞRETMEN HABİB TAŞAN
TÜRKİYE FUTBOLU KUCAKLIYOR TÜRKİYE FUTBOLU KUCAKLIYOR.
Prof. Dr. Yaşar SEVİM. ŞİDDET  Şiddet; bir hareketin, bir gücün derecesini ifade etmek için kullanılan bir kavramdır.  Sporda şiddet ise, karşıt görüşlü.
 ‘’İhtiyaç ve tehlike içinde olmadığı halde kendi türüne saldıran tek canlı insandır.’’
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
Sunum transkripti:

2007 ULUSLARARASI QOMER BİLİŞİMCİ MARTILAR PROJELERİ ÇANAKKALE M 2007 ULUSLARARASI QOMER BİLİŞİMCİ MARTILAR PROJELERİ ÇANAKKALE M. AKİF ERSOY ANADOLU TİCARET VE TİCARET MESLEK LİSESİ “NEDEN FUTBOLDA ŞİDDET?” Barış Taraftarları

Mavi(huzur-özgürlük), Yeşil(enerji), Beyaz(barış) İmece Halkasının Adı Barış Taraftarları Halka’nın Sloganı Sporda Barış Hayallerde Kalmasın!!! Renkleri Mavi(huzur-özgürlük), Yeşil(enerji), Beyaz(barış) İmece Halkamızın Benimsediği Özlü Söz “Spor, yalnız beden kabiliyetinin bir üstünlüğü sayılmaz. İdrak ve ahlak da bu işe yardım eder. Zeka ve kavrayışı kısa olan kuvvetliler, zeka kavrayışı yerinde olan daha az kuvvetlilerle başa çıkamazlar. Ben sporcunun zeki, çevik ve aynı zamanda ahlaklısını severim.” M. Kemal ATATÜRK

İMECE HALKASI LİDER ÖĞRETMEN- Ayla YILDIZ DESTEK ÖĞRETMEN-Seda UZUNSOY İmece Halkamız F. Mahmure Tosunoğlu 3/B Öğrenci Lideri: Proje oluşumu Nail Asarkaya Web tasarımcı Yasin Kayar 3/A Portföy Yöneticisi Murat Gökçel Lojistik Sorumlusu Bulut Topaloğlu 2/A Günlük ve İletişim sorumlusu Mehmet Şahin Finans Yöneticisi Burcu Boşnak Araştırma Yöneticisi Canan Şahin Araştırma Yöneticis) İMECE HALKASI LİDER ÖĞRETMEN- Ayla YILDIZ DESTEK ÖĞRETMEN-Seda UZUNSOY

“Neden Futbolda Şiddet?” PROJE KONUMUZ “Neden Futbolda Şiddet?” AMACIMIZ Futboldaki şiddeti açığa çıkaran nedenleri araştırmak ve bu olumsuz durumu iyileştirebilmek için çözüm önerileri üreterek insanları bilinçlendirmek. Barışın ve dostluğun hakim olduğu bir ortamda spor yapılabilmesi için gerekli kurumlarla iş birliği yapmak.

PROJEMİZİN AŞAMALARI Hazırlayacağımız proje için kalite araçlarından Beyin Fırtınası tekniğini kullanarak konu belirlemeye çalıştık. BEYİN FIRTINASI 1- ÖSS Sınav Sistemi 2- Çocuk Pornosu 3- Spordaki Şiddet 4- Televizyonun İnsan Hayatına Olumsuz Etkileri 5- Okullardaki Şiddet 6- Yanlış Meslek Seçimi Beyin fırtınası sonucunda ele alınabilecek konular arasından matris diyagramı ile imece halkamızın en çok üzerinde çalışmak istediği konuyu belirledik.

MATRİS TABLO SONUÇLARI Konular Kişiler ÖSS Sınav Sistemi Çocuk Pornosu Spordaki Şiddet TV’nin Hayatımızdaki Olumsuz Etkileri Okullardaki Şiddet Yanlış Meslek Seçimi Mahmure 5 2 7 1 4 3 Burcu 6 Yasin Nail Murat Bulut Mehmet Canan Toplam 26 29 51 24 25 Yüzde 46 52 91 43 45 Matris diyagramından elde ettiğimiz sonuçları PARETO DİAYGRAMINDA gösterdik.

PARETO DİYAGRAMI ÖSS Sınav Sistemi Çocuk Pornosu Spordaki Şiddet Televizyonun İnsan Hayatına Olumsuz Etkileri Okullardaki Şiddet Yanlış Meslek Seçimi 26 25 24 51 29

Belirlenen problemin çözümüne ulaşabilmek için problemin nedenlerini bulmalıydık. Bunun için yine kalite araçlarından Balık Kılçığını kullandık. Ana ve Kök nedenleri böylelikle belirlemiş olduk. BALIK KILÇIĞI

GANNT KARTI

ANKETİMİZ MERKEZ MEHMET AKİF ERSOY TİCARET VE ANADOLU TİCARET MESLEK LİSESİ BİLİŞİMCİ MARTI PROJELERİ “NEDEN FUTBOLDA ŞİDDET?” KONULU PROJENİN ANKET ÇALIŞMASIDIR. 1-Yaşınız: ( ) Cinsiyetiniz: ( ) Kadın ( ) Erkek 2-Eğitim Durumunuz: İlköğretim ( ) Lise ( ) Üniversite ( ) 3-Sizce sahalardaki şiddetin sebepleri nedir? (En etkili (6)…..En az etkili(1)) Taraftarlar ( ) Medya ( ) Futbol Kulüpleri ( ) Sosyal Çevre ( ) Ekonomik Nedenler ( ) Eğitim ( ) 4-Sahalardaki şiddet olayları futbola olan ilginizi etkiliyor mu? Evet ( ) Hayır( ) 5-Sahalardaki şiddet olaylarını engelleyecek cezalar caydırıcı mı? Evet ( ) Hayır( ) 6-Spordaki şiddet olaylarına yönelik çıkarılan kanundan haberdar mısınız? Evet ( ) Hayır ( ) 7-Sizce spor dalları arasında neden en çok futbolda şiddet olayları yaşanıyor? 8-Neden futbol sporuna hem ülkemizde hem dünyada bu kadar büyük bir ilgi var? Katkılarından dolayı teşekkürler.

Anketimizi Uygularken...

Anket Sonuçları

ANKET SONUÇLARIMIZI DEĞERLENDİRELİM 100 Kişiye uyguladığımız anket sonucunda futboldaki şiddetin en önemli sebepleri arasında taraftarlar ve taraftarların eğitim durumları gösterilebilir. Ayrıca futbolda yaşanan şiddet olaylarının futbola olan ilgiyi olumsuz etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Şiddet olaylarına yönelik çıkarılan kanundan haberdar olunmadığı görülmüştür. Şiddet olaylarını engelleyecek cezaların caydırıcı olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Futbolun hem dünya hem de ülkemizde bu kadar büyük bir ilgi görmesinin sebepleri arasında en eski ve en sevilen spor oluşu eğlenceli ve heyecan veriş oluşu gösterilebilir.

. Çanakkale Spor İl Müdürü Sayın Salih Başparmak RÖPORTAJ 1- Sizce Futbol neden bu kadar popüler bir spor? Futbolu seven insanların diğer sporları seven insanlardan daha çok olması ve ayrıca futbolun çok köklü bir tarihinin olması, futboldan sağlanan kazancın çok olması, hem görsel hem de yazılı basının bu spora çok önem vermesi onu böyle popüler hale getirmiştir. Kendini ön planda tutmak isteyenler futbolla kendi reklamlarını daha kolay yapabildiklerinden pek çok kesim tarafından çok rağbet görmektedir.

2- Sizce Futbol kulüpleri, futboldaki şiddet üzerinde ne kadar etkili? Kulüplerin de futboldaki şiddetin yaşanmasında elbette payı var. Ayrıca kulübün antrenörü ve yöneticilerin verdikleri demeçler aşırı kazanma hırsları, kaybetmeyi hazmedememeleri, kulüplerin kendi aralarında ve taraftarlar arasında da ikiliğe, daha da kötüsü şiddete yol açmaktadır. 3- Taraftarların cinsiyeti, futboldaki şiddet üzerinde etkili mi? Evet. Erkek taraftarların karşılaşma esnasında sert tepkilerde bulundukları herkes tarafından görülüyor. Bayan taraftarlar da elbette böyle aşırı tepkiler yok. Ben bayanların ve de çocukların maçlara daha sık gitmeleri halinde şiddetin biraz olsun azalacağını düşünüyorum. Çocuklara özel tribünler oluşturulmalıdır. Yanında çocuk olduğunun farkında olan büyüklerin her türlü şiddete eğilimi azalır ve zamanla biter. 4- Çanakkale Spor İl Müdürü olarak şiddet olaylarını engelleyecek cezaların caydırıcı olduğunu düşünüyor musunuz? Cezalar caydırıcı ama uygulamak önemli. Ayrım yapmadan cezalar uygulanmalı Sporda barış, kardeşlik olmalı, ayrım olmamalıdır. Spordaki her türlü olumsuzluktan antrenör ve kulüplerde sorumludur. Her türlü olayı engelleyecek cezalar antrenör ve kulüplere de uygulanmalıdır.

5- Spor İl Müdürlüğü olarak futboldaki şiddeti önlemeye yönelik çalışmalarınız var mı? Tabi ki Güvenlik Kurulumuz var. Vali başkanlığında, emniyetten, basın kuruluşlarından, burudaki kulüplerden ve belediyeden gelen üyelerle kurulu olan bir kurulumuz var. Her müsabakadan önce toplanırız. Şunu da söylemek isterim ki sadece taraftara değil, yetişen futbolcu ya da çok iyi eğitim verilmelidir. Antrenörler futbolcuyu her anlamda yetiştirmelidir. 6- Futbol Taraftarlarının sporda şiddet kanunuyla ilgili yeterince bilgiye sahip olduğunu düşünüyor musunuz? Tam olarak bilemeyebilirler. Kulüpler tarafından eğitim verilmelidir.

ÇÖZÜM ÖNERİLERİ Futbol sporuna karşı bayanların ve çocukların ilgileri artırılmalı. Bunun için her şehirde turnuvalar yapılabilir. Toplumun kültür düzeyi yükseltilmeli. Bunun için okullardaki eğitim daha nitelikli hale getirilmeli. Özellikle ilköğretim ve ortaöğretim düzeyindeki öğrencilerin futbol hakkında daha çok bilgilendirilmesi gerekir ki gelecekte şiddet olayları yaşanmasın. Futbol sahalarındaki güvenlik önlemleri artırılmalı, her birey vicdanının sesini dinlemeli Şiddete yönelik çıkarılan kanun toplumdaki herkes tarafından iyi bilinmeli. Cezalar caydırıcı olmalı.

ÇÖZÜM ÖNERİLERİ Toplumu bilinçlendirmek adına seminerler düzenlenmeli, yapılan seminerlerin sayısı artırılmalı. Futbol dışındaki diğer sporlara da önem verilmeli. Bu yapılırsa yığılmadan kaynaklanan şiddet önlenmiş olur. Yazılı ve görsel basında futboldaki şiddeti artırıcı yazılara yer verilmemeli, medya bu anlamada denetlenmeli. Futbol bir rant aracı olarak algılanmamalı. Bu sporu kullanarak farklı gelir elde edenler engellenmeli.

Kaynaklar http://www.gencbilim.com/odev_tez/odev_tez.php?id=29640 http://www.sabah.com.tr/ozel/spor214/dosya_234.html http://www.sporodasi.com http://www.tff.org/ http://www.aksiyon.com.tr/detay.php?id=26764 Tüm ulusal gazeteler

TEŞEKKÜRLER Barış Taraftarları imece halkası olarak ”Neden Futbolda Şiddet?” konulu projemize katkısı olan ve çalışmalarımızda bizlere ışık tutan danışman hocamız Ayla Yıldız’a, ingilizce sunumumuz için Seda Uzunsoy’a , Hayal Köksal, Nuri Çankaya ve Hüseyin Kocasaraç’a ve projelere katkılarından dolayı Microsoft Türkiye, MEB(EĞİTEK) ve Kalite Okulları Merkezi’ne teşekkür ederiz. Umuyoruz tüm projeler hedeflerine ulaşırlar ve seslerini tüm dünyaya duyurabilirler. Salih BAŞPARMAK, Firuz ERDİL, Hasan TÜRKER, Cevat CAN’a da yardımlarından dolayı teşekkürler. Barış Taraftarları