HOŞGELDİNİZ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
Advertisements

HOŞGELDİNİZ.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
ANNEMDEN NE OGRENDiM ? * Diyalog Kurmayı Ogrendim: - Sana birşey sordugumda cevap ver!.. - Ne soyleyeyim annee? - Sus! bana cevap verme!!! * Tıp bilgilerini.
YAŞ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve OKULA UYUM SÜRECİ
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ANNELERİMİZDEN NELER ÖĞRENDİK ! YAZARI: Bilinmiyor.
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
KONUŞMAYI BAŞLATMA VE SÜRDÜRME AMAÇ: Sözel İletişimi başlatabilme ve sürdürebilme DÜZEY: 2. Sınıf ve üstü SÜRE: 45 Dakika MATERYAL:
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
AİLELERİMİZDEN NELER ÖĞRENDİK?. HAVA RAPORU TAHMİNİ YAPMAYI: > >" Şu dağınıklığa bak... yabancı biri görse odanın ortasından kasırga geçmiş sanır..."
ANNELERİMİZDEN NELER ÖĞRENDİK ! YAZARI: Bilinmiyor.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
ANAOKULUNA UYUM SÜRECİNDE ANNE ÇOCUK İLİŞKİSİ
SEMİNERİN TEMEL FELSEFESİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
ÇOCUGUNUZU YAŞ GRUPLARINA GÖRE TANIYOR MUSUNUZ?
HAZIRLAYANLAR NURTAÇ ÜNLÜ DERYA DEMİR GÜLŞAH BAŞARAN
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
HOŞGELDİNİZ.
DUYMAK MI, DİNLEMEK Mİ?.
ÇOCUKTA İSTENMEYEN DAVRANIŞLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ VE OKULA UYUM
Güce Çok Programlı Anadolu Lisesi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
HOŞGELDİNİZ.
ÖĞRENİM ÇAĞI GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ.
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER
n Düzey: n Düzey: Lise 1. Sınıf öğrencileri n Genel Hedef: n Genel Hedef: Karar verme becerisini geliştirmelerini sağlayabilme. n Oturum Sayısı: n Oturum.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
Bizi anlamak için, BULUNDUĞUMUZ YAŞIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİNİ BİLMELİSİNİZ.
AİLELERİN KABUL SÜREÇLERİ Nazim DUMAN Müdür Yardımcısı Maltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi Kasım 2012.
DİĞER TUTUMLAR.
ANA BABA OKULU SEMİNERİNE
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÇOCUK GELİŞİMİ VE AİLENİN ROLÜ
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri En az iki kaynaktan edindiği bilgileri kullanarak yeniden anlam kurmaktır. Fiziksel.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
 AKŞEMSEDDİN BİLİM VE SANAT MERKEZİ.  YAŞAMINIZIN HER ALANINDA VE HER YAŞ GRUBUNDA ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERLE KARŞILAŞMA OLASILIĞINIZ DÜNYA SAĞLIK ÖRGÜTÜ.
İLETİŞİM.
ANA BABA OKULU SEMİNERİ.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
EBEVEYNLERİN ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMESİ
Bizi anlamak için, BULUNDUĞUMU Z YAŞIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİNİ BİLMELİSİNİZ.
Sunum transkripti:

HOŞGELDİNİZ

OKUL ÖNCESİ EĞİTİM

Bizi anlamak için, BULUNDUĞUMUZ YAŞIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİNİ BİLMELİSİNİZ.

ÇOCUK GELİŞİMİ 3 ANA BOYUTTA ELE ALINIP İNCELİYORUZ. FİZİKSEL GELİŞİM ZİHİNSEL GELİŞİM DUYGUSAL VE SOSYAL GELİŞİM

Okul Öncesi Eğitim ile çocuklarımızın gelişimleri belli bir plan ve program dahilinde profesyonel anlamda desteklenir.

Büyük Kas Gelişimi; Oyun salonu etkinlikleri Beden eğitimi çalışmaları,yüzme gibi faaliyetler sayesinde çocuklarımızın kol bacak gibi uzuvları ,büyük kasları hareket kıvraklığı kazanır.

Küçük kas gelişimi; Sanatsal faaliyetler, resim yapma, kesme,boyama,katlama Hamur çalışmaları

Türkçe –Dil Gelişimi; Belli konularda üniteler takip edilerek çocukların çevreleri ve insan yaşamı hakkında bilgi sahibi olmaları ve gözlem yeteneklerinin arttırılması hedeflenir.(insan- çevre ilişkisi,Okulumuzu ve çevremizi tanıyalım ,Önemli gün ve haftalar) Evrensel değerler (yardımlaşma,dürüstlük,sevgi, saygı,paylaşma,başkalarının Müzik etkinliği(şarkı söyleme ve ezberleme) Hikaye çalışmaları Şiir ezberleme

OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK SAYISAL KAVRAMLAR Çizgi çalışmaları,kopya edebilme,zıtlık,benzerlik, eşleştirme vb. Sayıları öğrenme,ritmik sayma,sayıları yazabilme ve günlük hayatta kullanımlarını anlayabilme,basit işlem becerileri,sıralama kavramları

Duygusal ve Sosyal Gelişim; *Arkadaşlıkları ve dostlukları sağlıklı şekilde sürdürme Doğru ve yanlış davranışları tanıma *İşbirliği yeteneği ve paylaşmak *Kendini gerçekleştirme yolunda zaman ve zemin hazırlar *Bağımsızlık duygusunu hisseder *Sevmeyi sevilmeyi almayı vermeyi ve zamanla paylaşmayı öğrenir *Girişimci ve üretici yeteneği ortaya çıkacak

EYVAH ANNEMDEN BABAMDAN AYRILIYORUM! BURASI NERESİ? BU KURALLARA UYMAK ZORUNDA MIYIM?

Kişilik gelişimi 0-5 yaş arasında şekillenir. O-5 yaş arasında çocuğun kişiliği henüz katılaşmamış bir çimento gibidir.Üzerine ne yazarsanız kabul eder. Bu yüzden çocuğun ilk 5 yılı kişilik gelişimi adına çok önemlidir.Burada anne babanın çocuğa karşı tutumu önemlidir.

ŞUNU UNUTMAYIN! HER ÇOCUK TEK ve ÖZELDİR. aynı zamanda HERBİRİNİN GELİŞİMİ KENDİNE ÖZGÜDÜR.

Anasınıfı eğitimi ile aynı zamanda çocuğa“SORUMLULUK DUYGUSU” kazandırma hedeflenir. Çocuk İlköğretime geçince, okul kavramının ona getireceği sorumlulukları benimseyebilmelidir.Bu ise ancak ve anacak aile- okul işbirliği ile olur.

Özellikle çocuklarımızda 0-5 yaşları arasında “KURAL”kavramı yerleşmeli. Çocuğun okul ve sınıf ortamının getireceği bir takım kurallara hazırlıklı olması gerekiyor. ilköğretim öncesi eğer çocukta kurallara uyma bilinci ve mesuliyet duygusu yerleşmezse 1. Sınıfa geçişte okul kurallara uyma ve ödev yapma gibi davranışlarda sorunlar yaşanabilir.

AİLE --- OKUL İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ Anne,baba,babaanne,dede,kardeşler, * OKUL Öğretmenler,arkadaşlar, * DIŞ ÇEVRE TELEVİZYON,BİLGİSAYAR Komşular,arkadaşlar,bakkalamca,berber, reklam tabelaları,servis şoförü,hostes abla,servisteki öğrenciler,

BENİ KABUL EDİYOR MUSUN? Ben herkesten farklı bir insanım.... Senin düşüncelerin dışında benim de kendime ait düşüncelerimin olduğunun farkında mısın? Anne baba kendinizi benim yerime koyarak hiç düşündünüz mü?

EMPATİ NASIL SAĞLANIR Bir kişinin duygularını veya durumunu gerçekten anlamak için onun yerine geçmek kendini onun yerine koyarak düşünmek gerekir.. Onunla konuşmadan önce kendinizi çocuğunuzun yerine koyarak düşünüyor musunuz? Onunla göz teması kuruyor musunuz? Onuna aynı hizaya geliyor musunuz?

ÇOCUKLARIMIZI GERÇEKTEN DİNLİYOR MUYUZ? --Anne bugün okulda ağaç resmi çizdim Anne bulaşık yıkıyordur, arkasına dönmeyerek --çok güzel olmuş --baba kardeşim bana vuruyor Baba gazete okumaya devam eder --kardeşinle iyi geçinmelisin BU DİYALOGLAR TANIDIK GELDİ Mİ

BABALARIMIZDAN NE ÖĞRENDİK BUGÜN GİT YARIN GEL OĞLUM.. BABAAA! ABLAM BANA VURDU.

SABIRLI OLMAYI; "Baban eve gelsin, sen görürsün’’ ANNELERİMİZDEN NE ÖĞRENDİK SABIRLI OLMAYI; "Baban eve gelsin, sen görürsün’’ HAKKIMIZI ALACAĞIMIZI; "Eve vardığımızda ben bilirim sana yapacağımı" DİYALOG KURMAYI; "Sana bir şey sorduğumda cevap ver...!!" "Ne söyliyeyim anne?" "Sus!! Bana cavap verme!!!"  

"Bu tabağın hepsini bitirmezsen asla büyüyemezsin." GENETİK BİLGİLERİ; ANNELERİMİZDEN NE ÖĞRENDİK TIP BİLGİLERİNİ; "Gözlerini şaşi yaparken bir gün öyle kalıvericeksin, göreceksin gününü .” OLGUN OLMAYI; "Bu tabağın hepsini bitirmezsen asla büyüyemezsin." GENETİK BİLGİLERİ; "Sen de o lanet olası babana çektin."

BİLGELİĞI; "Benim yaşıma gel de anlarsın o zaman." ve... ADALETİ; ANNELERİMİZDEN NE ÖĞRENDİK BİLGELİĞI; "Benim yaşıma gel de anlarsın o zaman." ve... ADALETİ; "Bir gün senin de çocukların olacak.. insallah onlar da sana senin şimdi bana yaptiklarini yaparlar..."

BEN 5 YAŞINDAYIM Sizlerin gerçek hayatta yaptıklarınızı tekrarlamaktan çok hoşlanırım. DİKKAT!…. Kendi yaşıtlarımla küçük gruplarla oynar ve grubun isteğini ve kendi isteklerimi yaptırabilmek için çaba harcarım. Hikaye dinlemekten ve anlatmaktan keyif alırım. Çoğu zaman siz yoruluncaya kadar dinleyebilirim. Sayılara ilgime inanamazsınız. Bildiğim sayıları kullanarak gördüğüm tüm nesneleri sayabilirim. Resim ve müzik çok ilgimi çeker. Ev, ağaç, insan gibi tanıdık figürleri artık kolayca çizmeye başlayabilirim.

BEN 5 YAŞINDAYIM Artık size daha az ihtiyacım var ve bazı sorumluluklar alabilirim. Davranışlarım ile sizleri mutlu etmekten hoşlanırım. Olumlu pekiştireçlere ne dersiniz. Sürekli konuşup sürekli sorular sorar ve daha fazla neden,niçinlerime cevap bulmaya çalışırım. Herhangi bir beceriyi kazanabilmek için büyük bir sabır gösterebilirim. Kendi giysilerimin düğmelerini çözebilir ve ilikleyebilir,fermuarımın alt kısmını birbirine geçirebilirim. Yiyecekler için doğru araç ve gereçleri kullanabilirim,ekmeğimin üzerine yumuşak şeyleri sürebilirim LÜTFEN FIRSAT verin ! Tuvalete gitmem gerektiğinde uykumdan uyanabilir ve bütün gece altımı kuru tutabilirim.

BEN 5 YAŞINDAYIM Makasla basit şekilleri keser ve de yapıştırırım. Bir resmi %95 sınırları içinde kalarak boyayabilirim. Salıncakta kendim hızlanıp yavaşlayarak sallanabilirim. Fırsat verildiğinde ayakkabılarımı giyer bağcıkta yardım etmenize izin veririm. Karanlık ve kaybolmaktan korkarım. Gece uykudan ağlayarak uyanır ve neden korktuğumu anlatmakta güçlük çekebilirim. ÖNEMLİ OLAN SİZİN BU DAVRANIŞIMDAN KORKMAMANIZ… Beni kucaklayın ve sakinleştirin. Evde ve okulda kuralları daha kolay benimser ve uygularım.

BEN 6 YAŞINDAYIM Gelişim evrelerimden en ilginçlerinden biriyle karşı karşıyasınız. 5 yaşında rahat, sakin ve uyumlu görünmeme rağmen 6 yaşın ortalarına doğru değişmeye daha hareketli ve gürültücü olmaya başladığımı göreceksiniz, ŞAŞIRMAYIN !… Fizyolojik değişmeler başlıyor, süt dişlerim NEREDE? Bulaşıcı hastalıklara karşı daha duyarlıyım. Bedenimi daha rahat kontrol edebiliyorum. Kolayca koşabilir, kayabilir, müzikle dans etmekten şarkılar dinlemekten büyük keyif alırım. Kendi başıma giyinip, soyunabilir eşyalarımı düzenleyebilirim. Tuvalet ve temizlik işlerini kendi başıma yapabilirim. LÜTFEN FIRSAT!.. Son derece meraklıyım etrafımdaki herşeye ilgi duyabilirim. Bu nedenle sizleri biraz kızdırabilirim çünkü etrafı dağıtır bazen de zarar verebilirim. Aslında yeni deneyimler kazanabilme adına çok meraklı olmama rağmen bir çok faaliyeti yaparken sizlerin yanımda olmasını isterim.

BEN 6 YAŞINDAYIM Düşünce açısından oldukça realistimdir ve doğumumla ilgili sorular sorar ve tatmin edici cevabı alıncaya kadar üstünüze gelirim.. Bana söylediğiniz bir kuralı veya yasaklamayı körükörüne kabul etmek yerine sık sık " neden " sorusunu sorarım. Artık pekçok şeyden korkmam. Ancak hayali durumlardan 5 yaşındakilerden daha fazla endişe duyabilirim. ÖRN: Hırsızlardan, hayaletlerden… Bu konuda izlediğim filmler, hikayeler beni etkileyebilir. Okul benim için çok faydalıdır çünkü kendimi geliştirme ve öğrenme fırsatları verir.

Ben 6 yaşındayım: Yetişkine daha az bağımlı arkadaşlarım ise benim için vazgeçilmez olmaya başlamıştır. Değişken yapım nedeni ile ev ile okuldaki davranışlarım arasında inanılmaz farlılıklar görülebilir Sosyal yönden hala sizlere bağımlı olmama rağmen arkadaşlarım ve öğretmenim benim için çok önemlidir. Artık oyun gruplarım oldukça geniştir. Oyun kurallarını koyup bunlara uyulması konusunda yeni gelen çocukları uyarabilirim. Birşeyler yaratabilirim ve beni bu durum heyecanlandırır. Resimlerim daha profesyoneldir. Ne çizdiğimi anlamakta güçlük çekmezsiniz. Artık kız erkek farkı belirginleşmiştir ve kızlar bebekle erkekler top oyununda ustalaşırlar.. Ve sizlerin denetiminizdeki rol oyunlarından zevk alır ve bu oyunlardaki rolleri almaktan hoşlanırım.

OLUMSUZ DAVRANIŞLARI HEP KABUL MU EDECEĞİZ? Olumsuz davranışlara cezasız nasıl engel olabiliriz? *Kuralları önceden açıklayarak *Ona hareket alanı açarak *Örnek olmak *Çocuğun iyi alışkanlıklar geliştirmesine yardımcı olmak, Ceza vermek en son çare olmalıdır... Cezalar anlık olarak çocuğu o davranıştan uzaklaştırır Biraz sabırlı olursak onunla uzlaşabileceğimiz bir alan mutlaka buluruz

Çocuklarımıza ödül ve cezaya verebileceğimiz bir örnek, Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi pazar

Olumsuz davranışların nedenini düşünüyor musunuz? Çocuğunuza alternatif sunuyor musunuz? Kim rahatsız oluyor? Çocuk mu anne babalar mı? Ona duygularınızı belirtiyor musunuz?

İLETİŞİM ENGELERİ YARGILAMAK ELEŞTİRMEK AD TAKMAK ÖĞÜT VERMEK ÇÖZÜM BULMAK ÇOK FAZLA NEDEN SORUSUNU SORARAK ÇOCUĞU SAVUNMAYA İTMEK TEŞHİS ,TANI KOYMAK TESELLİ ETMEK KONUYU DEĞİŞTİRMEK

ÇOCUĞUNUZUN DUYGUSUNU YAKALAYA BİLİYOR MUSUNUZ? Çocuk : --Öğretmen bana bağırdı, bütün sınıf da gülmeye başladı... ALTTA YATAN DUYGU NEDİR? (Ben olsam ne hissederim:utanma) Annenin tepkisi: --bu da seni utandırdı..

ÇOCUĞU DİNLEMENİN YARARLARI SÖYLEDİKLERİ DİNLENEN ÇOCUK DA ÇOCUĞUN KONUŞMA YETENEĞİ ARTAR KENDİNİ DAHA İYİ İFADE EDER DERDİNİ DAVRANIŞLA GÖSTERMEK YERİNE(SALDIRGANLIK HIRÇINLIK AĞLAMAK İÇİNE KAPANMA)SÖZLE İFADE EDEREK RAHATLAR ANLAŞILDIĞINI HİSSEDEN ÇOCUK KENDİNİ DAHA HUZURLU VE RAHAT HİSSEDER ÇOCUK İLE ANNE BABA ARASINDA BİR YAKILIK DOĞAR SÖYLEDİKLERİ DİNLENEN ÇOCUK DA ANNE- BABASININ SÖZÜNÜ DİNLER

SEN DİLİ YERİNE BEN DİLİ -----KES SESİNİ ARTIK -GÜRÜLTÜ YAPMAN BENİ RAHATSIZ EDİYOR

DİKKAT! YALNIZCA DAVRANIŞA TEPKİ VERİN ÇOCUĞUN KİŞİLİĞİNE DEĞİL... YERİNE KARDEŞİNE VURMAN ÇOK KÖTÜ BİR DAVRANIŞ ONUN CANININ ACIDIĞININ FARKINDA MISIN? KARDEŞİNE SÜREKLİ VURUYORSUN SEN KÖTÜ BİR ÇOCUKSUN

KENDİNE GÜVENLİ YETİŞMESİ ÇOCUĞUNUZUN KENDİNE GÜVENLİ YETİŞMESİ SİZİN ELİNİZDE DÜNYADA BİR TEK GÜZEL ÇOCUK VARDIR. BÜTÜN ANNELER DE ONA SAHİPTİR.

BİR PROGRAM ÖYKÜSÜ Bir zamanlar hayvanların bir okulu vardı.Okulun eğitim programında;koşma, tırmanma, uçma ve yüzme dersleri vardı.Okula devam eden hayvanların hepsi bu dersleri almak zorundaydı.

Ördek, yüzme hocasından daha iyiydi;uçmada ancak geçer not alabiliyor, koşma dersinde ise hemen hemen hiç başarılı olamıyordu.Bu dersten geri olduğu için dersler bittikten sonra okulda kalıyor yada yüzme derslerini bırakarak koşma talimi yapıyordu.Böylece yüzmeyi ihmal ettiği için notu ORTA’ya düştü.Orta geçer bir nottu;bu yüzden bu düşüşe ördekten başka kimse üzülmedi.

Kartal,problematik bir öğrenciydi ve sert bir şekilde disiplin altına alınması gerekiyordu.Uçma dersinde diğer hayvanları geride bırakarak kendine göre bir yol izliyor ve herkesten önce ağacın tepesine çıkıyordu.

Tavşan koşmada sınıf birincisiydi Tavşan koşmada sınıf birincisiydi.Fakat yüzme derslerini bir türlü başaramadığı için sinir krizi geçirdi ve okulu bırakmaya mecbur oldu.

Sincap, tırmanma dersinde sınıfın en başarılı öğrencisiydi Sincap, tırmanma dersinde sınıfın en başarılı öğrencisiydi.Uçma hocası onun ağaçtan aşağıya doğru değil yerden ağacın tepesine uçmasını istediği için sincap havalanma çabaları yüzünden hastalandı ve tırmanmada ORTA, koşmada ZAYIF almaya başladı.

Köstebek, programa toprağı kazma derslerinin ilave edilmesini istedi Köstebek, programa toprağı kazma derslerinin ilave edilmesini istedi.Reddedilince yavrularını Porsuk’a teslim etti.

Yıl sonunda, iyi yüzen, koşan, tırmanan ve birazda acayip uçan bir yaratık’’Sınıf Birincisi’’ ilan edildi.

PROGRAMA KATIDIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER