Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

ISO 9001 : 2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kalite Kavramı.
Laboratuvarlarda Kalite Yönetim Sistemi: Giriş
MODÜL 10 Müşteri Hizmetleri.
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
KAYSERİ SANAYİ ODASI KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. İSO VE EN * ISO NEDİR? * 1947 yılında kurulan ve yaptığı standardizasyon çalışmaları sonucu sanayiye, ticarete.
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
OTO KAZA SİGORTALARI - HİZMET KALİTE İYİLEŞTİRME
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
Adli Tıpta Kalite Yönetimi ISO 17025
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ VE SERTİFİKASYON (6. Komisyon)
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Performans ölçme ve değerlendirme güz
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
Kalite Yönetim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi, ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri 2. Hafta.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 9) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
Metin DURAN Genel Müdür
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 10) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
İş Sağlığı ve Güvenliği
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
DÜŞÜNCE KALİTESİ-YARATICILIK-iNOVASYON
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Uluslararası Standartlar Örgütü (ISO)
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
Toplam Kalite Yönetimi
TS EN ISO/IEC Personel belgelendirme sertifikalandırma işi yapmak isteyen kurum ve kuruluşların akreditasyon şartlarını içeren uluslararası bir standarttır.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
HAZIRLAYAN: YUSUF KÜRŞAT KOCA
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
Kalite Kavramı ve Kalite Yönetim Sistemi
Kalite Yönetimi Yrd.Doç.Dr. Murat Tanık.
5. YÖNETİM KALİTESİ ve STANDARTLARI
Kalite ile ilgili kavramlar
Yazılım Mühendisliği Standartları
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ÖZEL BÖLGE HASTANELERİ
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ TS EN ISO 9001:2008 Şartları.
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
Sunum transkripti:

Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta

Kalite ve Kalite İle İlgili Kavramlar Bir mükemmellik derecesi - genel kamuoyu tarafından kullanılan bir tanım. Eksiklik veya kusurlardan muafiyet (Juran) - Bir ürün üreten veya hizmet sunan kişiler tarafından kullanılan anlamı. Gereksinimlere uygunluk (Crosby) - Bir ürün veya hizmeti tasarlayan veya uygunluğunun değerlendiren kişiler tarafından kullanılan anlamı. Kullanıma uygunluk (Juran) – Bir ürün yada hizmeti kullananlar/kabul edenler/satın alanlar tarafından kullanılan anlamı. (Amaca uygunluk) Sürdürülebilir memnuniyet (Deming) - Kaliteyi rekabet üstünlüğü sağlamak için üst yönetimde olanlar tarafından kullanılan anlamı.

Kalite ve Kalite İle İlgili Kavramlar (devam) yapısal karakteristikler setinin, gereksinimleri karşılama derecesi (ISO 9000:2005) – Kaliteye ne derece ulaşıldığını değerlendiren kişiler tarafından kullanılan anlamı.

Kalite ve Kalite İle İlgili Kavramlar (devam) Kalite Güvencesi. Kalite ile ilgili olarak bir kuruluşun idaresi ve kontrolü için yapılan tüm koordineli faaliyetler. Yönetim Sistemi. Politika ve hedefleri oluşturma ve bu hedefleri gerçekleştirme sistemi. Kalite Yönetim Sistemi. Kalite ile ilgili olarak bir kuruluşun idaresi ve kontrolü için uygulanan yönetim sistemi.

International Organization www.iso.org International Organization for Standardization Uluslar Arası Standartlar Organizasyonu www.iso.org International Organization for Standardization

Kalite Yönetim Sistemi ISO 9001, kalite yönetimi içindir. Diğer bir deyişle bir kalite yönetim sistemi standardıdır. Kalite yönetimi sistemi, Ürün veya hizmetlerin, müşterilerin kalite ile ilgili gereksinim veya şartlarını sağlamasını güvence altına almayı, Ürün veya hizmetler ile ilgili yasal düzenlemelere uyulmasını sağlamayı, Müşteri memnuniyetini güvence altına almayı, Ayrıca bunların performansının sürekli iyileştirilmesini içermektedir.

ISO 9001 ISO 9001 bir genelleyici (jenerik) standarttır. Jenerik, standardın Büyük yada küçük ölçekli, ürün yada hizmet üreten herhangi bir kuruluşa, Herhangi bir sektöre ve Kar amaçlı yada kar amacı olmayan herhangi bir dernek yada resmi kuruluşlara uygun olduğu anlamına gelmektedir.

ISO 9001 ve Sertifikasyon ISO 9001, ISO 9000 standartları ailesi içerisinde belgesi alınan tek standarttır. ISO 9001 belgesi, akreditasyon kuruluşları tarafından akredite edilen sertifikasyon (belgelendirme) kuruluşları tarafından yapılmaktadır. Başlıca belgelendirme kuruluşları - TUV, Bureau Veritas, TSE, SGS vb… Başlıca akreditasyon kuruluşları – DAR, UKAS, TÜRKAK, ANAB vb… ISO standartları belirlemektedir, akreditasyon ve belgelendirme yapmamaktadır. ISO 9001 belgesi kuruluşlara belgelendirme tetkiki sonucunda verilmekte olup, geçerliliği 3 (üç) yıldır.

ISO 9000 Ailesindeki Değişim

ISO 9001 – Toplam Kalite Yönetimi İlişkisi ISO 9001 Standardındaki Prosesler Yönetimin sorumluluğu – yönetimin taahhütleri, sistemin planlanması, hedeflerin oluşturulması ve sonuçların gözden geçirilmesi. Kaynak yönetimi – insan, altyapı ve çalışma ortamı kaynaklarının elde edilmesi ve sürekliliğinin sağlanması. Ürünün gerçekleştirilmesi – ürün ve hizmetlerin tasarımı, üretimi ve teslimatı ile ilişkili prosesler. Satış ve satın alma proseslerini de içerir. Ölçme, analiz ve iyileştirme – ürünler, prosesler, sistemin uygunluğu ve müşteri algılamasının ölçülmesi, ölçüm sonuçlarına ait verilerin analizi ve bunların iyileştirilmesi faaliyetlerine ilişkin prosesler.

ISO 9001 – Toplam Kalite Yönetimi İlişkisi (devam) Mükemmellik Modelleri Malcolm Baldrige National Quality Award (Birleşik Devletler’de) European Foundation for Quality Management (Avrupa’da) Bu modeller ilave olarak stratejik planlama ve sonuçlarda başarı üzerine odaklanmaktadır. Ayrıca sistemin “çevikliği” önemli bir husustur.

ISO 9001 – Toplam Kalite Yönetimi İlişkisi (devam) Mükemmellik Modellerindeki Diğer Prosesler Çalışanların katılımı Etik Araç seçimi (Altı sigma, yalın yöntemler, balanced scorecard vb.) Şeffaflık Esneklik Sürdürülebilirlik Proseslerin sonuçlarla açık bağlantısı İş-yaşam dengesi Doğal kaynaklar

ISO 9001 – Toplam Kalite Yönetimi İlişkisi (devam) ISO 9004 Standardındaki Prosesler Mükemmellik modellerindeki bazı ilave prosesleri içermektedir. Kalite yönetim sisteminin öz değerlendirmesi için bir kılavuz sunmaktadır. Sürdürülebilir başarı. Doğal kaynaklar ile ilgili riskler Genişletilmiş veri toplama ve analizleri Yenilik (innovation) Öğrenme