*Geleceğine Dokun *Hayallerini Söndürme *Çiçekler Koparılmasın

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
7-19 YAŞ ETKİLİ ANNE BABA EĞİTİMİ
EĞİTİMDE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ
Olumlu Disiplin Yöntemleri
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
DÖNEMLERE GÖRE GELİŞİM GÖREVLERİ
SOSYAL HİZMET ÇALIŞMALARI
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
OKULLARDA SUÇ VE ŞİDDETİ ÖNLEME
REHBERLİK DERSİ III.
IŞIKLI İLKÖĞRETİM OKULU
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
Ekinözü Çok Programlı Lisesi Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin etkinlikleri, önleyici ve gelişimsel rehberlik hizmeti anlayışı çerçevesinde;
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
H A Y L E Ğ İ T M GÜCÜ Hamdi ÖZDUMAN
OKUL ÖNCESİNDE AİLE KATILIMI
YARINLAR İÇİN YARIN SİZDEYİZ
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
MÜFTÜ AHMET HULUS İ İ LKOKULU ŞAH-MAT SATRANCI HAYATINA KAT PROJES İ 1.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Uluslar arası Dil Eğitimi Konferansı Sonraki Adımlar ve Kapanış Konuşması.
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZGÜVENLİ GELECEK.  Projenin temel amacı;  Ö ğ rencilerimizi topluma faydalı,çevreye duyarlı,sevgiyi ve saygıyı kendine ilke edinmi ş  Kendine güveni.
AİLE EĞİTİMİ PROJESİ PROJENİN ADI: Aile Eğitimi Projesi
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
Mesleki ve Teknik Eğitimi Tanıtım ve Yöneltme Bilgilendirme Semineri
l Bir Tehdit Mi? Ar. Gör. Zeynep Erkan Atik.
Tekirda ğ - Kapaklı Anadolu Lisesi. Kişilerin belli bir e ğ itimle edindikleri ve hayatlarını kazanmak için sürdürdükleri düzenli ve kurallı faaliyetler.
E Ğİ T İ M KAL İ TES İ N İ YÜKSELTMEYE YÖNEL İ K EYLEM PLANI.
Son yıllarda yapılan bilimsel araştırmalar ve dünyadaki gelişmeler, çocukların yetenek alanlarının saptanması ve desteklenmesinin önemini ortaya koymuştur.
Öğrenci Koçluğu Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi.
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
Tanımı, Tarihi Gelişimi
METEM REHBERLİK SERVİSİ
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. ÖZELLİKLE KIZ ÇOCUKLARININ OKULA DEVAM ORANLARININ ARTTIRILMASI HİBE PROGRAMI.
GÜLBAHAR ÖKÇE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BURDUR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Sunum Akışı Kuraldışı/Problemli davranış nedir?
TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ Hazırlayan = Büşra Kocaman
BİZ KİMİZ 2000 Yılından bu yana farklı organizasyonlarda aktif olarak görev almış; alanında uzman ve akademik anlamda ciddi projelere imza atmış bir ekibiz.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
SABUNCUOĞLU ŞEREFEDDİN SAĞLIK HİZMETLERİ
TANILAMA.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
İNTERNET ORTAMINDA ÇOCUĞUN CİNSEL İSTİSMARA UĞRAMASININ ÖNLENMESİ
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
REHBER ÖĞRETMEN YOL HARİTASI
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
YÜREĞİR KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
1.1. GENEL DÜZEYDE HEDEF NEDİR?
YARINLAR İÇİN YARIN SİZDEYİZ
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI
SHB-221 TÜRKİYENİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
OKULLARDA REHBERL İ K SERV İ SLER İ – H İ ZMETLER İ.
REHBERLİK DERSİ III.
SAVUR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
TÜRKİYE'DE ERGEN PROFİLİ
EĞİTİMDE FIRSAT VE OLANAK EŞİTLİĞİ - EŞİTSİZLİĞİ
Sunum transkripti:

*Geleceğine Dokun *Hayallerini Söndürme *Çiçekler Koparılmasın

GELECEĞİNE DOKUN! Geçmişi değiştiremezsin ama; gelecek avuçlarının içindedir.

Yetenek, “bir şeyi öğrenebilme, belli bir becerinin veya bilginin öğretiminden yararlanabilme gücü” olarak tanımlanabilir.  Yetenek bir kimsenin belli bir yaşa kadar geliştirdiği kısmına bakarak onun daha sonra gireceği eğitim sürecinden ne ölçüde yararlanabileceği hakkında bir tahminde bulunmamıza olanak veren davranışlar bütünüdür. İnsanlar yetenek düzeyi yönünden olduğu kadar yetenek türü bakımından da farklılık gösterirler. Yetenek türleri ise; Akademik Yetenek, Müzik Yeteneği, Güzel Sanatlar Yeteneği,Tiyatro Yeteneği ve Bedensel Yeteneklerdir.

Başarı denildiğinde ilk olarak akademik başarı gelmektedir Başarı denildiğinde ilk olarak akademik başarı gelmektedir. Ancak başarıyı daha genel kapsamda ele almak;öğrencilerimizin yetenek ve ilgilerini göz ardı etmemek gerekir. Başarı hazını yaşayabilecekleri yeteneklerine uygun çalışmalar içinde bulundurarak, akademik başarıya da olumlu katkılar sağlanabilir.

Gürkan, İngilizce kursuna gidiyor. Ama çok az ilerleme kaydediyor Gürkan, İngilizce kursuna gidiyor. Ama çok az ilerleme kaydediyor. Kursa devam ettiği halde, bu dili hiçbir zaman öğrenemeyeceğini düşünüyor ve kursta öğretilenler bir türlü Gürkan'ın kafasındaki duvarı aşıp içeri giremiyor. ** Pelin üniversite sınavına hazırlanırken birinci deneme sınavı sonuçları iyi çıkmıyor. İkincisi de iyi çıkmayınca kursa gitse de çalışmayı bırakıyor.

Alim'in babası bilgisayara karşı oynadığı satranç maçlarında makine tüm önemli taşlarını alsa da oynamaya devam ediyor. Bazen bilgisayar vezir, kaleler ve filler gibi tüm güçlü taşlara sahipken kendisi, bir at ve fil ile bilgisayarı mat ediyor. Avrupalı futbol takımlarının birçoğu 2-0 mağlup girdikleri ikinci yarıdan 3-2 çıkmayı başarıyor. Çünkü maçı bırakmıyorlar. Maçı kaybettik gözüyle bakmayıp tüm enerjileriyle oynamaya devam ediyorlar.

Bu nedenle; Öğrencilerimize geleceklerine dokunma fırsatı sunmalıyız. Başarı için ihtiyaç duyulan nedir? Bilgi mi, yetenek mi, uygun bir karakter mi? Üçüne de ihtiyaç var.  Bu nedenle; Öğrencilerimize geleceklerine dokunma fırsatı sunmalıyız. İçinde kararlılık, olumlu tutum, sorumluluk duygusu olan karakter, bilgiyi de yeteneği de geliştiriyor ve sonunda başarıyı getiriyor.

Hazırladığımız projemiz ile; Başarı kavramının sadece akademik başarı çerçevesinden çıkarılıp genel başarı kavramının oturtulmasını, İlimizdeki ortaokul ve lise kurumlarındaki öğrencilerimizin başarısının nitelik ve nicelik olarak artırılmasını,

Hazırladığımız projemiz ile; Öğrencilerimize ilgi alanları ve yetenekleri doğrultusunda farkındalık kazandırılması ve onları gerektiği gibi yönlendirilmesi, Branş öğretmenleri ile işbirliği yaparak yetenek sınavları ile ilgili öğrencilerimize bilgi verilmesi,

Hazırladığımız projemiz ile; Ardahan ilimizin YGS, LYS ve TEOG’ daki mevcut başarısını olabilecek en üst düzeye çıkarılmasını, İl genelindeki başarıyı olumsuz etkileyecek devamsızlık sorunun ortadan kaldırılması için çalışmaların yapılmasını,

Hazırladığımız projemiz ile; Öğrencilere meslek tanıtılmasını, Okulların ilgi çekici hale getirilmesi ve okula devamlılığın sağlanmasını, Yetenek sınavı ile girilen okullara öğrenci yönlendirilmesi, okullara giriş şartları ile ilgili farkındalık oluşturulmasının sağlanmasını AMAÇLAMAKDAYIZ.

Neden Böyle Bir İhtiyaç Hissettik; Ulusal düzeyde yapılan YGS, LYS ve TEOG’ da ilimizin istenilen seviyede olmamasından, Ardahan tüm ilçeleri kendi aralarında kıyaslandığında seviye farklarının olmasından, İlimiz genelinde oldukça yüksek devam probleminin olmasından, Yetenek sınavları ile öğrenci alan üniversite bölümlerine yerleşen öğrenci sayısının az olması.

Hedefimiz; Ardahan ilinde lise ve ortaokul kademlerinde okula devam probleminin ortadan kaldırılması, Ardahan ili ortaokul ve ortaöğretim kademelerinde genel başarının (akademik başarı ve yeteneklerin ön plana çıkarılması ile elde edilecek başarı) üst düzeylere taşınması.

(ANNE- BABA İZNİYLE MUTLU EVLİLİKLERE) HAYALLERİN Sönmesİn (ANNE- BABA İZNİYLE MUTLU EVLİLİKLERE)

Çocuk yaşta evlilik, ya da diğer bir ifadeyle erken evlilik, en az biri on sekiz yaşından küçük olan iki kişinin, yasal ya da yasal olmayan bir şekilde, evlilik bağıyla birleşmesi anlamına gelir.

Ardahan ilimizde TÜİK verilerine göre 2012 yılında ilk evlenme kızlar da 21.5 yaş, erkeklerde ise 26.5 yaş olarak belirtilmiştir. Ancak yine 2012 yılında yapılan araştırma incelendiğinde 15-19 yaş aralığında ki kız çocuklarının 242 tane doğum yaptığı görülmektedir.

Bu farklılık resmi olmayan sonuçları gündeme getirir ki; bunu adı yerel ağızla kaçmak…

Çocukların geçim kaynakları hayvancılıkla uğraşmak için okuldan uzaklaşması yöremizin eğitim seviyesinin düşmesine ve geleceğe ilişkin plan oluşturamamalarına sebep olmaktadır. Bu durum da çocuklarımızı gelecekleriyle ilgili umutsuzluğa sürüklemekte ve bunun bir sebebi olarak da çocuklarımız erken evliliği bir kurtuluş yolu olarak görmektedirler.

Erken evlilik konusu ülkemizi ve ilimizi etkileyen önemli bir toplumsal sorundur. Bu evlilikler Türk Medeni Kanunu çerçevesinde, Kanun’un öngördüğü evlenme yaşından daha küçük yaşta gerçekleştirildiği için dini nikâha dayanan evliliklerdir. Bu durumun engellenmesinde aile, okul ve ilgili kurumların işbirliği içerisinde çalışmaları toplumsal bir sorumluluktur.

Bu projenin amaçları: >Erken yaşta evliliği önlemek, >Aile eğitimi verilerek aile ile çocuk arasındaki iletişim sorunlarını çözmek, >Öğrencilerin evlilik nedeniyle eğitim hayatının kesintiye uğramamasını sağlamak,

>Ergenlik çağında anneliğin önünü kesmek, >Ergenlik çağında anne-baba olacak çocukların yaşayacağı psikolojik problemlere yönelik önlem almak, >Ardahan ilinde bulunan ortaokul ve lisedeki öğrenci ve velilere erken evliliğin önlenmesi konusunda eğitim verilerek katılımcıların bilgi düzeylerini ve farkındalıklarını artırmak,

> Ardahan İl Milli Eğitim Müdürlüğü olarak erken evlilik konusunda yapacağımız çalışmalarla ilde farkındalık oluşturmak ve erken evliliklerin önlenmesi ve erken müdahalesini sağlamak, >İlimizde bulunan erken evlilikleri en aza indirgemek ve engellemek,

>Eğitim ailede başlar ve okulda devam eder >Eğitim ailede başlar ve okulda devam eder. Bu bağlamda ailenin bilinçlendirilmesi ve okulda desteklenmesi ile bilinçli nesiller yetiştirmek, >Erken evliliklerin yaşanmaması için okulda gerekli süreci başlatmak velileri yasal zorunluluklar hakkında bilgilendirmek,

Erken evliliğin önlenmesi için veli toplantılarında yapılacak eğitimlerle velileri bilgilendirmek ve gerekli önlemler konusunda farkındalık oluşturmak, >Bu proje ile öğretmenlerin, velilerin ve öğrencilerin erken evlilik konusunda olumlu yönde değişiklik oluşturmalarını sağlamak,

Erken Evlilikle Neden Mücadele Ediyoruz… Türkiye’de... TÜİK tarafından 2012 de gerçekleştirilen çalışmalar incelendiğinde erken evliliğin Türkiye çapında yadsınamayacak kadar ciddi olduğu görülmektedir. Erken evlilik yaş ortalaması -15 ve 15-19 yaş grupları arasında yoğun olarak görülmektedir.

Yaş grubuna göre evlenmeler incelendiğinde 16-19 yaş arası erkeklerde 14.207, kızlarda ise 129.130 kişinin evlendiği görülmektedir.

Doğum sayılarına bakıldığında ise 15 yaş altı 377, 15-19 yaş arası da 91.144 doğum yapıldığı görülmektedir. Bu durumda Türkiye de ergen anne ve babaların bulunduğunu göstermektedir.

Hedefimiz… İlde bulunan ergenlik çağındaki çocukların, ailelerinin ve öğretmenlerinin erken evlilikle ilgili olarak bilgilenmesini sağlayarak farkındalık oluşturmak. İlimizde yapılacak olan çalışmalarla erken evlilik oranını en aza indirmek.

Gençlerimizin daha farklı gelecek hayalleri kurmalarını sağlamak. Sağlıklı toplum için öncelikle sağlıklı ailelerin kurulmasına destek olmak.

Ardahan ilimizde erken evliliklerin önüne geçilmesini bekliyoruz. Projemiz sonucunda; Ardahan ilimizde erken evliliklerin önüne geçilmesini bekliyoruz.

Çünkü; Bilinçli çocuklar için bilinçli ebeveynler gereklidir. Bugün ergenlik çağındaki çocuklarımızda amaçlanan farkındalık oluşturulur ve gerekli bilinç kazandırılırsa gelecek kuşaklarda erken evlilik problemi ortadan kalkabilir.

ÇİÇEKLER KOPARILMASIN

Çocuk istismarı ve ihmali dünyada milyonlarca çocuğu ve ailelerini etkileyen önemli bir toplumsal sorundur. Çocuklar üzerinde bilişsel, duygusal, fiziksel ve sosyal etkileri olan istismar ve ihmal, çocukların yaşamlarında onarılmaz sonuçlara yol açabilmektedir.

Araştırmalara göre Türkiye’de aile içinde gerçekleşen istismar olayları aile dışında gerçekleşen istismar olaylarından daha fazla olduğunu göstermektedir. Aile içi istismarda yaş ortalaması 5 ile 7, aile dışı istismarda ise 7 ile 10 yaş arasında değişmektedir.

Okul, çocukların ev dışında zamanlarını en çok geçirdikleri mekânlardan biridir. Öğretmenlerin çocukların davranışlarında değişiklik olup olmadığını görme şansları vardır. Çünkü çocuklarla sürekli bir iletişim halindedirler. Çocuklar eğitim olanaklarından tümüyle yararlanamadıkları zaman öğretmenler bunu anlayacak ve buna müdahale edebilecek donanımda olmalıdırlar.

Dolayısıyla öğretmenler çocuk istismarı ve ihmalini tanımlayacak kilit bir konumdadırlar.

Bu proje, öğretmenlere ve ailelere olası çocuk istismarı ve ihmali sorununu anlatmak, uygun makamlara haber vermek ve mağdur edilen çocuklara destek sağlamayı göstermek amacı ile hazırlanmıştır

Ardahan ilinde bulunan ilk derecedeki okullarda öğretmenler, öğrenciler ve öğrenci velilerine “Çocuk İhmal ve İstismarının Önlenmesi” konusunda eğitim verilerek katılımcıların bilgi düzeylerini ve ildeki farkındalığı artırmak, Ardahan İl Milli Eğitim Müdürlüğü olarak çocuk ihmal ve istismarı konusunda yapacağımız eğitimlerle ilde farkındalık oluşturarak çocuk ihmal ve istismarının önlenmesi ve erken müdahalesini sağlamak,

İlimizde bulunan engelli çocukların ihmal ve istismara uğrama oranını en aza indirmek veya engellemek. Aile içinde ihmale ve istismara uğrayan bir çocuğun davranışlarındaki ilk değişimi fark edecek kişinin öğretmeni olduğu düşünülürse, böyle bir durumla karşılaştıklarında ne yapmaları, nereye başvurmaları ve çocuğa sınıf içinde nasıl davranmaları gerektiği konusunda öğretmenlerde konuyla ilgili farkındalığı ve bilgi düzeyini artırmak.

Çocuk ihmal ve istismarının tanımı, istismar çeşitleri, risk faktörleri, çocuk ihmal ve istismarı bulguları, çocuk ihmal ve istismarının yaşanması durumunda yapılması gerekenler konusunda veli toplantılarında yapılacak eğitimlerle velileri bilgilendirmek ve önlenmesi konusunda farkındalık oluşturmak.

Çocuk ihmal ve istismarının yaşanması durumunda okulda gerekli süreci başlatmak ve yasal zorunluluklar, uzman ekip ile çalışan merkezlerin nereler olduğu konularında okul idarecilerini bilgilendirmek. Proje ile ailelerin, öğretmenlerin ve idarecilerin çocuklara karşı tutum ve davranışlarında olumlu yönde değişiklik oluşturarak çocuklarını iyi gözlemleme ve koruma konusunda farkındalık oluşturmak.

Bu proje kapsamı dâhilinde elde edilecek çıktılar; “Çocuk ihmal ve istismarının tanımı, bulguları, istismar çeşitleri, risk faktörleri, çocuk ihmal ve istismarının yaşanması durumunda yapılması gerekenler, uzman ekip ile çalışan merkezler, yasal zorunluluklar, önlemek için yapılması gerekenler” konu başlıklarını içeren eğitim programıyla, Ardahan merkez ve merkeze bağlı köylerde yer alan anaokulu, anasınıfı ve ilkokul öğrenciler, velileri ve öğretmenlerine, çocuk ihmal ve istismarı önleme konusunda farkındalık oluşturmaktır. Ardahan merkez ve merkeze bağlı köylerde yer alan anaokulu, anasınıfı ve ilkokul, velileri ve öğretmenlerine bu eğitim sonucunda çocuk ihmali ve istismarı konusunda karşılaşacağı tehlikelerden velileri bilinçlendirmek suretiyle korunmuş olacaktır. Ardahan merkez ve merkeze bağlı köylerde yer alan anaokulu, anasınıfı ve ilkokul idarecileri, velileri ve öğretmenlerine farkındalik sağlanarak ihmal ve istismarın erken müdahalesi ve önlenmesi sağlanacaktır.

-Ardahan ilindeki tüm Öğrenci, Öğretmen, İdareci, Veliler Hedef Kitlemiz; -Ardahan ilindeki tüm Öğrenci, Öğretmen, İdareci, Veliler

PROJELERİN YASAL DAYANAĞI

T.C. Anayasası Çocuk Hakları Sözleşmesi Çocuk Koruma Kanunu Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Sosyal Hizmet Merkezleri Yönetmeliği Türk Ceza Kanunu

MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Yönetmeliği MEB Eğitim Ortamlarında Şiddetin Önlenmesi Yönetmeliği MEB Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetlerinin Geliştirilmesi Genelgesi

İş Birliği Yapılacak Kurum ve Kuruluşlar Çalışma ve Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü Gençlik Ve Spor İl Müdürlüğü Yerel Medya Belediye İl Emniyet Müdürlüğü Esnaf ve Sanatkârlar Odası Ardahan Üniversitesi STK’lar