EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Advertisements

Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Genel Öğretim İlkeleri
Duran Uygur
Beyin Temelli ve Basamaklı Öğrenme S
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ÖĞRENME MODELLERİ STRATEJİLERİ ve TEKNİKLERİ
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (ANALİZ–SENTEZ-DEĞERLENDİRME)
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
Öğretim Analizi.
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
SPOR BİLİMİNİN PEDAGOJİK TEMELLERİ
MERHABA.
Eğitimde Program Geliştirme Hedef
ASSURE Modeli Hayrettin Binzet.
Psik.Dan.& Reh. Yusuf ŞARLAK
DUYUŞSAL TAKSONOMİ MUHAMMED KÜRŞAD BİRDANE VETERİNER FAKÜLTESİ
Eğitim ve Öğretim Kavramları
Öğretim Hedeflerinin Sınıflandırılması
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER
Problem Çözme Becerileri
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (KAVRAMA-UYGULAMA) ÖĞRETİM ÜYESİ: PROF.DR.MUSTAFA ERGÜN HAZIRLAYAN: GÜLDEN SONGUN AFYONKARAHİSAR 2008.
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (KAVRAMA VE UYGULAMA)
PROGRAM GELIŞTIRME KURULU
Devinişsel Hedeflerin Sınıflandırılması
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
HEDEF TAKSONOMİLERİ Oktay YILMAZ. 2 İnsan Eğitim TOPLUM İstendik özellikli İstendik Toplum insanlar.
9 - PERFORMANS ÖLÇÜLMESİ
DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER
HEDEF TAKSONOMİLERİ AHMET TEVFİK KARAASLAN. İnsan Eğitim TOPLUM İstendik özellikli İstendik Toplum insanlar.
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
EĞİTİM PROGRAMININ TEMEL ÖZELLİKLERİ
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
FEN ÖĞRETİMİNİN NİTELİĞİ VE AMAÇLARI
BÖLÜM 3 ÖĞRETİM ANALİZİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETİM ANALİZİ.
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Eğitim Programı Nasıl Hazırlanır?
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Öğretim İlkeleri Kim Öğrenecek? – Ön bilgilerini ölçmek – Öğrenme seviyesini tespit etmek – Duyuşsal tepkilerini anlamak – Psikomotor becerilerini görmek.
EĞİTİMİN HEDEFLERİ KONUSUNDA TAKSONOMİK YAKLAŞIMLAR
Ders 2 Kavram Öğrenmeyi Etkileyen Etmenler
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
Duyuşsal Alan.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 1. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Bloom ve Bilişsel Taksonomi
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Sunum transkripti:

EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ

AMAÇLARIN SINIFLANDIRILMASI Bazı eğitimciler insan davranışlarını analiz ederek sınıflama sistemleri geliştirmişlerdir. TAKSONOMİ adı verilen bu sınıflama sistemlerinde, öğrenme ürünleri basitten karmaşığa, kolaydan zora, birbirinin ön koşulu olacak şekilde aşamalı olarak sıralanmıştır.

AMAÇLARIN SINIFLANDIRILMASI Bazı eğitimciler insan davranışlarını analiz ederek sınıflama sistemleri geliştirmişlerdir. TAKSONOMİ adı verilen bu sınıflama sistemlerinde, öğrenme ürünleri basitten karmaşığa, kolaydan zora, birbirinin ön koşulu olacak şekilde aşamalı olarak sıralanmıştır.

İnsan Davranışlarının Eğitimle İlgili Olanları Bilişsel Öğrenme Zihinsel Etkinliklerin ağırlıkta olduğu davranışları kapsar. Bir nesne, bir olay, bir konuya karşı ilgi, tutum ve duygu gibi davranış eğilimlerini içerir. İnsan organlarının eğitim öğretimde kullanılması ile ilgili becerilerin geliştirilmesini içerir. Öğrenilmiş içe dogmaların, sezgilerin kodlandığı alandır. Duyuşsal Öğrenme Devinişsel Öğrenme Sezgisel Öğrenme

Kılavuz Denetiminde Yapma Bilişsel Öğrenme Duyuşsal Öğrenme Devinişsel Öğrenme Sezgisel Öğrenme Algılama Farkına Varma Alma Bilgi Hazırlanma Denetim Altında Tutma Kavrama Tepkide Bulunma Kılavuz Denetiminde Yapma Uygulama Değer verme İçe Doğma Alışkanlık Analiz Karmaşık dışa vuruk faaliyetler Örgütleme Ayırt Etme Sentez Değerlendirme Uyarlama Bir değer ya da değerler bütünü ile nitelenmişlik Geçmiş ve Gelecekle İletişim Kurma Oluşturma

Değişik alanlarda öğrenilmiş davranışlar, birbirlerinden kopuk değildir. Tersine aralarında yatay ve dikey anlamlı ve sıkı bir ilişki vardır. Bu, biri olmadan diğeri olamaz anlamına gelebilir. Öğretilecek davranışlar basitten karmaşığa, kolaydan zora doğru aşamalı sıralanmalıdır. Basit ve kolay davranışların ilk sıralara, karmaşık ve zor davranışların daha sonraki basamaklara konulması gerekir.

Eğitimin amacı, öğrenciyi sadece bilişsel alanda yetiştirmek değil, duyuşsal ve devinişsel alanlarda da yetiştirmektir. Hem insan hayatının çok yönlülüğü hem de etkili eğitim için bu gereklidir Bir dersin sonunda öğrencide meydana getirilecek davranış değişikliği, dersin amacı olarak yazılmalıdır. Dersi verirken öğretmenin yapacağı faaliyet (konuyu anlatmak, deneyi yapmak vs.) dersin amacı değildir

Bir dersi alan öğrencinin davranışlarında ders sonunda hiçbir değişiklik olmuyorsa, o dersin bir faydası olmamış demektir. Ancak bazı amaçlara ulaşmak ve ölçmek hemen mümkün olduğu gibi, bazı amaçlara ulaşılıp ulaşılmadığını görmek için bazı şartların oluşmasını beklemek gerekir. Eğitim amaçlarında bir okulun, bir sınıfın veya bir dersin amaçları genel amaçlardır. Ama bunların yazılmasında da oldukça net ifadeler kullanmalı, genel ve bulanık ifadelerden kaçınmalıdır:

Meslekle ilgili temel mesleki becerileri kazanma (açık değil) Atelyede güvenlik kurallarına uyma (net) Program geliştirme sürecini tanıma (net)

Genel amaçların derslere ve konulara dağıtılmış ayrıntıları davranışsal amaçları oluşturur. Davranışsal amaçlar gözlenebilir ve ölçülebilir değişiklikleri gösterir.

Davranışsal amaçlar sonunda; Öğrenciden ne istenildiği açık olarak belirtilmiş olur, Öğretimin planlı yapılması sağlanmış olur (adım adım ilerleme), Ders sonucunun ölçülmesi ve değerlendirilmesi açık olur, Derse veya konuya uygun bir öğretim metodu seçilmesini sağlar, Öğretmen ve öğrenci açısından dersin akışını kolaylaştırır.