AKRAN ZORBALIĞI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK VE ERGENLERDE ÖFKE KONTROLÜ
Advertisements

Şİddet Muhammet GÜLER.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
ZORBACA DAVRANIŞLAR.
Ş İ D D E T ŞEHİTKAMİL ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
BÜYÜYEN TEHLİKE: SİBER ZORBALIK
Okullarımızda Yaygın Bir Sorun:
1. Alkol, madde kullanan 2.OKULDAN KAÇAN 3.Suç işleyen ya da işleme eğilimi olan.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
ÇOCUK İHMALİ.
BÜYÜYEN TEHLİKE: SİBER ZORBALIK
OKUL ZORBALIĞI.
HİZMET-İÇİ EĞİTİM MAYIS 2007
İçindekiler Zorbalığın Tanımı
AKRAN BASKISI.
RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Lise Öğrencileri Semineri
ŞİDDET nedir?.
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
Birbirimizi Kötüleme Hakkında Gerçekten bazı adi kelimeler var
OKUL ZORBALIĞI.
Akran Örselemesi Doç. Dr. Osman Sabuncuoğlu
ŞİDDET VE SONUÇLARI.
AKRAN ZORBALIĞI Meltem ÖZDEMİR.
ŞİDDET VE YARDIM SINIRLARIMIZ
AKRAN İLİŞKİLERİ VE AKRAN ZORBALIĞI
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri
AİLE VE ÖĞRETMENE DÜŞEN YÖNÜ İLE AKRAN ZORBALIĞI
SUÇ VE ŞİDDET.
ÖFKEMİ UYGUN YOLLARLA NASIL İFADE EDEBİLİRİM?
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İdareci-Öğretmen Semineri
AİLE REHBERLİĞİ ZORBALIK VE OKULLARDA ŞİDDET. ZORBALIK NEDİR? Bir bireyin bir başkasını sürekli olarak ve kasten incitmek amacı ile güç kullanmasıdır.
AİLE İÇİ ŞİDDET.
ZORBALIK.
Okulumuzda Yaşanan Problemler
Okullarda Şiddet ve Ailelere Düşen Görevler
ŞİDDET NEDİR???.
SOSYAL HİZMET UZMANLARI DERNEĞİ
GÜVENLİ OKUL.
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
Şahinbey Rehberlik ve Araştırma Merkezi
DURMUŞALİ TOKSOY İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
Okul Yaptırma ve Yaşatma Derneği İlkokulu
ŞİDDETİ TANIMA MEB HİZMET-İÇİ EĞİTİM 2007.
AKRAN ZORBALIĞI HİZMET-İÇİ EĞİTİM MAYIS AKRAN ZORBALIĞI NEDİR? “Bir ya da bir grup insanın kasıtlı olarak, tekrarlayan bir biçimde diğer bir kişiye.
MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
SERVET AKAYDIN ORTAOKULU
EYYÜBİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ZORBALIK VE ZORBALIKLA MÜCADELE
ZORBA OLMA! KANKA OL!.
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Ortaokul Öğrenci Semineri
ŞİDDETİ TANIMA VE ÖNLEMEDE ÖĞRETMENİNİN ROLÜ
AKRAN ZORBALIĞI.
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ ADIYAMAN
ZORBALIK –AKRAN ZORBALIĞI VE BAŞ EDEBİLME YÖNTEMLERİ
Çocuklarımızı internette ne gibi tehditler bekliyor?
ZORBALIK VE OKULLARDA ŞİDDET
AKRAN ZORBALIĞI.
ZORBALIK VE OKULLARDA ŞİDDET
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri.
OKUL REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI OKUL REHBER ÖĞRETMENİ ZEHRA KOCA
TRAVMATİK OLAYLARDA PSİKOLOJİK DESTEK
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
ZORBA OLMA, ARKADAŞ OL… MuRaT BaYHaN Psikolojik Danışman ADNAN KAHVECİ İLKOKULU Rehberlik Servisi.
ESRA ÇELİK 12/A Şiddet, bireyin fiziksel, cinsel, psikolojik veya ekonomik yönden zarar görmesiyle ya da acı çekmesiyle sonuçlanan veya sonuçlanması.
Zeka geriliği VE ÇOCUK VE ERGENLERDE PROBLEM DAVRANIŞLAR
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Öğrenci Semineri
ZORBA MISIN?.
Sunum transkripti:

AKRAN ZORBALIĞI

Zorbalık, bir veya birden çok öğrencinin, kendilerinden daha güçsüz öğrencileri, kasıtlı ve sürekli olarak rahatsız etmesiyle sonuçlanan ve kurbanın kendisini koruyamayacak durumda olduğu bir saldırganlık türüdür.

Zorbalık, tarafları üzerinde olumsuz etkileri olan ve önemli izler bırakabilen bir davranış biçimidir.

Bir eylemin zorbalık olarak tanımlanabilmesi için üç temel ölçütün olması gerekmektedir: Kasıtlı olarak zarar verme amacı güden saldırgan davranışlar olması, Süreklilik özelliği taşıması, bir başka deyişle zorbanın bu tür eylemleri bir kez değil devamlı olarak yapması, Zorba ve kurban arasında fiziksel ya da psikolojik güç dengesizliğinin olması; zorbaca eyleme uğrayan kurbanın, zorbaya karşı kendisini çaresiz ve savunamayacak durumda hissetmesi gerekir.

Psikolojik ve Duygusal Zorbalık ZORBALIK TÜRLERİ Psikolojik ve Duygusal Zorbalık Kişi hakkında bir dedikodu yayma, bir kişiyi konuşmalardan, faaliyetlerden, oyunlardan dışlama, gruba katmama utandırma, hakkında söylenti yayma, küçük düşürme vb. davranış türlerini içerir.

Sözel Zorbalık ZORBALIK TÜRLERİ İsim takma, tehdit etme, gözdağı verme, sataşma, alay etme, hakaret, küfür, vb. davranış türlerini içerir.

ZORBALIK TÜRLERİ Fiziksel Zorbalık İtme, tekme atma, tokat atma vurma, dürtme, tükürme, mala zarar verme, hırsızlık, saç/kulak çekme, bedene kaba şaka yapma, tehlikeli aletle saldırı vb. davranış türlerini içerir.

ZORBALARIN ÖZELLİKLERİ Zorbalar, saldırganlık eylemlerini alışkanlık haline getiren kişilerdir.

ZORBALARIN ÖZELLİKLERİ Kavgacı davranışları vardır. Suça karışırlar (hırsızlık, silah taşıma, vandalizm) Akademik olarak olumsuz davranışlar (kopya çekme, okuldan kaçma) sergilerler. Düşük akademik başarıları vardır. Şiddet ve şiddet araçlarına karşı olumlu tutumlar beslerler.

ZORBALARIN ÖZELLİKLERİ Zorba arkadaşları vardır. Okul uyumları zayıftır (ev ödevlerini yapma, okul kurallarına uyma vb. konularda). Otoriter ebeveynlere sahiptirler. Daha az sorumluluk sahibi ve daha az destekleyici ebeveynlere sahiptirler. Diğerlerinin haklarına ve duygularına karşı saygısız ve düşüncesizce davranırlar

ZORBALARIN ÖZELLİKLERİ Yetişkinlikte suç işleme ve yüksek yalnızlık düzeyine sahip olma olasılıkları yüksektir. Yıkıcı, öfkeli ve tepkiseldirler Otokontrolleri zayıftır ve engellenmeye karşı toleransları düşüktür. Alkol, uyuşturucu, sigara gibi yaşlarına uygun olmayan alışkanlıklara sahip olma riskleri fazladır.

KURBANLARIN ÖZELLİKLERİ Kurbanlar, zorbaların saldırgan davranışlarına maruz kalanlar, bir diğer ifadeyle “mağdur” olanlardır.

KURBANLARIN ÖZELLİKLERİ Kaygılıdırlar. Özgüvenleri eksiktir. Diğer öğrencilerin saldırısına uğradıklarında özellikle küçük sınıf düzeylerinde genellikle ağlama ve geri çekilme şeklinde tepkiler verirler. Kendilerini başarısız, aptal, utangaç olarak algılarlar ve çekici olmadıklarını düşünürler.

KURBANLARIN ÖZELLİKLERİ Okulda genellikle yalnızdırlar. Zamanlarının çoğunu yalnız geçirirler. Arkadaş edinmede büyük güçlükler yaşarlar. Şiddete ve şiddet araçlarına yönelik olumsuz tutumlara sahiptirler. Eğer kurban erkekse, fiziksel olarak diğer erkek çocuklardan daha zayıf ve cılız bir görünüme sahiptir. Diğer öğrencilere oranla daha duyarlı ve alıngandır.

KURBANLARIN ÖZELLİKLERİ İstismar sorunları yaşarlar. Fiziksel sağlık problemleri (uyku problemleri, altını ıslatma, baş ağrıları, mide ağrıları, yorgunluk gibi) yaşarlar. Okulla bağları zayıftır (okulda iyi ve mutlu olma, okulu ciddiye alma gibi istekleri). Okul devamsızlıkları fazladır. Kendilerine zorbalık eden öğrencilerle karşı karşıya kaldıklarında genellikle kendilerini savunmaz ya da karşılık vermezler.

ZORBALIĞA KARŞI NE YAPILMALI Zorbalığa maruz kalındığında kesinlikle sessiz kalmamalı ve güvenilen birine (anne, baba, öğretmen, okul idaresi vb.) anlatmalıdır. Kesinlikle sır olarak saklanmamalıdır. Konuşma zor geliyor ise yazarak yakın hissedilen kişiler haberdar edilmelidir.

ZORBALIĞA KARŞI NE YAPILMALI Kurtuluşun zorbalık yapan gruba katılmak olduğunu düşünerek, onlar gibi giyinmeye, konuşmaya, davranmaya çalışılmamalıdır. Tek başına kalmamaya çalışılmalı, bahçede, tuvalette yakın arkadaşlar ile birlikte olunmalıdır.

ZORBALIĞA KARŞI NE YAPILMALI Her ne sebeple olursa olsun zorbaca davranışın normal olmadığı ve engellenmesi gerektiği ve zorbaca davranan kişinin kesinlikle haklı olmadığı bilinmelidir. Onun isteğine göre kendini değiştirmeye çalışılmamalıdır. Zorbalık yapan bir kişi kesinlikle izlenmemelidir. Hemen en yakın kişiye haber verilmelidir.

KATILIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ