HABERLEŞME SÜRECİ MESAJ OLUŞAN DÜŞÜNCE A C B BEKLENEN DAVRANIŞ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
S E L Ç U K Ü N İ V E R S İ T E S İ Kritik Analitik Düşünme Topluluğu
Advertisements

ÖFKEYLE BAŞ ETME.
Satışta İletişimin Rolü
T.C SAĞLIK BAKANLIĞI ÇAYELİ DEVLET HASTANESİ HASTA HAKLARI BİRİMİ
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
STRESİ ÖNLEME STRESİN TANIMI STRESİN ŞEKİLLERİ STRESİN KAYNAKLARI
İLETİŞİM.
Çağdaş Yönetim İlkeleri
DİNLEME.
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
REHBERLİK.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
YANSITICI DÜŞÜNME.
İletişim Sanatı 1.
MERHABA.
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
ÇATIŞMA ÇÖZME ve İLETİŞİM STRATEJİLERİ
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
-İLETİŞİM- SUNUSU.
OKUL YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
ÇOCUKLA İLETİŞİM Rehber Öğretmen Funda ALKIN.
Sosyal Bilgiler İletişim
Verimli Ders Çalışma Teknikleri MEHMET EKİCİ
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
İLETİŞİM VE EMPATİ.
İletişim Süreci ve Türleri
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
Kişisel Rehberlik.
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
Bireyler Arası İlişkiler ve Haberleşme
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM.
Örgütsel Vatandaşlık Davranışı ve Örgütsel Bağlılık
İLETİŞİM.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ (CRM)
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Gökçe Erinç Büyükşengür
ETKİN İLETİŞİM VE ETKİN İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
İletişim: Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı ; “anlaşılmak”tır.
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
İLETİŞİM, PROPAGANDA: TUTUM DEĞİŞTİRME SÜRECİ
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
Mağaza Satış Danışmanlarına Taşpınar Akademi Altın Tavsiyeler.
İKNA SÜRECİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İLETİŞİM NEDİR??.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
ETKİN SUNUM YÖNTEMLERİ. Dinle beni Bulursun bir bilmediğini Konuş benimle Bulurum bir bilmediğimi.
Sunum transkripti:

HABERLEŞME SÜRECİ MESAJ OLUŞAN DÜŞÜNCE A C B BEKLENEN DAVRANIŞ TUTUM DÜŞÜNCE OLUŞAN DÜŞÜNCE GERİBESLEME A C B BEKLENEN DAVRANIŞ OLUŞAN FİKİR MESAJ KODLAMA ŞEKİLLENDİRME ALGILAMA ÇÖZÜM DEĞERLEME

KAYNAK BİLGİLİ OLMALI KODLAMA ÖZELLİĞİ OLMALI DÜZLEM VE ROLÜNE UYMALI TANINMALI ALICI İLE İLETİŞİME İSTEKLİ OLMALI GEREĞİNDE ALICI OLMALI

ALICI ALGILAMAYA HAZIR OLMALI BİLGİLİ OLMALI VEYA BİLGİYİ ALMAYA ARZULU OLMALI SEÇİCİ OLMAMALI DÜZLEMİNE UYGUN DAVRANMALI KAYNAK OLMAYA İSTEKLİ OLMALI KAYNAK İLE İLETİŞİME ARZULU OLMALI

MESAJ AÇIK OLMALI ANLAŞILIR OLMALI ZAMANINDA İLETİLMELİ UYGUN YOLU İZLEMELİ ETKİ SINIRI İYİ DEĞERLENMELİ DAVRANIŞLARLA DESTEKLENMELİ EK ANLAM ÜRETMEMELİ

İLETİŞİMİN BİREYSEL FONKSİYONU İLETİŞİM BİREYSEL ÖZELLİKLERİN VE DÜŞÜNCENİN VİTRİNİDİR. KİŞİLİĞİN DIŞ DÜNYAYA YANSIMASIDIR KİŞİNİN ÖZGÜVENİNİN DIŞA VURUŞ BİÇİMİDİR BİREYSEL TECRÜBE VE BİLGİNİN PAYLAŞILMA BİÇİMİDİR.

ETKİLİ VE VERİMLİ HABERLEŞME GÖNDERİLEN MESAJ İLE ALINANIN UYUMLU OLMASIDIR. EN AZ MALİYETLE GERÇEKLEŞEN HABERLEŞMEDİR. ALICININ OLUMLU YORUMLAMAYA AÇIK OLMASI HALİDİR. KİŞİNİN KENDİSİNİ GÜÇLÜ GÖRMESİNE BAĞLIDIR.

ETKİN HABERLEŞME BİREYSEL TATMİN SAĞLAYAN İLİŞKİDİR. GEREĞİNDE GİZLİLİĞİN KORUNACAĞI İNANCININ KORUNMASIDIR. KİŞİYİ KIRMAK, PASİF HALE GETİRMEK İÇİN DEĞİL, SORUNU ÇÖZMEK İÇİN YAPILIR. AZ BİLİNENİ TAHMİN ETMEK YERİNE ÇOK YÖNLÜ ARAŞTIRMA ESASLIDIR. BİZ KAVRAMINI GELİŞTİRMEYE DÖNÜKTÜR.

ETKİN HABERLEŞMENİ KURALLARI I- AKTİF DİNLEME HİSLERE CEVAP VERMEKTİR BAŞARILI HABERLEŞMENİN TEMEL ŞARTIDIR. MESAJA KARŞI DUYARLI OLMAKTIR. KAYNAĞIN İLETİŞİM AMACINI KAVRAMAKTIR. MESAJDA TAM OLARAK NE DENMEK İSTENDİĞİNİ ANLAMAKTIR. HİSLERE CEVAP VERMEKTİR. DAHA AZ TARTIŞMACI, DAHA ÇOK KATILIMCI OLMAKTIR. AKTİF DİNLEME ŞARTLARINI YERİNE GETİRMEKTİR.

İLETİŞİMDE TEMEL FAKTÖR: DİNLEME DİNLEME ANLAMANI TEMEL ŞARTIDIR DİNLEME YETENEĞİ SINIRLI OLAN KİŞİ ANLMA VE AKILDA TUTMADA AŞIRI ÖLÇÜDE ZORLANACAKTIR. DİNLEME OKUMADAN FARKLIDIR VE GENELLİKLE OKUMA YETENEĞİ GELİŞTİRİLİR

İNSAN BEYNİ, KONUŞMA VE DİNLEME BEYİN 13 MİLYARDAN FAZLA HÜCREDEN OLUŞUR, SON DERECE HIZLI İŞLER ORTALAMA KUNUŞMA HIZI BEYİNİN ÇALIŞMA HIZININ ÇOK GERİSİNDEDİR KONUŞMA HIZI ABD 125 KELİME FRANSA 110 KELİME İTALYA 130 KELİME TÜRKİYE 75 KELİME

DİNLEME VE DİNLETME KONUŞMA HIZI İLE DİNLEME DÜŞÜNME KAPASİTESİ ARASINDAKİ FARKI KAYNAK VE ALICI ORTAKLAŞA DOLDURMALI DİNLEYİCİ HEDEFLİ DAVRANMALI VE DÜŞÜNCESİNİ KONUYA YÖNLENDİRMELİ KONUŞMACI DAVRANIŞLARI İLE DİNLEYİCİYE DESTEK OLMALI

AKTİF DİNLEME NOT ALMADIR. GÖZ TEMASI KURMADIR. BAŞ İŞARETİNİ YERİNDE VE DOĞRU OLARAK YAPMADIR. SÖZLERİ TEKRARLAMADIR. DİĞER UĞRAŞLARI BİR SÜRE İÇİN DURDURMADIR. DAHA ÖNCEKİ NOTLARDAN YARARLANMADIR. UYGUN SÖZLERİ VERMEDİR.

AKTİF DİNLEYİCİ OLMAK İÇİN ANLAMA VE ÖĞRENMENİN TEMEL FAKTÖRÜ OLDUĞU BİLİNMELİDİR. İÇERİĞİ İYİ DİNLEMEK GEREKİR HİSLERİ ALGILAMAK GEREKİR KAYNAĞA ANLAŞILANI TEKARLAMAK GEREKİR. YAPICI GERİ BESLEME VERMEK GEREKİR. DOĞRU ZAMANI SEÇMEK GEREKİR

II- HABERLEŞME BOŞLUKLARINDAN KAÇINMAK GEREKİR. PROGRAMLI GÖRÜŞMEYE ZAMAN AYIRMAK GEREKİR. KISA VE AÇIKLAYICI TARTIŞMALAR YAPMAK GEREKİR. AÇIK KAPI SAATİ UYGULAMASI YAPMAK GEREKİR. BENZER DAVRANIŞI SERGİLEMEK GEREKİR.

III- GERİ BESLEME VERMEK GEREKİR ALICIDA GÜVEN DUYGUSU YARATMAK GEREKİR. GENEL GERİ BESLEMEDEN KAÇINIP ÖZEL DAVRANMAK GEREKİR. ALICININ KİŞİLİK VE YETENEĞİNE UYGUN DAVRANMAK GEREKİR. ALICININ DİNLEMEYE HAZIR OLDUĞU SIRADA GERİ BESLEME VERMEK GEREKİR.

GERİ BESLEME GERİ BESLEMEDE GEREKTİĞİ VE YETERİ KADAR AÇIK OLMAK GEREKİR KONUYU TOPLUCA DEĞERLEYİN KONUŞMANIN İÇERİĞİNİ DEĞERLEYİN SÖYLENECEK VE SÖYLENMEYECEKLERİ İKİ AYRI GRUBA AYIRIN SAĞ SÜTÜNA SÖYLENEBİLECEKLERİ YAZIN VE HEDEF BELİRLEYİN SOL SÜTUNA KONUŞULMASII GEREKMEYEN FAYDA YARATMAYACAK DUYGU VE DÜŞÜNCELERİ YAZIN, BUNLARI UNUTUN

IV- MESAJ DİKKATLİ OLUŞTURULMALI HABERLEŞMENİN AMACI İYİ BİLİNMELİ DİNLEYİCİ BEKLENTİSİ İLE MESAJ ARAISNDA İLİŞKİ KURULMALI. KONUYA BAĞLI KALINMALI. ANA NOKTALAR İYİ DEĞERLENMELİ. EK ANLAM ÜRETMEKTEN UZAK KALINMALI.

V- DİNLEMEYİ BİLMELİ GENEL TESBİT İNSANLARIN DUYMAYI DEĞİL, DİNLEMEYİ ÖĞRENMELERİ GEREKTİĞİDİR DİNLEME İLE ZEKA DÜZEYİ ARASIDA BİR İLİŞKİ VARDIR, ANCAK DENEYİM İLE DİNLEME ARASINDAKİ İLİŞKİ DAHA ÖNEMLİDİR DİNLEME YETENEĞİ OLMAYAN KİŞİ, ANLAMAZ VE AKILDA TUTAMAZ.

İNSANLARA OKUMA ÖĞRETİLMEKTE, DİNLEME ÖĞRETİLMEMEKTEDİR, OKUMA BECERİSİNİN DİNLEME YETENEĞİNİ GELİŞTİRMEDİĞİ DE BİLİNMEKTEDİR İNSANLAR DİNLEME YETENEĞİNİ KENDİLERİ GELİŞTİRMELİLDİR İYİ BİR DİNLEYİCİ OLMANIN YOLLARINI ARAMAK GEREKİR İYİ DİNLEYİCİ OLMANIN DÖRT TEMEL İLKESİ VARDIR

KURAL-1: İYİ ALGILAMA DİNLEYİCİ KONUŞMACIDAN ÖNCE DÜŞÜNÜR, DOĞRU DÜŞÜNMEK GEREKİR KONUŞMACININ TEZLERİNİ TARTAR, İYİ TARTMAK GEREKİR DİNLEYİCİ ZİHNİNDE ÖZETLER, TAKİPCİ OLMAK GEREKİR DİNLEYİCİ SADECE DİNLEMEZ, GÖRÜR, JEST VE MİMİKLERE DİKKAT ETMEK GEREKİR

KURAL-2: FİKİRLERE KULAK VERMEK GEREKİR TARZ İLE FİKRİ İYİ AYIRMAK GEREKİR, ÖNEMLİ OLANIN SÖYLENEN OLDUĞUNU BİLMEK GEREKİR OLABİLDİĞİNCE ŞEKİLDEN KURTULUP OLAYIN ÖZÜNÜ YAKALAMAK GEREKİR ANLAMAYA ÇALIŞMAK GEREKİR, İNSANLAR ANLAYANLARLA KONUŞMAKTAN ZEVK ALIRLAR. AMACA UYGUN DİNLEMEK GEREKİR

KURAL-3: DUYGUSAL FİLİTRELERİ AZALTMAK GEREKİR İNANÇ VE DUYGULARIMIZA UYGUN OLANI KOLAY DUYARIZ, FARKLARI İYİ DEĞERLEMEK GEREKİR KONUŞMACININ SÖZÜNÜ BİTİRMESİNİ BEKELYİN İTİRAZ ETMEDEN ÖNCE SİZİ HAKLI ÇIKARACAK DELİLLERİ İYİ ARAYINIZ HAKLILIĞIN YARARINI GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURUN

KURAL-4: ANLAMA TARTIŞMAYA TERCİH EDİLMEMELİDİR ÖNEMLİ OLANIN ANLAMAK VE ANLAŞMAK OLDUĞU BİLİNMELİDİR TARTIŞMAK İÇİN KONUŞMANIN, ÖZELLİKLE ÇATIŞMAK İÇİN DİNLEMENİN YARARI YOKTUR BULUNULAN ORTAMA UYGUN DİNLEME GEREKİR AMAÇ KARŞILIKLI FAYDA YARATMAKTİR

V- DÖRT TEMEL KURAL İYİ UYGULANMALI ÇABA: ETKİN İLETİŞİM ZAMAN VE SABIR İŞİDİR. SAYGI: BAŞKASINI DİNLEMEYİ BİLMELİ, BİREYSEL HİSLERDE AŞIRIYA KAÇMAMALI. ALGILAMA: ALICININ ALGISINA YÖNELMELİDİR. SONUÇ: BİREYSEL EGODAN KURTULMALI SONUCA YÖNELMELİ.

NE YAPTIĞINI BİLMEK İLETİŞİM BAŞARISI NE YAPILDIĞINI DEĞERLEMEYE BAĞLIDIR KİŞİ BULUNDUĞU YERDE NEDEN BULUNDUĞUNU VE YAPTIKLARININ OLDUĞU YERDE BULUNMA SEBEBİNE UYGUNLUĞUNU SÜREKLİ DEĞERLEMELİDİR ÖNEMLİ OLAN “DOĞRU” OLMAK DEĞİL “DOĞRU ADAM” OLMAKTIR

İLETİŞİM GÜCÜNÜN ÜRÜNÜ OLARAK DUYGUSAL ZEKA SOSYAL ZEKANIN ÖZEL BİR BİÇİMİDİR DUYGUSAL ZEKA BAŞKALARINA AİT DUYGULARI İZLEYEBİLME BU DUYGULAR ARASINDA AYRIM YAPABİLME BU SÜREÇTEN ELDE EDİLEN BİLGİYİ DÜŞÜNCE VE DAVRANIŞA YANSITMADIR

İLETİŞİMDE ANLAŞMA VE ÇATIŞMADA DUYGUSAL ZEKA BENLİK BİLİNCİ: BİREYİ SARAN DUYGULARIN FARKINDA OLMASIDIR DUYGU KONTROLÜ: OLAYLARA KARŞI TEPKİNİN KONTROLÜDÜR BİREYSEL MOTİVASYON: AMAÇLAR İÇİN DUYGULARIN YÖNLENDİRİLMESİ EMPATİ: BAŞKALARININ DUYGUSUNUN FARKINDA OLMAK İLİŞKİYİ YÜRÜTMEK: BAŞKALARININ DUYGUSUNU YÖNETMEK

BENLİK BİLİNCİ BİREYİN KENDİ DUYGULARININ, GÜÇLÜ VE ZAYIF YÖNLERİNİN FARKINDA OLMASIDIR BİREY DUYGU VE DÜŞÜNCESİNİN FARKINDA OLURSA, HAREKETLERİNİ KENDİ YARARINA OLACAK ŞEKİLDE YÖNLENDİRİR BENLİK BİLİNCİ YÜKSEK KİŞİ BULUNDUĞU YERDE NEDEN BULUNDUĞUNU BİLİR

DUYGUSAL BİLİNÇ DUYGULARA KARŞILIK VEREBİLMEK İÇİN BİREYİN KENDİNE REHBERLİK ETMESİDİR BİREYİN KENDİ DUYGU, DÜŞÜNCE VE DEĞER YARGILARININ FARKINDA OLMASIDIR BAŞKASINI DEĞİŞTİRMEK DEĞİL ORTAK NOKTA BULMAKTIR

KENİDİNİ DEĞERLEME BİREY KENDİNİ KEŞFETMELİDİR KENİDİSİ İÇİN NELERİN ÖNEMLİ OLDUĞUNUN FARKINDA OLMALIDIR KİŞİ KARŞISINDAKİNİN KENDİSİ İÇİN NE DÜŞÜNDÜĞÜNÜ BİLMELİDİR BAŞKALARININ KENDİSİNİ NASIL ALGILADIĞINI KAVRAMALIDIR

KENDİNE GÜVEN KENDİ YETENEKLERİNİ FARK ETMEYEN BİREY, ÖRGÜTSEL EŞİTSİZLİĞİ HAKSIZLIK OLARAK GÖRÜR KENDİNDEN KAÇANLAR, ENDİŞE, GÖREVDEN KAÇMA, İŞ TATMİNSİZLİĞİ GİBİ DUYGULARI YAŞARLAR

DUYGULARI YÖNETMEK DUYGULARI YÖNETMEK, DUYGULARIN ESİRİ OLMAKTAN KURTULMAKTIR DOĞRU TEPKİNİN ZAMAN VE YERİNİ AYARLAMAKTIR KONTROLLÜ YÖNETİCİ NEREDE NE YAPTIĞINI VE ELEMANLARININ NE YAPMASI GEREKTİĞİNİ İYİ BİLİR

OPTİMİST OLMA OPTİMİST OLMAK AKSİLİK VE ENGELLERE RAĞMEN KARARLI OLMAYI GEREKTİRİR BAŞARISIZLIK KORKUSU YERİNE BAŞARI UMUDUDUR İYİMSER OLMA, OLUMLU DUYGULARI TAŞIMADIR BAŞARANLAR VE YAŞAYANLAR YETERİ KADAR OPTİMİST OLANLARDIR

İLETİŞİMDE ADALETİ SAYGI NEZAKET AÇIKLIK HİSLERE DUYARLI OLMA ADİL OLMA ÇABASI GÖSTERME ÇARESİZLİK DUYGUSU VERMEME

KAYNAĞIN GİZLİ MESAJLARI YÖNETİCİ VE EĞİTİMCİNİN İMAJI ORTAMI KULLANIŞ BİÇİMİ, SÖZCÜKLERİ VE SERGİLEDİĞİ BEDEN DİLİNE BAĞLIDIR MEKAN İLE MESAJ ARASINDAKİ BAĞ CİDDİYE ALINMALIDIR ÖNEMLİ OLAN KULAK YOLU İLE DÜŞÜNCE VE DUYGUYA HİTAPTIR

KAYNAK OLARAK YÖNETİCİ DAVRANIŞI YÖNETİCİNİN GİYİMİ, HAREKET TARZI ÇALIŞANLAR İÇİN BİRER MESAJ KAYNAĞIDIR ÇALIŞMAYA İSTEKSİZ DAVRANAN YÖNETİCİ ÇEVRESİNDE İSTEKSİZLİK YARATIR TARTIŞMACI YÖNETİCİ TARTIŞMAYI KÖRÜKLER

BEN VE BİZ SÖZCÜKLERİ YÖNETİCİ NEREDE BEN VEYA BİZ DİYECEĞİNİ İYİ BİLMELİDİR ÖNEMLİ OLAN OTOBÜSÜ KİMİN SÜRDÜĞÜ DEĞİLDİR, İÇİNDE KİMİN OLDUĞU VE NEREYE GİTTİĞİDİR ÇALIŞANLARI AYRI GÖRMEK YERİNE ONLARA ULAŞMAYI DENEMEK DAHA İYİ SONUÇ VERİR

İLETİŞİM BAŞARISI İÇİN KİŞİLER DEĞİL OLGULAR ÜZERİNE ODAKLANIN TARTIŞIRKEN ALTERNATİFLERİ ÇOĞALTIN, AZ ALTERNATİF ÇATIŞMAYI KİŞİSELLEŞTİRİR KONUŞMALARDA ORTAK HEDEF YARATIN GÜCÜ SADECE YETKİYE DEĞİL İKNAYA DAYANDIRIN

İLETİŞİMDE BEN-SEN AÇIK BÖLGE KÖR BÖLGE GİZLİ BÖLGE BİLİNMEYEN BÖLGE BAŞKALARI BİLİNEN BİLİNMEYEN AÇIK BÖLGE KÖR BÖLGE BİLİNEN BEN GİZLİ BÖLGE BİLİNMEYEN BÖLGE BİLİNMEYEN

BEN SEN İLİŞKİSİNDE ETKİ FAKTÖRLERİ TANIMA, TANINMA YÖNLENDİRME, ETKİLEME HALE ETKİSİ, YANSIMA ÖNYARGILI DAVRANMA BOŞ VERME, İLGİSİZ KALMA GEREKSİZ BULMA BİLGİ YETERSİZLİĞİ

İLETİŞİMDE BEDEN DİLİ ELLER VE KALEM-KAĞIT OTURUŞ ÇEVREYLE İLGİ GÖZ VE YÜZ YAPISI SORU SORUŞ BİÇİMİ TARTIŞMA AMACI OMUZ VE GENEL BEDEN HARETLERİ ARALARDAKİ DAVRANIŞI AYAKLAR