Elektronik Ticaretin Tarafları 3. Hafta

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E-Ticaret Nedir? İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte Ticaret, birtakım sistemler aracılığıyla internet üzerinden de yapılır hale geldi. Bu yeni ticaret.
Advertisements

TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
Elektronik ticarette güvenlik konusunda değerlendirilmesi gereken diğer bir konu da alıcıların elektronik ticaret sitelerinden alışveriş yapmak için vermek.
Strateji Tasarımı İlker acar.
| Dış Kaynak Uzmanı. Misyonumuz : Dış Ticaret ve Lojistik Sektörlerinin tüm alanlarındaki hizmetlerimizle sağladığımız güvenirlilik ve yüksek iş ahlakımız.
E-TİCARET SATIŞ SİTELERİ. E-TİCARET “Doğrudan fiziksel bağlantı kurmaya ya da fiziksel değiş tokuş işlemine gerek kalmadan tarafların elektronik olarak.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
ELEKTRONİK TİCARET VE LOJİSTİK HİZMETLERİ
E-T ICARET N EDIR ? Temel Kavramlar. E-T ICARET N EDIR ? Internet üzerinde yapılan ticarettir. Bilgisayar, cep telefonu gibi aygıtlar tarafından kullanılır.
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
Mehmet Yavuz KEKLİKOĞLU
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
YONT401 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
TIBBİ MALZEME YÖNETİMİ
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
Hazırlayan:Murat Sait ÇABUK. 1: B2B (Business to Business): Sirketler Arası Elektronik Ticaret * B2B’nin temeli, sirketlerin internet uzerinden birbirine.
GÜLTEN ÖZAYDIN ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
SANAL MAĞAZA UYGULAMALARI VE STRATEJİLERİ
 E-TİCARETİN GELİŞME SAFHALARI  GELENEKSEL TİCARET İLE E-TİCARETİN KARŞILAŞTIRILMASI  E-TİCARETİN AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI.
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
Firma Adı: Kişi Adı: İSTANBUL SANAYİ ODASI.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM VE ANİMASYON GİZEM TANIŞ
E- Ticaret Altyapısı.
E- T I CARET‘İN SINIFLANDIRILMASI VE KATEGORİ’LER I NE (TÜRLER I NE) AYRILMASI.
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
2015 YAMANTÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ ALAN VE BÖLÜMLER
Sertaç Çelikyılmaz Genel Müdür Elektronik Bilgi Güvenliği A.Ş. Türkiye’de Kurumlar İçin e-Güven Altyapısı 07 Ekim 2004, İstanbul Eczacıbaşı Holding.
TÜRK İ YE’DE TÜKET İ C İ N İ N B İ LG İ LEND İ R İ LMES İ VE ÖRGÜTLENMES İ KONUSUNDA İ ZLENMES İ GEREKEN ADIMLAR.
Tedarikçi Firma Sunumu
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
CUSTOMER TO CUSTOMER (TÜKETİCİDEN TÜKETİCİYE) E-TİCARET
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ Kamu Bilişim Platformu - 17 E-Ticaret Güvenlik Sertifikasyonu ve Hukuksal Düzenlemeler 1 Çalışma Grubu ve Ötesi Kamu Hizmetlerinde.
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
GENEL MUHASEBE ıı Yrd. Doç. Dr. Serhan Gürkan
1 E-Ticaret ve Güvenli Ödeme Kısım I. E-Ticaret Kısım II. Güvenli Ödeme Umur YILMAZ Comtech Tic. Ltd
TÜRK EXIMBANK İhracatın Finansmanı
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
TİCARET HUKUKU BİLGİSİ
AHUM Destekleri: İHRACAT UYGULAMASI
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ Tedarik Zinciri – Temel Kavramlar
ELEKTRONİK TİCARET ÖNÜNDEKİ ZORLUKLAR VE RİSKLER
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
ELEKTRONİK TİCARET Öğr. Gör. Canan ASLANYÜREK.
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.
İŞLETMENİN TARİHÇESİ, AMAÇLARI , SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK
ELEKTRONİK TİCARET E TİCARET NEDİR ? E-Ticaret ‘ te dikkat edilmesi gereken kurallar 1.
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

Elektronik Ticaretin Tarafları 3. Hafta BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM VE ANİMASYON Ozan Emre AKSU - 3041 ÖĞRETİM GÖREVLİSİ GİZEM TANIŞ

Bilgisayar ve internet kullanımının yaygınlaşması gerek firmalar açısından gerekse tüketiciler açısından yeni imkânları da beraberinde getirmektedir. Firmalar ( Satıcılar ) internet sayesinde daha düşük maliyette ve önemli ölçüde pazara giriş engelleriyle karşılaşmaksızın bütün dünyaya açılma imkânına kavuşurken, tüketiciler ( Alıcılar ) ise aracılara ihtiyaç duymadan daha çeşitli mal ve hizmet demetine kavuşma olanağı bulmaktadır.

Satıcılar Alıcılar Devlet Satıcılar

Satıcılar açısından; Satıcılar   İnternet'le birlikte ortaya çıkan yeni şirket yapısı ve pazarlama anlayışı, tüketiciye yönelik ve şirketler arası ticarete farklı bir boyut getirmiştir.  Satıcılar açısından; · Yeni bir satış kanalıdır. · İyi bir reklam aracıdır. · Değişimlere hızlı uyum sağlayabilme imkanı vardır. · Mekan ve yer sınırı olmayan bir ortamda kuruludur. · Hızlı ve yer sınırı olmayan bir ortamda kuruludur. · Ürün satışlarının artırılması daha kolaydır. · Birebir pazarlama imkanı bulundurur. · Minimum işletim giderleri sağlar. · Yeni müşteri potansiyeline her zaman açıktır. · Binlerce ürün için satış imkanı vardır. · Birebir müşteri ilişkileri yürütebilir. · Stok maliyetleri azalır.

Alıcı İnternet ortamı ve diğer elektronik aygıtları kullanarak mal ve hizmet talep eden kişi ve kurumlardır. Alıcılar E-ticarette genellikle kredi kartlarını kullanarak alışveriş yaparlar. Alıcılar açısından; · Evden çıkmadan alışveriş imkanı sağlar. · Ulaşım için harcanan giderler azalır. · Ürün çeşitleri daha rahat görülebilir. · En uygun ürünü bulma şansı artar. · Zaman kaybı azalır. · Ürün ile ilgili daha rahat bilgi alınabilecek bir ortamdır.

Nakliye E-ticaret yöntemiyle satılan malların alıcıya iletilmesi işlemidir. Genellikle taşıma ve ulaştırma işlemini nakliye firmaları üstlenmiştir. On-line bir satış merkezinin güvenilirliği ve ürünün teslimatı güvenli olarak ve zamanında yapmasıyla orantılıdır. E-ticaret yoluyla satılan ürünlerin satışı yapan firmadan alınması, etiketleme barkodlama, hediye notu ekleme dağıtım ve teslimatı e-lojistik firmaları aracılığı ile yapılmaktadır.  

  Sigorta Elektronik ticarette sigorta işlemi; satılan mal ve hizmetlerin müşteriye ulaştırıncaya kadar güvencesini kapsar. E-ticaret yapan firmalar ürünü sattıktan sonra ya kendi kuryeleri aracılığıyla veya anlaşma yaptıkları kargo firmaları vasıtasıyla ürünü alıcıya iletir. Yüklendiği yerden, ulaşacağı noktaya kadar her ürün ve eşya, taşıma sırasında çarpışma,devrilme, yol kusurları, doğal afetler ve benzeri risklerle karşı karşıyadır. Kara, deniz, havagibi nakil araçlarının çeşitliliği farklı hasarların oluşmasına yol açar. Çeşitli nedenlerle,araçları kullanan kişilerin kusurları veya yükleme, boşaltma araçlarının sebep olduğu muhtelif hasarlar oluşabilir. Bu aşamada satılan ürün sigortalanır. Satılan malın alıcıya güvenli ve sağlam bir şekilde ulaştırılması alıcıda güven yaratacaktır.

Bankalar Bankalar işlemlerini yıllarca bankoların arkasında klasik yöntemlerle yaptılar. Daktilo makineleriyle uzun yazışmalar, teleks mesajlarıyla provizyon işlemleri çok zaman alıcı işlemlerdi. Aynı zamanda tüm bu işlemler için çok fazla personel istihdamı gerekiyordu. Zaman içinde teknolojik ve elektronik gelişmelere paralel olarak bankacılık ortam ve araçları değişti. Günümüzde artık elektronik bankacılık geçerlidir.

Sayısal Noter Sayısal noter elektronik ortamdaki bilgi ve dosyalar için noterlik hizmeti veren kuruluşlardır. Müşterilerine belirli bir veri ya da dosyanın belirli bir zamanda, tam olarak var olduğunu gösterirler. Yasalarla uyumlu genel güvenlik oluşturmak, fikir haklarını korumak veya e-ticaret işletmelerinde bir işlemin reddi durumunda tarafları korumak için kullanılabilirler.

İmalatçılar / Üreticiler E-ticaret; üretim yapan firmalara doğrudan satış imkanı sunmaktadır. İşin bu koluyla ilgilenmek istemeyen üreticiler için müşteri haznesi hatrı sayılır oranda genişleme göstermiştir.

Gümrük Müsteşarlığı Gümrük politikasının hazırlanmasına yardımcı olmak ve uygulamak; gümrük hizmetlerinin süratli, etkili, verimli, belirlenmiş standartlara uygun şekilde yürütülmesini sağlamak ve denetlemek. Elektronik ticarete konu eşyanın gümrük işlemlerinin yürütülmesini sağlamak.  Elektronik ticarete yönelik düzenlemeler yapmak, bu konuda mevzuatla verilen görevleri yerine getirmek, elektronik ticaretin gelişimine ilişkin çalışmalar yapmak ve gerekli tedbirleri almak.

Elektronik ticaret, kullanılan teknolojiler ve uygulamalar benzer olmasına rağmen taraflarına göre çeşitli kaynaklarda farklı şekillerde sınıflandırılmıştır. Bu çalışmada Avrupa standartlarında geçerli olan dörtlü bir sınıflandırma yapılmıştır. İşletme-İşletme (Business to Business-B2B) İşletme-Tüketici (Business to Consumer-B2C) İşletme-Devlet (Business to Government-B2G) Tüketici-Devlet (Consumer to Government-C2G

1-) İşletme-İşletme (Business to Business-B2B) Firmaların dağıtıcıları, tedarikçileri, bayileri ve diğer firmalarla yapmış oldukları e-ticaret, “B2B” Business to Business olarak adlandırılmaktadır. B2B sayesinde firmalar arabuluculuk faaliyetlerine gerek kalmadan internet ortamında iletişime geçebilmektedir. Bu kapsamda internet üzerinden ürün kataloğu aranması, sipariş, faturalama ve ödeme işlemleri yürütülmektedir . B2B e-ticaret modeline InterShop’un Hewlett Packard Yatırım Sistemleri ve Yazılım Grubu’na projelendirdiği uygulama örnek olarak gösterilebilir. Bu projede amaç; Hewlett Packard’ın HP UNIX sunucu ürünlerini bayilerine, ISP’lere ve Fortune 500 müşterilerine online satışı için bir bayilik zinciri oluşturmaktır.

2-) İşletme-Tüketici (Business to Consumer-B2C)   E-ticaret firmanın internet üzerinden tüketiciye çeşitliürünler satması veya bankacılık, borsa aracı kurumları gibi hizmetler vermesi olarak tanımlanmaktadır. E-ticaretin sadece beşte birlik bir bölümü tüketici odaklı gerçekleşmektedir. İşletmeden tüketiciye e-ticarette en temel rol kitap sektörüne aittir. Günümüz teknolojisi ile bir kitap alıcısı, internet üzerinden konu, yazar, kitap özeti gibi bilgilere ulaşarak istediği kitabı seçebilmekte ve sipariş verebilmektedir . B2C e-ticaret bölgesellikten ve fiziksel bir mağaza işletmenin sorunlarından uzaklaşarak, online olarak tüketici gereksinimlerine karşılık verebilecek çalışma yöntemleri sunmaktadır.

3-) İşletme-Devlet (Business to Government-B2G)   Vergilerin takibi, kamu ihalelerine elektronik ortamdanbaşvurulması gibi işlemler işletmeler ile devlet arasındaki e-ticaret (B2G) Busines to Government olarak tanımlanmaktadır. 4-) Tüketici-Devlet (Consumer to Government-C2G) yapılan e–ticarette ise vatandaşların devlet ile olan ilişkilerinin düzenlenmesi ve internet üzerinden yapılması amaçlanmaktadır.

Elektronik Firma (e-firma) İnternet üzerinde mal ve hizmet alım satımı yapan tüm kuruluşlara e-firma denir. Bu genel bir kavramdır. İnternet üzerinde e-ticaret yapan işletmelere e-firma denir. Bu genel bir kavramdır. İnternet üzerinde e-ticaret yapan işletmelere e-firma, e-dükkan, e-işletme, emağaza, e-şirket de denmektedir.

ETKK (Elektronik Ticaret Koordinasyon Kurulu): Elektronik ticaret; bireyler ve kurumların açık ağ ortamında (internet) ya da sınırlı sayıda kullanıcı tarafından ulaşılabilen kapalı ağ ortamlarında (intranet) yazı, ses ve görüntü şeklindeki sayısal bilgilerin işlenmesi, iletilmesi ve saklanması temeline dayanan ve bir değer oluşturmayı amaçlayan ticari işlemlerin tümüdür. Bu çerçevede, ticari sonuçlar doğuran ya da ticari faaliyetleri destekleyecek eğitim, kamuoyunu bilgilendirme, tanıtım vb. amaçlar için elektronik ortamda yapılan işlemler de elektronik ticaret kapsamında değerlendirilmektedir

Ticaretin KOBİ’lere Etkileri Elektronik ticaret, işlem maliyetlerinin düşmesi, pazara giriş engellerinin az olması ve tüketici açısından bilgiye erişimin kolaylaşması ekonomik faaliyetleri tam rekabet ortamına yaklaştırmaktadır. Bu durum, rekabetin artmasına neden olmakta ve ayrıca küçük işletmelerle büyük işletmelerin piyasaya giriş koşulları açısından eşit şanslara sahip olmalarına yol açmaktadır. Bu nedenle, KOBİ’ler açısından elektronik ticaret önemi azımsanmayacak boyuttadır.

Öğretim Görevlisi Gizem TANIŞ Ozan Emre AKSU Öğretim Görevlisi Gizem TANIŞ

KAYNAKÇA Kaynak: Önder Canpolat, E-Ticaret ve Türkiye’deki Gelişmeler, T.C. Sanayi Bakanlığı Hukuk Müşavirliği, Sayı No: 89, 2001, s. 12. ---------------- AKADEMİK BAKIS DERGİSİ Sayı: 38 Eylül – Ekim 2013 Türk Dünyası Kırgız – Türk Sosyal Bilimler Enstitüsü, Celalabat – KIRGIZİSTAN Ars. Gör. Dr. Hasan Alp ÖZEL --------- BİLGİ ÇAĞINDA ELEKTRONİK TİCARET O. Ayhan ERDEM, Özlem EFİLOĞLU G.Ü. Teknik Eğitim Fakültesi, Elektronik ve Bilgisayar Eğitimi Bölümü, 06500 Teknikokullar, ANKARA -------------------------------------------------------- Türkiye Büyük Millet Meclisi (S. Sayısı: 240)