E-TİCARETİN GELİŞME SAFHALARI GELENEKSEL TİCARET İLE E-TİCARETİN KARŞILAŞTIRILMASI E-TİCARETİN AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI
ŞEKİL :1 E-TİCARETİN GELİŞİMİ GELENEKSEL TİCARET EDI TEMELİNDE E-TİCARET İNTERNET TEMELİNDE E-TİCARET E-KONSEPT TEMELİNDE E-TİCARET Elektronik ticaretin birkaç yılda ulaştığı büyüklük, tüm zamanlar içinde ekonomik anlamda belki de en hızlı değişimin gerçekleşmekte olduğunun ispatıdır. Bugün ticaretin tanımı yeniden yapılmış ve pazar kavramına değişik boyutlardan yaklaşılmak zorunda kalınmıştır. E-ticaretin gelişme safhalarından birincisi, Elektronik Veri Değişimi (EDI) temelindedir. EDI ‘ın ortaya çıkışı 1960’ lara dayanmaktadır ve gelişmiş ülkelerde büyük ölçekli işletmelerde kullanılmaya başlanmıştır. EDI belge ve dokümanların bir bilgisayardan diğerine iletilmesi için kullanılan bir çeşit aktarma metodudur.
E-ticaretin ikinci safhası internet temelindedir. Maliyetlerin azaltılmasında ve verimliliğin arttırılmasında çeşitli avantajlara sahip olduğundan uluslararası işletmeciliğin gelişimini hızlandırmıştır. 20.Yüzyılın ortaları 1990’ların sonlarında internetin üniversiteler dışında işletmeler hatta aile fertlerine geçmesiyle bilgi paylaşımında popüler bir medya olarak işlem görür hale gelmiştir. E-ticaretin gelişim safhasından üçüncüsü e-konseptte gerçekleşmiştir. Konsept Nedir ? Bir zamana, bir döneme hitap edecek olan ticari üründür. Örneğin ; bir otomobilin reklam amaçlı çıkarılan prototipi o yılın o firmaya ait konseptidir.
GELENEKSEL TİCARET İLE E-TİCARETİN KARŞILAŞTIRILMASI Satın Alma İşlemleriGeleneksel TicaretElektronik Ticaret Satın AlmaGörüşmeler, TelefonWeb Sayfaları Stok KontrolüYazılı FormlarE-posta, EDI Satın Almayı Yapan FirmaTelefon, FaxOnline Veri Tabanı ÖdemeBanka Havalesiİnternet Bankacılığı
E-TİCARETİN AVANTAJLARI Online alışveriş mağazaları 7/24 açık kalabiliyor. Dünyanın dört bir yanındaki kullanıcılar, nerde olurlarsa olsunlar sayfanıza ulaşıp ürünleri satın alabilirler. Eğer sattığınız ürünler internetten indirilebilecek ürünlerse baskı ve kargo maliyetinden kurtulmuş olursunuz. Kullanıcılar sadece birkaç tık ile tüm ürünlerinize çok kısa sürede göz atabilirler.
E-TİCARETİN DEZAVANTAJLARI Müşteriyle birebir iletişim kurma eksikliği, e-ticaretin eksikliklerinden biri denilebilir. Kullanıcı almayı planladığı ürünü deneme fırsatı bulamaz. Online alışverişlerde kullanıcılar kargo beklemek zorundadır. Kargo ücretlerinin yüksek olması, kullanıcıların online alışveriş yapmamasına sebep olabiliyor. Kullanıcılar hala online alışverişe güvenmiyor. Sitenin güvenirliği sağlanmazsa siteniz kötü amaçlı yazılımların saldırısına maruz kalabilir. Tüketiciler kredi kartlarını internette kullanmaktan çekiniyor.
KAYNAKÇA e-ticaretin-avantaj-ve-dezavantajlari/ e-ticaretin-avantaj-ve-dezavantajlari/