Kalite Yönetim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi, ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri 2. Hafta.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ISO 9001 : 2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Advertisements

TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Faydaları ve Uygulama Koşulları
Kalite Kavramı.
“KALİTE STANDARTLARI VE SİSTEM BELGELENDİRME SEMİNERİ”
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
TARİHÇEMİZ 1976 yılında İstanbul'da kurulan Polin, bugün su kaydırakları ve su parklarının tasarım, üretim ve montajında her kıtada gerçekleştirdiği 2000.
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
KAYSERİ SANAYİ ODASI KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. İSO VE EN * ISO NEDİR? * 1947 yılında kurulan ve yaptığı standardizasyon çalışmaları sonucu sanayiye, ticarete.
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
Prof.Dr.Hüseyin BAŞLIGİL 2012
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ & İÇ TETKİKÇİ EĞİTİMİ
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
1 T.C. HİTİT ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ KALİTE YÖNETİM PRENSİPLERİ Yrd. Doç. Dr. FATİH ÖZBEY 2007.
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Performans ölçme ve değerlendirme güz
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 9) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 10) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İş Sağlığı ve Güvenliği
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
Toplam Kalite Yönetimi
KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ. Kalite yönetim sistemi, amaçlanan kaliteye ulaşmak amacıyla ilerletilen tüm süreçleri, açıklanan prosedürleri, ve benimsenen.
Toplam Kalite Yönetimi
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
TS EN ISO 13485: 2003TIBBI C İ HAZ ÜRET İ C İ LER İ İ Ç İ N KAL İ TES S İ STEMLER İ TS EN –ISO 13485: 2003 Standardı TS-EN ISO 9001 : 2008 standardı temel.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
YÖNETİM SORUMLULUĞU. Yönetim Kalite politikasını oluşturmuştur. Yönetim kalite politikasında belirlenen değerlere sadık kalmayı taahhüt etmiş ve politikasını.
HAZIRLAYAN: YUSUF KÜRŞAT KOCA
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
Kalite Yönetimi Yrd.Doç.Dr. Murat Tanık.
5. YÖNETİM KALİTESİ ve STANDARTLARI
ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
SİSTEMİN AMACI Yönetim sistemlerinin kurulmasında, uygulanmasında ve sürdürülmesinde çok önemli sıkıntılar ve kayıplar yaşanmaktadır. isgsis bu sıkıntıları.
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Kalite Yönetim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi, ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri 2. Hafta

Kalite Yönetim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi

ISO 9000 Ailesi – 1987 ve 1994 Yılı Versiyonları ISO 8402: Sözlük ISO 9000: Seçim kılavuzu ISO 9001: Tasarım ve üretim/hizmet faaliyetleri için kalite güvencesi modeli ISO 9002: Üretim/hizmet faaliyetleri için kalite güvencesi modeli ISO 9003: Son muayene ve deney faaliyetleri için kalite güvencesi modeli ISO 9004: Performans iyileştirme için kılavuz

ISO 9001:2000 ISO 9001:1994 ISO 9002:1994 ISO 9003:1994 ISO 9001:2000

ISO 9000 Standartları ISO 9000:2005 Kalite Yönetim Sistemleri - Temel Kavramlar ve Sözlük ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemleri - Şartlar ISO 9004:2009 Bir Kuruluşun Sürdürülebilir Başarısı için Yönetim – Bir Kalite Yönetim Yaklaşımı

ISO 9001’in Sektöre Özel Türevleri Bazı kuruluşlar (örneğin büyük otomotiv imalatçıları gibi) ISO 9001'in şartlarının ürün veya hizmet kalitesini güvence altına alma bakımında yeterli olmadığına inanmaktadır. önleyici faaliyetler – hata türleri ve etkileri analizi (HTEA – FMEA)

Otomotiv Sanayi - ISO/TS 16949 1996’da International Automotive Task Force (IATF) (uluslararası araç üreticileri grubu) kurulmuştur. IATF’nin Amacı • Uluslararası kalite sistem gereklilikleri konusunda uzlasma sağlanması (otomotiv) • Belgelendirme için politika ve prosedür gelistirilmesi BMW Group, DaimlerChrysler, Fiat, Ford Motor Şirketi, General Motors Corporation, PSA Peugeot-Citroen, Renault ve Volkswagen - bunun yani sıra ulusal ticaret birlikleri - AIAG (Amerika), VDA (Almanya), SMMT (İngiltere), ANFIA (İtalya) ve FIEV (Fransa). Japon araç üreticileri birliği JAMA da ISO/TS 16949:2002'nin geliştirilmesinde rol üstlenmiştir, bu da Japon araç üreticilerinin gelecekte IATF'ye katılımının yolunu açmıştır.

Otomotiv Sanayi - ISO/TS 16949 ISO/TS 16949 International Automotive Task Force (IATF) ve ISO/TC 176'dan temsilcilerin katılımı ile hazırlanmış bir teknik spesifikasyondur. Aşağıdaki Standartlara Dayanır : ISO 9001 (International); QS-9000 (Big Three - USA); AVSQ (ANFIA - Italy); EAQF (FIEV - France); VDA 6.1 (VDA/QMC - Germany).

Otomotiv Sanayi - ISO/TS 16949 Bu spesifikasyonun amacı Sürekli iyileştirme Hataların önlenmesini Değişkenliğin azaltılmasını İsrafın azaltılması Tedarik zincirindeki kayıpların azaltılması

ISO 9001 İle İlişkili Diğer Standartlar Havacılık Sanayi – AS 9100 Bilgisayar Yazılımları – ISO/IEC 90003  Yiyecek ve İçecek Sanayi – ISO 22000 Petrol, Petrokimya ve Doğalgaz Sanayi – ISO/TS 29001 Telekomünikasyon Sanayi – TL 9000 Tıbbi Cihazlar – ISO 13485

Kalite Yönetim Prensipleri Müşteri Odaklılık Liderlik Kişilerin Katılımı Proses Yaklaşımı Sürekli İyileştirme Yönetimde Sistem Yaklaşımı Karar Vermede Gerçekçi Yaklaşım Karşılıklı Faydaya Dayalı Tedarikçi İlişkileri

KALİTE YÖNETİM PRENSİPLERİ ISO 9000 kalite yönetim sistemleri ailesi, kuruluşların bu prensiplere uyum göstererek birtakım gelişmeler sergilemesini beklemektedir. 8 kalite yönetim prensibi, ilgili tarafların (paydaşların) isteklerini karşılarken sürekli olarak performansı iyileştirmek için tasarlanmış olan yönetim sistemi için çerçeve sağlar. Bu prensipler, kuruluşlara sürdürülebilir başarıya ulaşmada yardımcıdırlar.

KALİTE YÖNETİM PRENSİPLERİ 1. Müşteri odaklılık Kuruluşlar müşterilerine bağımlıdırlar. Bu yüzden onların mevcut ve gelecekteki - isteklerini anlamak, - şartlarını yerine getirmek ve - beklentilerini aşmak için bir çaba içinde olmalıdırlar.

Nasıl Müşteri Odaklı Olunur? Müşterinin ürünler, teslimatlar, fiyat, güvenilirlik gibi unsurlardaki ihtiyaç ve beklentilerini anlama, Bu ihtiyaç ve beklentileri kuruluş içinde iletebilme, Müşteri memnuniyetini ölçme ve sonuçları üzerinde eylemler gerçekleştirme,

KALİTE YÖNETİM PRENSİPLERİ 2. Liderlik Liderler kuruluş için bir amaç birliği ve yön oluştururlar. Liderler, kuruluşun hedeflerine ulaşabilmesi için herkesin katılımını sağlayıcı bir ortam oluşturmalı ve bunu korumalıdır.

KALİTE YÖNETİM PRENSİPLERİ 3. Kişilerin katılımı Tüm seviyedeki çalışanlar, kuruluş için çok önemlidir ve tamamının yeteneğinin bir araya gelmesi organizasyonun yararına olur.