HİKAYE İLE ÖĞRENİYORUM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DERSİMİZ : HAYAT BİLGİSİ KONUMUZ : YÖNÜMÜ NASIL BULUYORUM?
Advertisements

Menar Abaküs Mental Aritmetik Programı
YALANCI ÇOBAN “Öyküleyici Metin”.
DENİZLİ YAŞAR SANİYE GEMİCİ ANADOLU LİSESİ
Boş boş oturmak için çok çok yüksekte oturuyor olmanız gerek...
ORMAN HAFTASI.
DOGAL AFETLER MEHMET BILGE MANAV.
İç Mimarlık Ve Çevre Tasarımı Sanat ve Tasarım Bölümü
Türkçe Performans Ödevi
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ
YÖNLERİ ÖĞRENİYORUM YÖN NEDİR? YÖNÜMÜ NASIL BULURUM?
DERSİN ADI : SOSYAL BİLGİLER
“a" sesinin verilmesi Canlandırma, tekerleme, şarkı, hikaye vb. etkinliklerle “a” sesi hissettirilmelidir. (Örneğin Karga ile Tilki adlı tekerlemeden yararlanılır,
ORMAN HAFTASI.
SÖZCÜKTE ANLAM.
ORMAN HAFTASI MART.
Ali salatalık, marul alıyor.
KONU:YÖNLER-YÖN BULMA ŞEKİLLERİ HAZIRLAYAN: CUMA ARAYICI
MÜZİK EBRU FİDAN DRAMA OSMAN DURSUN MODERN DANS DİNÇKAL TUNCA BİLGİSAYAR ŞEBNEM ÖZYURTDAŞ BALE SEÇİL AKBAŞ BEDEN EĞİTİMİ SEDA CENCİ FEN LABORATUVARI GÜLFER.
ÇEVRE SORUNLARI hava, su, toprak
Bitki Örtüsü.
Bitki Örtüsü.
Mitat Zorlu 1 Adı ve Soyadı: ……….……………………………. 17 Nisan 2009 Cuma Matematik Saati ………………… gösterir. Dakikayı …………………………….. gösterir. Saat şimdi …. dur.
ARALIK-OCAK AYI PARTİMİZ
YÖN BULMAK İÇİN HANGİ ARACI KULLANIRIZ?
ORMAN HAFTASI 21 – 26 MART
Ünite Portfolyö Sunumu
YÖN BULMA YÖNTEMLERİ.
CÜMLENİN YARDIMCI ÖGELERİ
ZARFLAR Fiillerin, sıfatların ya da kendi türünden olan sözcüklerin (zarfların) anlamını “zaman, durum, yer yön, miktar ve soru” bakımından etkileyen sözcüklere.
GÖRSEL SANATLAR 4.SINIF.
Sıfatlar Ayşe Kızılbağlı Erciyes Üniversitesi Türkçe Öğretmenliği
Gece yarısı parka bir baykuş geldi.Ağaçları tek tek
ÜNİTE PLANI MESLEKLER.
Hayatınızın Yönünü ve Yolunu Bulmanızı Sağlar
GÖRSEL SANATLAR 4.SINIF.
BUBU’NUN ARKADAŞ ÖZLEMİ
TÜRKÇE DERSİ İLE HEDEFLENENLER.
GELECEK KUŞAKLAR ORMAN YOK DEMESİN ! GELECEK KUŞAKLAR ORMAN YOK DEMESİN !
MAILAND. Proje Yeri: Maia, PortekizMaiaPortekiz Proje Ofisi: Studio DassStudio Dass Tasarım Ekibi: Studio DassStudio Dass Proje Yeri: Maia, PortekizMaiaPortekiz.
ARALIK-OCAK AYI PARTİMİZ
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
KENDİMİZE SAYGI HERŞEYDEN ÖNCE KENDİNİ SEV VE KENDİNE SAYGI DUY
Cümle Bilgisi.
YÖNLERİ ÖĞRENİYORUM YÖN NEDİR? YÖNÜMÜ NASIL BULURUM?
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HAZIRLAYAN SEDEN HACISÜLEYMAN.
YAŞADIĞIMIZ YER YÖNLER HAZIRLAYAN : Nesibe POLAT
A2 SINIFLARI VELİ TOPLANTISI
YÖNLER ve YÖN BULMA.
EŞ SESLİ SÖZCÜKLER.
YÖNLERİMİZ.
YAŞADIĞIMIZ YER YÖNLERİMİZ.
ORMANLARIN YARARLARI KİTAPLAR DEFTERLER KALEMLER.
Şapka satarak geçinen bir adamın yolu bir gün bir ormana düşmüş. Adam biraz yürüdükten sonra sıcaktan ve yorgunluktan bunalmış, bir ağacın altına oturmuş.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Metinleri Okuyalım.
Ders 13 Okuma-yazmaya hazırlık becerileri
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
ORMAN HAFTASI 21 – 26 MART
Erken çocukluk döneminde fen eğitimi
YÖNLER.
ŞARKI:ORMANLAR YURDUMDA HAZIRLAYAN: CUMA ARAYICI
YÖNLER ve YÖN BULMA.
COM’DANWWW.CİHANSİMSEK. COM’DAN ALINTI YAPILMIŞTIR. 2.Ünite HİKAYE KONU ANLATIM SLAYTI.
Bugün neler öğreneceğiz?
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Boş boş oturmak için çok çok yüksekte oturuyor olmanız gerek...
HERKESİN BİR YUVASI VAR
Boş boş durmak için çok çok yüksekte oturuyor olmanız gerek...
Sunum transkripti:

HİKAYE İLE ÖĞRENİYORUM DERS: Sosyal Bilgiler SINIF: 4. Sınıf YAKLAŞIK SÜRE: 40 dk ÖĞRENMEALANI:İnsanlar,Yerler ve Çevreler : ÜNİTE:Yaşadığımız Yer TEMEL BECERİLER: Mekanı algılama, karar verme, Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma, eleştirel düşünme. KAZANIMLAR : Çeşitli yöntemlerle çevresindeki herhangi bir nesnenin kendisine göre bulunduğu yönü bulur. MATERYALLER KAYNAK : Çalışma kağıtları, dondurma çubuğu, raptiye, boya kalemleri.

süreç Bu etkinlik, öğrencilerin, güneşin durumuna bakarak yönlerini ifade edebilmeleri için tasarlanmıştır. 1. Öğrencilerin konuya dikkatlerini çekecek bir hikaye yine bir öğrenci tarafından okutulur. 2. Hikaye esnasında (konunun geçtiği yerde) yönlerini bulmaya yardım edecek bir pusula gülü yaptırılır. Öğrencilerden daha önceden istenmiş olan iki dondurma çubuğu, biri yatay diğeri dikey tutulmak suretiyle ortadan raptiye ile tutturulur. Çubukların uç noktalarına 4 ana yönü temsil eden K, G, D, B harfleri boya kalemleri ile yazdırılır. 3. Hikaye sonunda çoklu zeka alanlarına hitap edecek değerlendirme soruları sorulur.

KAYBOLAN ÇOCUKLAR Emre ve Zeynep yaz tatilini geçirmek için dedelerinin yaşadığı köye gitmişlerdi. Dedeleri dağda odun keserek yaşamını sürdüren yaşlı bir adamdı. Her sabah dedeleri ile kalkan Emre ve Zeynep kahvaltılarını yapıyor, dedeleri ile ormana gidiyor, dere ve tepeleri aşıyorlardı, uzun yürüyüşlerin arkasından dedelerinin itina ile seçtiği yaşlı ağaçlar kesiliyor ve sevimli eşekleri Karagöz’e yükledikleri odunlar ile birlikte şarkı söyleyerek evlerine geri dönüyorlardı.

Evet, çocuklar, Emre ve Zeynep’in söylediği şarkıyı bizde söyleyelim mi? Tohumlar fidana, fidanlar ağaca, Ağaçlar ormana, dönmeli yurdumda Yuvadır kuşlara, örtüdür toprağa, Can verir doğaya, ormanlar yurdumda Bir tek dal kırmadan, ormansız kalmadan, Her insan bir fidan dikmeli yurdumda. Yuvadır kuşlara, örtüdür toprağa, Can verir doğaya, ormanlar yurdumda.

ve