Hazırlayan: Cihan Göç İMÖ-4

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DÖRTGENSEL BÖLGELERİN ALANI
Advertisements

ERÜNAL SOSYAL BİLİMLER LİSESİ
1 . ÜNİTE : GEOMETRİK ŞEKİLLER
KONU: ÇALIŞMA YAPRAĞI HAZIRLAYAN: DEMET KILIÇ MATEMATİK ÖĞRETMENİ.
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
TEMEL DİKKLİK KAVRAMI E d k O Düzlemde G F E n m d B p Uzayda.
BELİRLİ BİR KURALA GÖRE DİK ÜÇGENLERİ KULLANARAK ÇOKGENLERİN İNŞASI
Kazanımlar : Geometrik Cisimler
Geometrik Cisimler ve Şekiller
ÜÇ BOYUTLU DÜNYAYA HOŞGELDİNİZ
KARE, DİKDÖRTGEN VE ÜÇGENİN ÖZELLİKLERİ
GEOMETRİK ŞEKİLLER.
SİMETRİ Ders kitabı 27.sayfa
ÜSLÜ SAYILAR DERS : Matematik SINIF : 8 ÖĞRENME ALANI : Sayılar
Karenin Çevre Uzunluğu
DİK PRİZMALARIN YÜZEY ALAN BAĞINTILARI HAZIRLAYAN:SÜMEYYE TAŞTEPE
Hazırlayan: Cihan Göç İMÖ-3
DİKDÖRTGEN Dikdörtgenler prizması şeklindeki cisimlerin yüzeyleri dikdörtgensel bölgedir. Dikdörtgensel.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Hazırlayan: Cihan Göç İMÖ-3
DİK PRİZMALAR Tabanları birbirine eş herhangi bir çokgen ve yan
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
Geometri Öğrenme Alanı Temel Beceriler
DERS:MATEMATİK 8 KONULAR TARİH 10. HAFTA KASIM A)ÖĞRENME ALANI
Yukarıdaki Resmi İnceleyelim…
CEBİRSEL İFADELER.
KARENİN ÖZELLİKLERİ Ü Şeklin arkasına gizlenmiş özellikler
TEMEL DİKKLİK KAVRAMI E d k O Düzlemde G F E n m d B p Uzayda.
FATMA ALTAY Matematik A
NAMAZGAH İHSAN DİKMEN İ.Ö.O
TUĞBA TAŞOLUK İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ
PİSAGOR BAĞINTISI.
CEBİRSEL İFADELER.
DİKDÖRTGEN-KARE KONU ANLATIMI VE SORU ÇÖZÜMLERİ
BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER
HAZIRLAYAN:Mesut ACAR NO:
KARE.
Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri
ÖZDEŞLİKLER a2-b2=(a-b).(a+b) a2 (a-b)2 = a2-2.a.b+b2 (a+b)2 b2
KATI CİSİMLERİN ALAN VE HACİMLERİ
Burak ÇURÇUN İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ 2/B
HAZIRLAYAN:GONCA NUR UYAN
BASİT CEBİRSEL İFADELER
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
PRİZMALAR.
ÜÇGENLER.
TAHSİN TEMİZER SİLVAN R.A.M. MÜDÜRÜ
ÖZEL ÜÇGENLER. ÖZEL ÜÇGENLER İÇİNDEKİLER PİSAGOR BAĞINTISI ÖKLİT BAĞINTILARI KENARLARINA GÖRE ÜÇGENLER AÇILARINA GÖRE ÜÇGENLER KAZANIMLAR KAYNAKÇA.
AÇILAR.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ ÖZKAN ÖZCAN
GEOMETRİ ÖZEL DÖRTGENLER.
ÇEMBER, DAİRE VE SİLİNDİR
ÇEMBER VE DAİRE.
Geometrik cisimler Semboller: cm2, m2 Emine çil
DÖRTGENLER.
CEBİRLE TANIŞALIM.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
ÜÇGEN KARE DİKDÖRTGEN.
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HAZIRLAYAN SEDEN HACISÜLEYMAN.
GEOMETRİK ŞEKİLLER KARE
Uygulama I Öğrencilere evde ve okulda en çok yapmayı sevdikleri ve sevmedikleri işler sorulur. Sevdikleri ve sevmedikleri işlerden hangilerinde başarılı.
KONU: ÇALIŞMA YAPRAĞI HAZIRLAYAN: DEMET KILIÇ MATEMATİK ÖĞRETMENİ.
Uzayda Kapalı Yüzeyler
ÇOK YÜZLÜLER VE ARAKESİTLERİ: Çok yüzlüler, tüm yüzleri ve tüm ayrıtları eş olan düzgün cisimlerdir. Bu cisimlere PLATONİK CİSİMLER denir. Bütün yüzleri.
ÜÇGENLER VE DÖRTGENLER 1 . ÜÇGENLER 2 . DÖRTGENLER.
DÖRTGENLER-ÇOKGENLER
AÇILARI ÖĞRENELİM Hikmet SIRMA.
ÜRETİCİ DÜŞÜNME Nilüfer SAYGICI ÜRETİCİ DÜŞÜNME Wertheimer, problemler için iki çözüm biçimi olduğunu belirtti 1. A Türü Çözümler 2. B Türü.
MATERYALİN HAZIRLANIŞI
KATI(GEOMETR İ K) C İ S İ MLER MATEMATİK PROJE SLAYTI M.AŞKIN ERDOĞAN
Sunum transkripti:

Hazırlayan: Cihan Göç İMÖ-4 Özdeşlik Hazırlayan: Cihan Göç İMÖ-4

DERS : Matematik SINIF : 8 ÖĞRENME ALANI : Cebir ALT ÖĞRENME ALANI : Cebirsel İfadeler BECERİLER : Akıl yürütme, iletişim, ilişkilendirme KAZANIMLAR : Özdeşlikleri modellerle açıklar. ARAÇ ve GEREÇLER : Boş kâğıt

Öğretme ve Öğrenme Süreci Her bir öğrenciye kâğıtlar dağıtılır. Öğrencilerden, kâğıdı nasıl kare haline getirebilecekleri sorulur?

Dikdörtgen kağıt kare haline getirildikten sonra bu karenin alanının nasıl hesaplanabileceği öğrencilere sorulur. a Alan=a.a Alan= 𝑎 2 a Bu formülden farklı olarak nasıl alanın hesaplanabileceği cağı sorulur.

Öğrencilerden kağıdı şekildeki gibi herhangi bir A noktasından tekrar katlamaları istenir, ve katlanan kenarlar isimlendirilir. a-b b A .

Kâğıdın sağ üst köşeden aşağıda belirtildiği gibi katlatılır ve B noktası işaretlenir. Kat bu şekilde yapıldığında B noktasının köşeye olan uzaklığı ile A noktasının köşeye olan uzaklığı hakkında ne söylenebileceği öğrencilere sorulur. Öğrencilerden cevaplarını ikna edici biçimde açıklamaları istenir. A . a-b B

B noktasından diğer kenara paralel başka bir kat izi oluşturulur B noktasından diğer kenara paralel başka bir kat izi oluşturulur. Bütün kenarlar şekilde görüldüğü gibi isimlendirilir. a-b b a a-b

Katlama sonucunda oluşan şekillerin neler olduğu sorulur Katlama sonucunda oluşan şekillerin neler olduğu sorulur. Şekildeki iki küçük karenin ve iki dikdörtgenin alanını bulmaları istenir. Bunlar: aşağıdaki gibidir. a-b b b(a-b) (𝑎−𝑏) 2 b2

Küçük şekillerin alanları bir araya getirildiğinde büyük şeklin alanına eşit olacağı fark ettirilir. Bu alanı kenar uzunlukları çarpımı şeklinde de bulunabildiği fark ettirilir. 𝑎 2 = (𝑎−𝑏) 2 +b a−b +b a−b + 𝑏 2 (a-b)2 = a2-(ab- 𝑏 2 +ab- 𝑏 2 + 𝑏 2 ) (a-b)2 = a2-(2ab- 𝑏 2 ) (a-b)2 = a2-2ab+ 𝑏 2 a-b b b(a-b) (𝑎−𝑏) 2 b2