E-İÇİŞLERİ UYGULAMASI İÇİN TÜMLEŞİK E-ÖĞRENME KATMANI TASARIMI VE GERÇEKLEŞTİRİLMESİ Yunus Özen ve İsmail Ertürk Akademik Bilişim 2012 Uşak 1-3 Şubat 2012.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kurumsal Talep Yönetim Sistemi İstemci Uygulaması
Advertisements

(İNTERNET SAYFALARI YÖNETİMİ)
İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
Sistem Analizi ve Planlama
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Okulumuzda kurulacak olan Fatih projesi ile ilgili bilgi sahibi olmak.
İnternet Siteleri Yönetimi
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
kaynakca.info TÜRKİYE KAYNAKÇASI
UZAKTAN EĞİTİM SİSTEMİ
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
e-Danışmanlık Açıköğretim Sisteminde
HR-WEB TANITIM SUNUMU’2013
HR-WEB TANITIM SUNUMU’2014
(İNTERNET SAYFALARI YÖNETİMİ)
1 DİNAMİK WEB SAYFASI. 2 Personel ve Öğrenciler ile tüm internet kullanıcılarına hizmet verebilecek, Ziyaretçilerin kolay anlaşılabilir bir ara yüz ile.
(İNTERNET SAYFALARI YÖNETİMİ)
ÖĞRENME NESNESİ Sibel SOMYÜREK.  Çeşitli öğrenme ortamlarında tekrar kullanılabilen küçük parçalara bölünmüş olan e-içeriklere öğrenme nesnesi denir.
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
HR-WEB Web Tabanlı İnsan Kaynakları Uygulamaları
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
HALK KÜTÜPHANELERİ SOSYAL AĞLARDA HALK KÜTÜPHANELERİNE ERİŞİM.
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
Öğretim Tasarımı
DİNAMİK VE ADAPTİF SİSTEM TASARIMLARI İLE ALGORİTMA ÖĞRETİMİ
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ FORMATÖR ÖĞRETMENLERİNİN BAKIŞ AÇISI İLE OKULLARDAKİ BİLGİ TEKNOLOJİSİ SINIFLARI.
Şişecam S ayısal Yönetimle Verim VIII. "Türkiye'de İnternet" Konferansı 20 ARALIK 2002 Canan Özcan Türkiye Şişe ve Cam Fab. A.Ş.
Katılım ve Katılımcılık Süreci A.Ü.Z.F. Peyzaj Mimarlığı Bölümü
ÜNİTE ÖZETİ Öğrenciler çevrelerinde gördükleri teknolojik araçlar hakkında bilgi edinecekler. Yeni teknolojik araçlar tanıyacaklar. Tanıdıkları araçların.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Sefa BARIŞ U Eşref TİRYAKİ U Taha AKKOL U
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
FIRAT ÜNİVERSİTESİ PERSONEL OTOMASYONU
KOBİ’LERE YÖNELİK TEMEL İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ İÇİN
Şahin BAYZAN Kocaeli Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi
WEB2.0 ARAÇLARI Gökçe Hanım EMİR K ONULAR : ajax, rss, css, vidcast, podcast podcast.
Örgütsel bilgi kullanımı
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, bilişim teknolojisinin evrimini incelemektedir. Bölüm, örgütsel işlemlere uygulanan bilişim teknolojisi sistemlerine göz atarak.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
HİZMET İÇİ EĞİTİM VE YÜKSEK YÖNETİCİLERİN YETİŞTİRİLMESİ.
Üniversiteler İçin Proje Yönetim Bilgi Sistemi
Kurumsal Ağlarda Uzak ve Merkezi İşlem Birimlerinin Sanallaştırılması: Bir Uygulama Emrah ÇOLAK, SGK Aydın ÇETİN, Gazi Üniversitesi ŞUBAT 2016.
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
ÖĞRENME AMAÇLARI Olasılıklı örneklem ile örnek büyüklüğüne karar vermenin altında yatan sekiz aksiyomun anlaşılması Güven aralığı yaklaşımını kullanarak.
İlker KÖSE Bilgi Sistemleri Danışmanı Sağlık Bakanlığı
Psikolojik Danışman: Hasan KARAKIŞ.  Bilgisayar kullanımı yirminci yüzyılın özellikle son on yılında büyük bir hızla artmıştır. Bu artış, hem tüm dünyaya.
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
Prof.Dr. Kürşat Çağıltay Orta Doğu Teknik Üniversitesi, İnsan Bilgisayar Etkileşimi Araştırma Laboratuvarı.
İNSAN-BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ. İnsan Bilgisayar Etkileşimi (İBE) alanındaki pratik ve teorik çalışmalar, bilgi ve iletişim teknolojilerinin insana ve insan.
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
Hem. Zerrin SAĞLAM ÜNLÜ, Dr. Hülya TOPCU ÇAĞLAR
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
TÜRKİYE’DE KIRSAL KALKINMA POLİTİKALARI VE UYGULAMALAR
UZAKTAN EĞİTİM SİSTEMİ
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
Problem Çözme Yaklaşımları
Tuncay AYDOĞAN Süleyman Demirel Üniversitesi
I Ğ DIR ÜN İ VERS İ TES İ KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DA İ RE BA Ş KANLI Ğ I Kütüphane kullan ı m ı ve elektron İ k kaynaklara er İŞİ m Kütüphanec İ : Ercan.
Amazon Web Servisleri ve Javascript Dilinin Birlikte Kullanımı
Ege Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Sigorta Acente Mobil Uygulaması
İOS PLATFORMUNDA MOBİL TRAFİK CEZA BİLDİRİM UYGULAMASI
Akademik Özgeçmiş Tabanlı Fakülte Bilgi Sistemi
Sunum transkripti:

E-İÇİŞLERİ UYGULAMASI İÇİN TÜMLEŞİK E-ÖĞRENME KATMANI TASARIMI VE GERÇEKLEŞTİRİLMESİ Yunus Özen ve İsmail Ertürk Akademik Bilişim 2012 Uşak 1-3 Şubat 2012

2/17 İçerik 1. Giriş 2. E-Devlet Uygulaması (EU) 3. Tümleşik E-Öğrenme Katmanı Tasarımı ve Gerçekleştirilmesi  Mevcut E-İçişleri Uygulaması  Geliştirilen Temel Veri Modülleri Katmanı (EUTVK)  Geliştirilen Tümleşik E-Öğrenme Katmanı (EUTÖK) 4. Değerlendirmeler ve Öneriler 15 Nisan 2015 Çarşamba E-İçişleri Uygulaması İçin Tümleşik E-Öğrenme Katmanı Tasarımı ve Gerçekleştirilmesi

3/17 1. Giriş Sunulan Çalışmanın Amacı:  E-Devlet uygulaması için tümleşik bir e-öğrenme katmanı tasarlanması ve  Tasarlanan tümleşik e-öğrenme katmanının hedef kitle üzerinde uygulanması ve değerlendirilmesi. Başlatılma Sebebi: Bu çalışma, Türkiye’de kullanılmakta olan değişik E-Devlet uygulamalarının bugüne kadar bütüncül bir yaklaşımla ele alınmamasına bağlı olarak ortaya çıkan ve çalışanların etkin hizmet sunabilmelerinin önündeki önemli bir sorun olarak karşılaşılan öğrenme ihtiyacı sebebiyle başlatılmıştır. Katkıları:  E-Devlet uygulamasına bütünleştirilebilecek bir e-öğrenme katmanı geliştirilmiş bulunmaktadır.  Geliştirilen uygulama, E-Devlet çalışanlarının güdülenme düzeyini arttırmaktadır.  Geliştirilen uygulama, E-Devlet çalışanlarının sunum başarımını ve etkinliğini olumlu etkilemektedir.  Geliştirilen tümleşik e-öğrenme katmanının kullanımı, çalışanların E-Devlet uygulamasına uyum sağlamasını kolaylaştırmaktadır. 15 Nisan 2015 Çarşamba E-İçişleri Uygulaması İçin Tümleşik E-Öğrenme Katmanı Tasarımı ve Gerçekleştirilmesi

4/17 2. E-Devlet Uygulaması (EU) E-Devlet: E-Devlet; bilgi ve iletişim teknolojilerinin stratejik kullanımı sayesinde, bilgi toplumunun ihtiyaçlarına cevap verebilecek, vatandaşı ve kurumları ile elektronik ortamda iletişimde bulunarak verimliliği, şeffaflığı ve kalkınmayı sağlayacak bir yeniden yapılanma modelidir. Sorunlar: 1. Bürokratik engeller ve mevzuat eksikliği, 2. Teknolojik engeller, 3. Vizyon belirlemede yaşanan güçlükler, 4. Yönetim kademelerinde bilgi eksikliği, 5. Personelin yeniliğe ve teknolojiye karşı gösterdiği direnç, 6. Eğitim ve iletişim ihtiyacı, 7. Dönüşümü gerçekleştirecek bilgi altyapısının henüz oluşmamış olması. Sunulan çözüm ile, E-Devlet’e geçişte karşılaşılan bu sorunların bazılarının tamamen ortadan kalkacağı değerlendirilmektedir. 15 Nisan 2015 Çarşamba E-İçişleri Uygulaması İçin Tümleşik E-Öğrenme Katmanı Tasarımı ve Gerçekleştirilmesi

5/17 3. Tümleşik E-Öğrenme Katmanı Tasarımı ve Gerçekleştirilmesi Mevcut E-İçişleri Uygulaması: 15 Nisan 2015 Çarşamba E-İçişleri Uygulaması İçin Tümleşik E-Öğrenme Katmanı Tasarımı ve Gerçekleştirilmesi

6/17 3. Tümleşik E-Öğrenme Katmanı Tasarımı ve Gerçekleştirilmesi Geliştirilen Tümleşik E-Öğrenme Katmanı (EUTÖK): 15 Nisan 2015 Çarşamba E-İçişleri Uygulaması İçin Tümleşik E-Öğrenme Katmanı Tasarımı ve Gerçekleştirilmesi

3. Tümleşik E-Öğrenme Katmanı Tasarımı ve Gerçekleştirilmesi Geliştirilen Temel Veri Modülleri Katmanı (EUTVK): “EUTVK Modül İşlemleri” Sayfası  Modül işlemleri sayfası, E-Devlet uygulamasında kullanılan modüllerin üst veri bilgilerinin tanımladığı sayfadır. 15 Nisan 2015 Çarşamba7/17 E-İçişleri Uygulaması İçin Tümleşik E-Öğrenme Katmanı Tasarımı ve Gerçekleştirilmesi

3. Tümleşik E-Öğrenme Katmanı Tasarımı ve Gerçekleştirilmesi Geliştirilen Temel Veri Modülleri Katmanı (EUTVK): “ EUTVK E-Öğrenme İçerikleri” Sayfası  EUTÖK uygulamasında ihtiyaç duyulan e-öğrenme içerikleri bu sayfada yönetilir. 15 Nisan 2015 Çarşamba8/17 E-İçişleri Uygulaması İçin Tümleşik E-Öğrenme Katmanı Tasarımı ve Gerçekleştirilmesi

3. Tümleşik E-Öğrenme Katmanı Tasarımı ve Gerçekleştirilmesi Geliştirilen Temel Veri Modülleri Katmanı (EUTVK): “EUTVK Yetki İşlemleri” Sayfası  E-Devlet çalışanlarının hangi modüller üzerinde işlem yapacaklarına dair yetkiler tanımlanır.  Personelin uygulamadaki kullanım geçmişinde listeleneceği için yetki başlangıç ve bitiş tarihleri de uygulamada kaydedilmektedir. 15 Nisan 2015 Çarşamba9/17 E-İçişleri Uygulaması İçin Tümleşik E-Öğrenme Katmanı Tasarımı ve Gerçekleştirilmesi

3. Tümleşik E-Öğrenme Katmanı Tasarımı ve Gerçekleştirilmesi Geliştirilen Tümleşik E-Öğrenme Katmanı (EUTÖK): “Anasayfa” Kullanıcı doğru kullanıcı adı ve şifresini girerek uygulamaya giriş yaptığında anasayfa sosyal ağ sitelerinde görmeye alışık olduğu mini besleme sayfasına dönüşmektedir. 15 Nisan 2015 Çarşamba10/17 E-İçişleri Uygulaması İçin Tümleşik E-Öğrenme Katmanı Tasarımı ve Gerçekleştirilmesi

3. Tümleşik E-Öğrenme Katmanı Tasarımı ve Gerçekleştirilmesi Geliştirilen Tümleşik E-Öğrenme Katmanı (EUTÖK): “ Hata/İstek Bildirimleri” Modülü  E-Devlet çalışanı kullanıcıların hata ve istek bildirimlerini uygulama üzerinden bildirebilmeleri için geliştirilmiştir.  Öğrenme ortamından ayrılmadan bildirimler yapabilme olanağının yanı sıra kullanıcıların öğrenme başarımlarını ölçebilmek için somut veriler de sağlamaktadır.  Hata/istek bildirim ekranları üzerinden uygulama kullanıcıları ile sorumluları arasında bir etkileşim kanalı oluşturulmuştur. 15 Nisan 2015 Çarşamba11/17 E-İçişleri Uygulaması İçin Tümleşik E-Öğrenme Katmanı Tasarımı ve Gerçekleştirilmesi

3. Tümleşik E-Öğrenme Katmanı Tasarımı ve Gerçekleştirilmesi Geliştirilen Tümleşik E-Öğrenme Katmanı (EUTÖK): “ Modüllerim” Sayfası  Kullanıcılar, «modüllerim» sayfasında yetkilendirildikleri modülleri görebilmektedir.  Mevcut modül yetkilerinin yanında geçmişte herhangi bir zaman diliminde çalıştıkları modüllerin de tarihçesi bu sayfa üzerinde görülebilmektedirler.  Kullanıcılara görev ataması yapılırken bu bilgi dikkate alınabilir. 15 Nisan 2015 Çarşamba12/17 E-İçişleri Uygulaması İçin Tümleşik E-Öğrenme Katmanı Tasarımı ve Gerçekleştirilmesi

3. Tümleşik E-Öğrenme Katmanı Tasarımı ve Gerçekleştirilmesi Geliştirilen Tümleşik E-Öğrenme Katmanı (EUTÖK): “ Kütüphanem” Sayfası  Kullanıcının aktif modül yetkilerine göre yapması gereken öğrenmeler listelenmektedir.  Kullanıcı, ilgili içeriği daha önce kaç defa görüntülediğine dair istatistiksel veriyi de bu sayfada görebilmektedir. 15 Nisan 2015 Çarşamba13/24 E-İçişleri Uygulaması İçin Tümleşik E-Öğrenme Katmanı Tasarımı ve Gerçekleştirilmesi

3. Tümleşik E-Öğrenme Katmanı Tasarımı ve Gerçekleştirilmesi Geliştirilen Tümleşik E-Öğrenme Katmanı (EUTÖK): “ İçerik Görüntüleme” Sayfası  Bu sayfada e-öğrenme içerikleri görüntülenir ve bu görüntüleme kaydı, uygulama tarafından tarih bilgisi ile birlikte saklanmaktadır.  Kullanıcıların sunulan e-öğrenme içeriğini uygulama web sitesini terk etmeden doğrudan görüntüleyebileceği bir yapı kurgulanmıştır. 15 Nisan 2015 Çarşamba14/17 E-İçişleri Uygulaması İçin Tümleşik E-Öğrenme Katmanı Tasarımı ve Gerçekleştirilmesi

15/17 4. EUTÖK Uygulaması Kullanımının Değerlendirilmesi Örneklem Bilgileri: 1. Cinsiyet: Erkek: %49, Kadın: %51 2. Yaş: 20-30: %29, 31-40: %34, 41-50: %27, 51-60: %10, 61-70: %7 Enstrümantasyon: Kullanıcı anketi ve yüz yüze görüşmeler, araştırmanın enstrümantasyonunu oluşturmaktadır. Doğruluk ve Veri Analizi Süreci:  Pilot çalışma: Cronbach’s alfa = 0,93 (n=10)  Final çalışma: Cronbach’s alfa = 0,98 (n=150) Kabullenmeler ve Araştırmanın Limitleri: 1. Uygulamaya katılan bütün kullanıcılar sorulara dürüst olarak cevap vermiştir. 2. Uygulamanın kullanıldığı bütün bilgisayarlar yaklaşık aynı teknik özelliklere sahiptir. 3. Veriler doğru bir şekilde kayıt ve analiz edilmiştir. 4. Doğruluk ve geçerlilik bütün ölçümlerde doğru ve kabul edilebilir seviyededir. 5. Kocaeli ilinde E-İçişleri uygulamasını kullanan 150 kişi araştırmanın limitidir. 15 Nisan 2015 Çarşamba E-İçişleri Uygulaması İçin Tümleşik E-Öğrenme Katmanı Tasarımı ve Gerçekleştirilmesi

16/17 5. Değerlendirmeler ve Öneriler Tümleşik e-öğrenme katmanı uygulaması (EUTÖK) tasarımı gerçekleştirilmiştir. EUTÖK örnek olarak uygulanmış, katkıları deneysel ve istatistiksel olarak incelenmiş bulunmaktadır. E-Devlet çalışanlarının büyük çoğunluğunun tasarımı gerçekleştirilen uygulamayı kullandığı ve memnun kaldığı bulunmuştur. EUTÖK uygulamasının, E-Devlet uygulamasının sunum başarımına olumlu etkisi saptanmış bulunmaktadır. E-Devlet çalışanlarının uygulama kullanım başarımına ve iş çıkartma yeteneklerine olumlu etki yaptığı belirtilmiştir. EUTÖK uygulaması, E-Devlet yöneticileri ile kullanıcılar arasındaki etkileşimi artırmış ve iletişimi kolaylaştırmıştır. Araştırmaya katılan kullanıcıların tamamı, benzer bir uygulamanın diğer E-Devlet uygulamalarında da bulunması gerektiğini belirtmişlerdir. Literatürde yer bulan son derece sınırlı çözümlere katkı sağladığı ve diğer yaygın E-Devlet uygulamalarında benzer yaklaşımların önemli katkılar sağlayacağı değerlendirilmektedir. 15 Nisan 2015 Çarşamba E-İçişleri Uygulaması İçin Tümleşik E-Öğrenme Katmanı Tasarımı ve Gerçekleştirilmesi

17/17 TEŞEKKÜRLER 15 Nisan 2015 Çarşamba E-İçişleri Uygulaması İçin Tümleşik E-Öğrenme Katmanı Tasarımı ve Gerçekleştirilmesi