HOŞGELDİNİZ şehitler ilköğretimokulu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
Advertisements

ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ

ANA BABA VE ERGENLİK.
İÇİMİZDEKİ ÇOCUK DOĞAN CÜCELOĞLU.
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
İLETİŞİM.
İLETİŞİM ENGELLERİ.
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
GENÇLİĞİN FELSEFESİ “Gençlik ömrün bir parçası değildir.O bir akıl ve idrak durumu, bir irade derecesi,heyecanların kuvvet ve dinçliği, cesaretin korkaklığa,
ANNE BABA TUTUMLARI.
EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR Davranışlarımızla çocuğumuza model olmalıyız.
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE İLETİŞİM ENGELLERİ
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
HATALI ANNE BABA TUTUMLARI
HAZIRLAYANLAR NURTAÇ ÜNLÜ DERYA DEMİR GÜLŞAH BAŞARAN
Sözlükte "iletişim" ne demek?
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ MERVE AYDIN
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
BAL PETEĞİ ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
HOŞGELDİNİZ.
AİLE EĞİTİM SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
Aile İçi İletişim.
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
AİLE TUTUMLARI.
İLETİŞİM ENGELLERİ VE ETKİLİ İLETİŞİM
ETKİLİ İLETİŞİM.
MUSTAFA AY Rehber Öğretmen Ergenle iletişim kurmak neden bu kadar zor?Acaba ergenlerin bize mesajlarını iletmekte zorlanması da aynı nedenlerden kaynaklanıyor.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
Rehberlik Servisi Veli Bilgilendirme Semineri
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ GENÇLERLE ANNE BABA İLİŞKİSİ
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
Sosyal Bilgiler İletişim
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
ROTARY BÖLGE VAKFI İŞİTME ENGELLİLER İLK VE ORTA OKULU Toplantı Tarihi:01/12/2010 Toplantı Konusu: İşitme Engelli Öğrencilerle Etkili İletişim Kurabilme.
2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK.
HOŞGELDİNİZ.
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
AİLE OLMAK DEĞERLER EĞİTİMİ.
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
Okul Yaptırma ve Yaşatma Derneği İlkokulu
AİLE TUTUMLARI ve ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE ÇOCUĞA ETKİLERİ
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
ANNE – BABA EĞİTİMİ SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ
DOÇ. DR. MÜDRİYE YILDIZ BIÇAKÇI
AİLE İÇİ İLETİŞİM Anne-Baba Tutumu
ANA BABA VE ERGENLİK.
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
AİLEDE İLETİŞİM.
Sunum transkripti:

HOŞGELDİNİZ şehitler ilköğretimokulu

AİLE İÇİ İLETİŞİM VE ÇOCUĞA ETKİLERİ

İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu, düşünce ya da bilgilerin bireyler, gruplar ve toplumlar arasında akla gelebilecek her türlü yolla (söz, yazı, görüntü, hareketler vb.) karşılıklı olarak aktarılmasıdır.

İletişim iki kişi arasındaki mesaj alışverişidir *İletişim iki kişi arasındaki mesaj alışverişidir. Alışveriş iki yönlüdür. *Her konuşma iletişim değildir.Örneğin; anne-babalar gençlere önerilerini emir şeklinde söyleyip onların bu durum karşısındaki tepki ve davranışlarıyla ilgilenmezlerse burada bir iletişim olamaz.

İLETİŞİMİN AMACI: ANLAŞILMAKTIR! *Gerçek bir iletişim içinde, konuşulanları anlama ve düşünülenleri söyleme vardır. İLETİŞİMİN AMACI: ANLAŞILMAKTIR!

İLETİŞİM YÖNTEMLERİ SÖZLÜ İLETİŞİM SÖZSÜZ İLETİŞİM *Kullanılan sözcükler *vücut dili, *Yaratılan ses tonu ve vurgular *mimikler *Konuşma anındaki ses iniş çıkışları *jestler SÖZLÜ İLETİŞİM SÖZSÜZ İLETİŞİM

ANNE BABA VE GENÇ ARASINDA OLUMLU İLETİŞİMİ ENGELLEYEN ETMENLER

1.EMİR VERME VE YÖNELTME: “yapman gerekir, yapacaksın,yapmak zorundasın” gibi emir cümlelerini içerir.

Gencin isteklerine saygı duyulmadığı mesajını verir. 2-UYARMA,TEHDİT ETME: Gencin isteklerine saygı duyulmadığı mesajını verir.

3-ÖĞÜT VERME, ÇÖZÜM GETİRME,FİKİR VERME: “Ben olsam…, neden yapmıyorsun…, bence…,sana şunu önereceğim” tarzında kurulan cümleler gencin sorunlarını kendi kendisine çözebileceği yeteneğinin olmadığına inanıldığını gösterir.

“İşte bu nedenle hatalısın.” “Olay gösteriyor ki.......” 4-MANTIK YOLUYLA İNANDIRMA, TARTIŞMA: “İşte bu nedenle hatalısın.” “Olay gösteriyor ki.......” gibi mantık yoluyla inandırma, tartışma içeren anlatımları iletir. Mantıklı düşünceler önerme çocuğun mantıksız ve bilgisiz olduğuna dair mesaj verir.

“Hiç olgun düşünmüyorsun.” “Çok sakarsın.” 5-YARGILAMA, ELEŞTİRİ VE SUÇLAMA: “Zaten sen tembelsin.” “Hiç olgun düşünmüyorsun.” “Çok sakarsın.” Bu iletiler genç üzerinde, diğerlerinden daha fazla olumsuz etki yapar. Gencin benlik saygısını düşürür, kendisini değersiz ve yetersiz görmesine neden olur.

“Hadi bakalım Süperman” 6-AD TAKMA GÜLÜNÇ DURUMA DÜŞÜRME: “Koca bebek” “Hadi bakalım Süperman” “Sivri zekalı.” Bu iletileri alan genç; kendisini değersiz görebilir ve sevilmediği kanısına kapılabilir. Genellikle karşılık verme davranışında bulunur.

7-YORUMLAMA,TANI KOYMA: Bu gibi iletiler ise; genç için tedirgin edici olabilir ve başarısızlık duygusu uyandırabilir.

“Neden?” “Kim?” “Sen ne yaptın?” “Nasıl?” 8-İNCELEMEK, ARAŞTIRMAK,SORUŞTURMAK: “Neden?” “Kim?” “Sen ne yaptın?” “Nasıl?” gibi iletiler; “Hayır” deme, kaçamak yanıtlar verme ve yalan söyleme eğilimi oluşturabilir; çünkü bu soruların yanıtları, gencin anne ve babaya anlatmak istemediği durumları içerebilir.

“......Oturacağına.....yapsana.....” 9-KONUYU SAPTIRMAK, OYALAMAK: “......Oturacağına.....yapsana.....” Böyle iletiler, gencin asıl sorunundan uzaklaşmasına yol açabilir, kendisinin ciddiye alınmadığını, reddedildiğini ya da ona saygı duyulmadığını düşünmesine yol açabilir.

BAHSEDİLEN OLUMSUZLUKLAR *Konuşmayı ve paylaşmayı engeller. *Savunmaya geçirir. *Yetersizlik duygusu uyandırır. *Kızgınlık ve küskünlük doğurur. *Kin ve nefret duyguları uyandırır. *Anlaşılmamışlık duygusu verir. *Güvensizliği arttırır. *Sorgulanma hissi uyandırır. *Önemsenmemişlik duygusu uyandırır.

“eğitim ailede başlar ”

Beş tür aile modeli vardır Beş tür aile modeli vardır.Bunlardan birisi doğru diğerleri yanlış modeldir.

1- İLGİSİZ-OLUMSUZ AİLE MODELİ Aile çocuğun sorumluluğunu almaya hazır değildir. Çocuğa düşen ilgi ve sevgi azdır, bu tür çocuklar başına buyruk olarak yetişir.

Böyle yetişen çocuk: -Dışa dönükse: Kızgın yada saldırgandır -İçe dönükse: Pasif ve siliktir.

2-TİTİZ ÜSTÜNLÜK UMAN BASKICI AİLE MODELİ Aile çocuğunu beğenmez, eleştirir. Sürekli nasihat verir. Diğer çocuklarla kıyaslar.

Bu tür ailede yetişen çocuk; Kendini aşağı görür. Depresyona uğrar. Mutsuz olup saldırganlaşır.

3- AŞIRI DÜŞKÜN AİLE MODELİ Anne çocuğun her işini üstlenmiştir.(Yemek yeme,giyinme,ve derslerinde yardım etme) Çocuğa evde aşırı yardım aşırı bakım vardır. Çocuk şımartılmıştır.

Böyle yetişen çocuk; Çocuk aileden ayrıldığında zorluk çeker. Girişken ve atılımcı değildir. Her istediğinin de olmasını ister. Çocuk hep gölge olarak yaşar. 2.adamdır, lider olamaz. İleri yaşlarda siz beni bana bırakmadınız diyerek ailesine karşı çıkar.

4- KARMA AİLE MODELİ Ailenin bir model olamayıp her tür modelden sergilemesidir. Bazen mükemmellik, bazen hoşgörülü,bazen ilgisiz bazen de normal aile modeli sergilenir. Çocuk kararsız ve tutarsız bir tutum içindedir.

5-NORMAL AİLE MODELİ Çocuğa ait olma ve güven duygusu aşılanmıştır. Çocuk ailesinin gözünde değerli olduğunu bilir. Sorumluluk duygusu verilmiştir.

Zorluklarla mücadele etmesi öğretilmiştir. Çocuk ailesi tarafından birey olarak kabul edilir ve başkalarıyla kıyaslanmaz. Fikirlerine saygı duyulur ve görüşleri alınır. Tutarlı disiplin uygulanmış anne baba farklı şeyleri değil hep aynı şeyleri işaret etmiştir.

DERS ÇALIŞMA KONUSUNDA AİLELERİN TUTUMLARI

Çocuğun kendini güvende hissetmesi için anne ve baba yaşadığı duygusal karmaşıklıkları ve olumsuzlukları yansıtmamalıdır. Hedef belirlemek konusunda çocuğu iyi tanımak çok etkilidir. Günlük hayatta ailenin planlı ve programlı olmayı öğretmesi,çocuğun ders çalışma yöntemlerine olumlu yönde etki eder.

Ders çalışma düzeni ve ortamı konusunda gösterilen duyarlılık çocuğu başarıya daha çabuk ulaştırır. Çocuğun zihninin dağılmasına neden olacak şeyler (bilgisayar,cep telefonu..vs) kontrol altına alınmalıdır,gerektiğinde kısıtlama getirilmelidir. Hazırlanan çalışma programlarına uyulup uyulmadığının kontrolü konusunda hassas davranılmalı ve yönlendirici tavırlar sergilenmelidir.

Çocuğun sosyal çevresiyle iletişim içinde olmak onun doğru şekilde yönlendirilmesine katkı sağlar. Ders çalışma sorumluluğunun tamamen kendi geleceği için gerekli olduğu aşılanmalıdır. Tüm bunları sağlamada okul aile işbirliği önemli bir yer tutmaktadır. Özellikle ders çalışma konusunda velilerin öğretmenlerle iletişim ve işbirliği içinde olması temel teşkil etmektedir.

“Dünyada ki aynalar gümüşlenmiş cam parçaları değil, çocuklarımızdır “Dünyada ki aynalar gümüşlenmiş cam parçaları değil, çocuklarımızdır.” Çünkü onlar bizleri yansıtır.

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER DİLERİZ BÖYLE MUTLU OLURSUNUZ…