ÜNİTE 7: PROGRAM TASARISI HAZIRLAMA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Advertisements

ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (ANALİZ–SENTEZ-DEĞERLENDİRME)
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
PROGRAM HEDEFLERİN BELİRLENMESİ ve YAZIMI
Eğitimde Program Geliştirme Hedef
Öğretim Hedeflerinin Sınıflandırılması
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER
KESİR SAYILAR VE ÖĞRETİMİ
Basamaklı Öğretim Modeli (Layered Curriculum Model)
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (KAVRAMA-UYGULAMA) ÖĞRETİM ÜYESİ: PROF.DR.MUSTAFA ERGÜN HAZIRLAYAN: GÜLDEN SONGUN AFYONKARAHİSAR 2008.
KESİRLERİ TANIYORUM Kesir nedir? Kesir çeşitleri
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (KAVRAMA VE UYGULAMA)
Çarpma İşlemi.
Bilişsel Hedeflere Göre Davranış Yazma
BLOOM VE BİLİŞSEL TAKSONOMİ
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
ÖDEVİ HAZIRLAYANLAR ÇİĞDEM DEMİR 3/B ZAHİDE TRAMPACI
2. Tam sayılı Kesirler Basit Kesirlere bir veya daha fazla bütün eklenen kesirlere Tamsayılı Kesir denir. Tam Kısım Pay Kesir Çizgisi Payda.
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
KESİRLER KESİRLER SİMGE SEVİM
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
Tam Sayılı Kesirler ● Bir sayma sayısı ile birlikte gösterilen kesirlere tam sayılı kesir denir , , , , ,
KESİRLER Kesir Çeşitleri Birim Kesirler Basit Kesirler
Eğitimde Program Geliştirme
ÜNİTE 9: DUYUŞSAL VE PSİKOMOTOR HEDEFLER
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
KESİRLER Bir bütünün eş parçalarını gösteren,a/b şeklinde yazılabilen ifadelere kesir denir.
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
KESİR GÖSTERİMLERİ Kesirlerin somut modellerle gösteriminde dört değişik yol vardır. Bunlar, bölge, çizgi, küme ve alan gösterimleridir. BÖLGE MODELİ.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Eğitim Programı Nasıl Hazırlanır?
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
EĞİTİM KAVRAMI VE AYIRT EDİCİ ÖZELLİKLERİ
Ders 14: Eğitsel ve Davranışsal Değerlendirme
RAKAM NEDİR? Rakamlar sayı sembolleridir. Her rakam bir miktarı, yani verilmek istenilen nesnenin ne kadar olduğunu belirtir.
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yapılandırmacı Öğrenme
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
KESİRLER Hikmet SIRMA.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Öğretimin Planlanması
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
Bloom ve Bilişsel Taksonomi
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Eşleştirme ve Doğru/Yanlış Maddeleri
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

ÜNİTE 7: PROGRAM TASARISI HAZIRLAMA Ünitenin hedefleri Programın öğelerini açıklayabilme Programın hedef boyutunu kavrayabilme Programın öğeleri arasındaki ilişkileri açıklayabilme Günlük ders planını analiz edebilme

KONULAR PROGRAMIN ÖĞELERİ HEDEF Hedeflerin Türleri Hedef Alanları Hedef Yazma İlkeleri Hedef Davranış Yazma İlkeleri Hedef ve Davranışların Önemi HEDEF-ÖĞRETİM-DEĞERLENDİRME İLİŞKİSİ GÜNLÜK DERS PLANI

Programın öğeleri Hedef 2. Eğitim durumları 3. değerlendirme 1 2 3 içerik Araç-gereç kaynaklar Strateji yöntem Öğretim faaliyetleri değerlendirme Hedef 2. Eğitim durumları 3. değerlendirme

HEDEF ALANLARI

HEDEF TÜRLERİ UZAK HEDEF GENEL HEDEF ÖZEL HEDEF

Uzak Hedef   Eğitimde uzak hedef bir ulusal eğitim sisteminin hedefi, en genel seviyede, bu eğitim sisteminin ürünü olarak yetişmesi istenen “ideal insan”ın nitelikleri olabilir (Özçelik, 1989:9). Örneğin, bir politik felsefe; refah devleti, cihangir devlet, nurlu ufuklar, sınırsız toplum, ya da özgürlük, bağımsızlık, adalet ve refah değişkenleri arasındaki dengeye dayalı bir demokratik düzen gibi ideallerden birine dönük olabilir (Ertürk,1986:14).

Genel Hedef Genel hedefler, işgörü farklılaşması esası gözetilirse iki düzeyde düşünülebilir: Eğitimin genel hedefleri ve okulun genel hedefleri. Eğitimin genel hedefleri, uzak hedefin bir bakıma yorumu hatta dökümü gibi anlaşılabilir

Özel Hedef Özel hedefler öğrenciye kazandırılması uygun görülen özellikler olup bir disiplin ya da çalışma alanı için hazırlanır. Belli yapıda bir öğrencinin yetiştirilmesi için gerekli eğitim durumlarının kararlaştırlmasında ve değerlendirilmesinde yakından işe koşulacak hedefler işte bu özel hedeflerdir (Ertürk, 1986: 15).

HEDEF YAZMA İLKELERİ Öğrenci davranışına dönüklük Öğrenme ürünü Konu ile ilişkili Genel ve sınırlı

Hedef Davranış En genel tanımı ile hedef, eğitim yoluyla kazandırılabilir nitelikteki özelliklerdir. Hedefler gözlenebilir, ölçülebilir davranış olarak ifade edilmemekte; ancak, bünyesinde davranışları kapsamaktadır. Bu nedenle davranışların ölçülebilir olması, dolaylı olarak hedefin kazanılıp kazanılmadığının kontrol edilebilmesini sağlamaktadır.

Hedef Davranış Yazma İlkeleri Hedefler konu alanını kapsadığı gibi davranışlar da hedef alanını kapsamalı. Davranışların sınırları belli olmalı ve aralarında binişiklik bulunmamalı. Davranışlar kapsamlı olmalı, her davranış ilgili birçok davranışı temsil edici güçte olmalı. Davranış gözlenebilir ve öçülebilir olmalı.(Eğer bir davranış ölçülebilir nitelikte değilse, o davranışı geliştirmek için yapılacak etkinliklerin sonuç verip vermeyeceğini anlamanın yolu yoktur) Bir grup öğrenci için geçerli kritik davranışların, başka bir grup öğrenci için geçerli olmayabileceği dikkate alınmalı. Hedef davranışların ifade ediliş bakımından biçimi yerine özellik ya da davranış gösterici olmalı (Demirel, 2000: 118).

Hedef ve Davranışların Önemi Hedef ve davranışlar, iki temel görevi gerçekleştirmek için önemlidir: Öğretimin düzenlenmesi sağlamak Değerlendirmenin daha sağlıklı yapılmasını sağlamak

HEDEF-ÖĞRETİM-DEĞERLENDİRME İLİŞKİSİ Hedef: Küme konusuna ilişkin alışılar bilgisi Hedef Davranışlar 1.Küme konusundaki alışıları listeleme 2. ,, sembollerin ne anlama geldiğini yazma/söyleme 3. Verilen bir ifadenin hangi sembol ile gösterildiğini yazma/söyleme 4. Bir dizi sembol ile bir dizi ifadeyi eşleştirme ,, sembollerin tahtaya yazılması Aşağıdaki açıklamaların yapılması  : Boş küme : Bir varlığın bir kümenin elemanı olduğunu gösterir : Bir varlığın bir kümenin elemanı olmadığını gösterir Çeşitli ifadelerin verilip sembollerinin öğrencilerden istenmesi Aşağıdaki eşleştirmenin yapılması    boş küme bir varlığın bir kümenin elemanı olduğunu gösterir bir varlığın bir kümenin elemanı olmadığını gösterir 1.Aşağıdakilerden hangisi kümelerle ilgilidir? a. b. c. d. 2.  işaretinin anlamını yazınız? 3.Bir varlığın, bir kümenin elemanı olduğu ………işaretiyle gösterilir. 4. Aşağıdaki işaretleri anlamlarıyla eşleştirin.

GÜNLÜK DERS PLANI

ÜNİTE 8: BİLİŞSEL HEDEFLER Ünitenin hedefleri Bloom taksonomisini açıklayabilme Bloom taksonomisinin basamaklarını kavrayabilme Bilişsel alan basamaklarına örnek hedefler yazabilme

KONULAR Bilgi Basamağı Kavrama Basamağı Uygulama Basamağı Analiz Basamağı Sentez Basamağı Değerlendirme Basamağı

BLOOM TAKSONOMİSİ

BİLGİ BASAMAĞI Bilginin öğrenci tarafından aynen kazılması Kavram: Buharlaşma Sıvı haldeki bir maddenin ısı etkisiyle gaz haline geçmesine buharlaşma denir. Buharlaşma kavramının tanımının öğrenci tarafından yapılması ders sonunda istenilen bir davranıştır. Öğrenci, bu davranışı yerine getirdiğinde buharlaşma kavramını bilgi düzeyinde kazanmış demektir.

BİLGİ BASAMAĞINA İLİŞKİN HEDEFLER Hedef: “Bitkilerde Hayat” ile ilgili temel kavramlar bilgisi Hedef Davranışlar 1. Tozlaşma, döllenme, embriyo, tohum, aşı, çimlenme, çenek kavramlarını listeleme 2. İstenilen bir kavramın tanımını yazma/söyleme 3.Verilen bir tanımın hangi kavrama ait olduğunu bulup işaretleme 4.Verilen bir dizi kavram ve tanımı eşleştirme Hedef: Kesir çeşitlerine ilişkin sınıflamalar bilgisi 1. Kaç çeşit kesir olduğunu söyleme/yazma 2. Kesir çeşitlerinin (basit, bileşik, tam sayılı) isimlerini söyleme/yazma 3.Verilen bir kesrin (sınıfta gösterilen) hangi kesir çeşidi olduğunu söyleme/yazma 4. İstenilen bir kesir çeşidine ilişkin örnek bir kesir(sınıfta gösterilen) söyleme/yazma 5. Bir dizi kesir (sınıfta gösterilen) sayısını çeşitlerine ayırıp söyleme/yazma Hedef: Küme konusuna ilişkin alışılar bilgisi 1.Küme konusundaki alışıları listeleme 2. ,, sembollerin ne anlama geldiğini yazma/söyleme 3. Verilen bir ifadenin hangi sembol ile gösterildiğini yazma/söyleme 4. Bir dizi sembol ile bir dizi ifadeyi eşleştirme

Kavrama Basamağı kazanılan davranışların öğrenci tarafından özümsenmesi, kendine mal edilmesi, anlamının yakalanması söz konusudur 1. açıklama 2. çevirme 3. kestirme/yordama

Uygulama Basamağı Öğrencinin bilgi ve becerilerini problem çözmede kullanmasıdır. Bilgi ve kavrama basamağındaki bilgiler kullanılır Problemin öğrenci için yeni olması gerekir.

Analiz Bu basamakta bütünü parçalara bölme, parça-bütün ilişkisini kurma, sebep-sonuç ilişkilerini görme vardır. Bu seviyede düşünebilen öğrencinin ifadeleri irdelemesi, parçaların kendi aralarındaki ve bütünle olan ilişkilerini kavraması beklenir.

SENTEZ BASAMAĞI Özgün, yani öğrencilerin bilgisi dahilinde bir eşi veya benzeri bulunmayan bir malzeme, bir bilgi üretme işidir. Örneğin bir yazı, resim, şiir, melodi, deney düzeni, araç, araştırma yöntemi vb. ortaya koyma (Özçelik, 1992: 87). İlköğretimde öğrencinin belli bir konudaki duygu ve düşüncelerini sözlü ya da yazılı olarak ifade etmesi, bir şiir, bir makale yazması sentez düzeyinde bir davranıştır. Bu hedef aşağıdaki gibi ifade edilebilir:

DEĞERLENDİRME BASAMAĞI Değerelendirme oldukça karmaşık bir davranıştır. Bir kimsenin başarılı değerlendirme yapabilmesi için daha aşağı basamaklardaki davranışları (kavrama, uygulama, analiz, sentez gibi) iyice geliştirilmiş olması gerekir. Onun için değerlendirme ile ilgili hedeflere oldukça ileri eğitim basamaklarında yer verilir (Turgut, 1988: 147).