FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ
Advertisements

Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği
TIBBİ TANILAMA EĞİTSEL TANILAMA
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
BANDIRMA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
573 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
ÖZEL EĞİTİMDE TANILAMA
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİNDE EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA SÜRECİ
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
OKULLARDA ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Çoğunluktan farklı ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, üstün özellikleri olanları yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinin en üst.
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin,yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim-öğretimlerini resmi okullarda sürdürmesi esasına.
ÖZEL EĞİTİM HİZMET İÇİ EĞİTİM PROGRAMI
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
2012/07 özel eğitim yönetmeliği değişiklikleri
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
Kaynaştırma ve bep bilgilendirme toplantısı
SİNCAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
KARESİ REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ UYGULAMALARI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
BEP NEDİR?. Akdeniz Rehberlik ve Araştırma Merkezi Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı.
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
Ş AH İ NBEY REHBERL İ K VE ARA Ş TIRMA MERKEZ İ. KAYNAŞTIRMA Kaynaştırma yoluyla eğitim nedir? Kaynaştırma yoluyla eğitim; özel eğitime ihtiyacı olan.
YÜKSEKOVA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE BEP HAZIRLAMA.
eğitim programı ve özel eğitim hizmetleri 2015
«Okulöncesi ve İlköğretim Dönemi Öğrencilerinin Tanılanması Öncesinde Okulları Tarafından Yapılan Çalışmaların Değerlendirilmesi» Mustafa AYRAL, Şadan.
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
1. Destek Eğitim Odası nedir? Okul ve kurumlarda, yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte aynı sınıfta eğitimlerine devam eden özel eğitime ihtiyacı.
ÖZEL EĞİTİMDE TANILAMA
Yöneltme/Yerleştirme
VAN TUŞBA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
Destek Eğitim Odaları.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI - 2
Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı Hazırlama Kılavuzu
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
TANILAMA.
DESTEK EĞİTİM ODASI UYGULAMA KILAVUZU
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin, yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim ve öğretimlerini resmi ve özel okul öncesi, ilköğretim,
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Manavgat rehberlik ve araştırma merkezi
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
ÖZEL EĞİTİMDE TANILAMA
Necmettin GÜNEY.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
… Sınıf Öğretmeni.
BE BEP NEDİR ?.
AHMET KELEŞOĞLU İLKOKULU
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
Sunum transkripti:

FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine alınan öğrencilerin eğitimlerini programlamak, takip etmek ve bu öğrencilere uygun BEP (Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı ) hazırlama çalışmalarını gerçekleştirmek…   İşte bu ihtiyaçtan yola çıkarak siz değerli öğretmenlerimize bu bilgilendirme ve paylaşım toplantısını hazırladım… Halil İbrahim DURAN Psikolojik Danışman

KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin, yetersizliği olmayan akranları ile birlikte eğitim ve öğretimlerini resmi ve özel; okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim ve yaygın eğitim kurumlarında sürdürmeleri esasına dayanan, destek eğitim hizmetlerinin sağlandığı özel eğitim uygulamalarıdır.

KAYNAŞTIRMA YOLU İLE EĞİTİM NASIL UYGULANIYOR KAYNAŞTIRMA YOLU İLE EĞİTİM NASIL UYGULANIYOR? KAÇ FARKLI MODEL UYGULAMA BİÇİMİ VAR?

TAM ZAMANLI KAYNAŞTIRMA  Özel eğitime ihtiyacı olan öğrencinin kaydı normal sınıftadır; öğrenci tam gün boyunca normal sınıfta eğitim almaktadır. Destek odası, özel-araç gereçler ve eğitim materyalleri, fiziksel düzenlemeler ve BEP  yapılır. Kayıtlı bulunduğu okuldaki eğitim programını takip ederler. Diploma

TAM ZAMANLI KAYNAŞTIRMA Okul öncesi kurumlarda 2 öğrenci____10 sınıf mevcudu 1öğrenci____20 sınıf mevcudu Diğer kademelerde 2 öğrenci___25 sınıf mevcudu 1 öğrenci___35 sınıf mevcudu Geçmeyecek şekilde düzenlenir. Her sınıfta 2 öğrenci olacak şekilde eşit olarak dağılımı sağlanır.

YARI ZAMANLI KAYNAŞTIRMA Özel eğitime ihtiyacı olan öğrencinin kaydı özel eğitim sınıfındadır; özel eğitim sınıfı öğrencisi başarılı olabileceği derslerde ve sosyal etkinliklerde kaynaştırma sınıfında eğitim almaktadır. İlköğretim programını takip ederler. İlköğretim programı temel alınarak hazırlanmış olan BEP doğrultusunda

YARI ZAMANLI KAYNAŞTIRMA İlköğretim programını takip edemeyecek özel eğitim sınıfları Yetersizlik türüne göre hazırlanan özel eğitim programını takip ederler. Bu program doğrultusunda BEP Eğt. Uyg. Okulu Eğt. Programı ve Otistik Çocuklar Eğt. Programı uygulanan özel eğitim sınıflarından mezun olanlar Takip ettiği programa uygun diploma

YARI ZAMANLI KAYNAŞTIRMA özel eğitim sınıfları Okul öncesi ve ilköğretim 10 sınıf mevcudu Orta öğretim ve yaygın eğitimde 15 sınıf mevcudu Otistik çocuklar için 4 sınıf mevcudu Normal sınıflarda 2 öğrenci olacak şekilde eşit olarak dağılımı sağlanır.

TERSİNE KAYNAŞTIRMA Yetersizlikleri olmayan bireyler istekleri doğrultusunda özellikle okul öncesi eğitimde, çevrelerindeki kaynaştırma uygulaması yapan özel eğitim okullarında açılacak sınıflara kayıt yaptırabilirler. Bu sınıfların mevcudu 5 özel eğt. Öğrenci olmak üzere Okul öncesi ____ 14 öğrenci İlköğretim ve Ortaöğretim ______ 20 öğrenci

Tanılama 1.Eğitsel tanılama 2.Tıbbi tanılama

ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ YÖNETMELİĞİ KAYNAŞTIRMAYA ALINAN ÖĞRENCİLER Zihinsel Yetersizliği Görme Yetersizliği İşitme Yetersizliği Ortopedik Yetersizlik Dil ve Konuşma Güçlüğü Özel Öğrenme Güçlüğü Hiperaktivite ve Dikkat Eksikliği Otizm Duygusal Uyum Güçlüğü Sosyal Uyum Güçlüğü Süreğen Hastalık Üstün veya Özel Yetenek

1.TIBBİ TANILAMA Tıbbi verilerin ve psikometrik ölçümlerin esas alındığı tanılama modelidir. Bu tanılama modelinde, yetersizliğin varolup-olmadığı belirlenmekte, varolan zedelenmenin yeri, derecesi, zedelenmeye yol açan etmenler, süreğen olup olmadığı ya da ilerleyip ilerlemediği gibi özellikler tespit edilmektedir.

Ülkemizde 573 Sayılı K.H.K’ye Dayalı Tanılama Süreci ÜlkemizdeTanılama Süreci Farkına Varma Hekime Başvurma Tıbbi Rehabilitasyon R.A.M. Eğitsel Tanılama, İzleme ve Değerlendirme Ekibi (ETİDE) En Az Sınırlandırılmış Eğitim Ortamına Yerleştirme Özel Eğitim Hizmetleri Kurulu (ÖEHK) Eğitsel Tanılama Yapma Destek Eğitim Planı Hazırlama Yöneltme Raporu Hazırlama Destek Eğitim Planı uygulamasındaki görevlilere danışmanlık yapma, Yerleştirme kararı sonuçlarını izleme, Yerleştirme yapılan kuruma, bireye, destek eğitim planının uygulanmasında görev alan personele ve aileye danışmanlık yapma, Aile Eğitimi Programları hazırlama, Personel gereksinimini belirleme ETİD ekibinden gelen yöneltme raporunu değerlendirerek gerekli ÖE önlemlerini alma, Ö.E. uygulamaları yapılan okulların gereksinimlerini belirleme ve karşılama En az sınırlandırılmış eğitim ortamına yerleştirme kararını alma, Hizmet içi eğitim prog. açılmasını sağlama, Kaynak dağıtımı …… Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme Birimi (BEPGB)

2.Eğitsel Tanılama Eğitsel tanılama , öğrencilerle eğitim ve öğretime nereden başlanacağına yönelik bireylerin disiplin alanlarındaki varolan performanslarının belirlenmesine hizmet etmektedir. Özel eğitim gerektiren birey için nasıl ve nerede eğitim ortamı oluşturulacağına, hangi araçların kullanılabileceğine ve ne tür bir eğitim programına alınması gerektiğine hizmet edebilmektedir.( Varol, 1992)

Tanılama 3.Eğitsel Değerlendirme ve Tanılama Süreci: 2.Okula Giden Bireyin Tanılanması ve Belirlenmesi: A-Gönderme Öncesi Süreç: a-Öğrencinin güçlü zayıf yönlerinin belirlenmesi c-Öğrencinin ailesi hakkında bilgi d-Öğrencinin sağlık problemleri B-Gönderme Süreci: a-Müdahale Programın Değerlendirilmesi b-Raporun RAM tarafından Değerlendirilmesi 3.Eğitsel Değerlendirme ve Tanılama Süreci: Aile ve Öğretmen Görüşmesi, Öğrencinin Gelişim ve disiplin Alanlarında Ayrıntılı değerlendirilmesi ve En uygun eğitim Ortama yerleştirilmesi

BAŞVURU SÜRECİ Aile Branş Öğretmeni Sınıf Öğretmeni Okul İdaresi Okul Rehberlik Servisi Eğitsel Tanılama İzleme ve Değerlendirme Ekibi (RAM)

Kaynaştırma Öğrencileri için ek olarak BİREYSEL GELİŞİM RAPORU BAŞVURU SÜRECİ Ram’a gönderilecek öğrenci için EĞİTSEL DEĞERLENDİRME FORMU İSTEĞİ Kaynaştırma Öğrencileri için ek olarak BİREYSEL GELİŞİM RAPORU OKULUN RESMİ YAZISI DOKTOR RAPORU