OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
Advertisements

Rehberlik Servisinin Tanıtımı
HEAD START PROJESİ.
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
REHBERLİK.
1-)ÇOCUGUN FİZİKSEL VE MOTOR GELİŞİMİNDE ETKİNLİK SAĞLAMAK A-)Fiziksel İhtiyaçların Karşılanması ve Sağlığın korunması B-)Fiziksel Yapının Tanınması.
TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
REHBERLİK DERSİ III.
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
KONU:okul öncesi eğitim
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE DEĞERLER EĞİTİMİ YILLIK ÇALIŞMA PLANI
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI LİMON ÇİÇEĞİ ANAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
0-18 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
KREŞ MÜDÜRLÜĞÜ 2014 YILI SUNUMU. *Atatürk İlke ve İnkılaplarını Hayata Geçirebilen, *Bilgi Toplumunun İnsanını Yetiştirmeyi Amaçlayan, *Farklılıkları.
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
KARTAL BELEDİYESİ KREŞ MÜDÜRLÜĞÜ 2015 YILI SUNUMU
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Mentör Öğretmenlik.
Rehberlik Servisi Tanıtımı
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
Eğitimin ve Toplum.
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eylül Ayında Yapılacak İş ve İşlemler
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Rehberlik Nedir? Kendinizi anlamanız, problemlerinizi daha rahat bir şekilde çözebilmeniz, gerçekçi kararlar alabilmeniz, kapasitelerinizi kendinize.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
GÜVENLİ OKULLAR. GÜVENLİ OKUL KRİTERLERİ Olumlu ilişkiler kurulmasını sağlar. Çocukların duygularını özgürce ifade edebilecekleri olanaklar yaratır. Çocuk.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
Haklarımı Biliyorum, Düşüncelerimi Açıklıyorum
TANILAMA.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ANA BABA VE ERGENLİK.
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
Sağlık Bilimleri Fakültesi
REHBERLİK DERSİ III.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ

  Okul Öncesi Eğitiminde ; Çocukların bedensel,bilişsel,duygusal,sosyal,kültürel,dil ve hareket gibi çok yönlü gelişimlerini destekleyecek eğitimin ortamı hazırlanır. Eğitim etkinlikleri düzenlenirken; çocukların yaşları,gelişim özellikleri,öğrenme hızları, ilgileri,gereksinimleri ile okulun ve çevrenin imkanları dikkate alınır.

Çocukların ; beslenme,uyku,öz bakım becerileri,doğru ve sağlıklı temel alışkanlıklar kazanmalarının yanında doğa sevgisiyle çevreye duyarlı olmaları da sağlanır. Eğitim etkinlikleri ; çocukların sevgi,saygı,işbirliği ,katılımcılık,sorumluluk,yardımlaşma ve paylaşma duygularını geliştirici nitelikte olur. Eğitim,sevgi ve şefkat anlayışı içinde yürütülür.

Çocuklara eşit davranılır ve bireysel özellikler göz önünde bulundurulur.Çocukların öz güvenlerini kazanmaları için ceza,baskı uygulanmaz ve kısıtlamalara yer verilmez. Eğitim etkinliklerinin değerlendirilmesinde belirlenen hedeflere ne ölçüde ulaşıldığı tespit edilir.Planlama yapılırken bu sonuçlar dikkate alınır

Çocukların kendilerini ifade ederken; Türkçe’yi doğru ve güzel konuşmalarına öncelikle önem verilir. Şartları elverişsiz çevrelerden ve ailelerden gelen çocuklar için ortak bir yetişme ortamı hazırlanması için çaba gösterilir. Oyun,çocuklar için en uygun öğrenme yöntemi olarak uygulanır.

Eğitimin programı hazırlanırken ailelerin ve içinde bulunulan çevrenin özellikleri dikkate alınır, ailenin eğitime etkin katılımı sağlanır. Çocuğun gelişimi ve okul öncesi eğitim programı düzenli olarak değerlendirilir