Öğrencinin, Adı Soyadı:FATMA ŞANLI Numarası:202076 Sınıfı:1-B gece

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
Advertisements

HARFLERİMİZ HAZIRLAYAN ABDULLAH BÜYÜKYILDIZ
KÜÇÜK İTFAİYECİ lütfen sesi açıp Tıklayınız..
BATIKENT İLKYERLEŞİM ANAOKULU
Cümlede , fiillerin anlamını etkileyen kelimelere ne ad verilir?
TEŞVİK ÖDÜLLERİ.
EDATLAR.
“ANNELER GÜNÜ” İÇİN DERS SUNUMU
ADLARIN YERİNE KULLANILAN KELİMELER “ADIL”
ZAMİRLER.
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “NİSAN AYI BÜLTEN”
Köylü ulusun efendisidir.
Aşağıdaki bilmecelerin cevabı sizce ne olabilir? İki pencerem var, Etrafı etten duvar, Sabahları açarım, Geceleri kapatırım. Altı mermer, Üstü mermer,
SIFATLAR ÖN AD.
Hazırlayan: Zeynep Adsoy Türkçe Öğretmenliği/2 No:
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
1.soru Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili sözcüklerden hangisi genel anlamda kullanılmıştır? A. Fotoğraf,duvardaki yerini aldı. B. Çiçek salonumuza.
KONUŞMAYI BAŞLATMA VE SÜRDÜRME AMAÇ: Sözel İletişimi başlatabilme ve sürdürebilme DÜZEY: 2. Sınıf ve üstü SÜRE: 45 Dakika MATERYAL:
1/20 Zamir A B C D Aşağıdaki cümlelerin hangisinde şahıs ( kişi ) zamiri vardır? Akşam dayımlar geldiğinde uyuyordum. Durmadan yağan kar çocukları heyecanlandırdı.
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
Bir tavuk alıp ne yapalım?
HARiKA ÇOCUKLAR DÜNYASI ANAOKULU
OLAYLARI OLUŞ SIRASINA KOYMA Mustafa BİLGE Yenişehir/MERSİN
Farklı Yaşlarda İletişim Özellikleri ve Çocukla İletişim Doç. Dr. Alev Önder.
Sarı Yumak ile Kara Yumak arkadaş olmuşlardı
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
3-6 Yaş Çocuğunun Gelişim Özellikleri ve Çocukla Etkili İletişim
VARLIKLARIN ÖZELLİKLERİNİ BİLDİREN KELİMELER (SIFAT-ÖN AD)
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
3-4 Yaş Gelişim Özellikleri
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
Çalışmanın Nasıl Yapılacağı Hakkında Önbilgi
Hangi cümlenin yüklemi isim tamlamasıdır
ZAMİR (ADIL).
Ailem dört kişiden oluşuyor.Annem, babam kardeşim Ayla ve ben.
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
Cümlenin Öğeleri Yüklem Özne Tümleç.
Karanlıklar uzaklaştı
Gözlerine Selam Söyle gözlerine selam söyle benden Selamlarımı söyle benden O güzel gözlerine Dalıp dalıp gidersem.
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
4 YAS GELISIM ÖZELLIKLERI
OYUN ÖRNEKLERİ NAZAN ÜNAL.
Adlar (İsimler) Ad soylu sözcükler Fiiller
CÜMLEDE ANLAM.
Gece gökyüzünü incelediniz mi? Neler gördünüz?
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
T.C MEB MUSTAFA PARS İLKOKULU EĞİTİM -ÖĞRETİM YILI
ZİHİNSEL ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILANABİLECEK MATERYALLER
AİLEYE VERİLECEK GENEL ÖNERİLER 1.Çocuğunuzla normal çocuklarla nasıl iletişime giriyorsanız aynı şekilde sözlü iletişime girin. 2.Çocuğunuzla sözlü iletişime.
Kelime Türleri İsim soylu sözcükler de yediye ayrılır:
o sesi 1.Sınıf Müzikli, Oyunlu Ses Sunumları Aşamalar Hissettirme
Duyar, koklar, tadarım. Görür, dokunur, anlarım. Bunları nasıl yaparım?
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÇOCUK GELİŞİMİ VE AİLENİN ROLÜ
TEKERLEME ÖRNEKLERİ Bir iki üç Söylemesi güç Sana verdim bir elma
CÜMLENİN ÖZELLİKLERİ VE NOKTALAMASI. Yarın gittim ama dün de seni arayacağım. Niçin güzelce yemeye ve gezmeye aradı? Niçin güzelce yemeye ve gezmeye aradı?
BETİMLEME (TASVİR.
DİL GELİŞİMİ.
Bir kelimenin cümlede diğerlerine göre daha baskılı okunmasına vurgu denir.
Türk Kadınlar Birliği ülkemizde her yıl çocukları için büyük fedakarlığa katla­nan annelerden birini yılın annesi seçer. Yılın annesinin kişiliğinde tüm.
SIFATLAR.
ZAMİRLER HAZIRLAYAN UMUT ÖZBEY TÜRKÇE ÖĞRETMENİ. 1- Aşağıdaki cümlelerin hangisinde zamir kullanılmamıştır? A) Onları geçen gün gördüm. B) Bu soruyu kim.
ZAMİR (ADIL).
ÇOCUĞUM NASIL ÖĞRENİYOR?. “Geleceğin Cahili,okumayan kişi olmayacaktır. Nasıl öğreneceğini bilmeyen kişi olacaktır. Alvin Toffler.
HİKMET SIRMA TEKERLEMELE R. PATLICAN P atlıcan var patlıcan, Patlasın senin kocan. Şisko şisko biberler, Arabaya bindiler. Elmalar yedi buçuk, Onu yedi,
DİLİMİZİ ÖĞRENİYORUM ADLAR(İSİMLER)
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OKUMA BAYRAMI ETKİNLİKLERİMİZ
Sunum transkripti:

Öğrencinin, Adı Soyadı:FATMA ŞANLI Numarası:202076 Sınıfı:1-B gece Bölümü:Okul öncesi öğretmenliği Ödevin Konusu: Çocukların Dil Gelişimine Uygun Etkinlikler

Çocukların Dil Gelişimine Uygun Etkinlikler

ETKİNLİKLERDE AMAÇ Çocukların etkinliklerinde algılayabilme, dikkatlerini toplama, kelime dağarcığını artırma, sözlü anlatımlarını teşvik etme gibi dil işlevlerini kolaylaştıracak çalışmalara yer verilir. Dil gelişimi ile nesne, olay ya da varlıkları adlandırma ve onlara ait belli başlı özellikleri söyleme, cümlelerinde ögeleri, Türkçe’deki ekleri doğru olarak kullanma Nesne durum ya da olayı anlaşılır bir şekilde açıklama Aynı anlama gelebilecek düşünceleri farklı cümlelerle açıklama, sözcükleri farklı yapıda sözel ürünler oluşturacak şekilde (şiir, bilmece, tekerleme, hikâye, şarkı) kullanma becerilerini geliştirme hedeflenmektedir.

Yengecin biri kızına: “Öyle yan yan yürümesene!O ıslak taşlara sürtünmesene!” demiş. Bir gün kızı dayanamamış: “Anne, sen bir doğru yürü de ben de sana bakıp doğru nasıl yürünür öğreneyim.” demiş. Çocuğun doğru ve güzel konuşması için önce siz yetişkinler doğru ve güzel konuşmalısınız.

Çocuğun dil gelişimini desteklemek için dikkat edilecek noktalar şunlardır: Ona kitap okunabilir. Ø TV izlerken onunla konuşarak konuyu anlaması sağlanabilir. Ø Beraber şarkı söyleyebilirsiniz, şiir ya da şarkı ezberlemesine yardımcı olabilirsiniz. Ø Çocuğa hikâye ve masal anlatılabilir.

Her fırsatta onunla sohbet edin Her fırsatta onunla sohbet edin. Mesela, yemek yerken bütün aile bireyleri bir araya geldiğinde konuşma fırsatı yakalayabilir. Ø Sohbet ederken kelime haznesini geliştirecek şekilde konuşabilirsiniz (Örneğin havanın durumu hakkında konuşulabilir ve ona farklı hava koşullarından bahsedebilir; yağmurlu, bulutlu, güneşli, rüzgârlı, kar yağışlı, soğuk, sıcak gibi...).Böylece sohbet sırasında konuyla ilgili birçok kelimeyi öğrenmesini sağlayabilir.

Ona tekerlemeler öğretin Ona tekerlemeler öğretin. Beraber yeni bir tekerleme de uydurabilirsiniz. Ø Alışverişe beraber gidilebilir ve orada onun ilgisini çeken şeyler hakkında konuşulabilir

Etkinlikler 4-5 yaş Çocukla konuşurken tam ve düzgün cümleler kurabilirsiniz. Nesneler üzerinde konuşurken “bu”, “o” yerine, nesnenin ismini söyleyebilirsiniz. Örneğin “onu bana ver” yerine “kalemi ver” gibi Büyük- küçük, sert- yumuşak gibi zıtlıklar içeren oyunlar oynayabilirsiniz.

SINIF ETKİNLİĞİ OYUN :GECE GÜNDÜZ :)

Kendinize ait sözcük oyunları, tekerlemeler, hikâyeler yaratabilirsiniz. · Sözcük bulma oyunları oynayabilirsiniz.

6 yaş · Çocuğa resimli kitaplar verebilirsiniz. Resimdeki konular hakkında neler düşündüğünü açıklaması için cesaretlendirebilirsiniz. · Çocukla giyinirken giysilerin renkleri, nelerden yapıldığı üzerine sohbet edebilirsiniz. Örneğin ipek gömlek, yün çorap gibi. Örneğin tahta kaşık, cam bardak, mermer merdiven vb.

Çocukla birlikte hazırlayacağınız kukla sahnesi, el ve parmak kuklaları ile duygu, düşünce ve isteklerini yansıtabileceği bir oyun ortamı hazırlayabilirsiniz.örnek : parmak oyunu zamanı

Ninniler, şarkılar ve şiirler ilgi çekicidir Ninniler, şarkılar ve şiirler ilgi çekicidir. Çocuğa şiirler ve şarkılar söylenebilir.ÖRNEK :Sevgili öğretmenim

Sevgili öğretmenim Canımsın yüreğimsin, iyilik meleğimsin(2) Her zaman örneğimsin sevgili öğretmenim(2) Küçükken ufacıkken Atatürk’ ü öğreten (2) Doğrudan şaşma diyen sevgili öğretmenim (2) Köyünde bucağında, vatanın dört ucunda(2) Sorunların kucağında sevgili öğretmenim(2)

Türkçe dil etkinliğinde, şiir, bilmece, tekerleme, parmak oyunu, hikâye anlatma etkinlikleri dil gelişimini destekler. TEKERLEME KARGA Karga karga gak dedi Çık şu dala bak dedi. Karga seni tutarım Kanadından öperim

Ø 0-6 yaş çocuktan dil gelişimine uygun araç-gereçler · Müzik kutusu · Çıngırak · Saat · İpi çekince ses çıkaran oyuncaklar · Çeşitli araçlardan yapılmış marakaslar · Oyuncak bir telefon · Seslerini dinleyebileceği değişikcisimler · Fülüt, davul, org gibi müzik aletleri · Radyo, teyp, televizyon gibi değişik tonlarda müzik dinleyebileceği araçlar Resim 15 : Resimli kitaplar · Resimli kitaplar · Tahta ve bez kitaplar · Kuklalar · Hayvan sesleri çıkaran dolgu ve her türlü oyuncak · Çocuğa uygun kostüm ve aksesuarlar Resim 16 : Kuklalar dil gelişiminde önemlidir.

Oyun etkinliği: Telsiz telefon, hasta dirildi, sebzeler meyveler, havada karada denizde gibi oyunlarla çocukların sözcük dağarcığını geliştirmelerine rehberlik edilir. Evet - Hayır Oyunu Öğretmen oyunu açıklar. İçinizden birini seçerek bazı sorular soracağım. Bu sorulara karşılık bana: evet-hayır demeyeceksiniz. Onun yerine bana uzun cümlelerle cevap vereceksiniz. Örneğin (anneler gününde annene hediye almışsın doğru mu?) desem buna karşılık (evet hayır yerine, ben annem için çiçek topladım ve verdim gibi) cevaplar vereceksiniz.

Müzik Etkinliği: Örneğin “Pazara Gidelim”, “Cici Köpeğim” gibi çoğul kullanımına uygun ritmik şarkılar öğretilebilir.

PAZARA GİDELİM Pazara gidelim bir tavuk alalım Pazara gidip bir tavuk alıp napalım Gıt gıt gıdak gıt gıt gıdak diyelim Hapur hupur hapur hupur yiyelim. Pazara gidelim bir kedi alalım Pazara gidip bir kedi alıp napalım Miyav miyav miyav miyav diyelim Hapur hupur hapur hupur yemeyelim. Pazara gidelim bir köpek alalım Pazara gidip bir köpek alıp napalim Hav hav hav hav hav hav diyelim Hapur hupur hapur hupur yemeyelim Pazara gidelim bir ördek alalım Pazara gidip bir ördek alıp napalım Vak vak vak vak vak vak diyelim Hapur hupur hapur hupur yiyelim.

Etkinliğin Adı: Annemize Türkü Güneşin alası çok Çocuğa bakar anne Her evin çilesi çok Evine tapar anne Analar çeker yükü Gece gündüz çalışır Kimsenin bilesi yok Yarını yapar anne Gelin çiçek derelim Gelin çiçek derelim Yollarına serelim. Yollarına serelim. Sevgi dolu türkülerle Sevgi dolu türkülerle Annemize verelim. Annemize verelim.

Hikâye sonrası etkinlik: Çocuklara masal kahramanlarına uygun kostüm giydirilerek dramatize yapmaları istenebilir. Çocuklardan kukla tiyatrosu ile hikâyenin bir başka şeklini oluşturması ve oynatması istenebilir.

Etkinlik adı : Hikâye oluşturma Amaç : Özgün bir hikâye oluşturabilme Materyal : Resimli kartlar vb. Uygulama : Çocuklara çocukların çanta hazırladığı bir resimli kart gösterilir. Şu soruları sorarak çocukların hayal gücünü etkin olarak kullanmasına yardımcı olmak mümkündür: Bu çocuklar nerede yaşıyorlar? Nasıl bir evde oturuyorlar? Neden çanta hazırlıyorlar? Nereye gidecekler? Neden buraya gitmek istiyorlar? Burada neler olacak? Kimlerle karşılaşacaklar? Başlarına hangi olaylar gelecek? Çantanın içinde neler var? Çantayı kapatırken neden zorlandılar? Çantayı daha kolay nasıl kapatabilirler?

VÜCUDUMUZ İki elim iki kolum Bacaklarım var Her insanda bir burun Bir de ağız var Sen hiç gördün mü? Üç kulaklı bir adam. Olur mu hiç üç kulak? Dön de aynaya bak. İki gözüm iki kaşım Kirpiklerim var İnci gibi dişlerim Bir de çenem var Sen hiç gördün mü? Üç dudaklı bir adam. Olur mu hiç üç dudak? Dön de aynaya bak

TEKERLEME PORTAKAL Portakalı soydum, Başucuma koydum. Ben bir yalan uydurdum, Duma duma dum. Kırmızı mum Dolapta pekmez yalaya bitmez Ayşe cik cik cik cik Fatma cık cık cık cık sen bu oyundan çık

BİLMECE ÖRNEKLERİ Çocuklar için sözcüklerle üretilmiş bir oyun aracı olan bilmece onlara, düş ve düşünce gücüne seslenen kurmaca bir dünya sunar. Şiirsel bir anlatımla çocukları dille kurgulanmış bir zeka oyununa davet eder. Onları, tüm bildiklerini sınamaya, olaylar ve olgular ile kavramlar arasında anlamsal ilgiler kurmaya yöneltir. İkilemeleri, deyimleşmeleri kullanarak, ana dilinin söz varlığını yansıtmadaki işlevini somutlar

Sıcak evin direği Tıp tıp eder yüreği (BABA) Dokuz ay zindanda yatar Altı ayda zil çalar oynar (BEBEK) Özü tatlı, Sözü tatlı, Candan daha değerli (ANNE) Yattım yumuşak Uyudum sıcak sıcak (YATAK Ham iken tatlı Olmuşu acı (BEBEK) Ben giderim, O gider Güneşte beni izler (GÖLGE)

Askerden küçük Paşadan büyük (ÇOCUK) Gece içindeyiz Gündüz dışında Pencereli, kapılı Şirin bir yuva (EV) Pazardan aldım Bir tane Eve geldim Bin tane (NAR) Eve bitişik odada Yemek pişer orada (MUTFAK)

Dağdan gelir, taştan gelir, Bir kükremiş arslan gelir. (sel) Sıra sıra odalar, Birbirini kovalar. (tren) Sarı sarı içinde, Sarı zarfın içinde, On iki birlik kardeş, Birbirinin içinde. (portakal) Küçücük fıçıcık, içi dolu turşucuk. (limon)