SINAVLAR VE ÖĞRETMEN KILAVUZU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Advertisements

TEOG 2 1. Ortak Sınavlar, ülke genelinde olağanüstü haller ve özel durumlar dışında öğrencilerin öğrenim gördükleri okullarla, yurt dışında; KKTC ve Bakanlığımıza.
YENİMAHALLE GAZİ ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ. TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ.
HOŞGELDİNİZ GÜNYÜZÜ ORTAOKULU.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV SİSTEMİ (SBS)
ortaöğretİme geçİş sİstemİ
MEHMET EMİN YURDAKUL ORTAOKULU
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. Millî Eğitim Bakanlığı tarafından açıklanan yeni sistem, SBS’nin kaldırıldığı ve yerine 6 derse yönelik toplam.
TÜRK TELEKOM ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
MUHAMMED YILDIRIM Psikolojik Dan ış man YENİ SINAV SİSTEMİ.
YENİ ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. NEDİR? Millî Eğitim Bakanlığı tarafından açıklanan yeni sistem, SBS’nin kaldırıldığı ve yerine 6 derse yönelik toplam.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG) 2014
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. O eğitim öğretim yılında sadece 8. sınıf öğrencileri uygulanacak olan merkezi ortak sınavlara gireceklerdir. O 8.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
Bilgilendirme Kılavuzu
Yeni Sınav Sistemi, Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi Sınav hakkında merak ettiğiniz her şey… Tunahan ÇETİN l Psikolojik Danışman ve Rehber.
Özgül DEMİRTAŞ.
ORTAK SINAVLAR.
SBS 2013 Erenler Rehberlik Araştırma Merkezi. Ortaöğretime Geçiş Sisteminde Tek Sınavlı Yeni Sistem  Milli Eğitim Bakanlığı 3 yıla yayılan SBS uygulamasını.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Bu sistemin temel niteliği, öğrenci başarısını anlık bir performansa dayalı olarak değil, geniş bir zaman dilimine.
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi Hazırlayan:Burak DOLGUN.
MODELİN AMAÇLARI ÖĞRENCİ ÖĞRETMEN VE OKUL İLİŞKİSİNİ GÜÇLENDİRMEK.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
Fehmi Cerrahoğlu Orta Okulu Rehberlik Servisi
KİLİMLİ CUMHURİYET ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ 2013 ORTAK SINAV UYGULAMALARI.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİNİ TANIYALIM! YUNUS EMRE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
SBS SİSTEMİ NASIL OLACAK?????. HANGİ DERSLERDEN SINAVA GİRİLECEK Türkçe Matematik Fen Bilgisi ve Teknoloji Yabancı Dil Din Kültürü ve Ahlak.
MERKEZİ SINAV SİSTEMİ 2014 TEOG
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Aykut Yiğit Ortaokulu Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi KASIM 2014 ? ? ?
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG)
CİZRE RAM TEOG ORTAK SINAVLAR.
ÇAKIR ORTAOKULU Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YUNUS EMRE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
SINAV KAYGISI Sınavlarda bazen kalbimizin hızlı hızlı çarptığını ve aşırı terlediğimizi hissederiz ancak bu çok nadir görülen, çözümü basit olan duygu.
Adnan Menderes Ortaokulu Rehberlik Servisi Eylül 2013.
SINAV SÜRECİNDE ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
AYYILDIZ ortaokulu TEOG S İ STEM İ Okan GÜÇLÜ Okan GÜÇLÜ Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
e ğ itim - ö ğ retim yılından ba ş layarak 6 temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi.
Ortak s ı navlar Neslihan HEPATEŞKAN Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ 8.SINIF VELİ BİLGİLENDİRME SUNUSU
TEOG Veli Bilgilendirme Semineri
ORTAK SINAVLAR (YAZILILAR) TEOG Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş
FEVZİ KUTLU KALKANCI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
 eğitim öğretim yılında 8. sınıf olan öğrenciler uygulanacak olan merkezi ortak sınavlara gireceklerdir.  8. Sınıf öğrencileri merkezi ortak.
TEOG SINAVI VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
Temel eğİtİmden ortaöğretİme geçİş sInavI
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
TEOG (Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş)
eğitim - öğretim yılından başlayarak 6 temel ders için 8. sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi ortak.
SBS 2014 "Bir hayal inşa edin, daha sonra o hayal de sizi inşa eder.”Robert Schuller.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI (TEOG) 2016.
Temel Eğitimden Orta Öğretime Geçiş (TEOG) Sistemi.
Temel Eğitimden Orta Öğretime Geçiş (TEOG) Sistemi.
100 puan üzerinde sınıftaki okul ortalamamız. YILSONU BAŞARI PUANI 700 puan üzerinde TEOG’dan kaç puan aldığımız AĞIRLIKLI SINAV PUANI 500 puan.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
1. 2ÇAYCUMA RAM | PDR HİZ. BÖLÜMÜ  Tek sınavlı SBS sistemi yerine çok sınavlı TEOG sistemi..  Liseye girmek için ekstra bir sınav yok. SINAV puanı.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
GAZİ ÜNİVERSİTESİ VAKFI ÖZEL ORTAOKULU
TEOG VE VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) TEOG ile yerleştirileceklerdir.
SINAVLAR VE ÖĞRETMEN KILAVUZU
SINAVLAR VE ÖĞRETMEN KILAVUZU
SINAVLAR VE ÖĞRETMEN KILAVUZU
Sunum transkripti:

SINAVLAR VE ÖĞRETMEN KILAVUZU

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Öğrenciler zamanlarının büyük bir çoğunluğunu okulda öğretmenleri ve arkadaşları ile geçirmektedir. Dolayısıyla, öğretmen-öğrenci ilişkisinin diğer ilişki türlerine göre eğitimin niteliği ve öğrencilerin akademik başarıları üzerinde daha büyük bir etki yarattığı bilinen bir gerçektir.

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Öğretmenler, çocukların gelişiminde büyük öneme sahiptirler.  İyi bir öğretmene sahip olmak çocukların kendine güvenlerini, öğrenme becerilerini artırabilmektedir. Okulda öğretmenler ve  öğrenciler arasında karşılık güven-değer-diyaloga dayalı bir ilişki kurmak önemlidir. Öğrenci ve öğretmenin beklentilerinin açıkça ifade edilmesi etkili öğrenci-öğretmen ilişkisinin temelini oluşturmaktadır. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Okulda Uygun Öğrenme Ortamının Oluşturulması İçin: Öğrenmenin öğrenciye zevk vermesine yardımcı olmalıyız. Başardığını hisseden öğrencilerin derse katılımı artacaktır. Öğrencinin ne anladığını ve ne kadar anladığını tespit etmek için öğrenciyi de katarak ders başı ve ders sonu tekrarları yapmalıyız. Dersi vurgusuz bir ses tonu ile anlatmak öğrenmeye sıradanlık katar. Ses tonunuz, sınıf içi hareket etmeniz öğrencinin dikkatini arttırabilir. Öğretmenlik öğrenciyi tanımak ile başlar. Her öğrencinin kendine özgü öğrenme stili vardır. Bu öğrenme stillerinin öğrenciye fark ettirilmesi öğretmenin görevleri arasındadır. Öğrencilerin zihinlerinde merak duygusu oluşturalım. Böylece onlar derse katılmak gereğini hissedeceklerdir. Niçin, Nasıl, Ne kadar öğrendiklerimizi nerelerde kullanabiliriz? sorularının cevaplarını bulabilecekleri yol haritaları oluşturmalıyız.

Öğretmenlere Öneriler Öğrencilerimizi sadece sınavlara hazırlamak yerine öncelikle onlara öğrenmeyi sevdirelim. Öğrencilerimize “Yapma, dur.” Demek yerine öğrencinin olumsuz davranışlarının sonuçlarını açıklayalım. Öğrencimizde gördüğümüz olumsuz davranışları okul içinde tekrar tekrar anlatıp öğrencimize yönelik bir önyargı oluşturmayalım. Öncelikle davranış bozukluğu veya uyum sorunu gösteren öğrencilerimizin sorunları ile meşgul olalım. Ancak bu takdirde sınıfımızda başarılı bir öğrenme ortamı oluşturabiliriz. Sınıf ortamında öğrencilerimizin ilgisini olumlu davranışa yönlendirelim, önce biz model olalım. Başarısız öğrencilerin başarabileceği bir konu ya da etkinlik bulalım. Başarması ve arkadaşları ile paylaşması için onu destekleyelim. Başardıktan sonra da övgü ve takdiri ihmal etmeyelim. Burada önemli olan çocuğa başarının tadını aldırmaktır. Başarılmış eylem bireyi yeni başarılar için motive eder. Bunun için de ilk adımın atılması gerekir.

Öğretmenlere Öneriler Öğrencilerimizi ayrı ayrı tanıyarak onları farklı sosyo-ekonomik ve kültürel dünyalardan gelen farklı potansiyele sahip, bağımsız bireyler olarak kabul edelim. Değerlendirmelerimizi bu ölçüye göre yaptığımız takdirde “kıyaslama” yanılgısına düşmeyiz. Öğrencilerimize yönelttiğimiz beklenti düzeylerimizin farklı olmamasını, çeşitli etkenlere bağlı olarak değişik yaklaşımda bulunmamaya özen gösterelim. Şunu bilelim ki sözlü olmasa da beden dilimizle tüm davranışlarımız öğrencilerin tamamı tarafından dikkatle izlenmekte ve değerlendirilmektedir. Başarısız öğrenciyi sınıf içinde aşağılamak ve dışlamak, onu hiçbir şekilde başarıya yöneltmez. Tam tersine başarısızlık kaygısının pekişmesini sağlar. Her dersin hangi tür çalışma tekniği gerektirdiğini en iyi kendi branş öğretmenleri bilir. Bu nedenle, kendi branşımıza ait çalışma yöntemlerini öğrencilerimizle paylaşalım.

Öğretmenlere Öneriler Öğrencilerimizin önemli duygusal ve sosyal sorunlarını fark ettiğimizde ailesiyle görüşerek uzman yardımı almasına teşvik edelim. Başarısız çocuklara yardımın en önemli öğelerinden biri başarı tecrübeleri yaratılarak güvenini güçlendirmektir. Öğrencimize bu kapsamda başarabileceği görev ve sorumluluklar verelim. Örneğin; sınıf gazetesi, müzik kulübü başkanlığı vb. Öğrencilerimize sevgi ve saygı gösterelim, önce kendi önyargılarımızın farkında olalım.

SINAVDA ÖZELLİKLE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARI Sınav esnasında diğer gözetmen arkadaşımızla fısıldaşma dahil ses çıkarmamaya ve sınav dışındaki farklı şeylerle uğraşmamaya (kitap okumak, sınıf içinde sürekli tur atmak ya da sınav olan öğrencinin başında gereğinden fazla durmak, telefonda oyun oynamak vb.) dikkat edelim. Sınav başlamadan 1 saat önce sınav yerinde hazır bulunalım. Her bir ders yazılısı başladıktan sonra ilk 20 dakika ve son 5 dakika süresince öğrencilerin sınıflarından çıkmasının yasak olduğu, ilk 20 dakika tamamlandıktan sonra sınavı tamamlayan öğrencinin sınıftan çıkabileceği kurallarını hatırlatalım. Öğrencilerin değerlendirilmelerinin objektif bir biçimde yapılabilmesi için sınav esnasında adil davranalım. Aynı durumda çocuğumuz, yakınımız, kardeşimiz olabilme ihtimalini göz önünde bulunduralım. Sınıfın sıra dağılımına göre S düzeninde olmasına ve öğrencilerin salon aday yoklama listesindeki sıraya göre yerleşmesine dikkat edelim. Sınav sırasında öğrencilerle sınav soruları hakkında her türlü diyalogdan kaçınalım. Öğrencilerin cevap kağıdındaki imza bölümünü imzalamaları ve kitapçık türünü işaretlemeleri konusunda gerekli uyarıları yapalım. Sınav sırasında oluşabilecek her hangi bir gürültüyü yedek gözetmenler yardımı ile en aza indirelim. Dört farklı tür soru kitapçığını sınıf düzeni içerisinde bire bir temas etmeyecek, yan yana ve arka arkaya gelmeyecek şekilde dağıtalım. Sınav sırasında öğrencilerin dikkatlerinin dağılmaması için kılık ve kıyafetimize (ses çıkaran ayakkabı ve takılar, ağır kokulu parfümler vb.) özen gösterelim.

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI

ORTAK SINAVLARI TANIYALIM MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ORTAK SINAVLARI TANIYALIM TÜRKÇE MATEMATİK FEN VE TEKNOLOJİ İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ YABANCI DİL

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Okulda gerçekleşen Din kültürü ve Ah. Bilgisi ve İnkılap tarihi ve Atatürkçülük sınavlarının birincisi; Türkçe, Matematik, Fen ve Teknoloji, Yabancı Dil derslerinin ise ikincisi işlenen müfredatı kapsayarak ortak sınavlar şeklinde yapılmaktadır.

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ORTAK SINAVLARDA; 20 soru; 40 dakika sınav süresi; 30 dakika mola A, B, C, D şeklinde 4 kitapçık türü Yanlış cevaplar, doğru cevapları götürmemektedir. İlk 20 dakika ve son 5 dakika öğrencilerin sınavdan çıkma izni yoktur. Öğrenciler geç kalırsa sınava girebilir, ancak ek süre verilmez. Öğrenciler ortak sınavlara katılamazlarsa, mazeret sınavına girebilirler. Mazeret sınavları her gün üç oturum olmak üzere toplam altı oturum halinde Bakanlık tarafından belirlenecek okullarda yapılacaktır.

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI “TÜRKÇE, MATEMATİK, FEN VE TEKNOLOJİ İÇİN KATSAYI 4, İNKILAP T. VE ATATÜRKÇÜLÜK, YABANCI DİL, DİN KÜL. VE AH. BİL. İÇİN KATSAYI 2’DİR.” YANİ BU DEMEKTİR Kİ; HER SORUNUN PUANI AYNI OLMASINA RAĞMEN KATSAYI FARKLIDIR. BU SEBEPTEN TÜRKÇE, MATEMATİK VE FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ İÇİN ÖĞRENCİLERİN DOĞRU SAYISI, DİĞER DERSLERDEN FAZLA OLURSA ÖĞRENCİLER DAHA YÜKSEK BİR YERLEŞTİRME PUANI ELDE EDECEKLERDİR.

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI 6, 7 ve 8. sınıf yılsonu başarı puanları ve 8.sınıf ortak sınav puanı ortalaması toplanacak. Elde edilen toplam ikiye bölünecek ve öğrenciler 500 puan üzerinden alacakları ortaöğretime yerleştirme puanına ulaşacaklar. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI SINAV KAYGISI Sınavlarda bazen öğrencilerimizin kalplerinin hızlı hızlı çarptığını ve aşırı terlediklerini görürüz. Bu çok nadir görülen, çözümü basit olan duygu durumuna sınav kaygısı diyoruz.

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI KAYGININ NORMAL SEVİYESİ ÖĞRENCİYİ ÇALIŞMAYA MOTİVE EDERKEN ÇOK FAZLASI BİRAZDAN BAHSEDECEĞİMİZ DURUMLARA SEBEP OLUR.   Sınav kaygısı; öğrenilen bilginin sınav sırasında etkili bir biçimde kullanılmasını engel olur, başarının düşmesine yol açar.

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Sınav ortamında; sadece başarısızlığın sonuçlarına odaklanmak ve kendimiz hakkında kuşkuya düşmek gibi kuruntular yapabilir ya da hızlı kalp atışları, terleme, üşüme, kızarma, sararma, mide bulantıları, sinirlilik, gerginlik gibi duygusallık belirtileri gösterebiliriz.

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI OLUMSUZ DÜŞÜNCELERLE BAŞA ÇIKMAK

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖĞRENCİDE OLUMLU VE GERÇEKÇİ DÜŞÜNCELER OLUŞTURMAYA ÇALIŞIN; Sonuç her ne olursa olsun ailem beni seviyor. Bu sınavda başarılı olacağım. Elimden geleni yapacağım. Kendi geleceğimi şekillendirebilirim

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖĞRENCİDE OLUMLU VE GERÇEKÇİ DÜŞÜNCELER OLUŞTURMAYA ÇALIŞIN; Risk alabilirim, kendime güveniyorum. Yaşadığım her an kıymetli ve ben bunun farkındayım. Hedeflerimi ve rüyalarımı gerçekleştirmek için mükemmel yaştayım. Bunun üstesinden gelebilirim.

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖĞRENCİYE “AFERİN” DEMENİN YOLLARI Harika bir iş.. Devam et! Sizin öğretmeniniz olduğum için çok şanslıyım. Her zaman çalışıyor-sun. Teşekkürler! Hayatıma renk kattığınız için teşekkürler! Çok süper bir cevap! Seninle gurur duyuyor muyum? Evet, evet, evet!

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI “İYİ BİR ÖĞRETMEN OLMAYI SEÇİN” Öğrencisinin daima iyi özelliklerini görür. Eleştirmez ve kınamaz. Öğrencilerinden yetenekleri ölçüsünde şeyler bekler. Sorumluluk ve dürüstlükle çalışır. Öğrencilerin ihtiyaç ve isteklerini anlar. Dersini eğlenceli hale getirir. Doğru yaptıkları şeyleri söyler. Öğrenciyi öğrenme sürecine dahil eder. Dinlemek ve duymak için zaman ayırır. Geribildirim verir. Küçük başarıları fark eder ve yüceltir.

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖĞRETMEN VE AİLE İLİŞKİSİ Aile içi uyumun, ailenin destekleyici yaklaşımının öğrenci başarısı üzerinde önemli etkileri vardır. Anne-baba ve öğretmenler elverişli bir öğrenme ortamı oluşturabilmek için ortak çaba göstermelidirler. Bu yüzden; Öğretmenler çocuğun aile ortamını iyi tanımalıdır, aile üyeleri ile etkili iletişim kurmalıdır. Okulda yapılan, evde anne-baba tarafından desteklenmezse başarıya ulaşmak zor görünür. Öğretmen-veli görüşmelerinde öncelikle çocuğun akademik başarısı değerlendirilir. Çocukların performansları hakkında bilgi verirken sandviç tekniğinden yararlanabilirsiniz:

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Eleştiri İçin Bir Teknik: Sandviç Tekniği Eleştirinizin kişiyle değil davranışıyla ilgili olduğunu göstermek için olumlu eleştiri ile başlayıp, olumlu eleştiri ile bitirin. Örnek: + : Ali'nin birebir konuşurken futbol konusunda akıl yürütmelerini beğeniyorum. - : Ders işlenirken sınıfta farklı konulardan bahsetmesi dikkatimi dağıtıyor + : Bu konuyu Ali'yle birlikte çözüme ulaştıracağımıza inanıyorum.

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TEŞEKKÜRLER