TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
Millî Eğitim Bakanlığı tarafından açıklanan yeni sistem, SBS’nin kaldırıldığı ve yerine 6 derse yönelik toplam 12 sınavın merkezi olarak yapılacağı yeni bir uygulamanın getirildiği bir sistemdir. Bu sene 8.sınıflarda, 6 temel ders için öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi merkezi olarak gerçekleştirilecek. YENİ SİSTEM;
Öğrenci, öğretmen ve okul ilişkisini güçlendirmek Eğitim sürecinde öğretmenlerin ve okulun rolünü daha etkin kılmak Ülke çapında müfredatın eş zamanlı uygulanmasını sağlamak Sınav kaygısını sürece yayarak azaltmak Öğretmenin meslekî performansını artırmak Okul dışı eğitim kurumlarına yönelik ihtiyacı azaltmak Başarı değerlendirmesini sürece yaymak YENİ SİSTEMİN AMAÇLARI
Öğretim programlarının uygulanmasını ve öğrenci kazanımlarını objektif bir şekilde izlemek ve değerlendirmek Telafi imkanı sağlayarak tek sınavdan kaynaklanan olumsuzlukları azaltmak Orta ve uzun vadede öğrencinin ders dışı sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinliklerini değerlendirmek Öğrencilerin okula devamsızlığını en aza indirmek YENİ SİSTEMİN AMAÇLARI
Her dönem iki yazılısı olan derslerden birincisi, üç yazılısı olan derslerden ise ikincisi olmak üzere, akademik takvime göre işlenen müfredatı kapsayacak şekilde ortak değerlendirmeler yapılacaktır Merkezi sınavların kapsayacağı 6 temel ders şunlardır: Türkçe Matematik Fen ve Teknoloji İnkilap Tarihi ve Atatürkçülük Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Yabancı Dil YENİ SİSTEMİN UYGULANMASI
HANGİ DERSLER? KAÇINCI SINAV?
SINAV SORULARI Her dersten tahmini olarak 20’şer çoktan seçmeli ve 4 seçenekli soru sorulacak Yanlış cevaplar doğru cevabı götürmeyecek, sadece doğru cevaplar dikkate alınarak 100 puan üzerinden öğrencilerin derslerden aldıkları puanlar hesaplanacaktır
YENİ SİSTEMİN UYGULANMASI Ortak değerlendirmeler her dönem iki okul gününe yayılarak yapılacak, o günlerde okullar tatil edilecek. Öğrenciler ortak sınavlara olağanüstü haller dışında kendi okullarında girecektir Sınavda görevlendirilecek öğretmenler kendi okullarından farklı bir okulda görev yapacaktır Ortak değerlendirmeler orta ve uzun vadede açık uçlu soruları da içerecek hale dönüştürülecektir
SINAV KONULARI NELER ? Birinci dönemde yapılacak ortak sınavda sorulacak soruların kapsamı, eğitim öğretim yılının başından birinci dönem ortak sınavın yapılacağı tarihe kadar olan konu ve kazanımlarla sınırlı olacaktır. İkinci dönemde yapılacak ortak sınavda sorulacak soruların kapsamı ise eğitim öğretim yılının başından ikinci dönem ortak sınavın yapılacağı tarihe kadar işlenecek olan tüm konular ile sınırlı kalacaktır.
SINAVA GİREMEYENLER Yasal olarak belgelenebilen, geçerli bir mazereti sebebiyle merkezi sınava giremeyen öğrenciler için önceden belirlenen bir hafta sonunda mazeret sınavı yapılacak. Mazeret sınavı, belirlenen sınav merkezlerinde yapılacak.
TAHMİNİ SINAV TAKVİMİ
Öğrencinin 6, 7 ve 8. sınıf yılsonu başarı puanlarının aritmetik ortalamasının %30’u ile 8. sınıf ağırlıklandırılmış merkezi sınav puanının %70’inin toplamı, yerleştirmeye esas puanı oluşturacaktır. ORTAÖĞRETİME YERLEŞTİRMEDE PUANI HESAPLANMASI
YIL SONU BAŞARI PUANININ HESAPLANMASI
AĞIRLIKLANDIRILMIŞ MERKEZİ SINAV PUANININ HESAPLANMASI MatematikTürkçeFenSosyalİngilizceDinToplam Ağrl. Puan Öğrenci 1.Dönem2.Dönem1.Dönem2.Dönem1.Dönem2.Dönem1.Dönem2.Dönem1.Dönem2.Dönem1.Dönem2.Dönem DOĞRU YANLIŞ PUANI KATSAYI HAM PUAN ,19 Ağrl. Puan %70 63,83 YBP %30 22,30 YERLEŞTİR ME PUANI 86,13 Ağırlıklandırılmış merkezi sınav puanı; öğrencinin altı temel dersten girdiği merkezi sınavların ağırlık katsayılarına göre hesaplanan puandır
ORTAÖĞRETİME YERLEŞTİRME PUANININ HESAPLANMASI
Yerleştirmeye esas puan, öğrencinin bir sonraki eğitim kademesinde devam edeceği okulun belirlenmesinde kullanılacak Öğrencilerin yaptıkları okul tercihleri puan esasına göre değerlendirilecek ve yerleştirmeler merkezi olarak elektronik ortamda gerçekleştirilecek ORTAÖĞRETİM KURUMLARINA YERLEŞTİRME NASIL OLACAK?
1.Tercih önceliği 2. Sırasıyla 8, 7 ve 6. sınıflardaki yılsonu başarı puanı yüksekliği 3. Okula özürsüz devamsızlık oranının azlığı. PUAN EŞİTLİĞİ HALİNDE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINA YERLEŞTİRME NASIL OLACAK?
SINAVLARA NASIL HAZIRLANMALI
“ Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez” ÖNCELİKLE YAŞAMDAN NE BEKLEDİĞİNE KARAR VERMELİ VE HEDEFLERİNİ BELİRLEMELİSİN
BAŞARMAK İÇİN... Doğru hedef ve bilinçli çaba her öğrenciyi hedeflediği başarıya götürür.
DERSİ DERSTE ÖĞRENEBİLİRSİNİZ !!! O gün derste öğreneceğiniz konuları okuyarak gelin Dersten önce konuları okurken yanıtlanmasını isteyeceğiniz soruların neler olabileceğini düşünün. Soru-cevap şeklinde dinlemek ve okumak daha iyi öğrenme sağlamaktadır. Not tutun. Böylece ders boyunca uyanık kalır, dikkatinizi derse yoğunlaştırır, aktif olarak derse katılırsınız. Anlatılanları derste öğrenemediğiniz zaman dersten sonra öğretmeninizden veya bir arkadaşınızdan öğrenmeye çalışın
UNUTMAYIN...! % 100 Öğrenilen bir bilginin; 20 dakika içinde %50 sini 60 dakika içinde %70 ini 24 saatte ise %80 nini UNUTUYORUZ... Tekrar Yoksa Bilgi Unutulur
UNUTMAYI ÖNLEMEK İÇİN Zihinsel tekrar yapma Düzenli not tutma Tekrar amaçlı özetler çıkarma “Tekrar zamanı kısaltır, hatayı azaltır.”
Düzenli tekrar yapmayan öğrenci; daha önce öğrendiği bilgileri çok az hatırlayacağı için, bilgiler arasındaki bağlantıyı kurmakta zorlanır ve verimi düşer. Bu da zaman ve emek kaybıdır. Kısır döngüye ve umutsuzluğa yol açar.
Öğrenmek istediklerinizi; Okuyun, Yazın, Yüksek sesle tekrarlayın, Birinin size soru sormasını sağlayıp cevaplamaya çalışın.
Öğrendiğiniz bilgileri zamana karşı hızlı kullanabilme becerisini geliştirebilmek için düzenli aralıklarla süreli test çözümü yapmalısınız.
ÖLÇÜLÜ VE DÜZENLİ YAPILAN HER ÇALIŞMANIN SONU BAŞARI OLUR!..