TÜRKÇE Anlatım Bozuklukları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
Advertisements

KELİME TÜRLERİ ZARFLAR.
ANLATIM BOZUKLUKLARI UYGULAMALAR
Aşağıdakilerin hangisinde altı çizili sözcük soyut addır?
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
ZARFLAR (BELİRTEÇLER)
ANLATIM BOZUKLUKLARI.
ANLATIM BOZUKLUKLARI.
ANLATIM BOZUKLUKLARI.
ANLATIM BOZUKLUKLARI.
tarafından yayınlanmaktadır.
ANLATIM BOZUKLUKLARI Ali Burak YOLAŞAN.
ADILLAR(ZAMİRLER) Bunu siz mi aldınız? Burası çok sıcak.
Zarflar Endercan İNÇ Endercan İNÇ Zarflar.
(BELİRTEÇ) ZARF.
1/10 Zamir A B C D Aşağıdaki cümlelerin hangisinde zamir olan kelime, nesne görevindedir? Bahçede hepimiz oturuyorduk. Sınıfta kimseyi bulamadı. Hayatı.
Bu sunuda muhtemelen eylem öğeleri yaratacak dinleyici tartışması olacak. Sunu sırasında bu öğeleri takip etmek için PowerPoint'i kullanın. Slayt Gösterisi.
Zarflar Zarf: Eylemleri, eylemsileri, zarfları, kimi zaman da ekeylemle yargı anlamı kazanmış sözcükleri türlü yönlerden (durum, zaman, yön…) tamamlayan.
DERSİMİZ TÜRKÇE.
AŞAĞIDAKİ CÜMLELERDEKİ ANLATIM BOZUKLUKLARINI DÜZELTELİM
ANLATIM BOZUKLUKLARI Turkcecim.com.
Bu slayda şirket ambleminizi eklemek için
Cümlede Anlam 1.Hangi cümlede anlatım bozukluğu yoktur?
ANLATIM BOZUKLUKLARI.
CÜMLENİN ÖĞELERİ.
KONU CÜMLEDE ANLAM.
1)Aşağıdakilerden hangisinde bir ad, ayrılma durumundadır? A)Uğurcan eve girdi. B)Onur ekmeğini de getirdi. C)Bana doğruları kim öğretecek. D)Elif kitabı.
ANLATIM BOZUKLUKLARI.
ZARFLAR (BELİRTEÇ).
VARLIKLARIN ÖZELLİKLERİNİ BİLDİREN KELİMELER (SIFAT-ÖN AD)
ANLATIM BOZUKLUKLARI ÖMÜRGÜL AYTAÇ.
TÜRK DİLİ II 1.HAFTA ANLATIM BOZUKLUKLARI.
ZARF (BELİRTEÇ).
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
ZARFLAR (BELİRTEÇ) Burak SÖKÜCÜ
Hazırlayan Aysun BİLGİÇ Türkçe Öğretmeni
YAPISAL ANLATIM BOZUKLUKLARI
Sınav Başarısında Ailenin Rolü
Mustafa AKBAŞ Malatya-2014
ANLATIM BOZUKLUKLARI Duygu ve düşüncelerin dil aracılığıyla anlatılmasına ANLATIM denir. Dil ve düşünce arasında iyi bir bağın kurulamaması, anlatım gücünü.
ANLATIM BOZUKLUĞU İnsanların anlaşma aracı dildir. Anlaşmanın sağlam olması için dilin kurallarına güre kullanılması gerekir. Kullandığımız.
CÜMLEDE ANLAM.
AŞAĞIDAKİ CÜMLELERDEKİ ANLATIM BOZUKLUKLARINI DÜZELTİNİZ… ERDENİZ SAYDAM (HALİL GÜREL ANADOLU LİSESİ) DİL VE ANLATIM DERSİ-2008 EYLÜL.
ANLATIM BOZUKLUKLARI ANLAM YÖNÜNDEN BOZUKLUKLAR
ANLATIM BOZUKLUKLARI.
ANLATIM BOZUKLUĞU İnsanların anlaşma aracı dildir. Anlaşmanın sağlam olması için dilin kurallarına güre kullanılması gerekir. Kullandığımız.
DİLBİLGİSİ BAKIMINDAN ANLATIM BOZUKLUKLARI-2
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
 Sözün, cümlede genel anlatıma aykırı olması. Bu hastalığa yakalananların küçük bir kısmının ölüm şansı vardı.  Yakın anlamlı ya da öyle görünen kelimelerin.
ANLATIM BOZUKLUKLARI 1. Dün beklenmedik bir sürprizle karşılaştık. Gereksiz S ö zc ü k Kullanımı.
CÜMLENİN ÖGELERİ.
Bir kelimenin cümlede diğerlerine göre daha baskılı okunmasına vurgu denir.
ZAMİRLER HAZIRLAYAN UMUT ÖZBEY TÜRKÇE ÖĞRETMENİ. 1- Aşağıdaki cümlelerin hangisinde zamir kullanılmamıştır? A) Onları geçen gün gördüm. B) Bu soruyu kim.
ANLATIM BOZUKLUKLARI Söylenmek istenen her şey, açık, yalın ve anlaşılır biçimde dile getirilmelidir. İyi bir cümlede kelimeler yerli yerinde kullanılmalı,
-Hey çocuklar! Bakın Kermit’in Türkçe defterini buldum.Bazı notlar almış. -Anlatım bozuklukları var mı içinde? -Tabi ki vardır, İbo… -Sanırım bize.
ANLATIM BOZUKLUKLARI. Dilin kurallara ve anlatım ilkelerine aykırı kullanılmasından kaynaklanan bozukluklara anlatım bozukluğu denir. İkiye ayrılır: A.Sözcük.
GENEL TEKRAR - 6 CÜMLE ÖĞELERİ - VURGU – ARASÖZ FEM DERSHANELERİ
1)Gereksiz Sözcük Kullanma: Bir cümlede anlamları aynı olan veya anlamca biri diğerini içeren sözcüklerin birlikte kullanılması anlatım bozukluğuna.
KIZILDERE ÖĞRETİM OKULU ANLATIM BOZUKLUKLARI HAZIRLAYAN: MURAT COŞGUN.
CÜMLENİN ÖGELERİ TEMEL ÖGELER YARDIMCI ÖGELER NESNE YER TAMLAYICISI
ANLATIM BOZUKLUKLARI OĞUZHANÜNLÜ TARIM DANIŞMANI ZİRAAT MÜH. / ZOOTEKNİST KARABÜK/SAFRANBOLU/OVACUMA.
ADILLAR (ZAMİRLER).
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
Cümlenin Ögeleri İsim:EyüpCan Soy İsim :Aydemir Sınıf : 8-D No : 352.
Zarflar Zarf: Eylemleri, eylemsileri, zarfları, kimi zaman da ekeylemle yargı anlamı kazanmış sözcükleri türlü yönlerden (durum, zaman, yön…) tamamlayan.
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI II DERS XII
ANLATIM BOZUKLUKLARI Bu sunuda muhtemelen eylem öğeleri yaratacak dinleyici tartışması olacak. Sunu sırasında bu öğeleri.
Anlatım Bozuklukları.
AŞAĞIDAKİ CÜMLELERDEKİ ANLATIM BOZUKLUKLARINI DÜZELTİNİZ…
Sunum transkripti:

TÜRKÇE Anlatım Bozuklukları

Giriş Bir dilin en önemli işlevi, onu kullanan insanlar arasındaki doğru iletişimi sağlamaktır. Söylenmek istenen her şey; açık, yalın ve anlaşılır biçimde dile getirilmelidir. İyi bir cümlede kelimeler yerli yerinde kullanılmalı, gereksiz kelimelere yer verilmemeli, anlatılmak istenenin dışında bir anlam çıkarılmasına sebep olunmamalıdır. Eğer Konuşmada ve yazmada açıklık, yalınlık ve anlaşılırlık yoksa buna anlatım bozukluğu denir.

Günlük konuşmalarda zaman zaman hatalar yapılabilir Günlük konuşmalarda zaman zaman hatalar yapılabilir. Ancak yazılı anlatımda, anlatım bozukluğunun kesinlikle yapılmaması gerekir. Çünkü yazı dili kültür dilidir. Kültür, bu ifadeler sayesinde kalıcı olur. Eğer bu ifadelerde de bozukluklara yer verilirse insanlar arasında hem anlaşma eksikliği ortaya çıkar hem de farklı anlaşma yolları bulunur: Kültür yozlaşması diyebileceğimiz “kal geldi”, “yalan oldu”, “dermişim”, “hadi naş” gibi ifadeler günlük konuşmalara yansıyıverir.

Anlatım Bozuklukları Eş anlamlı kelimelerin bir arada kullanılması Yarın sıcaklık sıfırın altında eksi dört derece olacak. Biz geldik ama onlar henüz, hâlâ gelmedi. Çok güç ve müşkül durumdayım. Arkadaş varlıklı, zengin biridir. Neşeli, şen bir görünüşü var.

Anlatım Bozuklukları Anlamı zaten diğer kelimelerde bulunan kelimelerin gereksiz yere kullanılması Yaşanmış deneyimlerinden hareketle bu sonuca varıyor. Yanına gidiniz, konuşarak derdinizi anlatınız. Problemi çözmek için iki arkadaş üç saat süre ile uğraştılar. Japonya’daki arkadaşıyla on yıl boyunca karşılıklı mektuplaştılar. Takımın, boyu en kısa oyuncusu bendim

Anlatım Bozuklukları Bir kelimenin yerine yanlış anlam verecek şekilde başka bir kelime kullanılması. Petrol fiyatlarının ucuzlamasına halk olumlu tepki gösterdi. Olayların gerçek yüzü araştırmalar sonucunda ortaya çıkacak. Ormanda yetişen bir çam fidanını salonunuzdaki saksıya ekemezsiniz. Başarısızlığını düzensiz çalışmasına borçludur. Yarın İzmir’e gidecek; buna zorunlu. Bu, Türkiye’ye özel bir durumdur. Buradan gidersek yakalanma şansımız nedir? riskimiz verdi sonunda dikemezsiniz düzenli mecbur has

Birbiriyle çelişen sözlerin bir arada kullanılması. Anlatım Bozuklukları Birbiriyle çelişen sözlerin bir arada kullanılması. Belki yarın gelebilirler. Şüphesiz bu sözleri bütün öğrenciler duymuş olmalı. Aşağı yukarı bundan tam yirmi yıl önceydi. Eminim bu saatlerde eve gelmiş olmalı. Mutlaka bir gün çocukluk arkadaşlarını belki yine arayacak. Yanılmıyorsam, bu ikisinin aynı şey olduğunu tahmin ediyorum.

Eklerin yanlış kullanımı Anlatım Bozuklukları Eklerin yanlış kullanımı Öğrencilerin başarısına ilgilenmek gerekir. Bizi en çok sevindiren onun bu sınavı kazandığıdır. Bazı yolcuların giriş işlemleri yapmaya başlandı. Dünkü toplantıda Ali bize sınıf arkadaşlarını tanıştırdı. Biricik arzumuz sınavı kazanmak ve iyi bir bölüme girmemizdir. Yazarlarımızın köy yaşantısına ilgilenmeleri toplumumuz açısından çok yararlıdır. yaşantısıyla başarısıyla kazanmasıdır yapılmaya tanıttı girmektir

Anlatım Bozuklukları Özne-yüklem uyumsuzluğu: Farklı yüklemlerin aynı özneye bağlanması. Herkes ondan nefret ediyor, yüzünü görmek istemiyordu. Hiçbiri anlatılanlara inanmıyor, kendi fikrinde ısrar ediyordu. İkinci cümlelerin öznesi eksik. İlk özne yanlış anlam verecek şekilde ortak olarak kullanılmış. Doğru cümleler aşağıdaki gibi olmalıydı:   Herkes ondan nefret ediyor, kimse yüzünü görmek istemiyordu. Hiçbiri anlatılanlara inanmıyor, herkes kendi fikrinde ısrar ediyordu.

Nesne-yüklem uyumsuzluğu: Nesne eksikliği Anlatım Bozuklukları Nesne-yüklem uyumsuzluğu: Nesne eksikliği Söylenenlere hemen inanıyor ve her yerde savunuyordu. Büyüklere gereken saygıyı göstermeli, incitmemeliyiz. Bize yardım edeceklerine inanıyor ve bekliyoruz. Doğru cümleler aşağıdaki gibi olmalıydı:   Söylenenlere hemen inanıyor ve her yerde onu savunuyordu. Büyüklere gereken saygıyı göstermeli, onları incitmemeliyiz. Bize yardım edeceklerine inanıyor ve kendilerini bekliyoruz.

Anlatım Bozuklukları Tümleç yanlışları Kayaya yaklaşıyor muyuz, yoksa uzaklaşıyor muyuz? Öğrencileri, teşvik etmeli, yüreklendirmeli, destek olmalıyız. Olanları böyle değerlendirmek, bu gözle bakmak gerekir. Öğrencileri rahat edecekleri odalara yerleştirmiş, bütün imkânları sağlamıştı. Duvarları kirletmek,yazı yazmak kesinlikle yasaktır. Bu güçlüklere nasıl göğüs gerdi, nasıl başa çıktı? 

Düşünme ve mantık hataları Anlatım Bozuklukları Düşünme ve mantık hataları Problemleri karşılıklı anlayış ve birlik içinde çözeceğiz. Yiyecek bir lokma ekmeğimiz hatta yemeğimiz bile yok. Bu yazıyı değil okumak, anlamak bile imkânsız. Bölgeyi iyi tanımasına rağmen her yeri gezdi. Yarın mutlaka bir gazete almayı unutmayın. Yarının mutlu günlerine özlem duyuyorum.

Fiilin veya yardımcı fiilin yanlış kullanılması Anlatım Bozuklukları Fiilin veya yardımcı fiilin yanlış kullanılması Ben ona ağabey, o da bana kardeşim derdi. Bazı yiyecekler sağlı yerinde ve yaşlı olmayan kişilerce özellikle yenmelidir. Kitap için kendisine verilen paranın eksik ve yeterli olmadığını söyledi. Ekşiyi az, acıyı ise hiç sevmezdi. Gerekli yerlere başvuruda bulunmuş, ama bir sonuç almış değiliz. Çorbaya biraz acı, biraz da tuz ve limon sıkılabilirdi. Boyu kısa, bedeni de pek biçimli değildi. Hangisinin başarılı, hangisinin başarılı olmadığını öğreneceğiz. Çok az veya hiç çalışmadan çok para kazananlar var.

Anlatım Bozuklukları Tamlama yanlışları Verilen cümledeki özne ve zarf tümlecini bulun. Bu ülkeye teknik ve bilgi yardımında bulunulacak. Pasta ve meyve suyu ikram edilecek. Son derste belgisiz ve sayı sıfatlarını öğrendik. Siyasî ve ekonomi ilişkileri çıkmaza girdi. Bu bölge coğrafî ve iklim açısından ilgi çekici özelliklere sahiptir. Kar yüzünden tüm özel ve devlet okulları tatil edildi. Ülkemiz Bosna’ya askerî ve gıda yardımı yaptı. Şehrimizde çeşitli kültürel ve sanat etkinlikleri gerçekleştirildi.

Kelimelerin yanlış yerde kullanılması Anlatım Bozuklukları Kelimelerin yanlış yerde kullanılması Yeni durağa gelmiştik ki otobüs de hemen geldi. Bu toplantıda çekinmeden düşünceler dile getirilmeli. Her yolda kalan insana yardım etmeliyiz. İdare, henüz yarın ders yapılıp yapılmayacağını bildirmedi. İzinsiz inşaata girilmez.

Birleşik cümlelerde yüklemler arasındaki uyumsuzluk Anlatım Bozuklukları Birleşik cümlelerde yüklemler arasındaki uyumsuzluk Her ne kadar iyi hazırlanılmışsa da istenilen sonucu alamadı. Bir yıl boyunca devamlı çalışarak kazanıldı. Her ne kadar şehir dışına taşınmışsa da beklenen huzur bulunamamıştı.

Dersimiz bitti.